EU fondy

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod i15 » 15. Máj 2009 10:27

podla mna _nie je OK_, ze sa chystaju pouzit eurofondy na useky Strazov-KnM a Svrcinovec-Skalite :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Odoslaťod devil » 15. Máj 2009 10:51

pytal som sa na ine, cize podla teba je to OK ked sa 50, 60 atd. % pouzije v okruhu cca 50 km :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 121
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod aquila » 15. Máj 2009 11:54

ono to EK zamietla, ze tam je ozaj kopu projektov.. len zamietla paradoxne D1 a nie D3 .. co je uplne mimo ...

lebo pri ziline neni len D1, D3, ale aj zeleznica a aj zriadovacia stanica, ktora zacina tento rok.. cize je tam toho docela dost.. a vlastne aj vlakove jednotky financovane z EU fondov su pre zilinu .. vsetko z operacneho programu doprava...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 489
Založený: 03. Feb 2005 19:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 15. Máj 2009 11:54

Ano je to OK, ak nie je ina moznost, ako financovat D1. Ak sa bude realizovat 1.balik PPP, tak nech idu eu fondy na Visnove. Ak nie, tak je lepsie ich vyuzit niekde na vychode
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 21:49
Bydlisko: Košice

Odoslaťod Tomas PO » 15. Máj 2009 11:59

aquila napísal:ono to EK zamietla, ze tam je ozaj kopu projektov.. len zamietla paradoxne D1 a nie D3 .. co je uplne mimo ...

lebo pri ziline neni len D1, D3, ale aj zeleznica a aj zriadovacia stanica, ktora zacina tento rok.. cize je tam toho docela dost.. a vlastne aj vlakove jednotky financovane z EU fondov su pre zilinu .. vsetko z operacneho programu doprava...

Na druhej strane, Zilina nemoze zato, ze je dopravny uzol...
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 940
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod Lionheart » 15. Máj 2009 11:59

aquila napísal:ono to EK zamietla, ze tam je ozaj kopu projektov.. len zamietla paradoxne D1 a nie D3 .. co je uplne mimo ...

lebo pri ziline neni len D1, D3, ale aj zeleznica a aj zriadovacia stanica, ktora zacina tento rok.. cize je tam toho docela dost.. a vlastne aj vlakove jednotky financovane z EU fondov su pre zilinu .. vsetko z operacneho programu doprava...


a sme doma, keby sa drzali dlhodobeho smerovania EU fondov aj na R1 a R2 tak by sa teraz nedostali do takejto situacie
ked uz, tak asi mali uprednostnit PPP projekt c.3 (visnove) a EU fondy sa potom dali eventualne bez problemov niekde na vychode ...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 14:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod joe1024 » 15. Máj 2009 12:31

Je to zamietnute len kvoli tomu, ze sa to tam stretlo vsetko pocas 1 roka, a dalsi rok to bude uz OK, alebo to zatrhli celkovo (na dalsich 10 rokov povedzme) ?
joe1024
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 855
Založený: 10. Jan 2008 13:40

Odoslaťod devil » 15. Máj 2009 13:01

este raz, EK nezamietla D1 ani D3, zoznam projektov je indikativny a ma sa z nich vyberat - dononca musi pretoze zoznam daleko prekracoval limit. to neznamena ze schvali ked jej postupne predlozia celu D3, sa len vyjadrila ze visnove aj samo osebe je moc velke susto.

a aby to nebolo jednoduche je kohezny a strukturalny fond. kohezny je tak 1,2 mld € a strukturalny tak 1 mld. € (eu+stat+dph ako neopraveny naklad). kohezny je pouzitelny vylucne na koridory. strukturalny je urceny hlavne na ne-koridory a na cesty I. tr. a to sa doteraz aj respektovalo.

http://www.rokovania.sk/appl/material.n ... enDocument
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 121
Založený: 04. Feb 2005 08:32

