Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Pajdoom » 22. Apr 2021 07:17

Hlavne nech to nebudú tie repasovane BA staré električky .... len ten rozdiel ceny medzi nakupom v Brne a v KE ma zaráža ... žeby v KE chceli v električke o 300k€ vecí naviac? Alebo to je provízia navyše?
Pajdoom
diskutujúci
 
Príspevky: 116
Obrázky: 28
Založený: 06. Mar 2020 07:36

Aktuálny stav

Odoslaťod jarino » 26. Apr 2021 16:23

- kontrahovanie k 31.03.2021 je na úrovni 5,00 mld. EUR z EÚ zdrojov, t.j. 83,27 % z celkovej alokácie;
- čerpanie je k 31.03.2021 na úrovni 2,26 mld. EUR z EÚ zdrojov, t.j. 37,60 % z celkovej alokácie;
- dňa 13.12.2019 došlo k zlúčeniu dvoch operačných programov, a to OP Integrovaná infraštruktúra a OP Výskum a inovácie;
- dekomitment za rok 2017 bol vo výške 26,97 mil. EUR, za rok 2018 bol vo výške 81,45 mil. EUR (za pôvodný OP VaI);
- OP II (pôvodné) - čerpanie FN/ Poskytnuté tranže FN (SIH) k 31.03.2021 bolo vo výške 57 248 122 EUR, t.j. 3,4 % z celkového čerpania OP, z toho zúčtované tranže boli vo výške 26 874 611 EUR, t.j. 1,6 %;
- OP II (pôvodné OP VaI) - čerpanie FN/ Poskytnuté tranže FN (SIH) k 31.03.2021 bolo vo výške 132 811 250 EUR , t.j. 22,6 % z celkového čerpania OP, z toho zúčtované tranže voči EK boli vo výške 0 EUR.

46652
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Riziká čerpania

Odoslaťod jarino » 26. Apr 2021 16:42

    komplexný OP s najväčšou alokáciou;
    zostáva nakontrahovať ešte 1,01 mld. EUR;
    od 1.1.2021 do 31.03.2021 bolo vyčerpaných 99,01 mil. EUR;
    pre naplnenie pravidla N+3 je potrebné do konca roka 2021 predložiť a schváliť na CO ešte 383,45mil. EUR (čerpanie v roku 2020 bolo vo výške 440,66 mil. EUR, so 100% financovaním EÚ v 7. účt. roku bolo čerpanie vo výške 582,09 mil. EUR);
    do konca programového obdobia ostáva vyčerpať ešte 3,75 mld. EUR, t. j. 62,40 % z celkovej alokácie;
    nedostatočný pokrok k 31.03.2021 v implementácii v rámci PO 4 (Infraštruktúra vodnej dopravy (TEN-T CORE)) – čerpanie na úrovni 0,87 %, PO 5 (Železničná infraštruktúra a obnova mobil. prostriedkov) – čerpanie na úrovni 6,53 %, PO 6 (Cestná infraštruktúra (mimo TEN-T CORE)) – čerpanie na úrovni 18,44 %, PO 7 (Informačná spoločnosť) – čerpanie na úrovni 20,03 %, PO 9 (Podpora výskumu, vývoja a inovácií) – čerpanie na úrovni 28,83 %, PO 10 (Podpora výskumu, vývoja a inovácií v Bratislavskom kraji) – čerpanie na úrovni 11,22 %, PO 11 (Posilnenie konkurencieschopnosti a rastu MSP) – čerpanie na úrovni 30,31 %, PO 12 (Rozvoj konkurencieschopných MSP v Bratislavskom kraji) – čerpanie na úrovni 24,78 %;

Warning Letter Ares(2019)2836041 z 26.04.2019
reakcia na zaslanú VKS a audítorské stanovisko zaslané EK vo februári 2019 vo vzťahu k 4. účtovnému roku
časť implementovaná MŠVVŠ SR a MH SR

Warning Letter Ares (2020)1053480 z 19.2.2020
reakcia na výsledok systémového auditu č. A920
z dôvodu nedostatočnej kontroly VO bol zo strany OA, RO MDaV SR určená kategória uistenia 3 a zároveň finančná korekcia 5% (1,09 mil. Eur za zdroje EÚ). Dňa 15.12.2020 na základe Správy z VLA č. A1027 bol formulovaný stupeň uistenia Kategória 2: Systém funguje, sú však potrebné určité zlepšenia, zároveň bola vykonaná aj validácia spätného overenia VO v rámci projektov PO 1 – 8. Overením boli identifikované 2 nedostatky, pričom nedostatočný výkon spätného overenia s vplyvom na výsledok VO bol identifikovaný v 1 prípade. Výsledkom validácie je pozitívne stanovisko k spätnému overeniu VO, finančná oprava bola navrhnutá orgánom auditu vzhľadom na veľkosť chyby, ktorú identifikoval RO pri spätnom overení a bola navrhnutá na výdavky na zvyšnú časť populácie 6.účtovného roku v rámci projektov PO 1 – 8, ktoré neboli predmetom spätného overenia vo výške 4,34 % (aj vzhľadom na stanovisko EK k výpočtu finančnej opravy) na výdavky 6. účtovného roku v rámci projektov implementovaných vo vzťahu k OP II(PO 1 –8) a ich zohľadnenie v Účtoch za 6. účtovný rok v sume 225 351,79 EUR (trvalým stiahnutím);

Warning Letter Ares (2020)3498592 z 03.07.2020
EK žiada uplatniť 25 % finančnú opravu na zmluvy uzavreté s účastníkmi kartelovej dohody – stavebné firmy v dištančnej dobe. Po tom, čo SR vzniesla požiadavku na zníženie výšky finančnej opravy a doplnila podpornú dokumentáciu sa čaká na doručenie finálneho stanoviska EK. Zároveň nie je možné deklarovať na EK žiadne výdavkyza zmluvy dotknuté uvedeným zistením.

