Branco napísal:Ideálne by, samozrejme, bolo vyhradiť špeciálny jazdný pruh pre kamiónovú dopravu, čo však môže pripadať do úvahy až po dostavbe základnej kostry našej diaľničnej siete. Je to však luxusnejšie riešenie a medzitým by mohli postačovať dopravné obmedzenia.
Tu si dovolim nesuhlasit v myslienkach.
SR z nejakych dovodov nestavala usek D1 BA-TT priamo na 3+3, ale len na 2+2.
Dalej - co kto mysli zakladnou dialnicnou sietou Ak to je D1-D3 a R1, tak potom rokom dokoncenia na plny profil je najskor r. 2015.
V r. 2010 usek D1 BA-TT uz bude "kolabovat" kazdy den, kazdu hodinu a bude nevyhnutne najst 10-15 mld. SKK na rozsirenie tohoto useku.
Dopravne obmedzenia (zakaz predbiehania kamionmi) su odporucane na useky D1 BA-TT, PB-ZA, R1 TT-NR. Akekolvek dopravne obmedzenie vsak sposobuje problemy v doprave, je to narusenie dopravy a to si bude vyzadovat zvysenu pozornost od policie a motoristov a bude to sposobovat aj dopravne problemy, min. spomalenie dopravy na danom useku a to casto smeruje k dopravnym nehodam atd. Dopravne obmedzenia by na dialniciach existovat nemali - malo by sa vzdy pristupit k okamzitej (max. 5 rocnej) modernizaci - nove a dlhsie pripajacie pruhy, rozsirenie dialnice.
Luxusne riesenie to nie je, je to standardne riesenie. Luxusom bude prave to ze sa zavedie dopravne obmedzenie - to je luxus na dialnici. Dialnica ma svoje parametre, svoje pravidla a nemali by sa znizovat.