Bude na diaľniciach zakázané predbiehanie sa kamiónmi?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Ste za to, aby na diaľniciach bolo zakázané vzájomné predbiehanie sa kamiónmi? Teda aby kamióny mohli jazdiť iba v pravom pruhu na našej diaľničnej sieti?

Ano, som za to, celoplošne, pretože by to pomohlo doprave.
6
8%
Nie, nie som za takýto návrh, pretože niektoré kamióny idú 80 km/h, ale niektoré aj 110 km/h a vznikali by tak kolóny v celom pravom jazdnom pruhu a bol by problém aj v ľavom jazdnom pruhu.
27
36%
Áno, ale len v istom časom rozhraní alebo lokálne (vyznačené značkami). Napríklad cez deň by bol zákaz, v noci bez obmedzenia.
39
53%
Neviem to posúdiť.
2
3%
 
Celkový počet hlasov : 74

Odoslaťod Adaios » 20. Feb 2006 15:33

Branco napísal:Ideálne by, samozrejme, bolo vyhradiť špeciálny jazdný pruh pre kamiónovú dopravu, čo však môže pripadať do úvahy až po dostavbe základnej kostry našej diaľničnej siete. Je to však luxusnejšie riešenie a medzitým by mohli postačovať dopravné obmedzenia.


Tu si dovolim nesuhlasit v myslienkach. :lol:

SR z nejakych dovodov nestavala usek D1 BA-TT priamo na 3+3, ale len na 2+2.

Dalej - co kto mysli zakladnou dialnicnou sietou :?: Ak to je D1-D3 a R1, tak potom rokom dokoncenia na plny profil je najskor r. 2015.

V r. 2010 usek D1 BA-TT uz bude "kolabovat" kazdy den, kazdu hodinu a bude nevyhnutne najst 10-15 mld. SKK na rozsirenie tohoto useku.

Dopravne obmedzenia (zakaz predbiehania kamionmi) su odporucane na useky D1 BA-TT, PB-ZA, R1 TT-NR. Akekolvek dopravne obmedzenie vsak sposobuje problemy v doprave, je to narusenie dopravy a to si bude vyzadovat zvysenu pozornost od policie a motoristov a bude to sposobovat aj dopravne problemy, min. spomalenie dopravy na danom useku a to casto smeruje k dopravnym nehodam atd. Dopravne obmedzenia by na dialniciach existovat nemali - malo by sa vzdy pristupit k okamzitej (max. 5 rocnej) modernizaci - nove a dlhsie pripajacie pruhy, rozsirenie dialnice.

Luxusne riesenie to nie je, je to standardne riesenie. Luxusom bude prave to ze sa zavedie dopravne obmedzenie - to je luxus na dialnici. Dialnica ma svoje parametre, svoje pravidla a nemali by sa znizovat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Lenny » 01. Mar 2006 11:44

Dopravcom sa zákaz predbiehania nepáči :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3020

Ten pán, který toto vymyslel v životě nejel kamionem. :evil: Plošný zákaz je naprostý nesmysl. Protože jsou dvě možnosti jak to dopadne: Buď se bude zákaz porušovat (lepší varianta) nebo se kamioňáci domluví mezi sebou a pojedou těsně za sebou, nebudou nikoho chtít pustit ani na dálnici ani z dálnice. To je ta hoší možnost, a už jsem o ní slyšel od několika řidičů kamionů. :arrow: Dopadne to tak, že bude pravý pruh, ve kterém budou kamiony a levý pruh ve kterém pojedou osobní auta. :arrow: Nakonec se doprava na dálnici výrazně zpomalí, kvůli jednomu ministrovi, který chce získat politické body za to, že on s těmi "neposlušnými kamioňáky" zatočil. :evil:
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Kamióny