Audit EK č. REGC414SK0190
EK vykonala audit postupov VO
EK identifikovala systémové aj projektové zistenia, pričom niektoré z nich majú finančný vplyv.
Stupeň uistenia za OP VaI bol klasifikovaný Kategóriou 2 – systém funguje, ale sú potrebné zlepšenia a za OP II bol klasifikovaný Kategóriou 3 – systém funguje čiastočne, sú potrebné značné zlepšenia.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

ÚLOHY PRE MINISTRA DOPRAVY A VÝSTAVBY NA ROK 2021

Odoslaťod jarino » 26. Apr 2021 16:59

ÚLOHY PRE MINISTRA DOPRAVY A VÝSTAVBY NA ROK 2021
    1) Zabezpečiť čerpanie v roku 2021 minimálne v objeme 814,42 mil. EUR (EU zdroj zo schválených záväzných plánov), avšak vzhľadom na elimináciu rizika dekomitmentu na konci programového obdobia, je odporúčané v roku 2021 predložiť výdavky na CO minimálne v objeme 1,11 mld. EUR za EU zdroj.
    T: do 30.11.2021.

    2) Odporúčame rozdeliť objem čerpania 1,11 mld. EUR pre RO a aj pre všetky SO.
    T: 30.04.2021.

    3) Zabezpečiť kontrahovanie celého OP a jednotlivých prioritných osí na konci roku 2021 vo výške minimálne 90 % alokácie.
    T: do 31.12.2021.

    4) Zabezpečiť vyhlásenie výziev/vyzvaní tak, aby dosiahli 100 % alokácie na konci roku 2021 (aj vrámci jednotlivých prioritných osí), so zohľadnením nevyužitých súm na uzatvorených výzvach/vyzvaniach.
    T: 31.12.2021.

    5) Zabezpečiť predloženie maximálneho objemu výdavkov na CO so 100 % financovaním v 7. účtovnom roku.
    T: v závislosti od termínu MF SR.

    6) Doplniť štvrťročný plán čerpania strategických projektov.
    T: do 31.05.2021.

    7) Monitorovať pokrok v implementácii strategických projektov (t.j. odpočtovať plnenie plánu čerpania), bezodkladne informovať CKO a CO o rizikách, ktoré môžu mať vplyv na ich implementáciu a zabezpečiť presun voľných disponibilných prostriedkov na projekty s potenciálom ich využitia.
    T: štvrťročne

    8 ) Analyzovať, v spolupráci so SO, možné riziká implementácie (vrátane alokácie na FN) a pripraviť návrh vnútornej realokácie, vrátane doplnenia alternatívnych aktivít programu.
    T: 30.09.2021.

    9) Analyzovať stav plnenia cieľových hodnôt ukazovateľov výkonnostného rámca pre rok 2023 a pripraviť prípadný návrh revízie cieľových hodnôt týchto ukazovateľov, s cieľom zabezpečiť ich splnenie v roku 2023.
    T:30.09.2021.

    10) Vytvoriť a priebežne dopĺňať zásobník projektov na každej prioritnej osi a novými investíciami zabezpečiť náhradu nefunkčných, problémových projektov a korekcií (za nezrovnalosti v stave „Počiatočné preverovanie s finančným dopadom“, „Zistenie nezrovnalosti“, „Vymáhanie nezrovnalosti“ a „Vysporiadaná nezrovnalosť“), čím sa zároveň pripravia projekty aj pre nové programové obdobie.
    T: 30.09.2021.

    11) Zabezpečiť dohľad nad zrýchlením implementácie COVID projektov v gescii SO s cieľom čo najviac odstraňovať a eliminovať dôsledky pandémie v SR.
    T: priebežne.

    12) Pokračovať v kontrole VO v rámci novo nastavených procesov v nadväznosti na odstránenie nedostatkov z vládneho auditu A1027 (týkajúce sa finančnej nezrovnalosti v zmysle plošnej finančnej korekcie pre PO 1-8).
    T: priebežne.

    13) Po finálnom schválení výšky navrhovanej finančnej korekcie za kartel zo strany EK, bezodkladne zabezpečiť uplatnenie finančnej opravy z dôvodu potreby deklarovania kartelových výdavkov certifikačným orgánom v 7. účtovnom roku (100 % spolufinancovanie).
    T: bezodkladne po schválení EK.

    14) Analyzovať stav zúčtovávania tranží a zabezpečiť pokrok v implementácii finančných nástrojov vložených do SIH. Následne, v prípade potreby, prijať rozhodnutie k prerozdeleniu prostriedkov za finančné nástroje, ktoré zostanú v SIH a budú pokračovať v úspešnej implementácii. Rovnako, v prípade potreby, prijať rozhodnutia k doposiaľ nevyužitým finančným prostriedkom, ktoré budú vrátené späť do operačného programu na nenávratnú formu pomoci, pripravovať náhradné projekty a po vrátení prostriedkov zo SIH-u ešte v danom roku (bezodkladne) zabezpečiť nové oprávnené výdavky pre splnenie pravidla N+3.
    T: priebežne.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program Slovensko

Odoslaťod jarino » 28. Apr 2021 13:49

V oblasti dopravy alokácia KF na roky 2021 - 2027 pre SR klesla o 61 %, a to zo 4,168 mld. EUR (2014 – 2020) na 1,613 mld. EUR (2021 – 2027).
Z toho d;vodu MIRRI chce do KF presunúť 1 miliardu eur z iných fondov. Tento obnos si podelia životné prostredie a doprava.
Požiadavka dopravy:
    Len na dobudovanie kritických úsekov diaľnic je potrebných 1 590 mil. EUR (chýbajúce úseky D3 a posledný nedokončený úsek D1 v časti medzi Bratislavou a Košicami: Turany-Hubová).
    Požiadavka na modernizáciu TEN-T železničných koridorov – 809 mil. EUR (modernizácia úsekov na trati Žilina – Košice, rekonštrukcia uzlov Žilina a Bratislava, zabezpečenie interoperability tratí základnej siete TEN-T vo vzťahu k Rakúsku).

Po návrhu MIRRI by tak doprava mala dostať z eurofondov:
    919 mil. eur z EFRR, pričom 898 mil. eur je určených na menej rozvinuté regióny a 20 mil. eur do viac rozvinutých regiónov (BA kraj)
    1,3 miliardy eur z KF
    419 miliónov eur je spolufinancovanie

500 miliónov eur je povinný presun financií do CEF-u.

