Stránka 1 z 75

Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2010 08:47
od B;
Oficialny nominant KDH na ministra je Ján Figeľ.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2010 10:35
od pohodak
tu bol text od Pohodaka

Prosim nepiste zatial prispevky kym nebude oficialne vymenovany.
Temu som nezamkol, lebo idem do "offlinu" a nebudem ju moct odomknut
dakujem
B;

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2010 12:25
od racto
Dobre nebudeme :D :D

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 12. Júl 2010 19:46
od Pacho
No nič v zlom, keď vidím toho zaspateho černokňažníka, tak vystavbu dialnic vidím veľmi blede.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2010 07:19
od tondiego
No lepsie ako to bolo doteraz to urcite nebude. Bude sa stavat malo a budu sa prehodnocovat priority, jedina ktora ostava je D1.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2010 08:08
od pohodak
ja by som skor povedal ze horsie ako doteraz to urcite nebude :roll: i ked figel je clovek na mile vzdialeny doprave a viem si tam predstavit uplne inych ludi, urcite si nenecha skakat po hlave tak ako vazny...problemom ale bude prilis vela kompetencii pod tymto ministerstvom (sam som zvedavy ako si to podeli a aky tim si zostavi na ministerstve...ak by dostal viac kompetencii v doprave svejna tak by som to nevidel az tak blede) a samozrejme durkovsky+siroky :( uvidime co sa dostane do PVV a potom mozme diskutovat dalej ;)

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2010 11:03
od pohodak
napadla ma jedna vec...co tak skusit nejako navrhnut novemu vedeniu MDPaT osobne stretnutie a skusit s nimi prediskutovat (niektore bazalne) pripomienky ktore sa tu dookola omielaju uz 5 rokov? viem ze KDH neni SaS, ktore veselo komunikuje s anonymnymi ludmi na webe, tiez viem ze nie kazdy ma cas a chut sa pliest do "politiky" ale za pokus by to mozno stalo, ci? :)

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2010 11:59
od racto
Pacho napísal:No nič v zlom, keď vidím toho zaspateho černokňažníka, tak vystavbu dialnic vidím veľmi blede.

chachachacha to bolo dobreee chachachacha.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2010 17:35
od stanog
Ja by som ho charakterizoval takto:
Pouvažujeme, zhodnotíme, premyslíme a uvidíme...

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2010 19:25
od Dialniciar
pohodak: čo je PVV ?

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 13. Júl 2010 19:35
od pohodak
programove vyhlasenie vlady :)

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 09:37
od devil
pvv byvaju len zakl. crty bez konkretnosti. teoreticky by sa po zmene prislusnych zakonov dala nahradit 1 mld. pozicka od EIB predbezne ponuknutou 1 mld. z DSS. sudiac podla urokov ktore DSS pripisuju sporitelom by to bolo pre kazdu stranu vyhodne.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 09:45
od Dialniciar
No som zvedavý či dajú do PVV 150 km D/R :)

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 11:05
od pohodak
to by museli sami rozostavat ale aj dostavat nejakych 85km, to sa este myslim ziadnej vlade nepodarilo...v sucasnom stave ekonomiky a rozpoctu to je myslim nerealny ciel...

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 12:33
od Dialniciar
pohodak: kľudne zarátajme PPP; v takom prípade Fico rozostaval min. 85 km :lol:

No, takže:

52 km PPP na R1 - plný profil
8,4 km na R1 - plný profil
5 km R3 Trstená - 1/2 profil (je to 7 km, ale časť je už v prevádzke)
4,5 km R3 Horná Štubňa - 1/2 profil
5 km na R4 Svidník - 1/2 profil
3,2 km na D4xD2, Stupava - plný profil

14 km na R4 Košice - Maďarsko - plný profil, rozostavajú :wink: aj dostavajú 8)

Suma sumárum, že tých 85 km majú v pohode. A skutočne postaviť 65 km hoci aj D1 za 1,5 mld. € by nemal byť žiadny problém. K tomu logicky ROZOSTAVAŤ za 0,5-1 mld. € 50-60 km, nemusia ich dokončiť. :idea: A peňazí k tomu majú dosť aj cez eurofondy. :idea:

Takže si práve myslím, že 150 km by nemal byť problém v dnešnej situácii. 8)

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 12:36
od pohodak
bodaj by si mal pravdu, ale niesom az taky optimista ;)

PS: fico rozostaval, ale nedostaval :)

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 13:00
od Dialniciar
Ak by bola táto vláda ozaj zodpovedná, tak by v súčasnej dobe zadefinovala nasledovné:

1. Pokračovať vo výstavbe diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami a do roku 2014 všetky úseky rozostavať.
2. Rozostavať 4 úseky na R2.
3. Rozostavať úsek KE-Milhosť na R4.
4. Rozostavať prvé úseky na R7 pri Bratislave.
5. Pripraviť na PPP diaľnicu D4.

Ak na bode číslo 1. nechajú jeden z balíkov, tak na to budú potrebovať len asi 1 mld. €, pretože obchvat Prešova by som rozostaval tesne pred voľbami.
V bode číslo 2. nech to je 40 km na 1/2 profil na roky 2012-2014. Náklady do 300 mil. €.
Bod číslo 3. sa dá začať v roku 2010 za 78 mil. €.
Bod číslo 4. asi zmenia variant, do 2014 ale nemajú problém prvých 7 km za 150 mil. € postaviť.
Bod číslo 5. iba príprava za 10 mil. € a na rok 2013 vyhlásiť medz. tender, ktorý bude rok trvať aj s výsledkami.