Odoslaťod mapman » 01. Mar 2006 12:40

Na druhú stranu by ale nebolo bezpredmetné zakázať kamiónom jazdu v ľavom pruhu. Ale pod jednou podmienkou, muselo by ísť o trojpuhovú diaľnicu. A čo sa týka Kaliňáka, myslím že ho presvedčím že to tak nejde :D
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod romanca » 01. Mar 2006 19:40

tak neviem. vlani som bol autom v nemecku v hanoveri a cestou som si vsimol zakaz predbiehana kamionmi dost casto. s casovym obmedzenim a prave tam ma napadlo, ze preco to nie je aj u nas napriklad rano predbiehajuci kamion pri triblavine je dost nebezpecna zalezitost. takze nechapem, ze ked to roky funguje v nemecku, preco to ma byt problem u nas.
romanca
diskutujúci
 
Príspevky: 93
Založený: 03. Feb 2005 21:54

Odoslaťod Adaios » 01. Mar 2006 19:41

romanca napísal:tak neviem. vlani som bol autom v nemecku v hanoveri a cestou som si vsimol zakaz predbiehana kamionmi dost casto. s casovym obmedzenim a prave tam ma napadlo, ze preco to nie je aj u nas napriklad rano predbiehajuci kamion pri triblavine je dost nebezpecna zalezitost. takze nechapem, ze ked to roky funguje v nemecku, preco to ma byt problem u nas.


Na D1 BA-TT by toto mohlo bez problemov fungovat. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 02. Mar 2006 16:42

Kaliňák podľa mňa iba "kalí vodu". Návrh má šancu reálne uspieť, ak SMER bude zostavovať vládu.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Adaios » 02. Mar 2006 18:01

Branco napísal:Kaliňák podľa mňa iba "kalí vodu". Návrh má šancu reálne uspieť, ak SMER bude zostavovať vládu.


V pripade ze sa tak stane tak sa bude viac investovat na dialnice a toto sa bude dat prehliadnut. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod fh » 09. Jún 2006 07:39

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4099
Vytláčanie osobných áut kamiónmi je bežné, ani sa nedivím, že sa to stalo. Na úseku TT-BA by takýto zákaz len prospel. Reči o 3 pruhu nič neriešia, tu je potrebné konať prakticky.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Lenny » 09. Jún 2006 09:44

Pozorovateľ napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4099
Vytláčanie osobných áut kamiónmi je bežné, ani sa nedivím, že sa to stalo. Na úseku TT-BA by takýto zákaz len prospel. Reči o 3 pruhu nič neriešia, tu je potrebné konať prakticky.


Zákaz to nevhej, bo budeš mít pruh kamionů a pruh aut a oba pojedou přibližně stejně rychle. Rozumější je rozšíření dálnice. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod fh » 09. Jún 2006 10:03

Na rozšírenie si ešte počkáme..., zákaz je dovtedy dobré riešenie. Najhoršie je postaviť si nejaký vzdialený cieľ, umyť si ruky a nič nerobiť.
Dopravná polícia by si mala takisto správanie kamionistov viac všímať.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Lenny » 09. Jún 2006 10:06

Pokud dáš zakáz předjíždění kamionů na celý úsek Bratislava - Senec, tak budeš mít dálnici ucpanou, bo v pravém pruhu pojede kamion za kamionem svých 70-90 a v levém pruhu pojedou osobáky 100-120 více jen mimo špičku. Ne všechny osobáky jezdí 130 a pokud se jede v koloně je to většinou kolem 110.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Čumil » 09. Jún 2006 10:12

Najviac sa mi paci, ze nemenovany kamionista sa tu http://www.sme.sk/clanok.asp?cl=2755421 vyjaddril, ze vodici osobnych aut su neohladuplny. Neviem, co tym chcel povedat, asi sa mu zda neohladuplne, ze ked idem v lavom pruhu 130 a on chce 95 predbiehat iny kamion iduci 92, tak nepribrzdim na 90, aby mohol minutu predbiehat
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Čumil » 09. Jún 2006 10:14

Lenny napísal:Pokud dáš zakáz předjíždění kamionů na celý úsek Bratislava - Senec, tak budeš mít dálnici ucpanou, bo v pravém pruhu pojede kamion za kamionem svých 70-90 a v levém pruhu pojedou osobáky 100-120 více jen mimo špičku. Ne všechny osobáky jezdí 130 a pokud se jede v koloně je to většinou kolem 110.


