Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 18. Feb 2020 13:08

ak má papier tak tam je to jednoznačné. tieto fotky nie sú ideálne. popasujem sa s tým ;)
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod lostrail » 18. Feb 2020 18:44

devil: "samozrejme banicka PD."

Prosim? Mesto, kde je za poslednych 17 rokov ubytok obyvatelstva dobrych -13 000 ludi (cca. 23% z povodneho poctu obyvatelov), ma totalne zle riesene vnutromestske komunikacie, nema napojenie na ziadnu dialnicu siroko-daleko a jedina zeleznica, ktora tam je dotiahnuta z normalnej lokality, je neelektrifikovana jednokolajka bez ZZ a dnes tam doslova nic nie je? To ma byt ta podpora? Rovno napisem, ze pri vsetkych tych preferenciach ciest a zeleznic (a hlavne lokalitach, kde su preferovane) by som sa ani nedivil, keby sa Prievidzania kvalitne nasrdili (som si isty, ze tam to Kotleba vytiahne cez 30 percent). Co sa tyka preferencii, tam je to jasne dlhodobo, ale treba tomu pripisat prave fakt, ze vsetko, co malo rozum, je uz davno prec, pricom Prievidza po revolucii produkovala ludi, ktori sa uz nikdy nevratili, kedze bola podla teba tak "uzasne podporovana". Tak toto je fakt hlod roka.
Je rozdiel podporovat tazbu uhlia a nejaky region. Tomu uhliu bolo jedno, ako dlho cestuje a po akej trati, ci ceste
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jano1 » 18. Feb 2020 20:55

devil napísal:UPDATE. na zaklade novych udajov aktualizacia cien dialnic podla krajov:
viewtopic.php?p=208431#p208431
- takmer vseky kraje sa dostali cez 1 mld. eur investicii
- a to aj BA vdaka D4/R7, pricom nadmerne protezovanie je BA je mytus.
- na juhu je standartna cena 11 mil/km vid BB kraj (aj s krivan-mytna) aj vratane pribiny. pri takejto cene okolo NR by juh bol lacnejsi este o 1-2 mil.
- na severe je to 17 mil za km, pricom ZA kraj ako jediny cez 20 mil za km.

najvacsia disproporcia su 3 mld. investicii v ZA kraji a desatnasobne menej v KE kraji.

ideo stavebne naklady a nie su zapocitane bankarske uroky ani ceny oprav, udrzby a pod. ci prevadzky usekov ani tunelov.
-


Ved iste ked sa nezoberu do uvahy chyby uradnikov na D1,zarataju vybudovane nezmysly na D3, budeme sa tvarit, ze R1 Pribina nas nestoji ani miliardu, kde sa nam to hodi dlzku usekov zvysime, kde sa nam to hodi dlzku usekov skratime, kde sa nam to hodi, cenu znizime, kde sa nam to hodi pouzijeme odhad ceny bez akehokolvek zmluvneho zakladu, kde sa nam to hodi pripocitame privadzac, kde sa nam to nehodi privadzace neratame, dodatocne vybudovane krizovatky neratame, a potom nam vyjde co chceme, debilina na n-tu.

Len na ukazku, lebo je zbytocne bojovat s niekym, kto dookola prekruca a o tyzden bude akykolvek fakt zabudnuty:
R1 Hronsky Benadik - Sasovske Podhradie uvadza v sucte 41.3 km, v skutocnosti ta vybudovana cast RC ma dlzku 40.5 km, samozrejme pri zapadnej D1+D3 treba ubrat, nech vyjdu vyssie ceny na km.
Pritom Hronsky Benadik predlzenie stavby tam vobec nema, to je popri Pribine iba omrvinka.
Cena napr. R1 Zarnovica - Sasovske Podhradie uvadza 104 mil.E, zmluvna cena po dodatku c.7 je 111 905 959.67 Eura, pri dlzke 8.372 km, je to 13.36 mil.E/km a nie ako je uvedene 12.5 mil.E/km
Budeme sa tvarit, ze TT kraj dostal na D/RC len 0.055 mld Eur a pritom ma skoro 94 km D/RC v prevadzke, no zazrak, tam sa vsetko postavilo takmer zadarmo, co na tom, ze je tam zhruba 16 km R7 vo vystavbe, to sa nehodi do kseftu.
a tak dalej...

