Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod lolo » 04. Apr 2022 12:40

takže poliaci nesplnili podmienky sútaže a na vine je UVO?
lolo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 374
Založený: 29. Mar 2018 18:39

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 04. Apr 2022 14:05

Odkial ty vies, ze nesplnili? Podla mesta, teda vyhlasovatela sutaze, urcite splnili, a isli aj usetrit 20% ceny oproti Skode.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IDV » 04. Apr 2022 14:08

Zaujimave, ale ked sa nieco chce u nas tak to ide ako po masle :)
IDV
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 542
Založený: 09. Sep 2021 21:16

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 04. Apr 2022 14:27

DrX: tak si to zhrnme, UVO je urad ktory ma dohliadat na sutaz, ma zhodnotit ci boli alebo neboli splnene podmienky resp ci je to v sulade so zakonom o VO, pricom skuma proces celej sutaze...
Ty tiez nezbijes Hrobara ak niekoho pochovava na nasledky neakej tragedie...

Sutaz vyhlasuje MEsto resp DPMK ktory je ZODPOVEDNY za nominaciu clenov VYBEROVEJ KOMISIE !! Cize ak MESTO/DPMK vytvori komisiu ktora nevie/nepustupuje v sulade so sutazou a sa IM to vytkne tak to nie je CHYBA UVO ale DPMK... Takze bolo by dobre vediet KTO SU clenovia komisie, ich hlasovacie prava a skusenosti s VO...
A poviem Ti zaujimavost DPMK ma mnozstvo zrusenych sutazi resp pochybeni... Lebo ich VO odd tvori/lo malo ludi, dokonca neviem ci to nie su len 2... zbytok sa vezie.
Problem je ze stat neplati ani ,,skolenia k VO,, cize funguje samostudium...

Dalsia vec: zial nefunguje system ze si priamo vyberies NIECO a NIEKOHO to co Ti vyhovuje resp cenovo je Ti to najvyhodnejsie..
Plus vsetci Tu vieme ze NAJLACNEJSI nie je vzdy najvyhodnejsi...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 04. Apr 2022 14:42

nevo, to si ale uviedol riadne hlupy priklad.

Kto lepsie vie ake elektricky su potrebne pre Kosice, Dopravny podnik alebo UVO? Kto sa tomu viac rozumie?
Rovnako ako, kto lepsie vie, ktora firma vie postavit kosicky obchvat? MD alebo UVO? Kto sa rozumie stavitelstvu?

UVO sa rozumie akurat zakonom a nezmyslom v nich, a miesto toho, aby tie nezmysly napravali, tak baziruju na ich dodrziavani podla toho ako sa im zachce ("alebo ekvivalent" pri Krivan-Mytna nevadil, pri Kosiciach uz ano), aj ked prakticky pre predmet zakazky to nema ziadnu relevanciu (zvlast ked to sposobi 5-rocne zdrzanie alebo rovno prepadnutie penazi). Proste, z ich hladiska je najbezpecnejsie vsetky tendre zrusit a potom maju 100% istotu, ze sa neporusilo ziadne pravidlo. Oni nemaju ziadnu motivaciu, aby sa realizovali stavby alebo kupovali nove elektricky. Ich jedinou ulohou je nepripustit aby presiel nejaky tender, pokial je tam nejaka chyba. A oni si v tej extremnej byrokracii hoveju - a chyby vytykaju ako sa im zachce. A pokial budu veci postavene takto, ze oni nie su nijak motivovani, aby tie sutaze prebiehali dobre, tak celkovo spolocnosti viac skodia nez pomahaju.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pajdoom » 04. Apr 2022 15:36

Pokial práve takéto rušenie nie je cieľom ... Cieľom EU ...
Pajdoom
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 28
Založený: 06. Mar 2020 07:36

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 04. Apr 2022 17:26

DrX: nepochopil si...
DPMK uz raz elektricky vyberal a vieme ako ludia pindali co nakupili... takze ,,tvrdit ze DPMK najlepsie vie... je dost odvazne :)
ale nie to som chcel..

Kedze DPMK nie je sukromnik ale statna resp verejna firma tak musi postupovat podla zakona cize VO... /Dokonca aj sukromnik ak ide cez EU fondy musi robit VO/
- podmienky nesmu byt diskriminacne...
- UVO konstatuje chyby pri VO nie o tom ci je lepsia Skoda alebo Poliak...

Vies mam rad frajerov typu SVET GOMBICKA, dokial nedojde na trestnopravnu zodpovednost za to co podpisovali.. Vid Mako s jeho hlaskou: Bud si hrac alebo srac a za 3h uz rozpraval jak Andersen..
Lebo kazdy si premysli ci dostane 5-12 za spravu majetku statu, s neakym subehom za manipulacie pri VO...

Vies mozno teraz uz bude VO - kratsie co do casu, ale dokial vies ze mas 1,5r do podpisu aby neprepadli peniaze tak si das kurva zalezat na podmienkach a vyhodnocovani
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 04. Apr 2022 18:53

Najlepsie je prisudit mi tvrdenie, ktore som nikde nenapisal, a potom to tu vyvraciat - to je taka klasika diskuterov tohto fora. V tvojom pripade, kde som tvrdil, ze "DPMK najlepsie vie."??? Ja som napisal, ze VIE LEPSIE nez UVO. Ci si myslis, ze UVO sa vyzna lepsie do potreby elektriciek nez DPMK?