Požiadavka dopravy je až 5 miliárd eur. Z toho 2,75 mld. eur z EFRR a 2,21 mld. eur z KF.
Nakoľko vo všeobecnosti ministerstvá vytypovali oveľa viac projektov ako je dostupných financií, projekty sa budú riadiť podľa priorít určených metodikami MFSR a MIRRI SR...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 29. Apr 2021 13:27

Medzi projekty OPII by sa mala zaradiť projekčná príprava úseku R2 Zvolen, západ - Zvolen, východ.
Malo by ísť o 500 tisíc eur na vypracovanie Správy o hodnotení pre proces EIA.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Vlados » 29. Apr 2021 18:56

Toto je dobrá správa.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 11. Máj 2021 21:01

Stav jednotlivých prioritných osí

PO1
Kontrahovanie je na úrovni 86%. 100% bude dosiahnutých po zakontrahovaní veľkých projektov Uzol Žilina(Dostavba zriaďovacej stanice Žilina –Teplička a nadväzujúcej železničnej infraštruktúry v uzleŽilina) a Krásno nad Kysucou – Čadca, štátna hranica (Modernizácia koridoru št. hranica ČR/SR – Čadca – Krásno nad Kysucou). Čerpanie je na úrovni 53% alokácie.

PO 2
Kontrahovanie je na úrovni 113%, podarilo sa vyhlásiť verejné obstarávanie na projekty NDS D3 Zelený most Svrčinovec a D3 Žilina (Brodno) – Kysucké Nové Mesto, privádzač. Čerpanie je na úrovni 67%.

PO 3
Kontrahovanie je na úrovní 66%. Do 100% je potrebné zakontrahovať projekty Modernizácia električkovej trate Janíkov Dvor – Bosákova, Modernizácie údržbových základní v Košiciach 1. a 2. etapa, Obnova vozidlového parku električiek v Bratislave 2. a 3. etapa. Čerpanie je na úrovni 57%.

PO 4
Kontrahovanie je na úrovni 1,44 %. Čerpanie je na úrovni 0,87%. Nakoľko projekty nie sú pripravené na implementáciu, plánuje sa realokácia prostriedkov z tejto osi do osí s potenciálom čerpania.

PO 5
Kontrahovanie je na úrovni 83. Čerpanie zaostáva na úrovni 6,53%, keďže vo viacerých projektoch sú zmluvy o dielo pred podpisom a v blízkej budúcnosti budú vykazovať čerpanie.

PO 6
Kontrahovanie je na úrovni 41%, nakoľko bola alokácia pred dvomi rokmi navýšená (prakticky zdvojnásobená). Súčasné čerpanie je 18%.

V PO 3 je pripravených niekoľko projektov z miest v hodnote cez 200 mil. EUR. Projekty sú už vo fáze podmienečného VO, aby boli pripravené na prípadnú implementáciu. Preto peniaze z vodnej dopravy pôjdu práve do tejto prioritnej osi.
V osiach 5 a 6 tiež existuje zásobník náhradných projektov v hodnote cca. 200 mil. EUR
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod lostrail » 12. Máj 2021 12:01

"Modernizácia električkovej trate Janíkov Dvor – Bosákova"? Nie nahodou vystavba?
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 05. Okt 2021 22:33

Asi niekto doplietol názov projektu 8)
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 05. Okt 2021 22:38

Čas uteká a SSC nevie minúť peniaze.
Tak okrem iného prichádza aj s nejakými projektmi v rámci projekčnej prípravy. Konkrétne:

I/18 Nižný Hrabovec – Petrovce nad Laborcom - Aktualizácia DSP je nevyhnutná z dôvodu štvorročného posunu prípravy stavby a z dôvodu optimalizácie trasy, ktorá bola navrhnutá ako jeden z variantov štúdie realizovateľnosti „ I/18 a I/74 Lipníky – Ubľa“. Štúdia preukázala jeho ekonomickú a spoločenskú efektívnosť. Tento úsek je odporúčaný MF SR Útvarom hodnoty za peniaze na pokračovanie v príprave v subvariante, preto je nutná aktualizácia už vypracovanej DSP.

I/66 Poprad – Kežmarok II. etapa, 1. úsek I/66 Veľká Lomnica – Huncovce
– DSP: Existujúca cesta už v súčasnosti nevyhovuje, rekonštrukciou sa nezvýši kapacita komunikácie. Riešením je vybudovanie obchvatu, ktorý sa napojí už na postavený úsek I/67 Poprad – Kežmarok. Tento variant podporuje aj štúdia realizovateľnosti I/67, I/66, I/77 Rožňava – Bardejovské Kúpele.

I/66 Poprad – Kežmarok II. etapa, 2. úsek I/66 Huncovce – Kežmarok – DSP: Existujúca cesta I/66 svojimi parametrami kapacitne nevyhovuje. V km 97,030 – 97,040 v obci Huncovce je KNL. Na základe výsledkov ŠR I/67, I/66, I/77 Rožňava – Bardejovské Kúpele je na danom úseku cesty odporúčaný obchvat mesta Kežmarok, ktorý bude pokračovaním obchvatu I/66 Veľká Lomnica – Huncovce.

I/68 Šarišské Michaľany – Prešov – DSP: Súčasná cesta I/68 v úseku Šarišské Michaľany – Veľký Šariš – Prešov (Dúbrava), nevyhovuje svojimi smerovými, výškovými a šírkovými parametrami intenzite už súčasnej dopravy. V rámci ŠR Mníšek nad Popradom – Prešov (2016) bola vykonaný DIP, kde v sčítacom úseku za mestom Veľký Šariš bola nameraná intenzita RPDI 15 688 voz/24h. Zo záverov Štúdie realizovateľnosti I/68 Mníšek nad Popradom – Prešov a jej odporúčaní je nevyhnutná prestavba súčasnej dvojprúdovej na štvorprúdovú komunikáciu.

I/79 Hriadky – Trebišov - DSZ, DÚR, Zámer EIA: Riešením obchvatu obcí Hriadky, Vojčice a mesta Trebišov sa odstráni niekoľko bodových závad na predmetnom úseku cesty. Vylúči sa úrovňové železničné priecestie cesty I. triedy a železničnej trate č. 192 Vranov nad Topľou – Trebišov. Z križovatkových prieskumov sa zistilo, že už v súčasnom stave nevyhovuje križovatka I/19 - I/79. V roku 2020 prestane kapacitne vyhovovať križovatka I/79 – III/3710 (Cukrovarská ul.) v Trebišove.

