Stránka 1 z 31

Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2010 21:49
od devil
na ppp1) je "Správa o plnení programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2007 - 2010". správu muselo min. vypracovat na zaklade uznesenia este z 2008. konstatuje sa v nej neuspech programu....

...Predkladaná správa je zároveň východiskom pre Program prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 – 2014, ktorú plánuje MDVRR SR predložiť do 30.4.2011 na rokovanie vlády. V uvedenom programe bude hlavným cieľom zabezpečiť dostatočný zásobník pripravených projektov, tak aby tieto finančné prostriedky umožnili vybudovanie prioritných úsekov v zmysle programového vyhlásenia vlády z júla 2010. Okrem urýchlenej projektovej prípravy úsekov bude potrebné zabezpečiť aj vyššie spolufinancovanie zo štátneho rozpočtu k čerpaniu európskych fondov, aby sme vykryli reálne finančné rozdiely, ktoré pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest vznikajú či už z titulu neoprávnených výdavkov resp. nižšieho financovania zo strany Eurofondov, ktorá vyplynula z povinnej CBA analýzy.

1) portal pravnych predpisov :)


Vytvoril som novu temu k pripravovanemu dokumentu Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014. Tu sa prosim odteraz vyjadrujte, co sa ma resp. co sa bude stavat najblizsie 4 roky.
Andrej

Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2010 22:26
od mirkobb
Markíze sa údajne podarilo už teraz dostať k materiálom o výstavbe D a R na najbližšie roky, viac v TV novinách.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2010 22:34
od Andrej
V podstate nic nove, len potvrdenie doterajsich planov ohladom D1. Ostatne tahy tam neboli spomenute okrem odovzdania R1 v buducom roku.

Z D1 to boli samozrejme useky:
DS-Turany
Hubova-Ivachnova
Janovce-Jablonov
Fricovce-Svinia

Vsetky so zacatim vystavby v buducom roku a ukoncenim najneskôr do konca 2014. Spolu 60 km.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2010 23:59
od eucitizen
Nic nehovoria o Visnovom, len to ze plan je dokoncit D1 do roku 2016.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2010 23:59
od eucitizen
teda do Kosic do roku 2016.

Re: Info z Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho roz

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 09:55
od Andrej
To neznamena nic ine, len zacat buduci rok na D1 uvedene 4 stavby z 1. balika PPP + Visnove, v r. 2012 usek Turany-Hubova a v r. 2013 HP-LL-Visnove + obchvat PO a pripadne Budimir-Bidovce. Som velmi zvedavy, z coho to budu financovat a co sa "ujde" ostatnym tahom. Mozne su nove PPP projekty ci eurofondy 2014-2019.
Mat vsak v roku 2016 hotovu kostru dialnicnej siete (D1 po KE+R1) bez velkej zataze z PPP splatok by znamenalo aj mohutne investicie do ostatnych tahov po roku 2016.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 12:03
od devil
zbytocna tema navyse k teme "Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca" a dalsie 2-3 temy su velmi podobne...prakticky v kazdej "vseobecnej" teme sa dookola bavime o tom istom...

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 12:12
od Andrej
ja si myslim pravy opak - praveze toto je tema, ktora tu chybala a zbytocne sa o tom diskutovalo v dalsich 2-3 temach, ktore na to vôbec nie su urcene. Praca Figela je o jeho krokoch, rozhodnutiach, nielen o tomto dokumente, informacie z MDVRR detto. A tema Plany D a RK do buducnosti ma byt o potencialnych novych D a RC. Tema "co bude hotove v r. 2015" zase len o tipovani.

Program na roky 2011-2014 by mal byt navyse platny aj v pripade, ak by Figel ako minister skoncil, alebo by padla vlada.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 12:36
od devil
informacie z MDVRR by mala byt len faktografia tj. kroky a rozhodnutia, tam by sa ani nemalo diskutovat...tu temu asi dam do medzi linky a dokumenty. diskusia s praci figela je o tom co sa bude stavat do 2014... a ked padne vlada tak by sa zase veci menili tak ako sa menili od leta....

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 12:48
od i15
dolezite je mat aj diskuterov, ktori nevrazaju prispevky "ad random", ale aj skusia najst vhodnu temu, kde prispevok napisat

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 13:31
od pohodak
a takych tu je kolko? 15 max :)

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 13:43
od Pacho
Na BB-RK, sa akosi chytro zabudlo. Tento program sa predkladať do vlády niekedy 4-2011, , keď ho schália bude vláda pri moci 1rok, čo sa mi zdá dosť málo, po roku vlastne len začať uvažovať s čím začať.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 13:54
od Andrej
devil napísal:informacie z MDVRR by mala byt len faktografia tj. kroky a rozhodnutia, tam by sa ani nemalo diskutovat...tu temu asi dam do medzi linky a dokumenty.