A zvysok dalej len prekrucas. Napisal som ja niekde, ze nemaju robit VO? Sak oni ho robili, a nevidim dovod, preco by sa nesnazili ho urobit najlepsie ako vedeli. Ci mas nejake dokazy, ze to VO bolo nejak zmanipulovane? Alebo ich ma UVO? Takze, kde je verejny obstaravatel, ktory sa snazi obstarat najlepsie ako vie, a nedokaze to spravit v sulade so zakonmi, tak je v tom systeme niekde problem. A podla mna UVO je velkou sucastou tohto problemu. Lebo zariadit si, ze kazdy, kto chce nieco urobit, potrebuje odo mna stempel, je byrokratov raj. A presne v takomto raji UVO bolo az do poslednej zmeny zakona. Mozu byt uplne neuzitocni, ale bez ich stempla sa ziadne VO nemohlo uzavriet. Totalne psycho.

VO maju sluzit aby sa robili obstaravania co najtransparentnejsie a najefektivnejsie. Ale ked vysledkom je, ako na Slovensku, ze sa nic neda nakupit, tak je to presne len kontraproduktivny balast, na ktorom zarabaju len ti najneuzitocnejsi byrokrati.

A ked sa uz zas ohanas odsudzovanim/zatvaranim niekoho, tak kto konkretne pojde sediet za to, ze na Krivan - Mytna UVO pustil sutaz s rovankou formulaciou ako na obchvate Kosic zastavil? Zakon musel byt poruseny bud v oboch, alebo v ziadnom, kedze zakon sa nezmenil. Tak ako?
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 04. Apr 2022 19:14

cepheus napísal:No kto Vlado Nevicky mudr jak ženské cicky nože nám prezrad.. Expert na všetko

nie je možné. zavítal sem kudolap!
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 04. Apr 2022 19:40

DrX: ideme sa chytat za slovicka KTO lepsie vie vs DPMK najlepsie vie co im treba... pricom vyznam je ten isty... To je ako:
Svokra vie co dietatu treba VS Manzelka najlepsie vie co nasmu dietatu treba...

„Úrad konštatuje, že v tejto časti ponuka úspešného uchádzača vykazuje také nezrovnalosti, ktoré mala odborne spôsobilá komisia kontrolovaného identifikovať,“ napísal ÚVO v rozhodnutí.
Až pri štvrtom vyhodnotení ponúk z 3. marca 2022 urobila komisia to, na čo ju ÚVO nepriamo vyzýval už pol roka predtým pri prvom zrušení výsledku. A to, aby vylúčila Pesu pre nesplnenie podmienok účasti, takže v tendri zostala napokon len Škoda.
Štvrtý pokus - iný víťaz

Zatiaľ nie je známe, prečo komisia predtým trikrát rozhodla inak ako na štvrtý pokus.


Prosim skus mi povedat KTO je podla teba za toto zodpovedny...

Ved to je NDS v bledemodrom... Tiez im vytykala nieco co NDS uspesne Fuckovala az to dopadlo ako dopadlo a na rychlo sa menil zakon...

Ano, UVO moze byt problemom ale tento ,,problem niekto vymyslel, schvalil zakon, a nakoniec vytvoril urad, ktory ide podla zakona ktory OPAT niekto vymyslel za jasotu bojovnikov proti korupcii..
A z vlastnej skusenosti s UVOm viem, ze nikdy neodmietli pomoc a vzdy sme mali ,,odpoved,, v termine...

Na to kto pojde z NDS sediet mas NAKA a sudy ak sa nemylim... Kludne sa na zaklade zakona 211 mozes informovat ci neake vysetrovanie prebieha.. a ak nie mozes podat podnet na GP...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 04. Apr 2022 20:15

nevo83, čo sa s dr. hádaš? určite mu vyhovovalo rozhodnutie tak bol ticho a keď mu nevyhovuje tak kričí. električky čo v minulosti nakúpil DPMK bola katastrofa, ale podstatné bolo že sa niekto nabalil... veď podobne zrušili ekologické trolejbusy aby nakúpili akože ekologické elektrobusy od spriazneného dodávateľa.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 04. Apr 2022 20:53

