Stránka 74 z 75

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2012 18:03
od Dialniciar
Višňové nemá krytie vôbec. A nedá sa stavať stavba za 1 mld. € tak, že ja viem že mám na ňu maximálne 110 mil. € ročne a chcem ju za 4 roky dostavať. Toto krytie nemá a preto sa to doteraz nikdy nezačalo stavať. To je fakt. A dodatočne zaradiť niečo do prefinancovania z fondov, to je ako možné? :lol:

Prečo pán Figeľ neposunul projekt Filiálka do výstavby? Ďalších 20 mesiacov a nič. Dosť nespravil. Spravil niečo málo, ale dosť veľa aj nespravil. A neposunul vpred.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2012 18:04
od Dialniciar
Zabudol som ho oznámkovať :) Dostal 3.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2012 18:50
od aquila
filialka sa (bohuzial) posunula bohuzial az moc.. a teraz sa posunie kvoli J&T este viac ...

to som zabudol dopisat do hodnoteni figela, skoda, ze nenabral odvahu zrusit projekt filialka a predlozit projekt na komplexnu rekonstrukciu bratislavskeho zeleznicneho uzla, elektrifikaciu a zdvokolajenie trate do marcheggu, prepojenie trate cez letisko dalej na trat smer juzne slovensko, odstranenie urovnovych krizovani na ivanskej, hradskej a pri zvaracaku, ako aj kolaje spajajuce nove mesto a hlavnu stanicu a vybvaenie ECTS cely bratislavsky uzol

ale je uspech, ze mesto bude moct cerpat eurofondy aj na elektricku, aj ked ich ficova vlada tak zle zadefinovala

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2012 21:30
od Andrej
Dialniciar napísal:Višňové nemá krytie vôbec. A nedá sa stavať stavba za 1 mld. € tak, že ja viem že mám na ňu maximálne 110 mil. € ročne a chcem ju za 4 roky dostavať. Toto krytie nemá a preto sa to doteraz nikdy nezačalo stavať. To je fakt. A dodatočne zaradiť niečo do prefinancovania z fondov, to je ako možné? :lol:

Prečo pán Figeľ neposunul projekt Filiálka do výstavby? Ďalších 20 mesiacov a nič. Dosť nespravil. Spravil niečo málo, ale dosť veľa aj nespravil. A neposunul vpred.

110 mil. € je na tento rok dokonca zbytocne vela, aj keby sa zacalo stavat koncom leta, prestavia sa max. par desiatok mil. €. V druhom roku suma taktiez bude postacovat, pokial bude vytendrovana suma okolo 600 mil. €, co je dost pravdepodobne. Co nie je zabezpecene, je obdobie od r. 2014, v ktorom vsak môzeme cerpat eurofondy z noveho prog.obdobia. Podobne sa financoval usek D3 HP-ZA - v r. 2005-6 z uveru, nasledne z eurofondov 2007-13. Co Figel mohol v pripade Visnoveho spravit a neurobil, je vypracovanie noveho projektu s pozdlznym vetranim, cim mohol ist tender cez cerveny FIDIC a stavbari by nemali tolko namietok.

Inac mas pravdu, mnoho projektov uz mohlo davno bezat, ale zrovna Filialka mala uz pred nastupom Figela sklz a vyhlasenie tendra skôr ako na prelome 2011/12 nebolo mozne kvôli priprave. Tam skutocne Figel nic nespomalil.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2012 11:28
od Dialniciar
Andrej, normálne inak žasnem, že vieš koľko stojí tunel a akým tempom sa stavia a reálne sa dajú utratiť peniaze. Klobúk dolu pred tvojím prehľadom. Višňové nemalo a nemá reálne krytie a len blázon ho rozostavia bez reálnych peňazí. Výsledky by neboli vidno. A prečo sa posunulo otváranie obálok? To nemalo nič s voľbami, ...

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2012 12:02
od Andrej
Na cenu tunelov tu mame profesionalnych tunelarov (nemyslim "tunelarov" :-) )
viewtopic.php?p=120525#p120525

K tomu boli uvedene aj priklady nedavno vysutazenych tunelov v zahranici v rozmedzi 17-20 000 € / m tunelovej rury aj to, ze najväcsie ciastky na vystavbu tak dlheho tunela idu az od 3. roku vystavby.