Nerozumiem preco. Tie pomale osobne auta tam jazdia uz aj teraz a jazdia obvykle v pravom pruhu. Co na tom zmeni zakaz predbiehania sa pre nakladne auta?
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod fh » 09. Jún 2006 10:17

Ten úsek je krátky. takže nie je veľká časová strata ísť 110 a nie 130. Ale z hľadiska bezpečnosti premávky by to bol prínos. Navyše aj na tejto nehode vidieť, aká veľká časová výluka môže nastať. Ešte dnes sa odstraňujú následky, čo brzdí dopravu. Ja som včera tiež musel ísť cez Trnavu a na ceste nazad som 4x musel prudko brzdiť, lebo štyria páni kamionisti právom silnejšieho vybehli bezohľadne do pravého pruhu a predbiehali pomaly a dlho. A to som šiel predpisových 130 km/h.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Lenny » 09. Jún 2006 10:29

Já tim kamionem občas jezdim, takže vím o čem to je. Většina kamioňáků (s vyjímkou Maďarů a Balkánců, to je kapitola sama pro sebe) třikrát zabliká než vjede do levého pruhu. Kamioňaci nemají zajem na nějakém zdržování dopravy, oni hctěj předjet, co nejrychleji a zařadit se. Ale pokud potkají blbce (Maďar), kterého když začnou předjíždět, zrychlí a nechce je pustit, z toho vzniká to, že jeden jede jen o pár kilometrů rychleji. Vím co to je v kopci, když jedete 80 km/h naloženi a motor šlape a dojedete starou liazku, co jede 50, to mám za ní dalších x km jet? Ani náhodou předjedu ji.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod jano.z » 09. Jún 2006 10:31

A poliakov (preraďovanie sa bez smeroviek, predbiehanie osobných áut, chaosenie na križovatkách, prekračovanie Vmax s prázdnym návesom a pod.) si kde nechal?
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Lenny » 09. Jún 2006 10:37

JoHnZ napísal:A poliakov (preraďovanie sa bez smeroviek, predbiehanie osobných áut, chaosenie na križovatkách, prekračovanie Vmax s prázdnym návesom a pod.) si kde nechal?


Z Polákami skušeností moc nemám, nemohu posoudit.

Co se týká směrovek, tak to je oblíbené u osobáku nedavát blinkr. Kolikrát se stane, že ani jedno auto nezabliká, když jdu pěšky po silnici. Nebo při předjíždění. Spousta lidí to bere asi jako přežitek. :evil:

Vmax se dá překročit s plným návěsem. Ale v současné době mají všechny nové kamiony omezovač na 90 km/h.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Čumil » 09. Jún 2006 10:41

Lenny napísal:Já tim kamionem občas jezdim, takže vím o čem to je. Většina kamioňáků (s vyjímkou Maďarů a Balkánců, to je kapitola sama pro sebe) třikrát zabliká než vjede do levého pruhu. Kamioňaci nemají zajem na nějakém zdržování dopravy, oni hctěj předjet, co nejrychleji a zařadit se. Ale pokud potkají blbce (Maďar), kterého když začnou předjíždět, zrychlí a nechce je pustit, z toho vzniká to, že jeden jede jen o pár kilometrů rychleji. Vím co to je v kopci, když jedete 80 km/h naloženi a motor šlape a dojedete starou liazku, co jede 50, to mám za ní dalších x km jet? Ani náhodou předjedu ji.


No neviem, mne sa trikrat zablikat zda ako uplne minimum, menej povazujem za nevychovanost bez ohladu na to ci ide o osobne alebo nakladne auto.

