Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 12. Mar 2017 22:30

cestovný ruch je o turistoch. kto by do tých končín chodil a za čím? iný problém je cena. celkovo náklady na SK sú ďaleko drahšie ako mimo EÚ, takže množstvo ľudí čo nemá úplne hlboko do vrecka radšej škončí v Turecku ako na Slovensku.
s poľnohospodárstvom je to ešte horšie. sú iné krajiny čo majú vhodnejšie podnebie, lacnú pracovnú silu, napr. z afriky a s nimi ani náhodou nemôžeme súťažiť.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 13. Mar 2017 09:44

milan_KM napísal:Pokiaľ Smer neprestane žmýkať drobných podnikateľov, tak môžeme doviesť aj 4 RC na Gemer, ale situácia sa realne nezlepší. Dobrý je veľký zamestnávateľ, ale čo z toho ak bude región závislý len na ňom a ekonomika nebude štruktúrovaná. Ovšem to je problémom celého Slovenska, vďaka jednostrannému zameraniu na automobilový priemysel.


len ziadna vlada nic neurobila a paradoxne najviac znicila malych zivnostniko prva s druha dzurindova vlada ... fixo paradoxne v podstate nic nemenil.

na slovensku proste maly a stredny podnikatelia su tabu, lebo nemaju taku publicitu. preto sa seci trepu do velkych miest a realna podpora vidieka vid rakusko, je veskera zadna
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 13. Mar 2017 10:11

Vlados, zda sa mi ze hladas skor dovody preco to neurobit ako urobit, Nemecko a Francuzsko ma aku drahu pracovnu silu a polnohospodarstvo maju rozvinute tak, ze su sebestacny, my musime dovazat potraviny za 1 mld € rocne... uz vidim ako dovazas zemiaky alebo obilie z Maroka :-D
cestovny ruch, magnetov na turistov je tam viac nez dost, staci spomenut ochtinsku aragonitovu jaskynu, ktore su spristupnene len tusim 3 na svete. Slovensky raj ci slovensky kras su dalsie prirodne skvosty na SK, o kulturnych pamiatkach ani nehovorim.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 13. Mar 2017 10:20

cestovny ruch ma urcite potencial viac na severe ako na juhu. mozno okrem RV. okres ZV, LC alebo RS asi tazko porovnat s okresmi LM, PP, RK... "velky" priemysel ma potencial na zapade a par vacsich mestach inac nie.

s poľnohospodárstvom je to ešte horšie. sú iné krajiny čo majú vhodnejšie podnebie, lacnú pracovnú silu, napr. z afriky a s nimi ani náhodou nemôžeme súťažiť.


v afrike maju zase sucho. mame podmienky na mnohe plodiny, na chov zvierat. staci sa pozriet na polsko...u nas mikipremier povedal ze nebude dotovat hnoj.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 13. Mar 2017 20:21

Maxx787 napísal:Vlados, zda sa mi ze hladas skor dovody preco to neurobit ako urobit, Nemecko a Francuzsko ma aku drahu pracovnu silu a polnohospodarstvo maju rozvinute tak, ze su sebestacny, my musime dovazat potraviny za 1 mld € rocne... uz vidim ako dovazas zemiaky alebo obilie z Maroka :-D
cestovny ruch, magnetov na turistov je tam viac nez dost, staci spomenut ochtinsku aragonitovu jaskynu, ktore su spristupnene len tusim 3 na svete. Slovensky raj ci slovensky kras su dalsie prirodne skvosty na SK, o kulturnych pamiatkach ani nehovorim.

Nehľadám, vidím realitu. Ak budeme mať rovnaké dotácie ako v D a F tak sa budeme rozhývať veľmi pomaly... potrebujeme investície, moderné skúsenosti a pod. Ak keby sme boli schopní, tak ešte nie je jasné ako sa rozhodne zákazník, či "kvalita" alebo cena... pri našich príjmoch tvorí strava nezanedbateľnú časť, veľká časť ľudí žije z ruky do huby, tak tí ťažšie voliť domácu "kvalitu".
Žiaľ jedna jaskyňa leto nespraví, potrebujeme program aspoň na celý deň a nie len jednu prehliadku. Taká Domica, porovnaj čo ponúkame my a čo madari.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod richie » 14. Mar 2017 08:44

presne tak "..Taká Domica, porovnaj čo ponúkame my a čo madari..." - toto je asi najvyraznejsi priklad nasho pristupu k rozvoju turistiky ..

ale mame este dalsiu moznost .. nechat cely region spustnut, aj cesty a onedlho budu tam chodit milovnici offroadu ;) .. tak ako teraz chodia do rumunska
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 14. Mar 2017 10:33

vyuzitie pontcialu cestovneho ruchu nie je ani na juhu ani na severe a to je kruta realita, bezpecne moze byt pocet navtevnikov 2x taky ako dnes pri akejkolvek pamiatke na SK. a to generuje nezanedbatelne mnozstvo dopravy a tiez aj HDP v sluzbach.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pohodak » 14. Mar 2017 11:00

aquila napísal: len ziadna vlada nic neurobila a paradoxne najviac znicila malych zivnostniko prva s druha dzurindova vlada ... fixo paradoxne v podstate nic nemenil.