Cize opät opakujem - v pripade, ze by Visnove stalo 900 mil. €, tak skutocne nema realne financne krytie.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2012 14:20
od devil
v pripade zeby bola aka-taka zlava tak by to uz kryte bolo ?

to ze je par desiatok mil. na zacatie je praveze problem lebo o to viac bude treba na dalsie roky. inac tendrovalo sa tu vsetko mozne od dialnic po reko ciest za polovicne ceny. tak nech ponuknu polovicnu cenu aj teraz a tu ked rozdelis na 5 rokov tak to uz nebude take bolestive a ina realna alternativa tiez nebude.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2012 14:32
od Andrej
Ano, pocita sa so zlavou, oficialne sa hovorilo o cca 600 mil. €. Na tento rok je vyclenenych vyse 100 mil. €, na r. 2013 este viac. Presne sumy neviem, da sa to vyhladat v st.rozpocte, nieco je naznacene aj v tomto clanku
http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=16580

Inak zaujimave, ze najst cca 100-120 mil. € 5 rokov po sebe problem je, ale uz 275 mil. € na dobu 31 rokov na splatky PPP3 problem nebol.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2012 15:23
od devil
PPP3 nepreslo takze je to bezpredmentne....a ked si to tak vezmes tak splatky na PPP2 v case rozpoctovej discipliny bude musiet hladat nakoniec ten kto PPP2 spustil...tomu sa hovori ironia osudu... :lol:

a mozem este oponovat ze na megatunel nie je problem najst sumy kt. spominas ale na odstranenie bodovych zavad na cestach I. tr. aj na trasach RC aj mimo nich ano. ono je problem najst ciste v rozpocte aj ovela nizsie sumy na suvisle asfaltovanie s par bezp. opatreniami....

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2012 15:32
od Andrej
Ak sa bude pokracovat v tendroch na opravy ciest I. triedy, tak pôjde na ich rekonstrukciu (a to nehovorim o vystavbe novych obchvatov a preloziek) rocne vyssia suma ako na razenie tunela a takisto pôjdu vysoke ciastky aj na budovanie RC, len sa musi najprv dotiahnut priprava.

Inac nakoniec to vyzera tak, ze rozpocet sa bude vyvijat lepsie, ako sa predpokladalo, pricom k rastu HDP pomôze aj prave vystavba dialnic.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2012 15:39
od peterle
Inak zaujimave, ze najst cca 100-120 mil. € 5 rokov po sebe problem je, ale uz 275 mil. € na dobu 31 rokov na splatky PPP3 problem nebol.


Na toto určite pozná odpoveď "Ten ktorý sa vracia s Ficom" :lol:

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 27. Mar 2012 15:49
od devil
to su len zlomky na investicie kt. sa tahaju roky ked predtym sa stavalo na cestach I. tr zlomok toho co v cechach alebo madarsku. vid obchvat TT kt. sa taha celu vecnost a mohol by som pokracovat, ide o asi 250 mil. € balik z ERDF. to je suma za kt. ll-ds nepostavis.

a mozem napisat aj poltucet usekov ktore nevieme kedy budu len na zapade Sk a su velmi potrebne, dalsie su urcite aj na vychode.

opravy ciest 100+570 km nie su reko, to vsetci vieme.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 28. Mar 2012 08:58
od aquila
aquila napísal:filialka sa (bohuzial) posunula bohuzial az moc.. a teraz sa posunie kvoli J&T este viac ...

to som zabudol dopisat do hodnoteni figela, skoda, ze nenabral odvahu zrusit projekt filialka a predlozit projekt na komplexnu rekonstrukciu bratislavskeho zeleznicneho uzla, elektrifikaciu a zdvokolajenie trate do marcheggu, prepojenie trate cez letisko dalej na trat smer juzne slovensko, odstranenie urovnovych krizovani na ivanskej, hradskej a pri zvaracaku, ako aj kolaje spajajuce nove mesto a hlavnu stanicu a vybvaenie ECTS cely bratislavsky uzol

ale je uspech, ze mesto bude moct cerpat eurofondy aj na elektricku, aj ked ich ficova vlada tak zle zadefinovala


neurobil to figel, ale nastastie to urobila europska komisia

viewtopic.php?f=35&t=16898

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2012 13:32
od aquila
Kód: Vybrať všetko
celkovo uspora figelovych tendrov oproti PPP resp oproti predpokladanym cenam je zatial 1950,2 milionov euro ..

