Stránka 25 z 27

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 14:56
od okorec
V tomto článku sú perfektne zhrnuté plusy a mínusy home office a tiež rozdiel medzi vyváženým časom na home office a v kancelárii voči dlhodobému stálemu home office:

https://news.stanford.edu/2020/03/30/productivity-pitfalls-working-home-age-covid-19/

Btw, ak niekto dokáže plnohodnotne plniť pracovné úlohy na trvalom home office, tak je vlastne skôr taká "SZČO" a nie bežný zamestnanec, a ja ako riaditeľ by som takého zamestnanca radšej prepustil a dané služby outsourcoval.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 15:20
od Yoggy52
Myslis v takom zmysle, ze by si ho dal na contract?

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 17:18
od michaelse
u vela ludi je s HO problem aj v tom ze doma maju vela vplyvov ktore vedia lakat pozornost prec od prace,miesa sa im rodinny stres s pracou co vie hodne vysat energiu ,umna osobme je fajn vediet skratit cas v kancli a si nejaku pracu zobrat domou ale vsetku pracu doma mat nechcem, doma si chcem od prace oddychnut prepnut mysel od prace na rodinu a rodinne radosti starosti a ked som mal plny HO tak nemalo to namna uplne dobry vplyv

ale zasa niekomu kto este nema napriklad zalozenu vlastnu rodinu ma priatelku ktora pride po 17nastej z prace tak tomu moze HO perfektne vyhovovat, asi to bude dost individualne

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 18:25
od Peter_CA
Tak to je jasné: pokiaľ niekto nemá rodinu alebo býva v rodinnom dome, kde si môže spraviť plnohodnotnú nedobytnú "kanceláriu", tak je to niečo iné ako kumbál v byte s tromi deťmi.
Potom ešte dosť závisí na povahe: v open space kravíne môže mať introvert pokojne nižšiu efektivitu než doma, kde ho nikto neobťažuje každých 5 minút so sprostosťami (teda pardon, buzzword je "lepšia spolupráca").

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 20:57
od ferguson
Heh, byvam v dome, nemam rodinu a urobil som si nieco ako "nedobytnu kancelariu". A nedonutim sa urobit aj tak nic poriadne. Vsetko ine je zaujimavejsie ako to co by som mal robit :D :D

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 28. Apr 2020 22:38
od Yoggy52
Ale povedzme si uprimne, ze ani v office nie je vacsina ludi nejak produktivna :lol:

Peter_CA napísal:Tak to je jasné: pokiaľ niekto nemá rodinu alebo býva v rodinnom dome, kde si môže spraviť plnohodnotnú nedobytnú "kanceláriu", tak je to niečo iné ako kumbál v byte s tromi deťmi.
Potom ešte dosť závisí na povahe: v open space kravíne môže mať introvert pokojne nižšiu efektivitu než doma, kde ho nikto neobťažuje každých 5 minút so sprostosťami (teda pardon, buzzword je "lepšia spolupráca").

Za normalnych okolnosti by deti boli v skole/skolke a ked este maju nejake kruzky, tak mas celu pracovnu dobu byt pre seba. Ale na dom to nema. Dom ma tu vyhodu, ze mas tam aj vacsi priestor (teraz myslim v m2) na sebarealizaciu. Nejake mini fitko + bazen alebo virivka a ja by som bol spokojny. :P

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 29. Apr 2020 10:05
od devil
Heh, byvam v dome, nemam rodinu a urobil som si nieco ako "nedobytnu kancelariu". A nedonutim sa urobit aj tak nic poriadne. Vsetko ine je zaujimavejsie ako to co by som mal robit :D :D
ked sa nieco vyzaduje tak sa to proste musi urobit. skor ide o to ze sa prehodnocuju priority a nakoniec sa zisti ze niektore veci vlastne ani nie su nutne. co poznam ja su vsetci v domoch tak aj preto to chvalia.

HO: Intenzity (pracovné)

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2020 00:47
od KN.SK

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2020 17:33
od devil

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2020 17:36
od Yoggy52
Na slovensku by mali spravit nieco podobne.

ked sme uz pritom devil, nechces to tu precistit? :) (wfh nesuvisi nejak moc s intenzitami)

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2020 17:47
od devil
viac wfh menej aut nizsie intenzity....inac kludne, akurat neviem kam to dat.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2020 18:01
od Peter_CA
No neviem, kde sa dá tam to už teraz funguje (aspoň v civilizovaných krajinách), pretože konkurencia nepustí - viď IT sektor. A keď bude mať manažér psychické problémy z HO, bude aj tak robiť naschvály.

devil: Napríklad nová téma "Práca z domova a jej vplyv na dopravu"? Pokojne aj do off-topicu...