tak ale toto je ozaj riadna somarina, si pozri kto osekal pausalne vydavky na prakticky nepouzitelne minimum (ano pre tento rok ich zase zdvihli) a sustavne dviha minimalne odvody a k tomu bonus v podobe danovej licencie...dalej si asi nikdy nemal kontakt s danovym uradom za dzurindu a za druhej a tretej ficovlady a to este nehovorim o takych chutovkach ako su zadrzane vratky DPH
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 14. Mar 2017 11:05

praveze mal .. a pravidelne mam, prva dzurindova vlada najma vymysli brutalnej brikety dost zdvihla mandle kopu malym firmam a o slobodnych povolaniach nehovoriac.

ale hej, pausalane vydavky su dost na rit ze zrusili..

a bohuzial s danovym uradom som v konta.

inak paradoxne danovu licenciu beriem ako plus .. problem je niekde inde .. a to je celkova vymahatelnost prava .. a tam to kompletne rozdrbal lipsic a fico so stetinacom sa len smiali, kedze nemuseli robit nic ..

ked si zoberiem kam sa dostala ceska justicia od 1998 doteraz a ako tam funguju sudy, najma obchodne zalezitosti .. mys me na urovni ukrainy .. oni uz temer na urovni rakuska
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod pohodak » 14. Mar 2017 11:18

no nic v zlom ale porovnaj si podmienky pre male firmy za 2. dzurindovej vlady a teraz a nejde iba o tie pausalne vydavky (aj ked to polozilo hrozne vela malych zivnostnikov a o tych tu bola rec), to je nebe a dudy...teraz sa budem ozaj hadat, ale danovym uradom _nikdy_ tak nedrbalo ako teraz, hlavne za 2. ficovlady to islo riadne do kytek, teraz si robia zo zakonnych lehot totalny trhaci kalendar a ako som pisal hore, to co sa deje s vratkami DPH je uplna komedia...za radicovej to chvilu zacinalo vyzerat na smerovanie do civilizovanej europy kde je DU partnerom podnikatelov ale to sa velmi rychlo otocilo tym spravnym smerom :-/

ano vymozitelnost prava je u nas uplne smiesna, ale nejak mi nedochadza co s tym ma lipsic a jeho zmeny v sudnictve?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 14. Mar 2017 15:50

nemesis sa hadat, ale mas recht v tom, ze zakonne lehoty isli do kopru kompletne za fica bez ohladu na to aky je to organ statnej spravy alebo samospravy.. vratila sa ta meciarovsko-komunisticka uradnicka arogancia .. a to je bohuzial o ludoch.

vymozitelnost prava ma s lipsicom sialene vela, lebo ked bol minister spravodlivosti tak dodrbali zakony, ked tam kopu krat vniesli neskutocne blbosti. ze fico ani uz nemal co riesit. a dorazil to ked bol minister vnutra. ked si robil narcis svoju agendu, ale potom to kali a stetinac len zneuzili co si tam kvazi pre seba lipsic pripravil. tie dosledky su dalekosiahle ..

u nas na rozdiel od ciech neprebehla reforma ani sudna, ani co sa tyka zakonov. dzurinda mal na to teoreticky 10 rokov, a neoribili absolutne nic... skor naopak.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 14. Mar 2017 16:41

no fico mal tiez na vsetko 10 rokov
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod aquila » 14. Mar 2017 21:24

ibaze fico nikdy nereklakoval nejake zmeny .. kym "pravica " slubovala kde co... a aj ESO bolo realizovane az za kalinaka..

kde zostala proklamacia noveho sudneho poriadku? novy obciansky a obchodny zakonik? stavebny zakon?

nic z toho pravica neurobila a moznost mala... preto jej ludia uz neveria. lebo rozkradali horsie ako fico pomaly a hrali sa na svatych... tak to nejde
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 15. Mar 2017 09:27

vies co sa stane ak ostanes na mieste? ze nebudes vo svojom zivote robit ziadne zmeny? ostanes stagnovat ak mas chyby v jedalnicku tak budes mat zdravotne problemy napr choleterol, ak zarabas malo tak budes dalej ak si nenajdes lepsiu pracu... vies na co narazam?
fico toho nasluboval kopu a nic nevidno...a to co mame vsetci naslubovane sa neda dosiahnut tak ze nic nezmenime, ak budem dalej jest vela vyprazaneho cholesterol neznizim. pravica slubovala, a urobila chyby, ano to je jasne ale tiez to co urobila dobre sa neukaze na druhy rok ale tak o 10 rokov, a potrebujeme stale vylepsovat zakony, chby diery a nie preslapovat na mieste. a skoncime o politike, regionalne rozdiely tiez neopravime krcmovymi recami.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 17. Mar 2017 08:01

len pre zaujímavosť, čo nám hovorí google o priemernej rýchlosti v rannej špičke o 8:00