usek                       PPP    tender   vytendrovana cena
      
D1 Fričovce – Svinia       268     213     114,6
D1 Jánovce - Jablonov I    136      94      59
D1 Jánovce - Jablonov II   382     270     126,3
D1 Dubna Skala - Turany    343     334,7   137,8
D1 Hubová - Ivachnová      482     465,7   215,4
D1 L.Lucka - Dubna skala  1150     896,5   338,3
-------------------------------------------------------
spolu                     2779    2273,9   991,3

D3 Svrcinovec - Skalite             365,6  329,9

Cadca Obchvat                       11,4     5,8
Presov Nabrezna                     47,4    26,9
Trencin most                        60,3    30,6
Galanta obchvat II.etapa            11,1     5,8
Galanta obchvat III.etapa           45,5    17,8
Zvolen MUK Neresnicka               13       7,4
Oprava ciest prvej triedy           14       8,6
Oprava ciest prvej triedy NR/TT     40,3    27,9
Oprava ciest prvej triedy KE/PO     41,6    27
-------------------------------------------------------
spolu                              284,6   157,8

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2012 13:40
od granite01
To je všetko pravda . . . a je to potrebné zaznamenať pre históriu . . . pretože priemerný volič si ktovie čo myslí . . . darmo je niekto prospešný . . . rieši sa len jeho byt alebo nešťastné "zlaté padáky" :(

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 26. Jún 2012 16:00
od i15
priemerne naklady na D1 stupli na 13,25mil € / km, stale sme pod R1 za 17,74mil €

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 27. Jún 2012 07:27
od devil
myslis PPP2, nie R1 ako taka.

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 12:01
od devil
viewtopic.php?f=35&t=17363

figel si obhajuje svoju RC. cim dalej tym viac preslapov. pozitiva-negativa :

- zrusenie PPP1-3
- zlavy na D1
- zlavy na c. I .tr.

- filialka namiesto rozumnych projektov
- visnove bez krytia
- zanedbanie pripravy R2
- zanedbanie pripravy na zel. koridore IV.
- R9
- unahlene prelozenie 200 mil na cesty

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 12:35
od Andrej
Ako sa vyjadril sucasny hovorca - Figel si len nahana politicke body napriek tomu, ze R8 a R9 logicky zavrhol v programe vystavby D a RC.

V kazdom pripade aj samotne zrusenie R9 je len politikarcenie, pokial chcu urobit nieco rozumne, nech okrem R9 vyhodia z dialnicnej siete aj R8.

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 13:35
od JaNY
On je s tou R9 trapny. Po Lipniky je to ok. Ale budovat nejaku R-ku len kvoli hmlistej viere ze to pritiahne nejakych investorov[ zvlast v dnesnych casoch] sa mi zda naivne.

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 17:34
od i15
asi mame docinenia s diagnozou "byvaly minister dopravy", najhorsie sa prejavila na Vaznom, ale ani Figel jej neunikol

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 10. Sep 2012 17:54
od Andrej
Uprimne, ked to mam porovnat s tym, co tu zanechal Prokopovic, Macejko ci nebodaj Vazny, tak Figel nechal Pociatkovi doslova zlatu banu (oproti predchodcom). Tych par figelovych politickych reci to uz nepokazi.

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2012 10:22
od aquila
devil, praveze uz figelove ministerstvo stoplo filialku.. a zacalo sa s pripravou alternativnych projektov uz pred volbami.. aj ked on chcel len elektricku a dialnice .. to ze sa budu obnovovat aj vozidla je nove ..

co mu vycitatm ja je najma na D1 ze hned nevykaslali na usek turany - hubova, zanedbanie koridorov (male plus za regiojet), a nepokracovanie v priprave projektov na RC..

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2012 11:29
od devil
tusim cital som ze figel, ci jeho strana protestuje proti ruseniu filialky...tak ako je to vlastne ?

Re: Ján Figeľ a jeho práca - minister dopravy (2010 - 2012)

OdoslaťOdoslané: 11. Sep 2012 13:47
od aquila
skor naopak, si pozri aj vyjadrenia SMERakov, ako hovorili, ze figel na 1,5 roka stopol pripravu ..