Vlados: ale ja s nim nehadam :) ja sa len snazim argumentovat a pisat fakty..
Naucil som sa ze sa nikdy neoplati hadat na forach.. proste max das 2 odpovede a dalej to konci ;)
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cepheus » 05. Apr 2022 15:24

tu je P.R. hlavneho vodcu v meste,aby ste vedeli co si nataca a robi ten tulpas.. typicke predvolebne P.R. https://www.youtube.com/watch?v=zvno9Njv2kw ale to uz nespomenie ze defacto zlyhal v oblasti dopravy , ze nesplnil parcialne trolejbusy ktore sluboval, takisto sa nepokracovalo v modernizacii el.trati, takisto zlyhal v nakupoch elektriciek, viacnasobne len nakupil par smradobusov tot vsjo v oblasti dopravy... a par amatersky opravenych ciest chodnikov a zastavok v meste.. to je asi tak vsetko na cele 4 roky..dost chabe vysledky.. verne kopiruje "nadpracu" Dolezalka a takisto verne kopiruje jeho styl- same videa streamy a FB socialne siete vsetko viacmenej o houne, vysledky chabe az ziadne,proste potrebuje byt na ociach a viditelny a chvastat sa co urobil , kolka to podobnost s nim.. akoby jeho verna kopia ,ako by ich jedna mater mala..
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 05. Apr 2022 16:44

nevo83 napísal:Vlados: ale ja s nim nehadam :) ja sa len snazim argumentovat a pisat fakty..
Naucil som sa ze sa nikdy neoplati hadat na forach.. proste max das 2 odpovede a dalej to konci ;)

OK, videl som len dlhý príspevok, ktorý aj tak jeho myslenie neovplyvní.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Apr 2022 12:48

Par informacii k veci (miesto vladosovskeho mlatenia prazdnej slamy): viewtopic.php?f=35&t=26102
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 06. Apr 2022 14:11

v celku som si to podrobne preštudoval, a vychádza mi, že si to košičania sami pokazili, a išli hlavou proti múru, a môžme si tipovať prečo. Hlavná vec, že zasa tu niekto bude vyplakávať, že na východe, nie su ani električky..........
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 06. Apr 2022 15:12

No myslim, ze ani z daleka tam nie je dost informacii na to, aby si take zavery mohol robit. A ze ich robis len svedci o tvojej "objektivnosti".
Ja sa skor obavam ci sa to vobec niekedy dosetri. Pretoze teraz zas podali namietku poliaci, a tiez ju UVO akceptovala. Ale kedze sa sutaz zastavuje, tak uz nebude velka motivacia urcit kto mal pravdu.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 06. Apr 2022 16:46

ok drx, beriem , ja som vyslovil len svoj názor, možno pravda je kdesi úplnu inde. Je pravda, že UVO spravilo veľmi veľa zlých vecí.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 07. Apr 2022 10:41

Kopa príspevkov o ničom.
Jednoznačne pochybili v Košiciach. Totálne amatérstvo. Ak toto robili ich najlepší odborníci, tak ja neviem, nabudúce nech urobia nábor v ľubovoľnej krčme, horšie to nedopadne. Toto je fakt horšie ako to čo predvádzali v NDS, a už tam to vyzeralo prinajlepšom na mentálnu nedostatočnosť.
Kto chce študovať, páči sa:
https://www.uvo.gov.sk/legislativametod ... rt-dir=ASC
Dve Rozhodnutia ÚVO sú právoplatné.
Chronológia:
7.7.2021 rozhodli o víťazstve Pesy.
Škoda sa odvolala a 31.8.2021 ÚVO vydalo Rozhodnutie. V tomto Rozhodnutí bolo identifikovaných niekoľko pochybení "špičkovými odborníkmi" DPMK, ktorým by sa predišlo, ak by vedeli čítať a počítať...

Druhé Rozhodnutie je o tom, že po prvom Rozhodnutí DPMK opäť rozhodol o víťazstve Pesy (6.10.2021), Škoda sa odvolala (15.10.2021) a 2.11.2021 vedenie DPMK rozhodlo o náprave, t.j. že zruší Rozhodnutie o víťazstve Pesy a opäť posúdi jej ponuku... Tým pádom v skutočnosti ÚVO nič neposudzoval, keďže DPMK akceptoval námietky Škody (hoci predtým pri žiadosti o nápravu ich zamietli).

9.12.2021 opäť DPMK určil za víťaza tendra Pesu. Škoda sa odvolala a 21.2.2022 UVO rozhodol, aby sa DPMK riadil znaleckým posudkom, ktorý si nechal vypracovať ÚVO. Znalecky posudok vyšiel v neprospech ponuky Pesy, t.j. Pesa by mala byť vylúčená. Voči tomuto rozhodnutiu sa Pesa odvolala a Rada ÚVO zatiaľ nerozhodla...

11.3.2022 DPMK Pesu z tendra vylúčil a za víťaza tendra určil Škodu. Pesa sa odvolala a v súčasnosti beží konanie na ÚVO.

Rozhodnutie ÚVO z dňa 31.8.2021 je síce pre bežného čitateľa dlhé ale fakt výživné...
V prvom rade DPMK pochybil tým, že neurčil transparentne, prečo je ponuka Škody horšia ako ponuka Pesy. Pritom sa nehodnotila iba cena, ale aj prevádzkové náklady, podiel "nízkopodlažných sedačiek", kapacita električiek, šírka chodbičky a pod.
DPMK však nikde neuviedol, kvôli ktorým parametrom Škoda neuspela, čím jej bolo zabránené skontrolovať postup DPMK.