Odoslaťod Lionheart » 02. Feb 2010 14:52

Pre obmedzovanie práv občanov môže prísť Slovensko o dve tretiny eurofondov
Na začiatku bola snaha stavať diaľnice. Ambíciu vládnej koalície postupovať čo najrýchlejšie bude Slovensko pociťovať ešte ďalších 30 rokov pri splácaní projektov postavených v rámci PPP schém. Vysoký účet krajine hrozí aj za to, že jej volení predstavitelia výstavbu diaľnic a iných diel povýšili nad práva občanov spolurozhodovať o podobe prostredia, v ktorom žijú. Čo je, okrem iného, v rozpore s európskou legislatívou. Keďže dostatočná náprava neprišla ani po opakovaných varovaniach, Európska komisia Slovensku priamo hrozí pozastavením platieb. Aspoň tak sa to uvádza v liste riaditeľa odboru regionálnej politiky Európskej komisie Dirka Ahnera stálemu predstaviteľovi Slovenska pri Európskej únii Ivanovi Korčokovi. (List je k nahliadnutiu tu a tu.)

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=13074
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 14:24
Bydlisko: Milky way

Odoslaťod mino » 05. Feb 2010 14:34

Poslanci posunuli novelu zakona aby sa to stihlo do 15.2.
no zaujimave ze ked sa chce, tak sa da a ako rychlo... :roll:
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 616
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 12:50
Bydlisko: LM/BA

Odoslaťod spisino » 10. Feb 2010 16:06

ani asa nestacime cudovat ,nedavne pohrozenie EU nasis zakonodarcov nastartovalo k rychlemu uzatvaraniu zakonov
spisino
návštevník
 
Príspevky: 19
Založený: 09. Jan 2010 14:43

Odoslaťod Slavomir » 10. Feb 2010 22:35

spisino napísal:ani asa nestacime cudovat ,nedavne pohrozenie EU nasis zakonodarcov nastartovalo k rychlemu uzatvaraniu zakonov


Verim ze je to radost na Vasej strane. Vyhrali Ste, stavat dialnice sa nebudu moct. Teda, z EU touto vynutenou novelou, je to nepriechodne. Ved kazde dva mesiace sa najdu piati, co vyjadria nespokojnost s planom vystavby ohladom prirodneho okolia. Po vyjadreniach kompetentnych budu nasledovat nesuhlasne stanoviska, pekne az po sudne podania. Zeleni budu dalej tlacit za dalsie chranene uzemia, prakticky z polovici Slovenska urobia prirodne rezervacie. Jednym z moznych polienok do tohoto kolotoca bol aj napad zrusit Ministerstvo zivotneho prostredia. Co to urobilo v radoch zelenych v Bruseli, to radsej ani nechcime vediet. Stali sme sa pre nich absolutne nepriatelni v EU, ani velke staty si taketo nieco ani nemozu zmysliet. Vlada a poslanci si musia uvedomit ze nie sme suverennym statom, my mozeme robit len malicke kroky a aj to velmi potichu. Zelena mafia je v Europskom parlamente najjednotnejsia a najagresivnejsia. Aj o tom je, zial, EU. Pan Vazny vie ze nejaky april je fantazmagoria a je jedno ze v ktorom roku ten april myslel. A vedia to aj ostatni, vcitane europskych institucii a bank. Dokonci sa co je zacate a 20 rokov ani slamka sa nepohne.
Pan Spisino, uz nemusite tu nadavat, vyharali Ste, mozte sa od radosti aj udusit. Dufam ze o tu radost sa podelite este s tu poniektorymi co Vam fandia. Ostatnym prajem nech sa im aspon male tuzby vyplnia.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 23:33
Bydlisko: Kosice

Odoslaťod Tomas PO » 10. Feb 2010 22:49

Slavo, uz tu minule niekto spomenul, ze napriklad v Rakusku, ci Svajci, je velmi silna zelena lobby. A napriek tomu maju dialnice krizom krazom. A vsetko v nadhernom krajinnom prostredi. Treba sa len zamysliet, preco ten cely mechanizmus zeleny-nezeleny-ochrana prirody-dialnice u nas nefunguje.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 940
Založený: 04. Okt 2006 00:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod JaNY » 11. Feb 2010 02:43

Tomas PO napísal:Slavo, uz tu minule niekto spomenul, ze napriklad v Rakusku, ci Svajci, je velmi silna zelena lobby. A napriek tomu maju dialnice krizom krazom. A vsetko v nadhernom krajinnom prostredi. Treba sa len zamysliet, preco ten cely mechanizmus zeleny-nezeleny-ochrana prirody-dialnice u nas nefunguje.