I/74 Snina – Kolonica – DSP: Zosuvy ohrozujú premávku na ceste I/74, ako aj súbežnú železničnú trať Humenné – Stakčín. V dôsledku zosuvov bola už cesta I/74 aj železničná trať poškodené a tým bolo prerušené jediné možné spojenie medzi okresným mestom Snina a obcami smerom na východ za týmto miestom. Vzhľadom na geologický stav tohto územia je predpoklad, že dôjde v tomto úseku znova k zosuvom. V danom úseku cesta I/74 dvakrát križuje železničnú trať Humenné – Stakčín, má niekoľko bodových závad, nevyhovujúce technické parametre, ktoré sú zdrojom dopravných nehôd a je predpoklad, že ich počet s narastajúcim dopravným zaťažením bude stúpať.

I/61 Most č. 061 – 055, 056 Trenčín – DSZ, DSP, DP. Na most bola spracovaná „Komplexná diagnostika I/61 most č. 61-056,Trenčín“ vypracovaná firmou PONTEX, spol. s.r.o. č. z. 12 19800 z roku 2012. V závere diagnostiky sa odporúča riešiť - Variant 3 - Výmenu nosnej konštrukcie a opravu spodnej stavby. Zrealizovaním opravy v tomto rozsahu možno očakávať životnosť stavby 100 rokov.

I/68 Kremná zosuv – DSP: Súčasná cesta I/68 v extravilánovej časti obce Kremná v smere na Starú Ľubovňu sa nachádza v území s aktívnym zosuvom a má nevyhovujúce smerové a šírkové parametre. Od obce Kremná cesta stúpa 9 percentnou serpentínou do sedla medzi „Kasperová“ a „Uhliarky“. V tomto úseku je vybudovaný prídavný pruh v stúpaní pre pomalé vozidlá. Z dôvodu smerového vedenia s malými polomermi je jazdná rýchlosť, a tým aj dopravná výkonnosť cesty, výrazné obmedzená. Technické parametre existujúcej trasy nevyhovujú požadovaným návrhovým prvkom.

I/77 Bardejov – Bardejovské kúpele – Aktualizácia DSP: V riešenom úseku má cesta I/77 niekoľko bodových závad, ktoré sú pri súčasnej intenzite dopravy zdrojom dopravných nehôd, pričom s narastajúcim dopravným zaťažením sa bude ich počet zvyšovať. Cesta je situovaná v zastavanom území mesta Bardejov, ktoré je využívané ako priemyselná zóna s občianskou vybavenosťou a následne je vedená stredom mestskej časti Dlhá Lúka. Cestnou komunikáciou prechádza tranzitná doprava v smere východ – západ a v dotknutej časti mesta Bardejov silná vonkajšia zdrojová, resp. cieľová doprava a vnútorná doprava, ktorá dotknuté územie nepriaznivo zaťažuje hlukom, exhalátmi, zvýšenou nehodovosťou. V dôsledku narastajúcej intenzity dopravy, hlavne tranzitnej, je nevyhovujúca kapacitne a z hľadiska kvality jazdy ani technicky. Z uvedených dôvodov je vhodné navrhnúť dopravno-technicky kvalitnejšiu komunikáciu ako prieťah mestom resp. ako obchvat mestskej časti Dlhá Lúka.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 22. Mar 2022 23:07

Nehovorili nie tak dávno pán minister, že kontroly sú príliš prísne?
https://index.sme.sk/c/22867047/unia-na ... cesty.html
To je aj odpoveď na insitnosti, čo zaznievajú aj tu, prečo kontrolné orgány neprehliadajú vo väčšej miere pochybenia...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Vlados » 23. Mar 2022 00:58

jarino, mi to pripadá ako útok na úspešné predsedníctvo ;) no aj tu sú osoby čo sa budú biť do hrude, že všetko je na oko dobré a blbá únia to cvakne.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod DrX » 23. Mar 2022 12:19

Super, ze s tym Unia chce robit poriadok. Remisova zjavne je len blavo-centristka, ktora chce vsetko este viac natlacit do skorumpovanej krasavice (jeden OP cely riadeny nou), a jedine co vybavuje je, aby sa zrusili obmedzenia pre ktore niektore EUfondy do BA nesmu ist. viewtopic.php?f=35&t=26086
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod Pacho » 23. Jún 2022 21:26

remišováá nie je blavocetrovistka , ale blbá labuť. :D
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 119
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod badger-FB » 23. Jún 2022 21:28

celé MIRRI je jedna blbosť ušitá na mieru tejto labute
aj 1 OP je jedna blbosť pri SK Pomeroch to bude večne zablokované, samotný Brusel nám to nedoporučuje
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 24. Jún 2022 08:41

Výročná správa OP II 2021:
https://www.opii.gov.sk/download/users/ ... vfinal.pdf
Sranda je, že železnice sú na tom dobre, pričom ešte nedávno to vyzeralo dosť zle...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

OP 2021 - 2027, Program Slovensko

Odoslaťod jarino » 28. Jún 2022 11:02

V príloheje dokument s rozdelením financií.

V zásade je rozdelenie nasledovné (hodnoty sú zaokrúhlené):
Rozvoj verejnej dopravy - 490 mil. eur
Podpora cyklodopravy -> 100 mil. eur
Udržateľná mobilita BSK -> 300 mil. eur
Modernizácia železničných tratí -> 507 mil. eur
Výstavba diaľnic -> 840 mil. eur
Dunajská a Vážska cesta -> 5 mil. eur
Obnova koľajových vozidiel -> 180 mil. eur
Modernizácia a výstavba ciest 1. triedy -> 240 mil. eur
Modernizácia a výstavba ciest II. a III. triedy -> 170 mil. eur
Miestne komunikácie -> 62 mil. eur
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 28. Jún 2022 15:05

ta modernizacia zeleznicny trati je zufalo malo :( aj ked asi viac sa aj tak nestihne kvoli pripravenosti projektov .. pri dialniciach a cestach prvej triedy je to lepsie, ale tiez co tam bude ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod rexino » 28. Jún 2022 19:35

Predpokladám, že sa už nebude investovať do megalomanských tunelových projektov za stovky miliónov, ale skôr do regionálnych trati v stave rozpadu za max. 10tky miliónov. Mne príde dosť štedrá alokácia na verejnú dopravu. Zato naozaj málo je na cesty I., II. a III. triedy.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 29. Jún 2022 16:26