A tak mozeme vyprodukovat nezmysel na urovni hupacieho konika "TT+NR+BB+KE 2,345 mld. eur / 214,8 km je 11 mil. za km" Ved iste, ked sa budeme tvarit, ze 110 km D/RC v TT kraji nas stoji 0.055 mld.Eur a R1 pribina nas vyjde menej ako 1 mld.Eur.
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Feb 2020 09:53

ak pre inteligentneho cloveka nebolo zrejme ze ide o useky postavene od cias samostatnej SR tak to ma prekvapilo. to bol najvacsi milnik vo vystavbe dialnic.

usek trnava-bab som preveroval asi najdlhsie. nakoniec som ten zdroj uviedol kedze islo o rozsirenie jestvujucej cesty v cenach 90-ich rokov. prispela aj moja osobna skusenost ked este aj po roku 2000 bolo vidiet prechod pre chodcov pri vlckovciach cez pravy pas co znamena ze sa naozaj dostaval druhy pas vedla jestvujuceho (presne toto by mali robit na D3). ze toto porovnanas s novou RC o 20 rokov neskor kde sa pridala poriadna vata je usmevne. keby pribina stala 10 mil/km tak by to znizilo celkovu priemer na juhu len o asi 1 mil/km. a zase pokial na severe mas tucet usekov s cenou nad 20 mil za km netreba sa cudovat vysledku 17 mil za km nic na tom nemeni ze je nieco zle zaokruhlene alebo chyba nejaka krizovatka. cim viac usekov tym reprezentativnejsie cislo. ide o desiatky usekov a teda desiatky vyhladavani, hlavne starsie data nie je lahke vyhladat. v pripade chocholna-nemsova sa to vobec nepodarilo. rovnako predlzenie trasy pri hb. to bolo rozsirenie cesty cize kilometrove naklady by boli nizsie ako priemerne naklady na juhu.

motivom bolo aj to ze stranka dialnice.szm.com neobsahuje udaje o cenach. vieme odkial fuka vietor. hlavne sa autor vyziva v kilometrazach typu usek je dlhy 2,856 km...to ze o tyzden je to zabudnute je sprostost kedze som sa k prispevku vratil po dlhom case a planujem ho aktualizovat :) spolu s intenzitami v 1995 su toto velmi dolezite fakty ktore su sustavne zamlciavane a zahmlievane. takze ak ma hocikto presnejsie udaje tam nech to napise, a UVEDIE ZDROJ a postaram sa o opravu. a som si isty ze nejake dodatky najdeme aj na severe...

aha, skoro som zabudol....zapocital som tvoju oblubenu R4 pri madarskej hranici aj s dodatocne vybuovanym odpocivadlom za 10 mil. eur co zdvihlo naklady "az na" 0,285 mld. eur.....a stale je tam priblizne desatnasobny rozdiel medzi ZA a KE krajom. cize faktom je ze okolo ZA sa stavia na ukor KE. a platilo aj keby bol rozdiel "len" 9 alebo 8 nasobny.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Feb 2020 10:11

Je rozdiel podporovat tazbu uhlia a nejaky region. Tomu uhliu bolo jedno, ako dlho cestuje a po akej trati, ci ceste

uhlie zivilo v PD niekolkotisic ludi. a vlastne dodnes. pri dialniacich sa vyblakuje ze naco su a toto je priama dotacia nejakej firmy bez ktorej padne. a pri utlme sa region bude riesit dalej. videl si to niekde na vychode alebo juhu ? a ze klesol pocet obyvatelov, cudujes sa ?
http://obyvatelstvo.population.city/slo ... prievidza/
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod lostrail » 19. Feb 2020 14:59