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 03. Máj 2020 18:05
od rastislav5
Francuzsko: Úrady sa obávajú dopravného kolapsu po uvoľnení karanténnych opatrení.V súvislosti s dodržiavaním odstupu medzi ľuďmi sa podľa expertov zníži kapacita verejnej dopravy. https://dennikn.sk/minuta/1879562/?ref=mpm

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2020 18:49
od cPalo
Zaujímavosť na INEKO:
intenzity na R4 PO II. etapa sú 22-30tis. čo na celej D3 je okolo 20tis. až na Doležalových 60tis. (asi to zrátal dokopy za všetky úseky)

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 02. Júl 2020 06:58
od milan_KM
No vidíš. A preto je nevyhnutné stavať 4pruh pre 6k áut. Lebo regionálny jednorožec.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2023 01:08
od jarino
Zopár vybraných intenzít niekedy z roku 2020 (možno 2019):
I/18 Mojšova Lúčka - 33 až 35 tisíc, podiel NV 15-30%
I/18 Strečno - 22 až 28 tisíc, podiel NV 25-35%
I/18 Ľubochňa - 15 až 18 tisíc, podiel NV 20-25%
I/18 Ružomberok východ - 25 až 32 tisíc, podiel NV 20-25%
I/19 Bidovce - 12 až 14 tisíc, podiel NV 20%
I/19 Pozdišovce - 13 až 15 tisíc, podiel NV 15-17%
I/19 Závadka - 5 až 7 tisíc, podiel NV 15-20%
I/21 Vyšný Komárnik - 5 až 7 tisíc, podiel NV 50-70%
I/21 Kračúnovce - 9 až 12 tisíc, podiel NV 12-25%
I/59 Tvrdošín - 12 až 14 tisíc, podiel NV 25%
I/9 Nováky - 19 až 20 tisíc, podiel NV 20-22%
I/18 Kapušany - 25 až 29 tisíc, podiel NV 20%
I/16 Vidiná - 13 až 15 tisíc, podiel NV 20-30%
I/11 Brodno - 27 až 29 tisíc, podiel NV 20-25%
I/15 Holčíkovce - 6 až 7 tisíc, podiel NV 60-65% (porovnaním absolútnych hodnôt to vyzerá, že náklad preferuje I/15 pred I/21)
I/18 Malý Šariš - 5 až 8 tisíc, podiel NV 10-15%
I/18 Michalovce - 8 až 10 tisíc, podiel NV 15-20%
I/51 Veľký Lapáš - 16 až 18 tisíc, podiel NV 15-18%
I/51 Kalná nad Hronom - 13 až 14 tisíc, podiel NV 15%
I/63 Komárno - 11 až 13 tisíc, podiel NV 15-18%
I/64 Nové Zámky - 10 až 11 tisíc, podiel NV 15-18%
I/64 Lietavská Lúčka - 14 až 16 tisíc, podiel NV 15%
I/64 Slnečné Skaly - 13 až 14 tisíc, podiel NV 15-18%
I/64 Nedožery - 12 až 14 tisíc, podiel NV 20%
I/66 Kežmarok - 13 až 15 tisíc, podiel NV 20%
I/66 Brezno - 14 až 17 tisíc, podiel NV 15-17%
I/68 Šarišské Michaľany - 12 až 14 tisíc, podiel NV 17%
I/70 Malý Bysterec - 12 až 17 tisíc, podiel NV 20%
I/75 Šaľa - 13 až 17 tisíc, podiel NV 15-20%
I/79 Dvorianky - 4 až 5 tisíc, podiel NV 25-30%

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2023 09:57
od vladik67
Jarino,
zverejnil si presne len to, čo štát chcel zverejniť a ako aj BadgerFb napísal, štatistiky na základe ktorých je všetko v poriadku, cestná sieť to zvláda a štát nepotrebuje nič stavať resp. modernizovať len odstraňovať nutnú amortizáciu toho, čo postavili ešte komunisti.
A ja sa pripojím, že si zverejnil len pokrivenú štatistiku, súbor neúplných čísel, čo sa babe prisnilo to dala.
Len v praxi sa kolóny zväčšujú, predlžujú a aj čas presunu z bodu A do bodu B, kde nie je bezpečná štvorpruhová cesta.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2023 10:49
od jarino
Zjavne budeš musieť tieto myšlienky viac rozpísať, lebo nerozumiem z čoho si to vyčítal.
Už len prvý riadok, t.j. Mojšova Lúčka s intenzitami 33 tisíc na ceste 1+1 nie je ani náhodou v poriadku :wink:
Neviem či tam očakávaš 200 000 vozidiel/24 hodín lebo sa tam v špičke tvoria kolóny alebo čo.