Vzhladom na to, ze kamion je vyrazne pomalsie vozidlo ako vacsina osobnych aut, patri sa podla mojho nazoru okrem toho pockat, kym osobne auta v rychlejsom pruhu prejdu - prave kvoli tomu co pises, ak je predbiehany somar a zrychli, tak sa zbytocne vytvori kolona a nervozita.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod fh » 09. Jún 2006 10:52

3x zablikať a potom sa vyvaliť do pravého jazdného pruhu a donútiť iné vozidlá prudko brzdiť znamená nedanie prednosti v jazde, znamená obmedzenie a často aj ohrozenie iných účastníkov premávky. Alebo že by boli kamionisti zákonom pre seba?
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Dialniciar » 09. Jún 2006 10:57

Pozorovateľ napísal:http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4099
Vytláčanie osobných áut kamiónmi je bežné, ani sa nedivím, že sa to stalo. Na úseku TT-BA by takýto zákaz len prospel. Reči o 3 pruhu nič neriešia, tu je potrebné konať prakticky.


Praktické riešenie bude vidieť po spustení PSA PC v TT a po spustení prevádzky logistického centra v SC na 100%.

Tu uvidíš, že už nepomôže "ani svätená voda", ani zákazy pre kamióny, ani iné obmedzenia. Budú tu denne vážne dopravné nehody, respektíve non-stop kolóny áut a v také dni ako v piatok doprava totálne skolabuje.

Potom sa môže pamätať na roky 2005-2006, kedy o tom každý dopravný odborník písal a hovoril, že s rozširovaním by sa malo začať čo najskôr - pozemky problémom nie sú.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 09. Jún 2006 11:05

Tu si môžete prečítať, že prečo sa kamióny stávajú pánmi na diaľniciach:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4088
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=4086

Pozorovateľ, teraz použijem tvoj argument:

Kým sa dostavia vodná cesta a železničný koridor, tak pre just-in-time dodávky, na ktorých SR stavia svoje automobilovo-logistické hospodárstvo stavia diaľnice hlavne pre kamióny. A preto nejaké zásadné obmedzenia pre kamióny nebudú možné, bude to skôr naopak, čo sa aj deje: obmedzenia pre dopravu v PB a v PU.

Výnimka by mohla byť na úseku D1 BA-SC, ale aj tak Pozorovateľ, po r. 2010 bude v pravom pruhu non-stop kolóna kamiónov, ávií atď. a v ľavom jazdnom pruhu bude kolóna osobných áut a dodávok atď., ... bude sa jazdiť oveľa pomalšie ako 110 km/h, to ti môžem zaručiť, dokonca tiu môžem predpovedať, že sa bude jazdiť cez pravý odstavný pruh, ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Lenny » 09. Jún 2006 11:10

Pozorovateľ napísal:3x zablikať a potom sa vyvaliť do pravého jazdného pruhu a donútiť iné vozidlá prudko brzdiť znamená nedanie prednosti v jazde, znamená obmedzenie a často aj ohrozenie iných účastníkov premávky. Alebo že by boli kamionisti zákonom pre seba?


Pokud jede jedno auto není problém, kamion počká. Pokud ale jede kolona aut rychlostí 100-110, tak 3x zablíká a pak tam vjede, to samé dělají osobáky. On se plný kamion do kopce špatně rozjíždí.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod fh » 09. Jún 2006 11:14

Chyba je v tom, že sa o treťom pruhu len hovorilo a hovorí. Keď sa prestane hovoriť a začne stavať a kým sa aj postaví tretí pruh, čo dovtedy? Konštatovať zlý stav, alebo niečo praktické urobiť ? Ja veľmi dobre viem, že po spustení PSA sa stav zhorší a to si ešte nespomenul KIU. Načo máme železnice? Nestačí povedať, že tri pruhy pomôžu, treba niečo robiť kým tie tri pruhy budú. Máme predsa odborníkov, VŠ, výskumný ústav, dokonca aj ministerstvo dopravy 8) , snáď nečakajú na tretí pruh.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod jano.z » 09. Jún 2006 11:21

Opýtaj sa automobiliek, načo im je 30 mi logistický model (na ktorý dráhu naozaj nepoužiješ), opýtaj sa ministra Prokopoviča, prečo je taký diskriminačný poplatok za DC? Opýtaj sa vedenia CARGA prečo sú to neschopáci ...
jano.z
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 12. Dec 2005 19:03
Bydlisko: ďaaaaaleko ...