Druhý sporný bod je, že DPMK odmietal poskytnúť akékoľvek údaje parametrov, ktoré boli hodnotené. Škoda mala pochybnosti, či technické parametre električiek Pesa spĺňajú minimálne požiadavky stanovené DPMK. Avšak Škoda mala sťažené to posúdiť, keďže DPMK a Pesa argumentovali, že sa jedná o dôverné informácie. ÚVO im vysvetlilo, že ak sa jedná o projekt financovaný z verejných peňazí a uvedené parametre sú v tendri hodnotené, tak výrobca bude musieť strpieť zverejnenie uvedených parametrov (ktoré aj tak každý na internete zistí...)

Ďalším problémom bolo, že Škoda napadla nízku cenu Pesy. DPMK k preskúmaniu ceny pristúpil iba formalisticky a samozrejme nie v súlade so zákonom.
Riadili sa konkrétnym odsekom zákona o VO:
(3) Ak boli predložené najmenej tri ponuky od uchádzačov, ktorí spĺňajú podmienky účasti, ktoré spĺňajú požiadavky verejného obstarávateľa alebo obstarávateľa na predmet zákazky, mimoriadne nízkou ponukou je vždy aj ponuka, ktorá obsahuje cenu plnenia najmenej o
a) 15% nižšiu, ako priemer cien plnenia podľa ostatných ponúk okrem ponuky s najnižšou cenou a
b) 10% nižšiu, ako je cena plnenia podľa ponuky s druhou najnižšou cenou plnenia.

Na základe tohto odseku námietku Škody DPMK zamietol.
Lenže každý čo vie čítať s porozumením a počítať zistí, že tento odsek použiť nemohli, keďže ponuku predložili iba dvaja uchádzači...
Takže im UVO vysvetlilo, ako to majú robiť...

A najlepšie zo všetkého je, ako DPMK posúdil technické parametre.
Tak napríklad šírka chodbičky...
DPMK pri hodnotení šírky chodbičky dávalo body nasledovne:
540-559 -> 1 bod
560-579 -> 2 body
580 a viac -> 3 body

Komisia údajne dala ponuke Pesy 2 body za šírku chodbičky (t.j. 560 až 579 mm).
Škoda to namietla...
Tak úradník ÚVO pozrel výkresy z ponuky Pesy a zistil nasledovné veci...
Šírka vozidla (vzdialenosť medzi vonkajšími stenami) v mieste dverí: 2400 mm
Šírka vozidla v interiéri v mieste dverí: 2220 mm
Šírka jednej sedačky: 420 mm
V priečnom reze interiéru mali byť podľa predloženej ponuky 2 páry takýchto sedačiek.
Takže na veľmi zjednodušené overenie DPMK stačila nasledovná rovnica:
4 x šírka sedačiek + šírka chodbičky = šírka interiéru električky
Priestor medzi dvomi susednými sedačkami resp. medzi sedačkou a vnútornou stenou električky je zanedbaný.
šírka chodbičky = šírka interiéru električky - 4 x šírka sedačiek = 2220 - 4 x 420
Výsledok?
šírka chodbičky = 540 mm
Z toho vyplýva otázka, prečo Komisia zložená z najlepších odborníkov určila šírku chodbičky na 560 až 579 mm, keď to akosi nevychádza...
A to ponúkaná električka je konštrukčne navrhnutá tak, že v pozdĺžnom smere sa smerom od dverí zužuje, t.j. pri dverách je interiér najširší (2220 mm).
Na toto všetko ešte pred rokom ÚVO upozornil DPMK, ktorý zjavne tieto pripomienky odignorovali... To je dôvod, že to došlo do tohto štádia.

Toľko k tomu, ako konali odborníci v Košiciach...
Kebyže si každý robí svoju robotu ako sa má, tak neriešime ani R2 okolo Košíc ani električky do Košíc.
Keďže pochybenia, nedôraznosť, lajdáckosť a hochštaplerstvo sú akýmsi národným športom, tak plačeme, aká je tu byrokracia... Nie že by nebola, bohužiaľ má svoje dôvody a tí čo si plnia zákonné povinnosti s ňou musia bojovať.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 07. Apr 2022 12:33

Tak ako v pripade R2, aj tu je jasne, ze UVO naslo nejake veci. Ale, zaroven aj tu plati, ze najhorsie mozne riesenie je, ze sa to cele stopne, a ze v podstate nic uzitocne z toho UVO hodnotenia nie je (a ze UVO to moze byt srdecne jedno). A tiez plati, ze jedine miesto, kde to takto nechali prepadnut rovnako ako pri R2, je v Kosiciach (aspon pokial viem), aj ked rovnake pochybenia sa deju vselikde naokolo.
Lebo podstata veci je, ze z praktickeho hladiska boli obe tie ponuky cca rovnako dobre: Pesa o trocha lacnejsia, Skoda o trocha lepsie parametre. To, ze ci nejaka ulicka bola o 2 CM uzsia!!!!!, to ze ma zvratit nejake rozhodnutie, je totalny vysmech. Cize UVO nerobilo nic uzitocne pre uspech VO, len buzerovalo na zaklade svojej byrokratickej pozicie (a samozrjeme, neuspesny uchadzac ich v tom bude dookola tlacit). Tak ako pri R2, ak by ich nechali to podpisat a potom nech im kludne ulozia pokutu za porusenia, tak by to bol normalny vysledok. Takto je to byrokraticka pakaren (ktora sa z "nejakeho" dovodu uplatnuje len pri KE).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 17. Apr 2022 13:22

DrX napísal:Tak ako v pripade R2, aj tu je jasne, ze UVO naslo nejake veci. Ale, zaroven aj tu plati, ze najhorsie mozne riesenie je, ze sa to cele stopne, a ze v podstate nic uzitocne z toho UVO hodnotenia nie je (a ze UVO to moze byt srdecne jedno).