StVO napísal:Aby sme si rozumeli. Bežná 2-pruhová cesta má v optimálnom prípade kapacitu cca 2.500 skv/h. Koľko je to za deň, záleží od konkrétnej cesty, presnejšie od denných priebehov dopytu – iné je to na regionálnej ceste v blízkosti veľkého mesta (silná ranná špička do mesta a silná popoludňajšia špička z mesta, medzitým dosť útlm) a iné na diaľkovom ťahu, kde sú síce tiež špičky (vyplývajúce z regionálnej dopravy), ale celkovo sú menšie rozdiely medzi špičkou a sedlom. Ale pre orientáciu, typicky tá hodnota vyššie znamená RPDI okolo 18.000 skv/deň, ak uvažujeme cca 15% nákladnej dopravy.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2023 13:30
od Xisco
Tak stačili mi prvé dva riadky, viac som nečítal:

I/18 Mojšova Lúčka - 33 až 35 tisíc, podiel NV 15-30%
I/18 Strečno - 22 až 28 tisíc, podiel NV 25-35%

Však to je tá istá cesta, Mojšová Lúčka je od Strečna 3km, nikde sa nedá skoro odbočiť (Stráňavy, 3 haly pri Strečne, ale tam nie je koľko OA ani NA), kde sa stratí tých cca 7 vozidiel?

Poslednému čomu verím sú nejaké štatistiky, každý vie, že už vopred sa musia napočítať tie čísla, ktoré štát (alebo niekto iný) potrebuje. Nalejme si čistého vína.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2023 15:56
od badger-FB
A to ešte je zásadný rozdiel medzi 2019 a 2020 (lockdowny, obmedzenia, etc.). Pritom 2020 bolo celonárodné sčítanie posunuté. A ďalšie neúplné ...
Výkonnosť cesty je jedna vec (aj to je ale len priemerný údaj pokrivený tým čo na tej ceste naozaj je, v našom prípade dosť dôležité, pretože veľa ciest nespĺňa parametre v akých sú vedené), naše sčítania sú úplne iné oproti realite kvôli tej metodike.
Mimochodom, výstupy NAD vieme z mýta čítať prakticky kedy chceme. Keby sme chceli. A robili sa nejaké zrovnávania a nesedelo ani to. (ako a prečo? aby sa vedelo kde sa umiestni hliadka mýtnej pol.)
Je to škoda to komentovať, lebo to nie sú hodnoverné dáta, to čo sa tu posledných 8 rokov predvádza ako fakty.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 09. Apr 2023 16:16
od sendvo
v strecne su haly packety, UPS, geis a dalsich logistickych firiem ale ze by to vygenerovalo tolko NA sa mi tiez nejak nechce verit

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2023 06:04
od Juraj80
Áno a je tam aj Franke 500 zametnancov doonghee 600 zamestnancov a tie ďalšie možno spolu 500?

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2023 10:07
od Juraj80
A ešte som zabudol na Polom tam jazdia nákladné autá

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2023 14:21
od jarino
Presne tak.
K tomu 1800 obyvateľov v Stráňavách a 2500 v Strečne.
Určite teda intenzity na úsekoch ZA - Strečno a Strečno - Dubná Skala nemôžu byť rovnaké.
Tie namerané dáta potvrdzujú to, čo si všímam dlhodobo, že na úseku Strečno - Dubná Skala je áut menej. Nie raz sa mi stalo, že Žilina bola totálne upchatá, od Žiliny po Strečno kolóny s občasným zastavením a za Strečnom na rovinke nad železničnými tunelmi ďaleko predomnou a ani za mnou žiadne auto... Dávno hovorím, že problém je úsek ZA - Strečno, s čím by sa dalo aj niečo spraviť, napr. odbočovací pruh do Strečna (https://www.google.com/maps/@49.1842469 ... 384!8i8192)

Netvrdím že tie dáta sú tip-top, ale v prípade ZA - Strečno nevidím zásadný rozdiel voči iným meraniam z minulosti, aby sme mohli o nich tvrdiť, že sú zmanipulované a pod. sračky, čo si navymýšľa kde-kto, hoci o nich doteraz ani len netušil, keďže toto meranie ktorého výsledky sú zašité na stránke SSC bolo urobené na iné účely než si myslí. Každopádne kto chce, tak si tie dáta v Exceli pozrie, lebo také nie sú verejne k dispozícií každý deň.
Čo sa týka tých rozdielov medzi ZA a Strečnom, tak okrem dvoch obcí, dvoch závodov a asi štyroch logistických skladov je nutné brať do úvahy aj tzv. chyby merania, čo sa učí už na základnej škole.
Kľudne napr. stačí, že jeden týždeň merali úsek pri Mojšovej Lúčke a ďalší týždeň úsek pri Strečne..., a už to pri interpretácií týchto výsledkov musíme brať do úvahy.
Ale o týchto veciach by určite vedeli oveľa viac prínosného povedať expwy alebo StVO.

Re: Intenzity

OdoslaťOdoslané: 10. Apr 2023 17:18
od devil
Radsej si pockajme na kompletne vysledky scitania. Toto je velmi malo udajov. Ale tie rozdiely ma neprekvapuju.