Žilina západ - východ : 50km/h
Ružomberok západ - východ : 45km/h
Prešov západ - juh: 25km/h
Košice sever - Pereš: 40km/h

obchvat ZA sa stavia bez diskusie (nič proti nemu nemám)
obchvat RK sa stavia bez otravných diskusií o profile tunela Čebrať (som za 2+2)
obchvat PO je mediálna hystéria
obchvat KE sa bude už čoskoro špiniť v médiách
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 17. Mar 2017 10:05

a potom sa ten isty kovalcik postavi pred media zhodou okolnosti tie iste, a zacne hovorit o tom ako mame skoro najhorsie regionalne rozdiely na SK :-D :-D :-D
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod marian vančo » 19. Mar 2017 10:47

i15 napísal:len pre zaujímavosť, čo nám hovorí google o priemernej rýchlosti v rannej špičke o 8:00

Žilina západ - východ : 50km/h
Ružomberok západ - východ : 45km/h
Prešov západ - juh: 25km/h
Košice sever - Pereš: 40km/h

obchvat ZA sa stavia bez diskusie (nič proti nemu nemám)
obchvat RK sa stavia bez otravných diskusií o profile tunela Čebrať (som za 2+2)
obchvat PO je mediálna hystéria
obchvat KE sa bude už čoskoro špiniť v médiách

100% súhlas, už som aj ja pomaly začal pochybovať o potrebe PO západ-PO juh :lol: ...až som prekvapený, že akou takou témou ohľadom Bu-Bi je Orol..ktorý mne osobne absolútne nevadí.
marian vančo
diskutujúci
 
Príspevky: 104
Založený: 22. Mar 2015 07:57
Bydlisko: Košice

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Mar 2017 16:04

zvolen, pusty, hrad - zvolen vychod 10 km: 60 km/h v popoludnajsej spicke. vystavba najskor po 2020 a nikto tu nevykrikuje.

a perla

NR, zapad - NR, vychod 11 km za 16 minut cize asi 40 km/h teraz cez mesto po 16-tej. pricom existuje R1.

https://www.google.sk/maps/dir/48.31527 ... 4b!1m0!3e0
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 20. Mar 2017 18:07

60 je v pohode, aj 50 cez ZA je v pohode
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 20. Mar 2017 21:46

devil napísal:NR, zapad - NR, vychod 11 km za 16 minut cize asi 40 km/h teraz cez mesto po 16-tej. pricom existuje R1.

https://www.google.sk/maps/dir/48.31527 ... 4b!1m0!3e0


To ideme hladat najpomalsiu trasu cez mesta?

NR ma kompletnu R1 a k tomu severnu mestsku trasu, kde je napriklad teraz cez 65 km/h (10 min, 10.9 km).
https://www.google.sk/maps/dir/48.31527,18.0087737/48.3080721,18.1397018/@48.3068531,18.0509362,7739m/data=!3m1!1e3!4m9!4m8!1m5!3m4!1m2!1d18.0755321!2d48.3297456!3s0x476b3f30dec71479:0xda0839bbf938eac!1m0!3e0
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 21. Mar 2017 06:46

NR má v prvom rade obchvat, takže tranzit jazdí priemernou rýchlosťou 110-130 kmh a to je podstatné
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Mar 2017 11:07

to je hlavna 4 pruhova cesta z-v cez centrum. ako vidiet obchvat tejto ceste nepomohol + krizovatkou popri mlynoch treba prejst v smere s-j. takze ziadne ucelove hladanie nejakych uliciek.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod i15 » 21. Mar 2017 16:57

obchvat tejto ceste nepomohol


obchvat má pomôcť tranzitu. V TT alebo PP sú zdržania, aj keď už D1 stojí. Ale keby neboli, zdržania sú ešte väčšie.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 23. Mar 2017 19:47

Sprava MMF pre hlavnych bačov v Blavastane:
"Hospodársky úspech Slovenska sa podľa MMF sústreďuje na Bratislavu, zatiaľ čo iné regióny sa stretávajú s nedostatočne rozvinutou infraštruktúrou a ďalšími problémami." http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... nom-raste/

Uz sa tesim na tie mudrosti o syrarnach pre RS, zatialco pre BA a ZA dalej budeme investovat miliardy do infrastruktury...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Maxx787 » 23. Mar 2017 22:02

DrX ako vzdy vobec nepochopil o co ide. ved ja ti tvoju R2 neberiem ak si si nevsimol, len v LC alebo RS nemozes stavat fabriky na ocel, alebo automobilku, potrrebujes tam dotrepat priemysel ktory ma potencial a ten je v danych regionoch v CR, a v polnohospodarstve a potravinarskom priemysle, a ano aj ten potrebuje infrastrukturu ktora je tam nedostatocna. tak uz to chopok...
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 6 hostí.

cron