To som ja napisal. Tomas vies preco je to tak? Lebo za vsetkym je polityka. Teda ludia dosadeny na posty vdaka tomu. A ty co povedzme doprave rozumeju, ty ratsej do toho polit. bahna radsej nepojdu. Ale to je uz vseobecne znama vec. Preto ten marazm z EU.
Zaklad pre D1 od Ziliny mal byt: Tunely pod obydvoma Fatrami. Na prvy pohlad drahe ale dlhodobo efektivnejsie.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 03:41

Re: EU fondy

Odoslaťod Lionheart » 16. Mar 2010 13:07

Podla tohto príspevku v MT (pôvodne na TA3): viewtopic.php?f=35&t=13250
- je po ziskani prispevku na ZC-ŠP vo výške 111 mil. € čerpanie na úrovni 16%
- celkov= čerpanie prekročí sumu 500 mil. €
- okrem ZC-ŠP sa zatiaľ čerpajú z OPD 2007-13 fondy na Sverepec-Vrtižer a ďalej na modernizáciu žel. koridoru ZA-KNM (resp. Krásno)
- v prípade ZC-ŠP ide o prvý prelomový projekt čerpania z fodnu regionálneho rozvoja a po prvý raz na rýchlostné cesty v tomto programovacom období 2007-13

- ďalej sú rozpracované a má sa začať čerpať na projekty:

D1 Budimír-Bidovce (predpokladám že prírava)
Studenec-Behárovce
R4 KE-Milhosť
TN-most
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 14:24
Bydlisko: Milky way

Re: EU fondy

Odoslaťod Dialniciar » 16. Mar 2010 15:09

A obchvaty GA a TT idú z čoho ?
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Re: EU fondy

Odoslaťod Lionheart » 16. Mar 2010 15:29

Aby sme si rozumeli. Ja som urobil iba kratke zhrnutie toho co povedali. Bud na GA a TT zabudli, alebo to este nie je v takom stadiu aby tu coskoro bolo financne cerpanie. Ved aj ZC-ŠP je už skoro cele hotove a az teraz sa to preplati...
Lionheart
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 67
Založený: 10. Dec 2007 14:24
Bydlisko: Milky way

Re: EU fondy

Odoslaťod Dialniciar » 17. Mar 2010 01:14

Aha, pardon.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

EU fondy

Odoslaťod mirkobb » 07. Sep 2010 08:41

Tak toto vypadá byť dobrá správa, ak sa to podarí, tak by sa mohlo celkom dobre napredovať aj v projektoch ktoré si stanovilo MDPT ako prioritné a určite je to lepší spôsob financovania výstavby diaľníc ako PPP.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 14:11
Bydlisko: BB, Praha

Re: EU fondy

Odoslaťod tondiego » 07. Sep 2010 08:46

Obavam sa, ze ani ked sa to podari (comu akosi neverim), nebude to stacit ani na dobudovanie D1. Schvalujem plan R1 potiahnut do Ruzomberka, hoci nie na ukor D1 Zilina-Martin. Ale tu bude velky problem to presadit cez ekoteroristov.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Založený: 11. Dec 2009 11:37

Re: EU fondy

Odoslaťod mel » 07. Sep 2010 08:48

mirkobb,

akurat, ze titulok je zavadzajuci, pretoze nepride ale presunie sa ...

a ta suma tiez: Ta mld nie je mld, pretoze to co je cerpane je jedna vec, este su veci zakontrahovane, ale okrem toho su este vyzvy, ktore bezia. Tam neviem ci sa s tym da nieco robit. Okrem toho vsetky oblasti/rezorty placu nad prijmami a intenzivne planuju vyuzitie EU fondov. Takze ked sa to uprace a realne sa presunie do OP Doprava pol mld bude to maly zazrak. Vidim to tak na 150-200mil.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 13:41

E.U. Cash Tunnel Ends in Slovakia

Odoslaťod duro_z_dediny » 11. Nov 2010 01:35

Túto tému už načal mirkobb viewtopic.php?f=35&t=14492
Prinášam originál, lebo sa mi to zdá dosť vážne a v Monitoringu tlače by to bolo 2 krát.

BRATISLAVA, SLOVAKIA — In 2007, a department of Slovakia’s government decided it needed to bring in outside consultants. So it advertised, but only on the notice board of an official building closed to the public, helping to ensure that a favored firm landed a €120 million European Union-funded contract.