- alokaciu na verejnu dopravu neviem kde vycerpaju
- co znamena Udržateľná mobilita BSK ??
- modernizacia trati ... da sa toho urobit velmi vela ak sa nebude robit megalomania ako na BA-ZA
- na nove dialnice (a RC??) je to malo ale zase sa z toho da urobit vela. pravdepodobne sa to utopi na D3 cize efekt bude minimalny
- cesty I. tr....tak toto je najvacsie sklamanie ani netreba hovorit preco....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod rexino » 29. Jún 2022 19:02

Pri verejnej doprave si mestá s dráhovou dopravou z tohto OP nechali vypracovať dokumentácie na nové trate a nové depa. Iba v Prešove všetky investície predstavujú cca 60 miliónov eur, Košice taktiež idú modernizovať depo atď. Plus ak som správne chápal, tak z tohto OP sa budú dať financovať aj elektrobusy, čo sa z OPII nedalo. Robilo sa to iba cez IROP a cez ten niečo obstarávať bolo pre mestá ako za trest.
rexino
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Obrázky: 3
Založený: 16. Júl 2017 18:05
Bydlisko: PO

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 04. Júl 2022 23:50

aquila napísal:ta modernizacia zeleznicny trati je zufalo malo

Železnice by mali nejaké peniažky dostať aj z CEF-u. Nemusela by to byť až taká tragédia.

rexino napísal:Predpokladám, že sa už nebude investovať do megalomanských tunelových projektov za stovky miliónov...

Uzol Žilina II. fáza, DNV - Malacky - Kúty, Vydrník - SNV.

rexino napísal:ale skôr do regionálnych trati v stave rozpadu za max. 10tky miliónov

Na modernizáciu železníc je drvivá väčšina peňazí vyčlenená z Kohézneho fondu -> až 436 miliónov eur z 507 mil. eur.
Tieto peniaze predpokladám budú opäť viazané na core TEN-T.

rexino napísal:Mne príde dosť štedrá alokácia na verejnú dopravu.

Súčasná prioritná os je pozitívne hodnotená.
Presne ako neskôr spomínaš, dopravné podniky majú pripravené projekty za stovky miliónov eur.
Bola by chyba im tie peniaze nedať, keď to vyzerá, že budú schopní tie peniaze využiť.

rexino napísal:Zato naozaj málo je na cesty I., II. a III. triedy.

Je to smutné, ale v prípade I. tried je to vizitka toho, koľko peňazí je schopná SSC využiť.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: OP 2021 - 2027, Program Slovensko

Odoslaťod jarino » 05. Júl 2022 00:37

jarino napísal:V príloheje dokument s rozdelením financií.

V zásade je rozdelenie nasledovné (hodnoty sú zaokrúhlené):
Rozvoj verejnej dopravy - 490 mil. eur
Podpora cyklodopravy -> 100 mil. eur
Udržateľná mobilita BSK -> 300 mil. eur
Modernizácia železničných tratí -> 507 mil. eur
Výstavba diaľnic -> 840 mil. eur
Dunajská a Vážska cesta -> 5 mil. eur
Obnova koľajových vozidiel -> 180 mil. eur
Modernizácia a výstavba ciest 1. triedy -> 240 mil. eur
Modernizácia a výstavba ciest II. a III. triedy -> 170 mil. eur
Miestne komunikácie -> 62 mil. eur


ROZVOJ VEREJNEJ DOPRAVY
SR plánuje alokovať prostriedky len pre vybrané segmenty VOD. Podporené budú tie mestá a obce, ktoré prevádzkujú dráhovú MHD alebo kde MHD zabezpečujú dopravné podniky so 100 % účasťou mesta (Košice, Prešov, Žilina a Banská Bystrica). Podporu môžu získať aj regióny, mestá a obce, ktoré zabezpečujú dopravu na základe ZoDSVZ s dopravnou spoločnosťou. Podmienkou podpory projektov je, aby bol pre príslušné územie vypracovaný strategický plán udržateľného rozvoja dopravy (PUM, generel dopravy), ktorý potvrdzuje potrebu intervencie. Tieto strategické dokumenty budú v priebehu programového obdobia primerane aktualizované v súlade s usmernením EK týkajúcim sa nového európskeho rámca mestskej mobility.

V rámci podpory dráhovej MHD sa uvažuje s modernizáciou a rozšírením siete električkových a trolejbusových tratí vrátane. obstarania nízkopodlažných vozidiel ekonomicky opodstatnených prípadoch, bude snahou posilňovať postavenie dráhovej MHD na úroveň nosného systému prepravy osôb.
V súvislosti s technickým stavom električkovej siete v Košiciach je cieľom modernizovať hlavné mestské radiály vrátane budovania inteligentných križovatiek, funkciou ktorých je zabezpečiť preferenciu vozidiel VOD.

V oblastiach, v ktorých tvorí nosnú sieť VOD autobusová doprava, bude podporené obstaranie nízkopodlažných ekologických autobusov 45 s pohonom na alternatívne palivá spolu s budovaním nabíjacej a plniacej infraštruktúry.

Súvisiace typy akcií:
výstavba a modernizácia tratí dráhovej MHD vrátane prvkov preferencie;
obnova a modernizácia mobilných prostriedkov dráhovej MHD a vozidiel zabezpečujúcich MHD a prímestskú dopravu (autobusy na alternatívny pohon vrátane súvisiacej plniacej a nabíjacej infraštruktúry);
výstavba a modernizácia infraštruktúry VOD (napr. prestupných terminálov, zastávok a záchytných parkovísk, zavádzanie opatrení preferencie VOD);
vybudovanie a modernizácia technickej základne na správu vozidiel MHD;
zabezpečenie tarifných, informačných a dispečerských systémov.

PODPORA CYKLODOPRAVY
Intervencie budú smerovať do tvorby líniovej cyklistickej infraštruktúry, do prvkov dopravného upokojovania a do systémov zdieľaných bicyklov , do odstavných zariadení pre bicykle, do drobnej cyklodopravnej infraštruktúry, vrátane úpravy súvisiacich verejných priestorov, ako aj do vzdelávania a získavania dát potrebných pre rozhodovanie a monitoring cyklistickej dopravy.

Súvisiace typy akcií:
podpora cyklistickej a inej nemotorovej dopravy;
zvyšovanie povedomia o cyklodoprave, kampane na informovanie verejnosti o prínosoch cyklodopravy.