Konanie o preskúmanie úkonov na základe námietok je trochu iný úkon ako konanie o preskúmanie úkonov pred podpisom zmluvy.
Chcem tým povedať, že UVO síce zistilo nezákonný postup, ale na základe námietky Škody (neúspešného uchádzača), t.j. pochybenia "našla" Škoda. Tí by to hnali s kľudom až na súdy, ak by ÚVO nevyhovelo. Pochybenie DPMK bolo úplne zjavné...

Za to, že je to najhoršie možné riešenie, môže DPMK.
Podľa zákona o VO najskôr musela Škoda požiadať DPMK o nápravu, t.j. v DPMK veľmi dobre vedeli, v čom je problém a aké majú šance uspieť na ÚVO (každý aspoň s kúskom zdravého rozumu musel vedieť, že šance sú minimálne...).
Keďže DPMK žiadosti o nápravu nevyhovel, Škoda mala zákonnú možnosť podať námietky na ÚVO, čo aj využila.
Po celý ten čas mohol DPMK vyhovieť námietkam Škody...
Ak Obstarávateľ ignoruje Rozhodnutie ÚVO resp. niektoré odporúčania, je to jeho problém...

ÚVO takéto amatérske pochybenia ignorovať nemôže bez ohľadu na to, či električky budú alebo nie.
Je zákonnou povinnosťou Obstarávateľa konať tak, aby bolo všetko v súlade so zákonom o VO.

Očakávať že ÚVO v rámci dohľadu nad VO má v záujme vyššieho dobra ignorovať pochybenia je totálne absurdné (až smiešne), keďže zo samotnej podstaty to popiera ideu právneho štátu a garancie právnej istoty.

Úrad
a) vypracúva koncepcie verejného obstarávania,
b) vykonáva štátnu správu v oblasti verejného obstarávania,
c) vykonáva dohľad nad verejným obstarávaním,
d) spolupracuje s Európskou komisiou a zabezpečuje plnenie informačných povinností voči Európskej komisii v pôsobnosti tohto zákona,
e) predkladá vláde a Národnej rade Slovenskej republiky najneskôr do konca marca správu o stave verejného obstarávania v Slovenskej republike za predchádzajúci kalendárny rok,
f) vedie zoznam hospodárskych subjektov, zoznam elektronických prostriedkov na elektronickú komunikáciu vo verejnom obstarávaní podľa § 20 (ďalej len „zoznam elektronických prostriedkov“) a register hospodárskych subjektov so zákazom účasti vo verejnom obstarávaní (ďalej len „register osôb so zákazom“),
g) certifikuje systémy na uskutočnenie elektronickej aukcie,
h) usmerňuje metodicky účastníkov procesu verejného obstarávania,
i) zverejňuje na svojom webovom sídle všetky svoje metodické usmernenia pre účastníkov procesu verejného obstarávania a všetky svoje rozhodnutia, ktoré sú výsledkom dohľadu nad verejným obstarávaním,
j) ukladá sankcie za priestupky a iné správne delikty,
k) vedie a verejnému obstarávateľovi a obstarávateľovi sprístupňuje na svojom webovom sídle vzory elektronických dokumentov a iné náležitosti potrebné na zabezpečenie elektronickej komunikácie,
l) zverejňuje na svojom webovom sídle oznámenia podľa § 115 ods. 5,
m) poskytuje Protimonopolnému úradu Slovenskej republiky bezodkladne informácie nasvedčujúce porušeniu zákazu účasti vo verejnom obstarávaní,
n) v trestnom konaní a v rámci postupu pred začatím trestného konania, ak sa týka trestnej činnosti súvisiacej s verejným obstarávaním, poskytuje konzultácie ku konkrétnym prípadom orgánu činnému v trestnom konaní a súdu,
o) poskytuje v konaní podľa § 181 na požiadanie súdu stanovisko k právnym alebo skutkovým veciam, ktoré súvisia s porušením tohto zákona,
p) sprístupňuje a aktualizuje úplný zoznam databáz, ktoré obsahujú informácie o hospodárskych subjektoch v systéme e-Certis,
q) poskytuje na požiadanie ostatným členským štátom akékoľvek informácie súvisiace s § 42 ods. 4 písm. b) a ods. 7 až 10,
r) vypracúva na žiadosť Európskej komisie a zverejňuje na svojom webovom sídle monitorovaciu správu o systémových nedostatkoch vo verejnom obstarávaní na základe svojich poznatkov a zistení iných kontrolných orgánov a ostatných nezrovnalostiach vo verejnom obstarávaní, najmä o konflikte záujmov, o účasti malých a stredných podnikov vo verejnom obstarávaní; v monitorovacej správe sa uvedie aj súhrnná hodnota zákaziek s hodnotami, ktoré sú nižšie ako finančný limit pre zadávanie nadlimitných zákaziek a nadlimitných koncesií,
s) vydáva neperiodické publikácie,
t) vykonáva ďalšie činnosti podľa tohto zákona.

