Funkcie dialnice

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod mel » 31. Júl 2007 14:58

devil,

NR nie?
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod devil » 31. Júl 2007 15:23

http://sk.wikipedia.org/wiki/Nitra
http://sk.wikipedia.org/wiki/Zilina
http://sk.wikipedia.org/wiki/Banská_Bystrica
http://sk.wikipedia.org/wiki/Pre%C5%A1ov

NR je pod 90.000. tieto 4 su od 80.000 do 100.000. aj tam je to 2:2. tazke treba dat tu hranicu naozaj poriadne nizko, najlepsie vyhlasit ze pospajat co najviac okresnych miest je ta najdolezitejsia funkcia dialnice. :)
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod rastislav5 » 31. Júl 2007 15:49

Trochu statistiky podla http://portal.statistics.sk/files/Sekci ... y/tab5.pdf

Na Slovensku mame 136 miest, na prvych miestach su Bratislava a Kosice. Preco chceme spojit len 2 najvacsie mesta? Preco nie napr. prvych 10? Tuto hranicu u Kaviaristu a Devila povazujem za ucelovu.
Medzi Bratislavou a Kosicami je na severnej trase dalsich 23 miest, ktore maju spolu viac obyvatelov ako Bratislava a Kosice dohromady. Aj to svedci o tom, ze hladanie prepojenia iba dvoch najvacsich miest je ucelove. A porovnanie s juznou trasou vychadza tiez jednoznacne:
Severna trasa je sice o 14% dlhsia ako juzna, ale obsluzi o 53% viac miest, ktore maju spolu o 84% viac obyvatelov. Porovnanie sa da urobit aj na urovni spadovych obci, ale nemam tolko casu aby som to spocital.
Okrem toho pre sever hovori vyznamny faktor - demografia. Kym na Juhu sa pocet obyvatelov znizuje, na severe sa zvysuje. Napr. BA (2001 versus 1991) -13525 (-3.1%), ZA +1489 (+1.8%)
http://www.atlasobyvatelstva.sk/pictures/m7.jpg
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod kvalitná dialnica » 31. Júl 2007 18:11

Takže aj štatistika hovorí že ideme správnym smerom....
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Dialniciar » 31. Júl 2007 18:28

devil napísal:
90.000 až 99.000


ucelove, a tam mas len PO.


Nie je to účelové, účelových je tých tvojich 100.000, lebo to nie je žiadne.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 31. Júl 2007 18:32

Všeobecná poznámka: "Pozor páni, pozor, nabúrali sme systém devila, kaviaristu, feroslava a spol., pretože im začíname hovoriť, že diaľnica má mať aj nejaký úžitok, teda obslužnosť a začíname používať čísla a reálne čísla o tom, kde my vlastne žijeme".

BA a KE. A k tomu hranica 100.000 ľudí. No nie je to ideálny predpoklad pre južnú trasu ?

Roviny, nížiny. A k tomu aby bol rozvoj regiónov. No nie je to ideálny predpoklad pre južnú trasu ?

A Trnavu do trás nerátajme, lebo leží na južnej trase (zrazu je R1 dobrá viac ako R7).

A nerátajme tam ani Prešov, lebo medveď, lebo Žilina.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 01. Aug 2007 08:15

Severna trasa je sice o 14% dlhsia ako juzna, ale obsluzi o 53% viac miest, ktore maju spolu o 84% viac obyvatelov.


to si preboha odkial vycital ? asi tak ze BA, TT, PO, KE isli akoze ku severnej trase a ku juznej nie. prvych 10 miest znamena 8 krajskych + MT a PP. aby MT a PP znamenali jazycek na vahach to snad nie. su to stale len okresne mesta s okresnym vyznamom.

severna trasa je dlhsia a preto obsluzi viac okresnych miest, a vyssie intenzitu dopravy cca. o 25 %. ma vyysi podiel miestnej a regionalnej dopravy.

jej najvacsi problem spociva v tom ze nie je hotova, a kedze nebude ani do 2010 sposobi to nase dalsie zaostavavanie za CR a MR. druhy problem je jej poloha v medzinarodnych trasach, kvoli ktorej nemoze byt hlavnym tahom na UA ani spolu s D3 na trase od polska na rakusko. bude to vyznamna regionalna spojnica va ramci velkej casti SR ale malo vyznamna medzinarodna spojnica. cize ako dialnica ma vyznam ako koridor nie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod rastislav5 » 01. Aug 2007 09:24

rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod Čavo » 01. Aug 2007 09:35

čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod aquila » 01. Aug 2007 09:38

ciste statisticky zobrane by to aj sedelo :lol: kedze su tam ozaj spocitane _mesta_ pozdlz trasy ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 01. Aug 2007 09:42

OT, existuje udajne 5 stupnov lzi:

1. loz detska 2. loz normalna 3. loz zakerna 4. predpoved pocasia 5. statistika

:)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Jarda » 01. Aug 2007 09:42

Z těch údajů především vyplývá, že na R2 mezi Lučencem a Moldavou nad Bodvou hned tak nebudou intenzity, které by odůvodňovaly budovat tam R2 ve čtyřpruhu.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod aquila » 01. Aug 2007 09:50

inak feroslavovi alias mesikovi vyslo ze na juznej trase zije tusim o pol miliona viac ludi :lol:

ako povedal sudruh churchi .. verim len tej statistike, ktoru si sfalsujem sam .. alebo ako statistici hovoria . statistika je presnu sucet nepresnych cisiel ;)

kazdopadne ako hovori jarda, je dost zrejme ze tych miest a centier na R2 ozaj az tak vela nie je ..

na porovnanie sa nuka cca trasa LM - KE a ZV - KE kedze obe su na priblizne rovnakej polohe.. s tym , ze od LM bude dialnica uz od nejake 2 roky dost potiahnuta a bez asi 25-30 km skoro kompletna po KE ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 01. Aug 2007 10:04

preboha, PO pripocitane len ku severnej trase, BB chyba len preto ze nie je na trase... pocitaju cele okresy, s tym ze treba zohladnit aj spadove oblasti, npr. oravu, kysuce na severe, ci BB aj horehronie ci okres LV a pod na juhu.