^^
PD region ako taky nikdy nebol nejako zvlast protezovany. To, ze tazba uhlia uzivila ludi je to iste, ako uzivila ludi VSZ (aha, tam som to napriklad videl), SEZ Krompachy, SMZ Jelsava / Slovmag, hlinikaren v Ziari, Tesla Orava, ci dalsie priemyselne fabriky po republike. A to je len mala vzorka. Takze podla tejto logiky sa masivne podporoval aj Gemer, Horehronie, Orava a vlastne cele uzemie. No len neviem, kde su teda tie specialne privilegia pre PD. Prievidzi sa nedostalo nicoho navyse a namiesto tazby uz davno mali podporovat rozvoj regionu ako takeho a bane zatvorit, lebo to je uzasne "argumentovat", ze tym, ze ich nezavreli, sa regionu dostavalo specialnej pozornosti. Logika postavena kompletne na hlavu. Stav, v akom zdedila infrastrukturu po revolucii dokladuje prave ten ubytok obyvatelstva (ani na tu dobu to nebola ziadna slava, ved ked si len porovname ine zeleznicne trate nadregionalneho vyznamu v roku 1989 s tym, co bolo dotiahnute k Prievidzi, je to smutny pribeh). V regione totiz nie je nic ine, iba to uhlie. Nejaka optimalizacia trate to tam aj tak nezachrani a investorov neprilaka.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 19. Feb 2020 16:40

tak inac. dotuju sa firmy danovymi ulavami. niekto hovori ze je to spravne a niekto ze nie. ale tie firmy potom svoje vyrobky predavaju. bane funguju tak ze stat garantuje odber uhlia. akokeby pre zeleziarne garantovali odber zeleza a pri automobilkach odber aut. to tak ale nie je ked ussteel ulava-neulava odstavil vysoku pec ked ma problem s odbytom. a ze spalovanie uhlia je riadne svinstvo vie kazdy kto niekedy kuril uhlim.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mark » 19. Feb 2020 21:01

Keď sa tu vedie debata okolo Hornej Nitry a modernizácie žel trate PD - Jelšovce, tak si dovolím napísať na predmetný zámer takýto názor. Myslím si, že keby chceli naozaj regiónu pomôcť, tak by celá akcia mala vyzerať aspoň takto: Nemalo by sa jednať o trať PD - Jelšovce, ale o trasu Jazernica - PD - NR - Trnovec so zaústením zaslepenej trate Z.M. - Lužianky novou preložkou, a to úsekom Žírany - Jelšovce. Nakoľko navrhovaná modernizácia sa má realizovať na trati, po ktorej premávajú vlaky R, resp. po novom regionálne expresy, traťová rýchlosť by mala byť min. 100km/h s tým, že nevyhovujúce oblúky by sa natiahli perspektívne na rýchlosť 120km/h. Prievidzké REXy by tým pádom mohli byť zavedené v relácii MT - PD - NR - BA a dali by sa zaujímavo spojiť aj ZM cez NR do BA. Mala by sa obnoviť Chynoranská spojka a zaviesť priame vlaky v relácii PD - Trenčín, aby mala PD priame vlakové spojenie s krajskou samosprávou. Chcelo by to okrem iného, vybudovať aspoň tri medzistaničné dvojkoľajné úseky. Zatiaľ baníctvo na Hornej Nitre v poslednej dobe železnici "pomohlo" len toľko, že na pôvodnom priamom úseku Nováky - Koš vytvorilo za štátne dotácie preložku s osemdesiatkovými oblúkmi.
Mark
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 08. Júl 2019 04:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 19. Feb 2020 21:23

A ako zeleznica pomoze regionu? :roll: Nezijeme v 19. storoci... Jedine riesenie je tam spravit ekonomicku zonu.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mark » 20. Feb 2020 09:31

Nežijeme v 19. storočí, to je pravda, ale jazdnými dobami niektorých vlakov sa k nemu veľmi približujeme. Ale keď sa má do železnice investovať, tak to má byť investícia prinášajúca benefit na ďaľších budúcich 100 rokov.
Mark
návštevník
 
Príspevky: 43
Založený: 08. Júl 2019 04:47

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Feb 2020 10:07

schvalena dotacia pre automobilovy priemysel, konkretne VW v MT - 5 mga na podporu elektromobility. nikto ani nemukol, dokonca vysokopostaveny manazer sa este stazoval ako je to malo a treba lepsi system podpory alebo nieco podobne lebo cela elektromobilita utecie. ked ide dotacia na niekde vychod tak 10 analytikov krici ze naco.