Plus na dostavbu súčasne rozostavaných úsekov je treba dať 200-300 mil. €.

To sú náklady za max. 2 mld. €. Na výstavbu.
Náklady na prípravu nech sú ďalších 0,3 mld. €.
Náklady na údržbu a základné opravy 0,3 mld. €.
Náklady na splátky dlhu a mýta 0,4 mld. €.
Náklady na 2 splátky PPP R1 0,3 mld. €.

To jest 3,3 mld. €. Na výstavbu deklarujú DSS, to je 1 mld. €, deklarujú eurofondy a tie len do 2013+2 (wazari uviedol že zmluvy podpísané do 2013 znamenajú ešte 2 roky reálne čerpanie naviac) predstavujú ešte min. 1 mld. € na diaľnice a rýchlostné cesty. Takže štátny rozpočet len dofinancuje a inak sa môže zamerať na ostatné výdavky; samozrejme NDS má vlastné príjmy a príjem z mýta a nálepiek, to je ešte "vankúš".

Teoreticky môžu začať rozširovať D1 BA-TT či zintenzívniť opravy ciest I. triedy; lebo tam by sa časť mýta mala presunúť.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 13:28
od tondiego
Dialniciar - ako prognoza je to velmi pekne a rozumne navrhnute, ale nemozem sa zbavit pocitu, ze co sa tyka dialnic a RC na Slovensku, coskoro budeme vsetci velmi neprijemne prekvapeni realitou.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 14:21
od pohodak
dialniciar to co pises ma hlavu aj patu, 1.3mld eu za 4 roky by snad mohli v rozpocte najst (dufam ale ze to bude viac a PPP na D1 padne cele tak ako je v sucasnosti nastavene)

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 14:23
od pohodak
viewtopic.php?f=35&t=13860 popravde neviem ci je to zle alebo dobre, uvidime aka bude nahrada

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 17:03
od Matus
Choma by mozno nebol zly ako odbornik, ale je je pravda, ale je prilis politicky naviazany na Smer, kedze je ich poslancom.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 18:45
od Dialniciar
pohodak napísal:(dufam ale ze to bude viac a PPP na D1 padne cele tak ako je v sucasnosti nastavene)
samozrejme, aj to je varianta

no a nebol by som diaľničiar :wink: keby som to nedohnal do extrému (brať s rezervou):

ponechať PPP, ale pritlačiť a zlacniť :wink:
okamžite rozostavať superlacný úsek R4 KE-H
rok 2010 a 2011 IBA príprava na D3 (doklepnúť projekty za 500 mil. €), R2 a R7
na 2012-2014 intenzívne stavať na D3 + R2 a R7 na plné profily

V roku 2014 by nová vláda mala oveľa vyššie príjmy z mýta (rozšírenie siete a postupne znižované splátky za systém) + čerstvý balík nových eurofondov + povedzme splátky za PPP vo výške 500 mil. €, ale D4 by sa dalo cez samofinancovateľné PPP (s odovzdaním R7 a D1 - kde by som sa vzdal časti príjmov za cenu kvalitnej a rýchlej prestavby) a hoci by zase zostalo možno len 150 mil. € na samotnú výstavbu, treba si uvedomiť že by zostali aj vcelku ľahké úseky. 8)

Koniec snom, uvidíme realitu. Nebolo by zlé ani to, keby:

1. Stavala sa D1 po Prešov, teda pred Prešov.
2. Beží PPP na R1.
3. Pripraví sa D4 na PPP / alebo inak.
4. Postaví sa zopár 1/2 profilov na R2, 1 úsek na Orave na R3 a úseky od Prešova na R4 a na Maďarsko.
5. Postaví sa 1 úsek na R7 pri BA.

Skôr ako výstavba D/R som zvedavý, či nová vláda nájde peniaze na rýchlejšiu cyklickú opravu povrchov ciest I. triedy, ktoré sú v dezolátnom stave. :(

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 20:17
od devil
to by museli sami rozostavat ale aj dostavat nejakych 85km, to sa este myslim ziadnej vlade nepodarilo...v sucasnom stave ekonomiky a rozpoctu to je myslim nerealny ciel...


z EU fondov sa da rozostavat vyse 50 km RC, podobne na dialniciach. v case krizy je to slusne.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 20:26
od devil
aby sme neboli OT...

Na D1 sa za Fica odovzdalo toho veľa, DrX:

D1 Sverepec - Vrtižer ................. 9,8 km
D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie .... 12,9 km
D1 Važec - Mengusovce ............... 12,2 km
D1 Mengusovce - Jánovce ............ 25,9 km
D1 Jablonov - Studenec ............... 5,2 km
D1 Studenec - Beharovce ............. 3,3 km
D1 Svinia - Prešov ..................... 7,7 km

To je 77 km.
Prepáč ale toľko Fico na R1 ani s PPP ani dohromady nerozostaval.


takze statistika co sa rozostavalo na jednej strane vs. co sa rozostavalo & odovzdalo z toho co uz bolo rozostavane predtym :lol:

D1 Sverepec - Vrtižer ................. 9,8 km
D1 Jablonov - Studenec ............... 5,2 km
D1 Studenec - Beharovce ............. 3,3 km

toto rozostaval fico, radsej to ani nebudem spocitavat. ak nova vyuzije 1 mld. z fondov

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 16. Júl 2010 20:28
od devil
...a prip. 1 mld z DSS tak to bude pokrok aky tu nebol.