S tym plne suhlasim.
devil napísal:diskusia s praci figela je o tom co sa bude stavat do 2014... a ked padne vlada tak by sa zase veci menili tak ako sa menili od leta....

vôbec to nie je len o tom, co sa bude stavat, resp. o tom, co sa bude stavat by bolo najvhodnejsie diskutovat len v tejto teme :-). Radsej viac tem s jasnymi predmetmi diskusie ako menej a vo vsetkych o tom istom. A z tejto temy by som napr. nemilosrdne vymazaval vsetky prispevky co len dotykajuce sa politiky.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 14:00
od Andrej
Pacho, BB-RK sa tam dufajme ani nedostane, to snad uznas aj ty :-)
To, ze sa program predklada do vlady az buduci rok je spôsobene okrem ineho tym, ze sa uplne zrutila koncepcia planu 2007-2010 (napr. na 30% naplnene zacatie vystavby, menej ako 50% dokoncenych) a tym, ze vôbec nebol pripraveny rozpocet na dalsie roky. Navyse to, s cim zacat, uz nejaky ten mesiac vedia, dokument predkladany do vlady vsak musi obsahovat podrobne vsetky useky spolu s ich financovanim na roky 2011-2014. A najpodstatnejsie bude plnenie tohto planu :-)

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 14:59
od Pacho
RK-BB nie že by som nechcel, aby sa stavalo, ale určite sú dôležitejšie úseky, takže z toho pohľadu, fakt nechcem aby sa začalo stavať. K tomu ostatnému, asi toľko, mne sa nepáči, že viac sa tára ako realizuje (netvrdim že to predtým nebolo KE-BA 2010....), ale očakával som rýchlejší a hlavne pragmatickejší postup. Ináč, keby postavili 60km na D1, niektore úseky R-iek + rozostavane Višnové, tak by som povedal, že čosi dokázali, a je to fajn.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 15:11
od stanog
Takže vláda potvrdila moje slová že nemajú ani projekty ani potrebné spolufinancovanie nakoľko sami priznali že preplatenie proklamovaných 85% z EU je v našich podmienkach utópiou. Zásobník projektov si dal za úlohu už minister Vážny ale akosi mu to v parlamente dodnes nik nepripomenul.... Z toho vidieť že príprava nie je pre poslancov zaujímavá a zapájajú sa do veci až keď sa podpisujú zákazky.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 15:22
od Andrej
Rychlejsi postup by bol mozny snad len pridelovanim zakaziek. Aj ked faktom je, ze tendre na dalsie useky D1 uz mohli byt vyhlasene, alebo aspon v predbeznom oznameni, aby sa uz na jar zacalo stavat.
Btw, plan rata s dokoncenim suvislej D1 po Bidovce do konca 2016, cize nie len dokoncenych 60 km ale dalsich rozostavanych 60 km so zabezpecenym financovanim. Netreba tiez zabudat, ze su to daleko najtazsie useky v SR v plnom profile. K tomu pripocitat cca 50-80 km R a (KE-Milhost, ZV-Krivan, nieco na R3, R4...) a mame tu tempo cca 50 km rocne niekolko rokov po sebe, co tu este nikdy nebolo.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 15:39
od Andrej
Kritizovane bolo najmä to, ze najlepsie pripravene a najdôlezitejsie stavby stavili na PPP a na pripravu ostatnych usekov sa v podstate vykaslali. Aj preto sa nepodarilo zacat posledne 2 roky jedinu stavbu, ktora nebola pripravena do vystavby uz v r. 2006-2007, s vynimkou 5 km Jablonov-Studenec.

Ad spolufinancovanie - neobaval by som sa, ze by sa nenasli potrebne zdroje, pokial to bude priorita vlady. A pri cca 1,6 mld. volnych € z eurofondov najst 1,2 mld. € na 4 roky, ked je uz schvaleny obrovsky uver EIB tiez nie je az taky problem. Ten je skôr v tom, ze z tych necelych 3 mld. € nepostavia ani zdaleka vsetko, co planuju, kedze len na dokoncenie D1 po Bidovce je potrebnych cca 3,5 mld. €, pricom cast je/bude musiet byt zazmluvnena aj na RC+cesty I. triedy.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 15:53
od devil
- preplatenie 85% nie je ani ziaduce pretoze mensie % umozni rozlozit fondy na viac usekov ktore by inac nemali zaco postavit
- spolufinancovanie je predsa zabezpecene v rozpocte, na dalsie roky bude v dalsich rozpoctoch. rozpocet na schvaluje kazdorocne a nie na 4 roky dopredu
- zasobnik projektov je fakticky preradenie byvalych PPP projetkov medzi eurofondy....oni tam asi popridavaju vsetko mozne. preto som pisal ze tema je zbytocna, bude program, ten znovu prekroci moznosti...istotu maju len useky ktore maju byt zacate buduci rok. v "zmysle PV vlady" znamena ze by mali byt aj nejake useky na R2 a R4.

na komplet D1 po bidovce by bolo treba presunut niekolko 100 mil, ak nie 1 mld. to ani netreba, budimir-bidovce, fricovce-svinia, turany-hubova, hp-ll, obchvat PO......

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 16:02
od stanog
Ja vidím problém s úsekmi mimo D1 v permanentne sa opakujúcej vete v správe:

"Začatie výstavby úseku nebolo možné v roku 2010 pre neukončenú projektovú prípravu a z toho dôvodu nezačaté majetkoprávne vysporiadanie. Nový termín začatia výstavby bude určený programom na roky 2011 - 2014."