UDRŽATEĽNÁ MOBILITA BSK
V Bratislave budú intervencie zamerané na výstavbu a modernizáciu infraštruktúry IDS s prepojením na infraštruktúru nemotorovej dopravy, výstavbu a modernizáciu tratí dráhovej dopravy, budovanie prestupných terminálov, zastávok a záchytných parkovísk a obnovu vozidiel mestskej dráhovej dopravy vrátane súvisiaceho zázemia pre ich správu.

V rámci podpory dráhovej MHD sa uvažuje s modernizáciou a rozšírením siete električkových a trolejbusových tratí. Súčasťou podpory dráhovej MHD bude aj obstaranie nízkopodlažných vozidiel.

V súvislosti s technickým stavom električkovej a trolejbusovej siete v Bratislave je potrebné modernizovať hlavné mestské radiály. Projekty koľajovej dopravy budú technicky riešené ako štandardná električková dráha s rozchodom 1 000 mm bez zabezpečenia prechodu na rozchod 1 435 mm. Súčasťou stavebných prác by malo byť budovanie inteligentných križovatiek, funkciou ktorých je zabezpečiť preferenciu vozidiel VOD, inteligentné automatické stavanie vlakovej cesty a tiež modernizáciu napájacej infraštruktúry.

V oblastiach, v ktorých tvorí nosnú sieť VOD alebo jej časti autobusová doprava, bude financovaná aj obnova vozidlového parku autobusov nízkopodlažnými ekologickými vozidlami47 s pohonom na alternatívne palivá spolu s budovaním nabíjacej a plniacej infraštruktúry.

Intervencie do prímestskej VOD sa budú realizovať v súlade s príslušnými PUM.

Súvisiace typy akcií:
výstavba a modernizácia tratí dráhovej MHD vrátane prvkov preferencie;
výstavba a modernizácia napájacej infraštruktúry (meniarne, káblové vedenia a pod.);
obnova a modernizácia mobilných prostriedkov dráhovej MHD a vozidiel zabezpečujúcich MHD a prímestskú dopravu (autobusy na alternatívny pohon vrátane plniacej a nabíjacej nfraštruktúry);
výstavba a modernizácia infraštruktúry VOD (napr. prestupných terminálov, zastávok a záchytných parkovísk, zavádzanie opatrení preferencie VOD);
vybudovanie a modernizácia technickej základne na správu vozidiel MHD;
zabezpečenie tarifných, informačných a dispečerských systémov.

ODSTRÁNENIE KĽÚČOVÝCH ÚZKYCH MIEST NA ŽELEZNIČNEJ INFRAŠTRUKTÚRE PROSTREDNÍCTVOM MODERNIZÁCIE A ROZVOJA HLAVNÝCH ŽELEZNIČNÝCH TRATÍ A UZLOV

Prioritou je modernizácia železničných tratí a kľúčových uzlov zaradených do siete TEN-T. Tieto aktivity plne rešpektujú existujúce záväzky SR týkajúce sa budovania siete TEN-T.

Medzi oprávnené aktivity je zaradená aj modernizácia a rozvoj kľúčových uzlov na TEN-T. S cieľom kontinuálne zvyšovať interoperabilitu tratí bude podporené budovanie systému ERTMS a ETCS, oznamovacieho a komunikačného systému železníc GSM-R. Na zabezpečenie udržateľnosti kvality služieb poskytovaných v rámci osobnej dopravy na základe ZoDSVZ je zámerom realizovať výstavbu a modernizáciu infraštruktúry technických základní na sieti TEN-T. Strediská budú prevádzkované na báze nediskriminačného prístupu k službám. Intervencie budú taktiež zamerané na modernizáciu a výstavbu TIP s cieľom prispieť k dekarbonizácii a prechodu na ekologickejšie módy dopravy.

Nevyhnutným predpokladom pre rast konkurencieschopnosti železničnej dopravy je zvýšenie kvalitatívnej úrovne zázemia pre cestujúcich. Prostriedky budú preto smerovať do obnovy staničných budov.

Súvisiace typy akcií:
modernizácia, resp. renovácia železničných tratí (zlepšovanie vybraných technických parametrov železničnej dopravnej cesty, zvyšovanie kapacity, elektrifikácia tratí, dispečerizácia tratí) a kľúčových železničných uzlov;
modernizácia a výstavba infraštruktúry na kontrolu a prípravu vozidlového parku železničnej osobnej dopravy pre prevádzku v rámci služieb vo verejnom záujme;
implementácia Európskeho systému riadenia železničnej dopravy (ERTMS) vrátane staničného a traťového zabezpečovacieho zariadenia;
výstavba a modernizácia terminálov intermodálnej prepravy;
obnova staničných budov.

ODSTRÁNENIE KĽÚČOVÝCH ÚZKYCH MIEST NA CESTNEJ INFRAŠTRUKTÚRE PROSTREDNÍCTVOM VÝSTAVBY NOVÝCH ÚSEKOV DIAĽNIC
Zdroje budú smerovať na výstavbu nových úsekov diaľnic a rýchlostných ciest v trasách, kde existujúca cesta I. triedy svojimi parametrami už nespĺňa požiadavky v oblasti kapacity a v dôsledku dlhodobého preťaženia už ani v oblasti kvality infraštruktúry. Konkrétne ide o výstavbu nových úsekov diaľnic D1 a D3 a vybraných rýchlostných ciest (prípadne iných ťahov, ak to potvrdia výstupy z dokumentu Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, resp. príslušného harmonogramu). Cieľom SR je dobudovaním chýbajúcich úsekov diaľnic D1 (prioritne medzi Žilinou a Košicami) a D3 prispieť k zabezpečeniu kvalitného národného diaľkového spojenia, napojenia na susedné štáty, a tým k homogenizácii cestnej infraštruktúry v rámci základnej siete TEN-T. Nové
úseky diaľnic a rýchlostných ciest budú budované s dôrazom na nákladovú efektívnosť projektov, zvyšovanie bezpečnosti cestnej premávky a znižovanie socioekonomických a environmentálnych vplyvov cestnej dopravy.

Súvisiace typy akcií:
výstavba nových úsekov diaľnic a rýchlostných ciest (prioritne základnej siete TEN-T).