Then another ministry gave €600,000, or about $830,000, of E.U. money that was earmarked for educating the Roma community to two soccer teams. Meanwhile, the same government forked out about €1 million to teach leadership skills— in a cabbage-processing plant.

Money has always gone astray within the vast budget of the 27-member European Union, whether to dishonest farmers or corrupt officials. But, as Europeans face painful austerity measures, a succession of scandals in Slovakia is casting new doubt on how billions of euros in regional aid are spent.

The revelations point to deep-rooted problems within funds designed to help develop poorer regions, which each year account for more than one-third of the bloc’s €120 billion budget.

Officials say money often goes toward worthless work or ends up with politically connected lawyers who excel at drafting proposals for European funding — and get kickbacks through consulting contracts.

Critics say the problems are widespread in the European Union, where there are few checks on the quality of regional programs — known as structural and cohesion funds — which, officials concede, are more vulnerable to abuse even than the bloc’s notoriously generous farm subsidies.

Slovaks, used to the scams needed to get by in Communist days, have a term for it: “tunelovanie” — tunneling to siphon off taxpayers’ money.

But they may soon find there is less cash to tunnel for.

This week, cash-strapped E.U. governments are seeking to curb a proposed 6 percent increase in the bloc’s 2011 budget, conscious that this will go down badly with voters as governments in France and Greece are raising retirement ages, Spanish civil servants are taking pay cuts and Britain is slashing public spending.

Governments have already begun debating guidelines for 2013-2020 budgets.

“In a climate of austerity, this will be a very serious point,” said Jorge Núñez Ferrer, associate research fellow of the Center for European Policy Studies in Brussels. “The E.U. can only defend the structural funds if you can justify them and show that you are not misusing them.”

Many of the scandals in Slovakia, a country of 5.5 million people that joined the bloc in 2004, came to light when a new government took power after elections in June. Some involve national as well as E.U. funds.

“I wasn’t expecting anything positive, but what I found shocked me,” said Zsolt Simon, who became Slovakia’s minister for agriculture and regional development. He said his inheritance from the previous administration was “catastrophic.”

The state secretary for labor, social affairs and the family, Lucia Nicholsonova, described how two soccer clubs each received about €300,000 from E.U. programs to educate a few dozen Roma people. “A bad comedy,” she said — particularly as the clubs are in a region with a relatively small Roma population.

“We have a group of professionals whose main business is to profit from the structural funds,” Ms. Nicholsonova said. “They don’t actually do anything. They sit in their office and write papers about nothing for a lot of money.”

She said it was “quite a shock for Brussels” to discover how cash had been used.

The new government will “cut off the group of people who were tunneling the structural funds,” she added.

Such comments are unusual in nations that receive billions from the European Union and where politicians worry that honesty can lose them funding. But in Slovakia, the new government is — for now, at least — willing to embarrass its predecessor, aided by a vibrant media and vocal transparency campaigners.

The scandals in Slovakia over the misuse of funds are just part of a much larger picture involving the European Union’s regional program.

Across the Union, €123 billion was invested through the bloc’s biggest fund for regional development from 2000 to 2006, creating an estimated 1.4 million jobs and building 2,000 kilometers of highways, according to the European Commission.

But the European Union’s financial watchdog, the Court of Auditors, found errors, including technical mistakes as well as fraud, in 36 percent of regional aid projects sampled in 2009. It estimated that about €700 million should not have been paid out.

Separately, in 2009 the E.U.’s anti-fraud unit, Olaf, reported 4,931 “irregularities” in these funds, accounting for €1.22 billion — an increase of 109 percent in the cost of questionable projects since 2008. Slovakia, Poland and Estonia, along with one long-established E.U. country — Italy — presented the “highest suspected fraud rates.”

Critics say that weak bureaucracies in ex-Communist countries like Slovakia are a problem.

“What is lacking in regional policy is a check on whether the funds are doing something useful,” Mr. Núñez Ferrer said. “There will always be a strong temptation of politicians to abuse the system, given the large lucrative contracts and weak administrations.”

Oto Hudec, professor of public administration at the Technical University of Kosice, said that from 2004 to 2006, this regional aid brought no significant improvement in competitiveness in Slovakia. Though infrastructure spending was positive, the rest of the aid did not do much for sustainable employment.