Odoslaťod Dialniciar » 09. Jún 2006 11:28

Pozorovateľ napísal:Chyba je v tom, že sa o treťom pruhu len hovorilo a hovorí. Keď sa prestane hovoriť a začne stavať a kým sa aj postaví tretí pruh, čo dovtedy? Konštatovať zlý stav, alebo niečo praktické urobiť ? Ja veľmi dobre viem, že po spustení PSA sa stav zhorší a to si ešte nespomenul KIU. Načo máme železnice? Nestačí povedať, že tri pruhy pomôžu, treba niečo robiť kým tie tri pruhy budú. Máme predsa odborníkov, VŠ, výskumný ústav, dokonca aj ministerstvo dopravy 8) , snáď nečakajú na tretí pruh.


Nečakajú na tretí pruh, pretože kým sa začne stavať, tak potrebný by už bol stav 4+4 pruhy, čo súvisí napríklad s projektom Cepit a ďalšími ako aj s rozvojom v celej oblasti BA-PK-SC.

Riešenia samozrejme navrhované sú, ale sú len čiastkovými, respektíve dočasnými a medzi ne patrí aj dopravné obmedzenie jazdy pre kamióny len v prahom jazdnom pruhu, pričom sú rôzne návrhy od akej hmotnosti by to bolo.

Ďalšie riešenia sú na "starej seneckej ceste", respektíve na ceste SC-Sereď.

Na čo máme železnice sa pýtaš ? Nuž, najprv treba zmodernizovať aspoň po ZA, aby to malo efekt pre kamióny - a reálne zmodernizovať, lebo kým sa bude modernizovať, tak sa cestuje pomalšie.

Jednoducho úsek D1 BA-TT je strategický, pretože je to jediná viacpruhová cesta v smere na sever, juh aj východ SR od hlavného mesta SR, Bratislavy. V praktickom prevedení je to spojnica tak na D1 ako aj na R1. Keď už sme pri tomto, tak na križovatke D1/R1 dnes nevyhovujú ani jednotlivé pripájacie/smerové/odbáčacie vetvy/pruhy, majú nedostatočnú dĺžku, zlé klopenie zákrut atď.

Pozorovateľ, keď odborníci, ktorých si vymenoval píšu a hovoria vo svojich správach a názoroch už viac ako 10 rokov a posledné roky stále intenzívnejšie, že jediným komplexným riešením bude rozšírenie D1 BA-TT z 2+2 na min. 3+3 pruhy do r. 2010, čo pomôže potom aj ďalšej cestnej sieti v okolí tohto úseku a všetky vlády to ignorujú, tak nečakaj a nehádž vinu na odborníkov, že nemajú lepšie riešenia.

To rozšírenie nebude jednoduché, pretože prakticky všetky mosty, nadjazdy sa budú musieť zbúrať, alebo by to aj nebolo potrebné, ale pre ich vek, to už bude jednoduchšie a teda sa to odrazí na cene. Takisto tu bude potrebné stavať 24 hodín denne, lebo kritické hodnoty budú práve pri prestavbe tohto úseku, takže cena bude 10-20 mld. SKK (nie je cenová analýza komplexného riešenia), ale jednoducho budú také straty na ľudských životoch, materiálne škody pri dopravných nehodách, neskoré dodávky pre PSA a ďalšie firmy na Slovensku, že ročné straty pôjdu do miliárd SKK. Na vine budú len vlády SR, ktoré ignorujú dopravné závery zo stavu dopravnej infraštruktúry v SR, v tomto prípade, výkonnosť cestnej siete v SR, hospodársky rozvoj a diaľničná sieť a veľa ďalších.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.