ZLEPŠENIE KVALITY SLUŽIEB POSKYTOVANÝCH NA DUNAJSKEJ A VÁŽSKEJ VODNEJ CESTE
Vzhľadom na aktuálny stav prípravy projektov na podporu vodnej dopravy, ako aj limitované zdroje P SK budú v prvej polovici programového obdobia implementované výlučne projekty na obstaranie predprojektovej a projektovej dokumentácie súvisiacich so zlepšením splavnosti dunajskej vodnej cesty. Ostatné nižšie navrhované investičné aktivity bude možné implementovať iba po pridelení dodatočných zdrojov z iných oblastí v ďalšej fáze programového obdobia. Zároveň sa očakáva, že rozvoj vodnej dopravy bude komplementárne podporený aj z iných programov, najmä z nástroja CEF.

Prioritne budú realizované projekty so zameraním na zabezpečenie celoročnej splavnosti dunajskej vodnej cesty. Tá je zaradená do základnej siete TEN-T. Zlepšenie splavnosti Dunaja bude mať aj významný dosah na lepšie a efektívnejšie využívanie už existujúcich verejných prístavov. Dôraz sa bude klásť na modernizáciu infraštruktúry a superštruktúry verejných prístavov, budú zavedené moderné technológie do riadenia lodnej a prístavnej prevádzky a realizované súvisiace opatrenia týkajúce sa bezpečnosti a riešenia krízových situácií. Zvýšenie úrovne riadenia vodnej dopravy bude zabezpečené aj rozvojom RIS vrátane zabezpečenia súvisiacej infraštruktúry.

Pre zvýšenie podielu vodnej dopravy na Slovensku a naplnenie cieľov Európskej zelenej dohody v oblasti zlepšenia klímy je potrebné začať práce na dobudovanie vážskej vodnej cesty, ktorá je zaradená do základnej siete TEN-T.

Súvisiace typy akcií:
zlepšenie splavnosti vodných ciest základnej siete TEN-T;
modernizácia a výstavba verejných prístavov v Bratislave a Komárne;
rozvoj riečnych informačných služieb vrátane zabezpečenia súvisiacej infraštruktúry;
remotorizácia plavidiel a podpora zavádzania alternatívnych palív a budovanie základnej nabíjacej a plniacej infraštruktúry pre lode využívajúce alternatívne palivá.

ODSTRÁNENIE KĽÚČOVÝCH ÚZKYCH MIEST NA ŽELEZNIČNEJ INFRAŠTRUKTÚRE PROSTREDNÍCTVOM MODERNIZÁCIE A ROZVOJA ŽELEZNIČNÝCH TRATÍ A ZVÝŠENIE ATRAKTIVITY A KVALITY SLUŽIEB ŽELEZNIČNEJ VEREJNEJ OSOBNEJ DOPRAVY PROSTREDNÍCTVOM OBNOVY MOBILNÝCH PROSTRIEDKOV

V nadväznosti na modernizáciu železničných tratí zaradených do siete TEN-T budú realizované projekty na perspektívnych regionálnych tratiach s dostatočným dopytom po železničnej doprave. Intervencie sa sústredia na trate s významnými dopravnými prúdmi a vysokou potrebou realizácie, ktorých implementácia prinesie čo najväčšie benefity. Konkrétne opatrenia budú realizované na základe zoznamu priorít stanovených v spolupráci s ÚHP.

Zo zdrojov je plánovaná aj podpora transformácie uhoľného regiónu hornej Nitry. Železničná doprava v regióne v súčasnosti nemôže konkurovať individuálnej a autobusovej doprave z dôvodu nevyhovujúceho technického stavu infraštruktúry. Zámerom je rozvíjať železničnú dopravu v regióne hlavne smerom na mestá Trenčín, Nitra a Bratislava.

S cieľom prispieť k postupnej zelenej a digitálnej tranzícii v železničnej doprave bude podporené budovanie interoperability tak, aby úroveň jednotlivých subsystémov na železnici zodpovedala TSI. Významný prínos sa očakáva tiež od centralizácie systémov riadenia, dispečerizácie tratí, aplikácie dopravnej telematiky a zvyšovania prenosovej kapacity siete.
Medzi dôležité infraštruktúrne opatrenia patrí tiež oblasť zvyšovania bezpečnosti na železničných priecestiach.

Riešenie problematiky železničných priecestí bude vychádzať z vládou schváleného materiálu (UV SR č. 448 z 21.8.2013).

S cieľom podporiť rast výkonov železničnej nákladnej dopravy bude realizovaná výstavba a modernizácia TIP, čím sa zároveň prispeje k plneniu ekologických cieľov EÚ definovaných v EGD.
Pozornosť bude venovaná aj zvýšeniu kvalitatívnej úrovne súvisiacej obslužnej infraštruktúry prostredníctvom obnovy staničných budov a kontinuálnej obnovy mobilných prostriedkov v regionálnej doprave, či už formou obstarania nových alebo obnovou existujúcich. Prioritné financovanie bude vyčlenené na železničné koľajové vozidlá, ktoré budú nasadené na trate prevádzkované v rámci ZoDSVZ vyhlásené vo verejnej súťaži. Výnimkou sú projekty, implementácia ktorých bola začatá v programovom období 2014 – 2020 a sú fázované cez dve programové obdobia. Počas platnosti zmluvy o dopravných službách budú obstarané vozidlá viazané len na prevádzku v príslušnom regióne.

Súvisiace typy akcií:
modernizácia a renovácia regionálnych železničných tratí (zlepšovanie vybraných technických parametrov železničnej dopravnej cesty, zvyšovanie kapacity, elektrifikácia tratí, dispečerizácia tratí);
obnova mobilných prostriedkov železničnej VOD;
železničná telematika;
zvyšovanie bezpečnosti na železničných priecestiach;
výstavba a modernizácia TIP;
rekonštrukcia staničných budov.

ODSTRÁNENIE KĽÚČOVÝCH ÚZKYCH MIEST NA CESTNEJ INFRAŠTRUKTÚRE A ZLEPŠENIE REGIONÁLNEJ MOBILITY PROSTREDNÍCTVOM MODERNIZÁCIE A VÝSTAVBY CIEST I. TRIEDY
Z P SK bude prioritne podporené budovanie obchvatov miest a obcí, výstavba preložiek, prestavba križovatiek, rekonštrukcia mostov a odstraňovanie KNL na infraštruktúre. Pozornosť je potrebné venovať taktiež úprave šírkových parametrov, polomerom ciest a rozhľadovým pomerom s cieľom dosiahnutia homogenity trasy a zvýšenia bezpečnosti.