“In the common understanding, the funds are not something that is going to support competitiveness,” he said. “It is some extra money from a good uncle who is helping out.”

State paternalism was a familiar feature of Communist life. Now, a more generous uncle has emerged: the European taxpayer. Even Slovakia, a small beneficiary, is to receive €11.7 billion from 2007 to 2013.

The Slovak police are investigating 23 cases of suspected E.U. subsidy fraud, from the past two years. Two have gone on to the public prosecutor. So far there have been no convictions.

Yet money has undoubtedly gone astray, officials say.

Zuzana Polackova, a senior official, sifts through mountains of paper generated by projects bankrolled by the European Social Fund. That is how the cabbage scandal came to light.

One method of “tunneling” begins when a well-connected lawyer drafts a proposal for an E.U.-funded project. The successful client then commissions the lawyer to write an expensive analysis.

“That is worth €21,000,” said Ms. Polackova, pointing to a seven-page document, one page containing the title and another an index and the rest written in large type. She said that even legitimate projects could often be won only by using this system, with the average “bribe” worth 10 to 30 percent of the project cost.

In the biggest scandal to date, a notice was displayed in 2007 on the first floor of a ministerial building closed to the public. The sole bid for the €120 million contract for legal and consulting services to the government came from a consortium of two companies, Zamedia and Avocat.

The co-founder of Avocat, Juraj Hatvany, acted as a lawyer for Jan Slota, leader of the S.N.S., a nationalist party that was then part of a coalition government.

When a pro-transparency group, Alliance-Fair Play, publicized the case, the outcry led to the resignation of two ministers, first Marian Janusek, then Igor Stefanov (who was then briefly rehired as an adviser) and the contract was canceled.

Mr. Stefanov attributed the scandal to the media and political opponents. He declined to explain his resignation.

The European Commission said that where malpractice is detected, the European Union withholds funds, as in this case.

A spokesman, Ton van Lierop, noted that decisions on programs worth less than €50 million are left to national governments because that is what the member states want.

Miroslav Beblavy, a Slovak parliamentarian and former state secretary, outlined several ways open bidding rules were circumvented. These including classifying work as “nonpriority” thereby avoiding any bids, specifying conditions that favor one firm or rerunning tenders won by the “wrong” company.

When in government Mr. Beblavy was pressed to spend funds quickly, he said. Funds not spent two or three years after a deadline expires are lost.

At the office of the prime minister, a spokesman, Rado Bat’o, referred to a €11 million advertising contract under audit because of fears of overcharging, and another, worth €20 million, that financed TV spots publicizing highway construction.

Then there were the companies, funded to increase employment, that bought expensive vehicles but created no jobs. And a €1 billion information technology contract looks like it may be 40 percent too costly, Mr. Bat’o said. The list goes on.

“You have to rebuild the whole construction for using E.U. money,” he said. “From the top — from the ministers and prime minister — to the bottom-level decision makers to the bureaucrats whose job it is to spend E.U. money.”

his article has been revised to reflect the following correction:

Correction: November 10, 2010

An earlier version of this article misstated the amount that the European Court of Auditors estimated should not have been paid out in regional funds. It was about €700 million, not €700,000 million. Because of an editing error, a conversion from euros to dollars in the article was rendered incorrectly when describing a fund earmarked for educating the Roma community. The amount, 600,000 euros, equals about $830,000, not $830 million.


By STEPHEN CASTLE
Published: November 9, 2010
Zdroj: The New York Times portál http://www.nytimes.com
http://www.nytimes.com/2010/11/10/world ... ref=europe
Obrázok používateľa
duro_z_dediny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 206
Založený: 18. Jún 2009 11:46