Pôsobnosť úradu je veľmi jasne vyšpecifikovaná.

DrX napísal:A tiez plati, ze jedine miesto, kde to takto nechali prepadnut rovnako ako pri R2, je v Kosiciach (aspon pokial viem), aj ked rovnake pochybenia sa deju vselikde naokolo.

V rámci jedného súvetia si celkom slušne odporuješ.
Samozrejme to nie je pravda. DPMK mal x možností napraviť pochybenia presne tak, ako to robia iní Obstarávatelia...

Inak v tom istom období Bratislava obstarávala električky tiež. Pesu vylúčili a už je podpísaná Zmluva so Škodou.
DPB si tiež niekoľkokrát prešiel kontrolou na ÚVO.

DrX napísal:Lebo podstata veci je, ze z praktickeho hladiska boli obe tie ponuky cca rovnako dobre: Pesa o trocha lacnejsia, Skoda o trocha lepsie parametre.

Pesa nespĺňa podmienky účasti stanovené DPMK.
Píšeš že DPMK vie dobre čo chce.
DPMK si pripravilo také súťažné podklady, podľa ktorých Pesa dobrá pre nich nie je...

DrX napísal:To, ze ci nejaka ulicka bola o 2 CM uzsia!!!!!, to ze ma zvratit nejake rozhodnutie, je totalny vysmech.

Tak sa to robí.
Keď chce Obstarávateľ odstaviť konkurenciu v segmente koľajových vozidiel alebo autobusov, tak nastaví také parametre (počet dverí, dĺžka vozidiel, nízkopodlažnosť, šírka chodbičky), aby ich splnil iba želaný uchádzač.
Následne sa čaká, či sa konkurencia ozve a začne žiadať upraviť tieto parametre...
Môžeš dávať aj päťsto výkričníkov, takto to proste funguje.

Je zjavné, že ten kto pripravoval podmienky účasti na dodávku električiek do KE, ich pripravil tak, aby PESA nimi neprešla...
To že Komisia, ktorá to následne vyhodnocovala, túto skutočnosť ignorovala je problém DPMK. Je zrejmé, že DPMK chcel podpísať Zmluvu s Pesou, lenže tým iba nahrávali Škodovke na smeč. Už nehovorím, že Košice majú problém s udržateľnosťou MHD a týmto nezákonným konaním by prišlo ku korekciám 25%, čo je viac ako 15 miliónov eur, ktoré by muselo zaplatiť Mesto KE za električky. Neviem kde by DPMK s mestom vyčarovali toľko peňazí.

Skrátka, ak v DPMK chceli podpis s Pesou, mali vyhlásiť novú súťaž...

DrX napísal:Cize UVO nerobilo nic uzitocne pre uspech VO, len buzerovalo na zaklade svojej byrokratickej pozicie (a samozrjeme, neuspesny uchadzac ich v tom bude dookola tlacit).

Nič pre úspech VO neurobili neschopáci v Košiciach.
Nie je právomocou ÚVO zaoberať sa úspechom nákupu električiek v KE.
Ak by DPMK robí všetko v súlade so zákonom, tak s ÚVO nemajú vôbec žiadny problém a už dávno je podpísaná Zmluva na dodávku električiek.

DrX napísal:Tak ako pri R2, ak by ich nechali to podpisat a potom nech im kludne ulozia pokutu za porusenia, tak by to bol normalny vysledok. Takto je to byrokraticka pakaren (ktora sa z "nejakeho" dovodu uplatnuje len pri KE).

Nemáš vôbec tušenie k čomu sa vyjadruješ...
Ak by Škoda neuspela na ÚVO, obrátila by sa na Radu ÚVO.
Ak by Škoda neuspela ani na Rade ÚVO, obrátila by sa na súdy.
V tomto prípade žiaden podpis Zmluvy nehrozil ani pri tej najlepšej konštelácii hviezd...

Pri R2 sa aspoň žiaden uchádzač voči nezákonnému konaniu NDS neodvolával. Z toho titulu porovnávaš kus neporovnateľné veci.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 18. Apr 2022 06:14