na druhej strane uz sme vo faze ze bez automotive padneme na hubu:
Podiel automobilového priemyslu na celkovom priemysle dosiahol 49,5 percenta a podiel na exporte 46,6 percenta. Automobilový priemysel na Slovensku priamo zamestnáva vyše 177-tisíc ľudí a priamo aj nepriamo generuje až 275-tisíc pracovných miest. https://ekonomika.sme.sk/c/22299052/slo ... atela.html
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 20. Feb 2020 10:21

Cela idea elektromobility je postavena na hlavu,, kedze cela EU produkuje "az" 8% emisi sveta.. Volakde treba tu elektrinu vyrobit, tiez nieje poriesene kde sa vezme tolko litia na baterie, co bude s nimi ked im padne zivotnost.. atd atd atd.. pobavila veta vcera ohladne tohoto, ze slovensko je pozadu v elektromobilite.. no nech,, Norsko malo byt prikladom a aj tam na to ludia prdia
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 20. Feb 2020 11:38

devil napísal:schvalena dotacia pre automobilovy priemysel, konkretne VW v MT - 5 mga na podporu elektromobility. nikto ani nemukol, dokonca vysokopostaveny manazer sa este stazoval ako je to malo a treba lepsi system podpory alebo nieco podobne lebo cela elektromobilita utecie. ked ide dotacia na niekde vychod tak 10 analytikov krici ze naco.

na druhej strane uz sme vo faze ze bez automotive padneme na hubu:
Podiel automobilového priemyslu na celkovom priemysle dosiahol 49,5 percenta a podiel na exporte 46,6 percenta. Automobilový priemysel na Slovensku priamo zamestnáva vyše 177-tisíc ľudí a priamo aj nepriamo generuje až 275-tisíc pracovných miest. https://ekonomika.sme.sk/c/22299052/slo ... atela.html


Cim viac velkych podnikov, tym horsie... Idealne su firmy 20-200, inak stat budu stale vydierat. Vsak mame tu len par velkych firiem a neustale pocuvam, ze krachuju, ze budu prepustat a pozriem na finstat a vobec to tak nevyzera... :roll: A stale tu len siria paniku, ale nikdy sa nic nedeje...

Ale inak tej dotacii/ulave celkom nechapem, ze preco sa jej vyhovelo...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod jarino » 20. Feb 2020 11:53

Moje úvahy:
1) Podpora elektromobility. To je teraz in...
2) Ten závod dodáva komponenty pre ostatné závody (časti motorov, prevodovky, brzdové kotúče atď.). Ak by nezačal produkovať niečo pre elektromobilitu, tak by sa mohlo časom stať, že nepotrebuje toľko zamestnancov (ak sa elektromobilita uchytí, tak naozaj nebude nutné mať toľko zamestnancov).
Asi v rámci koncernu získali tú výrobu, tak to štát podporí.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 20. Feb 2020 14:14

EU produkuje "az" 8% emisi sveta..OK ale zase EU nie je ropna velmoc a takto nebude zavisla od....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 20. Feb 2020 14:47

Vsak mozeme tazit ropu pri Svidniku :mrgreen:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Elektromobilita

Odoslaťod Jano1 » 20. Feb 2020 21:40

Mawerick81 napísal:Cela idea elektromobility je postavena na hlavu,, kedze cela EU produkuje "az" 8% emisi sveta.. Volakde treba tu elektrinu vyrobit, tiez nieje poriesene kde sa vezme tolko litia na baterie, co bude s nimi ked im padne zivotnost.. atd atd atd.. pobavila veta vcera ohladne tohoto, ze slovensko je pozadu v elektromobilite.. no nech,, Norsko malo byt prikladom a aj tam na to ludia prdia


Elektrina sa da vyrobit takmer bezemisne, na Slovensku je to vyse 90% uz v sucasnosti. Vsetky budovy by mali mat solarne panely, ktorych vyroba je v sucasnosti uz velmi lacna, a baterie, nemusia byt vylucne litiove. Vyuzivanim benzinu a nafty prispievame nielen k emisiam priamo z vozidiel, ale aj emisiam suvisiacim s vyrobou benzinu/nafty, dopravou ropy, tazbou ropy. Aj preto je Saudska Arabia najvacsi producent CO2 na obyvatela na svete.