Z těch údajů především vyplývá, že na R2 mezi Lučencem a Moldavou nad Bodvou hned tak nebudou intenzity, které by odůvodňovaly budovat tam R2 ve čtyřpruhu.


to je pravda, nebolo by to rentabilne, lenze to iste plati pre niektore casti D1. a na spojenie ZA-MT dlho postaci 4pruhova cesta I. triedy.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 01. Aug 2007 10:07

devil, uz sme to tak raz pocitali tunak.. a v inej teme a pri zohladneni istej kruznici a pripocitani aj takych "srand" ako BB to vyslo stale o pol miliona ludi viac pre sever ako juh ..

na spojenie ZA - MT je 4pruhova cesta prilis drahy spas, ktory vela neriesi ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jarda » 01. Aug 2007 10:16

devil napísal: ... na spojenie ZA-MT dlho postaci 4pruhova cesta I. triedy.


Ale ani takovou silnici tam nebude jednoduché postavit. Doufám, že se nakonec nebude rozšiřovat I/18, ale stavět tunel Višňové - kvůli enviroimentální nepřijatelnosti kapacitní komunikace v údolí Váhu na hranici NP Mala Fatra.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod aquila » 01. Aug 2007 10:19

v tomto suhlas, radsej tunel za 20 miliard, ktory poriesi velmi vela veci, ako docasne riesenie za 10 miliard, kde ten tunel bude tak ci tak treba ..

ale urcite by som bol za extra spoplatnenie toho tunela ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 01. Aug 2007 10:49

devil, uz sme to tak raz pocitali tunak.. a v inej teme a pri zohladneni istej kruznici a pripocitani aj takych "srand" ako BB to vyslo stale o pol miliona ludi viac pre sever ako juh ..


niektorym to tak vyslo, neviem na com ficali...musela to byt kvalita...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 01. Aug 2007 10:53

na udajoch zo SU SR => www.statistics.sk ;)

ale aj tak su najlepsie mesikove pocty, kde surovo nerata presov do severenej trasy, ale len do juznej :lol:

BB, pohronie, juzne okresy do juznej rata, ale kysuce, oravu a spis do severnej nie :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod devil » 01. Aug 2007 10:58

no, to nie je len tunel v cene do 20 mld., ale aj LL-visnove a privadzac LL. to je spolu 16 km. 2 useky rozsirenia cesty su tiez cca 6,7+9,5 km, cize ziadna 2nasobne dlhsia trasa ako povedal misura. tvrdenia zilinskych urbanistov o cene alebo sudruha misuru netreba brat vazne. kym sa mala cesta rozsirovat a paralelne robit tunel ich ziadne naklady ani rozsirovanie netrapili.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 01. Aug 2007 11:02

cesta sa nemala rozsirovat na 2+2, ale len miestami pridat treti pruh pre pomale vozidla .. co je tiez dost rozdiel ..

privadzac sa uz stavia a usek LL- visnove ma tusim 4 km ..

hlavne to rozsirenie 2+2 nic nebude riesit .. lebo sa vyplieska 10 miliard zbytocne ...

a tychto 10 miliard bude chybat prave na juhu ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod i15 » 01. Aug 2007 11:03

len mala poznamka k tymto (podla mna nezmyselnym :) ) poctom. Ak uz sa rata PO a BB do juznej trasy, treba k jej celkovej dlzke priratat aj vzialenost "privadzacov" ZV-BB a KE-PO
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod mel » 01. Aug 2007 11:08

Podla mna je to blbost tu riesit nejake spadove oblasti, lebo je to polemika furt dookola ... PO ma byt len k severnej alebo aj juznej priratane? Co potom dostupnost mimo trasy? Kam pridat take Topolcany? Ked ratam PO aj do juznej, co potom taky Sabinov?

Proste sa vytrhne jedna velicina, ktora je sice podla mna velmi dolezita, ale nie je jedina.

Ja som si to prerataval sam a vysiel mi rozdiel cca 150.000 obyvatelov miest v prospech severu. Ratal som PO aj aj, ale napr. take ako Cadcu, Trstenu, Staru Lubovnu, Partizanske, Prievidzu, Sturovo som neratal nikde ... cize je to o parametroch, ake zvolis na to, aby si si povedal, co dialnica obsluhuje a co nie...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod rastislav5 » 01. Aug 2007 11:16

Čavo napísal:Úsmevné. :-)
Rastislav5, ospravedlňujem sa, ale musím ti povedať, že týmto si sa riadne zhodil. Ďakujem.


Cavo, a co tak miesto ospravedlnenia nejake argumenty? Ja som hodinu pocital, mohol by si aj Ty niecim prispiet. Na www.statistics.sk mas podklady pre vsetkych 2917 obci Slovenska, rad sa necham presvedcit.
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod mel » 01. Aug 2007 11:18

Inak niekde som videl mapku o dostupnosti dialnicnej siete, len neviem kde ...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 43 hostí.