Dik za tvoje argumenty. Jednoznacne a jednostranne, rovnako ako pri R2 KE2. Netvrdim, ze nemas pravdu. Ale jednoducho tie pravidla a specifikacie su dost zlozite na to, ze si mozu v pohode vnutorne protirecit a stale tam UVO moze nieco najst. Iste je, ze sa odvolala aj Pesa, takze vobec nie je jasne, ze ak by ju vyskrtli skor, ze by ten ping-pong cez UVO sa nedial rovnako, a ze ak by to aj UVO nejak rozhodol, ze by to neslo na Radu UVO. A hlavne este nie je vobec jasne, co Pesa namieta. Tebe to ale vsetko jasne zjavne je, tak co us.
Na R2 KE2 to bolo rovnako: nikto nemal ani paru o tom, ze UVO im vytkne "alebo ekvivalent" aj ked sutaz sa tahala 3 roky. Ale zrazu, ked uz to tak vytkli, tak tebe aj vsetkym bolo hned nad slnko jasnejsie, ze to bolo od zaciatku uplne zle a ze sa to musi zrusit. Kedze tam to bola zalezitost na urovni vlady, a bolo jasne, ze Dolezal to ide opravit aj cez mrtvoly, tak sa to tak aj opravilo. Tu spravil chybu DPMK, co je maly pan, tak tie peniaze prepadnu. Som celkom zvedavy, ci a ako sa to oficialne uzavrie.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 18. Apr 2022 12:23

ináč, to UVO, je úžasný úrad, ktorý nenesie za nič zodpovednosť. Určite musí byť nezávisli, nik nechce aby podliehal politickým vplyvom....... ale, keď raz vydá rozhodnutie, tak musí platiť. Nesmie sa stať, že spraví rešerš zmluvy pred podpisom a po podpise nájde Ďalšie chyby, keˇtúto chybu odstránie, tak pri ďalšej kontrole nájdu ďalšiu chybu. .....
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 18. Apr 2022 14:48

DrX napísal:Ale jednoducho tie pravidla a specifikacie su dost zlozite na to, ze si mozu v pohode vnutorne protirecit a stale tam UVO moze nieco najst.

Je zodpovednosťou Obstarávateľa konať tak, aby neporušil zákon.
Pritom DPMK v tomto tendri porušil niekoľkokrát zákon tým najprimitívnejším spôsobom.
Z toho dôvodu nebol problém nájsť pochybenia resp. Škoda nestrieľala naslepo, keď podávala námietky.

DPMK veľmi jasne zadefinoval, že šírka chodbičky nemôže byť menej ako 540 mm. Je to veľmi jasne uvedené.
Na tom naozaj nie je nič zložité.
A tak isto nie je zložité pre Obstarávateľa si to overiť z dokumentácie, ktorú predložil uchádzač, či je táto pre DPMK podstatná podmienka splnená. Kebyže to nie je pre DPMK dôležité, tak si zrejme takú podmienku nedajú...
Ak z nejakých dôvodov Komisia ktorá ponuky vyhodnocovala sa nezaoberala splnením tejto podmienky, tak je to problém DPMK. V žiadnom prípade to nie je problém ÚVO.
Ale potom DPMK riskuje, že to konkurencia napadne.
Je docela evidentné, prečo DPMK nechcel pustit Škode informácie o parametroch električky od Pesy a vymyslel si pseudodôvod údajnej dôvernej informácie...

Ani by som sa nedivil, keby v DPMK boli nejaké vnútorné boje medzi nominantmi resp. magistrátom, mnoho krokov DPMK tomu nasvedčuje.

DrX napísal:... takze vobec nie je jasne, ze ak by ju vyskrtli skor, ze by ten ping-pong cez UVO sa nedial rovnako...

To je riziko Obstarávateľa.
Je to o tom, či si to vie obhájiť.
ÚVO robí dohľad, či je postup Obstarávateľa v súlade so zákonom.

DrX napísal: Iste je, ze sa odvolala aj Pesa, takze vobec nie je jasne, ze ak by ju vyskrtli skor, ze by ten ping-pong cez UVO sa nedial rovnako, a ze ak by to aj UVO nejak rozhodol, ze by to neslo na Radu UVO. A hlavne este nie je vobec jasne, co Pesa namieta.

PESA podala dve námietky.
Prvá námietka je proti rozhodnutiu ÚVO, v ktorom ÚVO prikázal DPMK zrušiť výsledok obstarávania (PESA bola určená za víťaza) a opäť vyhodnotiť ponuky uchdzačov. V rámci toho ÚVO prikázal DPMK riadiť sa znaleckým posudkom, ktorý si nechal vypracovať ÚVO na základe námietok Škody.
Druhá námietka je proti rozhodnutiu DPMK vylúčiť Pesu z verejného obstarávania (DPMK sa riadil vyššie spomínaným znaleckým posudkom...).

DrX napísal:Na R2 KE2 to bolo rovnako: nikto nemal ani paru o tom, ze UVO im vytkne "alebo ekvivalent" aj ked sutaz sa tahala 3 roky. Ale zrazu, ked uz to tak vytkli, tak tebe aj vsetkym bolo hned nad slnko jasnejsie, ze to bolo od zaciatku uplne zle a ze sa to musi zrusit.

Ja som R2 KE začal sledovať až v tom období, keď sa to naťahovalo na ÚVO.
Na to aby som vedel identifikovať pochybenie by som musel najskôr čítať súťažné podklady (kebyže ich čítam, tak to pochybenie identifikujem).
Až keď pán minister mal tlačovku, kde vrieskal o tom, že ÚVO prikázalo zrušiť súťaž a uviedol dôvod neuvedenia "a ekvivalentné", tak som tušil, že to bude s tým FIDIC-om.
Otvoril som si súťažné podmienky a hneď som vedel, kde je problém.