Litia je dost, len sa mozu vylepsit metody ziskavania, ak bude vyssia spotreba a baterie vieme recyklovat. Baterie sa daju vyrobit takmer bezemisne, hlavne to zavisi od sposobu vyroby elektriny, ktora sa pouzije pri vyrobe baterii, vratane tazby.

"The total number of passenger plug-in car registrations in Norway amounted to about 79,611, which is 10% more than in 2018. Moreover, the market share increased to a new record of 55.9%."

57% elektromobilov z celosvetoveho predaja v roku 2019 sa predalo v Cine. V Europe je podiel predaja elektrickych vozidiel za rok 2019 3.8% (bez Norska len 3.3%), v Cine 4.7%.

Prave bohate krajiny su najvacsimi znecistovatelmi na obyvatela, Saudska Arabia, Australia, USA, Kanada, Juzna Korea, ... Nemecko 8 miesto - a prave tie bohate krajiny by mali ist prikladom.

https://www.ucsusa.org/resources/each-countrys-share-co2-emissions
https://insideevs.com/news/391146/2019-plugin-car-sales-norway-increased/
Jano1
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 17. Máj 2013 10:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Mawerick81 » 20. Feb 2020 23:23

Elektro nieje riesenie,, su aj ine,, a clovek nemusi byt zavisly od dobijania a casu ktory musi pri tom stratit.. ANo da sa vyrabat bezemisne,, ale nerobi sa to.. Preco sa ziada aby setrili produkciu emisii motoristi, ktorych produkcia emisii je oproti inym obrovskym znecistovatelom len ako kvapka v mori? Nesuhlasim,, a nechcem take nikdy..
Mawerick81
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 756
Založený: 02. Júl 2015 14:19

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Feb 2020 08:32

po dlhom case ma najvyssiu nezamestnanost okres KK, RS je odsunuta na druhe miesto.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Feb 2020 08:47

Treba tam potiahnut R10 :)

Ze by fakt vystavba D/RC nepomahala? :oops:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 21. Feb 2020 09:56

devil napísal:po dlhom case ma najvyssiu nezamestnanost okres KK, RS je odsunuta na druhe miesto.


tak tomu vôbec nerozumiem, veď kežmarok má elegantý privádzač až po veľkú lomnicu, je tam relatívne dosť investorov z automotive, napr aspel ohlásil výstavbu novej haly.....
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Feb 2020 10:18

gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=43948
kde este okrem presovskeho kraja nepomaha ?
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Feb 2020 10:31

Taktiez nezamestnanost suvisi aj s romskou populaciou. :| Kedze vsetci uz odisli. :)
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 21. Feb 2020 11:01

takze miestne sluzby (nemocnica, skoly, urady, obecne/mestske sluzby) zabezpecuje kto ked "vsetci odisli ? romovia ? alebo predsa vsetci neodisli....

https://slideplayer.cz/slide/14719465/9 ... vensku.jpg
cize niekde mame aj viac percent romov ako nezamestnanych...prevazne na juhu. severozapad nema najviac romov ale aj tak ma najvyssiu nezamestnanost.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Feb 2020 11:41

No ved ked si nenajdes pracu, tak ta vyradia z evidencie a potom si musis platit zdravotne odvody. A vsetkych ktorych vyradili bud si nasli pracu alebo viac pravdepodobne odisli niekam prec. A romom to vyhovuje, kedze v urcitom regione nie je prca a nehnutelnosti su celkom lacne. Pojdu du UK na rok a kupia si dom. :D

Ved nema to byt, ze percento romov = percento nezamestnanosti... Ale je tam urcita korelacia. A hlavne ked romov vyradia zo zoznamu uchadzacov o zamestnanie, tak pridu o davky a vsetky vyhody. Zatial co bielych vyhadzuju hned, romov nechavaju. Napr. urad prace ti ponukne pracu a ti ju odmietnes lebo je to v Nitre a ty byvas vo Stropkove, tak ta vyradia a co potom zostava takemu cloveku? Len odist... Ale romovi ju ani neponuknu, len sa chodi podpisovat a nikdy ho nevyradia :D

Akurat pozeram ponuky prace na istp.sk a vo svidnickom okrese(33tisic) je 320 volnych pozicii a v kezmarskom okrese (72tisic) je volnych 186...
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.

cron