Výstavba a modernizácia konkrétnych úsekov bude realizovaná na základe výsledkov bezpečnostných auditov a zoznamu priorít, v technickom variante a v súlade s časovým harmonogramom stanovených v spolupráci s ÚHP. Prioritne budú zdroje využité na dofinancovanie fázovaných projektov.

Súvisiace typy akcií:
výstavba a modernizácia ciest I. triedy

ODSTRÁNENIE KĽÚČOVÝCH ÚZKYCH MIEST NA CESTNEJ INFRAŠTRUKTÚRE A ZLEPŠENIE REGIONÁLNEJ MOBILITY PROSTREDNÍCTVOM MODERNIZÁCIE A VÝSTAVBY CIEST II. A III. TRIEDY
Zlepšenie regionálnej dopravnej obslužnosti bude podporené investíciami do rekonštrukcie, modernizácie a výstavby regionálnych ciest, a to v súlade s PUM regiónov a s cieľmi identifikovanými v územných stratégiách (Integrované územné investície). Podpora bude realizovaná v oblastiach ako rekonštrukcia, modernizácia a výstavba ciest II. a III. triedy, prestavba križovatiek, budovanie obchvatov miest a obcí a rekonštrukcia mostov. Prioritne podpora bude smerovaná do ciest zlepšujúcich prístupnosť k sieti TEN-T, ciest vedúcich k terminálom integrovanej osobnej prepravy (napr. k železničným staniciam) a k okresom, kde neexistuje cesta I.triedy, ako aj pridružená výstavba cyklistickej komunikácie (prechody pre chodcov, prejazdy pre cyklistov, atď.) a pešej dopravy za účelom zvýšenia bezpečnosti účastníkov cestnej premávky. Rovnako sa počíta s financovaním rekonštrukcie, modernizácie a výstavbou ciest II. a III. triedy v obciach s prítomnosťou MRK.

Posúdenie projektov sa bude realizovať pomocou zásobníka investičných zámerov ciest II. a III. triedy a bude vychádzať z regionálnych plánov udržateľnej mobility. O prioritizácii projektov budú rozhodovať Rady Partnerstva (v prípade integrovaných územných stratégií) a Kooperačné Rady (v prípade miest udržateľného mestského rozvoja). Pri realizácii projektov rekonštrukcií ciest II . a III. triedy sa bude prihliadať na vykonanie bezpečnostného auditu alebo inšpekcie.

Súvisiace typy akcií:
výstavba a modernizácia ciest II. a III. triedy.

MIESTNE KOMUNIKÁCIE
Podpora bude smerovaná tiež na miestne komunikácie ako významný prvok regionálnej obslužnosti ako prieťahov ciest vyššieho významu obcami, ale často aj ako jedinej infraštruktúrnej ponuky dopravnej obslužnosti územia. Podpora bude prioritne smerovaná na ich rekonštrukciu a modernizáciu so zameraním na kvalitu komunikácie, jej mostných objektov a súčastí, ako aj na bezpečnosť pešej a cyklistickej dopravy.

Podpora bude smerovaná aj do obcí s prítomnosťou MRK ako súčasť integrovaného komplexného prístupu k zlepšeniu socio-ekonomickej situácie obyvateľov MRK.

Súvisiace typy akcií:
výstavba a modernizácia miestnych komunikácií.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod badger-FB » 06. Júl 2022 22:10

Pri 840 na diaľnice to je 120 ročne. Teda slovom nič moc. Tých 840 nestačí samostatne na chýbajúcu D3 alebo jeden úsek D1, ktorý sa ešte nestavia. Zaujímavé ... na Slovensku máme asi 30 tisíc km MK, takže 62 mil eur má byť akože pre tie tisíce obcí na celé obdobie dosť? To tam nemusel ísť ani cent. Nech samosprávy poradia ako doteraz, než vybavovať agendu, ktorá zožerie ich peniaze tak či tak viac na prípravu než na efekt (lebo bakšiš), mohlo to ísť navyše do cyklociest v mestách.
Zaujímavá je suma 170 do krajov. Deleno roky a deleno kraje, tiež im moc nezostane. A to už súvisí aj s ich súčasným IROP? Alebo nie? (nevyznám sa v tom) V takom prípade je to dosť málo ak to majú byť ich jediné zdroje.
Na železnice pôjde menej ako na cesty. Navzdory teda zmenám v politike EU, to je zaujímavé. Prečo teda nejde na železnice ešte o 500 mil. viac? Tam je tiež kde investovať.
Dunajská a Vážska cesta -> 5 mil. eur. To je akože nejaký vtip? To pre 5 mil eur sa oplatí mať extra riadok? Niekto toto seno aj žerie? :D

Celý ten paket je nízky. Takto sa neposunie nič k razantnej zmene, všade sa bude iba prešľapovať. To by štát a samosprávy museli pridať ku každému bodu ďalšie 3 násobky tých súm a aj tak by to nestačilo, ale ako hovoríš ty sám jarino, tak to nie je SR schopná minúť.
Číta sa to pekne, ale ako vždy, skutek utek z týchto našich krásnych plánov totiž nebude nič. Financie budú večne blokované, projekty nedotiahnuté, výstavba spomalená, o to viac sa bude kradnúť, o to viac sa to zostrí a keď sa vyčerpá 1/2 budeme radi. Prídu možno noví a zmenia pravidlá, aspoň sčasti a asi zmenia keďže Brusel radil toto nerobiť, tak nájdu podporu, ak to bude čerpané slabo rovná sa ešte kratší čas na utrácanie. To nás čaká ako už po dvakrát sme sa predviedli.
Čakajú nás 3 balíky PPP, tunel Karpaty D4, tunel Korbeľka D1 a R4 na Prešov v pol profile aby sa ušetrilo. Splácať budú ešte naši vnuci. Možno bude referendum ktorú stavbu vybrať ako mávajú Švajčiari. :) (trocha zavádzam, ale hlasujú bežne o tom či z národných zdrojov nejakú tú rúru, obchvat postaviť)
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 12 hostí.