Ja na rozdiel od kompetentných na NDS a Ministerstve si pamätám, že o tejto veci rozhodovalo ÚVO už v roku 2017 v jednom tendri na modernizáciu železnice, keďže Kazasi podali námietky. V Rozhodnutí ÚVO síce uviedlo, že ŽSR nepochybili, keďže uviedli viacero zmluvných podmienok, ale ÚVO zároveň uviedlo prípady, kedy by došlo k porušeniu zákona. Bolo tam jasne napísané, že pustiť uchádzačov iba so skúsenosťami so zmluvnými podmienkami FIDIC je porušenie zákona.
Kto za to môže, že NDS o pár mesiacov urobila presne toto pochybenie?
Oni boli totálny idioti, že ešte aj v tom odvolaní bolo krásne vidieť, že NDS bola takmer jediný Obstarávateľ na Slovensku, čo takto chybil. Okrem nejakých nemocníc z pred x rokov takéto pochybenie nikto nemal...

Je zarážajúce, že im ušlo také pochybenie, keď toľko kontrolujú súťažné podmienky pred vyhlásením tendra...

DrX napísal: Kedze tam to bola zalezitost na urovni vlady, a bolo jasne, ze Dolezal to ide opravit aj cez mrtvoly, tak sa to tak aj opravilo.

Doležal zrejme vedel, že cez Radu ÚVO mu to neprejde.
Rada ÚVO rešpektovala novelizáciu zákona, ale niektorí členovia Rady ÚVO dali jasne najavo, ako by hlasovali...
Pochybenie bolo na strane NDS. Tam nebolo čo riešiť, NDS dostala odporúčanie FIDIC nedávať do podmienok účasti... Je z toho písomný záznam, len som sa ešte o tom nezmienil v príslušnej téme.

DrX napísal:Tu spravil chybu DPMK, co je maly pan, tak tie peniaze prepadnu.

DPMK urobil chyby. Zásadné pochybenia.

DrX napísal:Som celkom zvedavy, ci a ako sa to oficialne uzavrie.

1) DPMK zruší tender a po čase vyhlási nový. Financovanie z nových eurofondov.
2) DPMK nechá dobehnúť tender a podpíše Zmluvu s úspešným uchádzačom. Otázne je, či vôbec majú obidvaja uchádzači kapacity vyrobiť aspoň nejaké električky do konca roka 2023. Zvyšok by sa financoval z nových eurofondov.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod cepheus » 19. Apr 2022 04:58

DrX: lebo mam doslova pocit z tychto prejavov(dufam ze sa mylim) ze jarino je plateny "hajzlik" z uvo?, hlivakov partak?.. spion z UVO s chodiacim patentom na rozum? uz vsetko mozne ma napadlo ..a takychto bud prasakov typu fico pele a spol ,prip neschopakov alôebo "chodiace zakony a patenty na rozum" tu plati tento stat.. no s takymito debilmi neschopakmi sa nikam nikdy nedostaneme (podobne ako sa nikam nedostaneme ani s mafianmi, grazlami krivakmi typu fico pelle a pod , kazdopadne tito na vsetko maju patent na rozum vo vsetkom maju svoju zadubenu pravdu vsade len stavaju mury a prekazky a namiesto ako sa to zrychlene da tak hladaju ako sa to neda ..a k nicomu sa s takymito nicemami nikdy nedostaneme ako krajina.. cize bud tu mame podvodnikov hajzlov opacneho typu alebo neschopakov ktopri vsetko len dobabru co sa da, alebo takychto vsevedkov co hadzu polena pod nohy takmer vsetkemu v oblasti VO a tendrov namiesto toho aby to pomahali spriechodnovat a rozhybat to vsetko okolo ako v okolitych krajinach najma Polsku ci Cechach-pozrite kde su oni a kde my..a btw uhp mali zrusit uz davno (asi rovno najvacsia chyba tejto vlady ze ich namiesto okamziteho zrusenia hned po nastupe este podporuju) podobne ako zlucit ssc+nds to tato vlada vykrikovala dokonca aj vo volebnom programe vramci kampane a dodnes skutek utek.. snazia sa veci spriechodnit a skratit malo priechodnymi a hlavne malo efektivnymi "mackopes" zakonmi to je dost malo na to, aby sme v tendroch a VO ci pripravach na stavby vyrazne skratili cakacie doby ci zmenili model financovania a zacali v tomto KONECNE dobiehat polsko ci cesko a dalsie krajiny uz aj na balkane napr aj ti nas uz dobiehaju a v mnohom predbehuju ,zdaleka nielen okolite staty kde to vedia ovela ovela lepsie a mudrejsie menezovat a maju omnoho sikovnejsich politikov vo vlade (zial)
Naposledy upravil cepheus dňa 19. Apr 2022 05:30, celkovo upravené 6 krát.
cepheus
diskutujúci
 
Príspevky: 163
Obrázky: 7
Založený: 30. Dec 2021 23:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 10 hostí.

cron