Re: EU fondy

Odoslaťod DrX » 23. Okt 2011 10:59

Neviem, či to patrí práve k EU fondom, ale EÚ 19.10. zverejnila revíziu programu TEN-T http://ec.europa.eu/transport/infrastru ... n-t_en.htm . Okrem iného z plánu vysokorýchlostných železníc vypadlo slovenko úplne (aj keď si myslím, že ak by Slovensko chcelo, Budapešť-UA mohlo ísť cez Košice a Miskolc). A čo sa týka ciest, tak tam nie je vyznačená naša R7, ale R1+R2 sú medzi doplnkovými. Tak by mali byť aj peniaze... Mapa pre SK-CZ-HU-PL je tu http://ec.europa.eu/transport/infrastru ... -vol15.pdf
Čo sa železníc týka, maximální víťazi sú rakúšaci: najviac investícií na hlavu v EU. Maďari to tiež uhrali super - vysokorýchlostné trate krížom krážom. Česi sa sťažujú, že ich odpísali, ale vysokorýchlostné trate sú tam aspoň v pláne, poliaci dosiahli pridanie trate Krakow-Košice do siete (nie vysokorýchlostenej), a VR napojenie na západ (berlín) aj na juh (ostrava-viedeň). No a Slovensko dopadlo tak, že prípojka Bratislavy a SK/HU/UA hranice, a to je všetko...
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: EU fondy

Odoslaťod Slavomir » 23. Okt 2011 17:25

Myslim ze viaceri tu budu mat radost, zase usporime, nezadlzime sa. Nemusime stavat dialnice, nam stacia okresky, obcas cesty I. triedy, vsetci nas s radostou obidu. Podobne ako ti v Bruseli. A aj budeme dychat cisty vzduch, nebudu nam ho zasierat ti vydridusi zo zahranicia, nech si chodia inokadial. Pravda, ked este budeme mat z coho zit. Ale aj to je vysledok starostlivosti nasej vlady a jej uspesnej diplomacie. A aky strasny plac na padom nasej tak uspesnej vlady. A aj ten pan z Ciech sa divi preco nie su vsetci na Slovensku taki ako tu na fore.
P.S. Este stale Ste tu vacsina nepochopili ze najmoznejsie a najschodnejsie napojenie nasej republiky je tu na vychode? Ze jedine tu ten severojuzny tah ma ozaj vyznam v ramci aspon Strednej Europy? Ostatne tahy su ozaj nahradene inymi, mimo nasho uzemia. Tento, aspon pokial sa plne nenapoji vychodna Ukrajina, ma aku taku sancu. A nemalo by sa to tykat len dialnice ale aj zeleznice. Ale co uz, ako som minule pisal. Tu este aj to jedine spojenie vychodu na Krakow odsabotujeme, naco tym blbcom na vychode, to im netreba. Nech sa trocha povozia, maju penazi a casu dost, par sto kilometrov naviac im neuskodi.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 23:33
Bydlisko: Kosice

Re: EU fondy

Odoslaťod Andrej » 16. Dec 2011 11:11

Projekty schválené Riadiacim orgánom pre OPD - PO2 - k 15. 10. 2011 (Dialnice)

Zoznam projektov v PO2 , ktoré sú, resp. budú predložené na schválenie RO pre OPD k 31. 12. 2011 (odhad)

Projekt Predpokladaná výška NFP tis. eur Predloženie na RO (EK) Čas realizácie
D1 Dubná Skala - Turany 109 492 8/2011 (12/2011) 10/2011 – 12/2014
D1 Hubová - Ivachnová 227 982 11/2011 (1/2012) 3/2012 - 9/2015
D1 Fričovce - Svinia 99 779 7/2011 (11/2011) 11/2011 - 2/2015
Spolu predložené nFp na rO k 31. 12. 2011 1 028 808
Zostatok z alokácie pO 2 (k 31. 12. 2011) 115 113
...
Zostatok z alokácie pO 5.1 (k 30. 9. 2011) 423 419
...
Zostatok z alokácie pO 5.2 (k 30. 9. 2011) 50 704

http://www.nsrr.sk/download.php?FNAME=1 ... 11_web.pdf

Prehladne tabulky su v samotnom dokumente od strany 20.

K tomu treba dodat, ze alokacia na Janovce-Jablonov je znacne premrstena, vytendrovana cena je podstatne nizsia ako vyska alokacie. Otazna je tiez cena Hubova-Ivachnova. 200 mil. € zostatku z alokacie 5.1 sa este medzitym presunulo do alokacie 5.2. Cisla su uvedene uz so spolufinancovanim.

Inac, k D1 Turany-Hubova su ako rezervne projekty uvedene D3 Strazov-Brodno a Svrcinovec-Skalite.

V dokumente je popisanych aj vela dalsich projektov, napr. integrovana doprava ci terminaly.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.