To znamená že keďže do konca roku 2010 nebude stavebné povolenie, nemôže byť ani majetkoprávne vysporiadanie a ani súťaže na zhotoviteľov. Či už sa to týkalo R2 v okolí Bánoviec, obchvatu ZH, či úsekov okolo Svrčinovca, .... . Takže keby pustili PPP reálne by nebolo v roku 2011 čo spustiť do výstavby. Teraz to vyzerá tak že v rokoch 2011 a 2012 začnú len úseky z PPP lebo na nič iné nemajú a nebudú mať papiere. A kvôli tomu celý ten cirkus s "nevýhodnosťou" PPP.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 16:16
od Andrej
ta veta ma aj svoje opodstatnenie, vid. aj mnohe useky, ktore chcela predosla vlada zacat uz v r. 2008-2009 z eurofondov a nepodarilo sa im to ani do polovice 2010. Ad R2 - okrem obchvatu ZH sa na R2 aj tak v roku 2011 neplanovalo nic rozostavat, D3 detto.
Teraz to vyzerá tak že v rokoch 2011 a 2012 začnú len úseky z PPP

rozostavat 68 km D1 s 10 km tunelov v plnom profile v buducom roku ti pride malo? Este nikomu sa nepodarilo rozostavat D1 v takom rozsahu.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 16:41
od Andrej
Inac, uplne by som suhlasil s postupom, co tu napisal este Dialniciar tesne po nastupe vlady:
Dialniciar napísal:1. Pokračovať vo výstavbe diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami a do roku 2014 všetky úseky rozostavať.
2. Rozostavať 4 úseky na R2.
3. Rozostavať úsek KE-Milhosť na R4.
4. Rozostavať prvé úseky na R7 pri Bratislave.
5. Pripraviť na PPP diaľnicu D4.
...
Teoreticky môžu začať rozširovať D1 BA-TT či zintenzívniť opravy ciest I. triedy; lebo tam by sa časť mýta mala presunúť.

Dnes je uz jasne, ze najdrahsie PPP baliky padli, peniaze z DSS ak aj budu, tak podstatne nizsie a na myto treba este doplacat, preto je potrebny ovela väcsi balik penazi.
K tomu, co by sa mohlo zacat realizovat v r. 2014 (mozne eurofondy 2014-2019) by som urcite zaradil:
1. Spominanu D4+R7 ako PPP - koncesiu bez tienoveho myta, pripadne s malou ucastou statu
2. R2 - 2 useky na TN-ZH, 3 useky na ZV-KE - ERDF, st.rozpocet
3. R3 - 2 useky na severnej vetve - ERDF
4. R4 - S obchvat PO - ERDF
5. D3 - Svrcinovec-Skalite, Brodno-KNM - KF
6. D1 - Bidovce-Dargov, Dargov-Pozdisovce - KF

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 17:02
od i15
V tej Markize by to nemali prehanat s investigativnou zurnalistikou :lol: Ja som velmi zvedavy ako sa postavia ku R2 a R3, zatial je okolo nich velke ticho, aj ked su financovatelne z ineho balika eurofondov. Severna R3 moze mat problem kvoli smerovaniu fondov do D1 v ZA kraji, ale R2 okolo Banoviec a Zvolena snad nie, ved je to celkom iny region. Vymyslat PPP na ine useky ako D4 a R7 podla mna nie je dobry napad, len by to oddialilo vystavbu.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 17:30
od Andrej
i15, praveze ZA+BB su spolu v jednom NUTS - teda posudzovane ako 1 region (v SR su 4 regiony na tejto urovni - BA kraj, Z, stredne a V slovensko). Cize nie som si uplne isty, ci smerovanie fondov nezasiahne aj R2 okolo Zvolena (Banovce su v TN kraji, cize na zapade). ZV-Krivan vsak môze ist kludne do stavby aj ako maly PPP projekt - pomerne nizke naklady, priprava na urovni DSP a relativne vysoke intenzity - vyssie prijmy z myta, cize splatky by neboli az tak neefektivne.
Ja som tiez velmi zvedavy, z coho chcu financovat Turany-Hubova a obchvat PO, spolu v cene cca 1 mld. €.

D4+R7 je trosku ina kapitola, priprava max. na urovni EIA, ale zaroven velmi vysoke intenzity - po zavedeni el.myta pre os.auta mozne splatenie cisto z myta - stat by sa nezatazoval splatkami a môze sa venovat dalsim usekom :-). Ak sa zacne pripravovat v r. 2012-2013, kludne môze od r. 2014 bezat (podmienky na trhu uz tiez budu uplne ine). Dokonca uplne nezavisle od toho, co vsetko sa rozbehne na ostatnych D a R.

Re: Program výstavby diaľnic a RC na roky 2011 - 2014

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2010 19:13
od i15
Ale dat ZA+BB kraj do jedneho regionu je nelogicke, pri ziadosti na financovanie ZV-Krivan cez eurofondy by sa nemalo brat do uvahy ze sa stavia D1 medzi ZA a RK.