Stránka 249 z 263

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 21. Dec 2022 22:35
od DrX
Dolezal v plnej parade: viewtopic.php?f=35&t=26396
Na VYSNOVE korekcia 25% - nevadi. Celkovu cenu nechce ani hadat.
Hubova - Ivachnova predrazenie viac nez dvojnasobne proti vysutazenej cene - nevadi.
Turany - Hubova chce budovat zo SR za akukolvek cenu, cize na to pojde niekolko rokov stvrtina celeho rozpoctu pre cele Slovensko - nevadi.
Na D3 ide dostavat este aj druhu ruru Horelice.
Celu R4 chce cez PPP.

Potom na nic ine nie su peniaze. A este dookola tvrdi, ze nic ine nie je pripravene, aj ked na R2 su useky, ktore cakaju. Proste, to pre neho nie je Slovensko...

Vysledok je take pchanie neobmedzenych penazi do severu, ako tu nebolo ani za Meciara!!!

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 22. Dec 2022 17:18
od devil
aspon na rovinu povedal ze dialnica okolo ruzomberka bola cenovo podhodnotena. zase nieco co sme tu tvrdili roky a vacsina bud mlcala alebo obhajovala neobhajitelne. Stavba bola vysúťažená v roku 2012 a už vtedy sa vedelo, že bola suma podstrelená zhruba o polovicu. Vysúťažená cena bola okolo 230 miliónov eur. Už vtedy sa hovorilo, že to malo stáť okolo 500 miliónov. priznal ze zaostavame za okolitymi krajinami vo financovani aj ked tym vlastne priznal aj svoju neschopnost. tu ale pozitiva koncia.

dokončiť chrbticovú diaľnicu medzi východom a západom...uz sa stalo
turany-hubova....Ak by stála ročne aj 300 miliónov eur, stále máme pol miliardy na to, aby sme robili obchvaty, opravy a všetko ostatné....arogantne, doslova svinstvo...
Na to nepotrebujeme analýzy, stačí sedliacky rozum. Je jasné, že tam bude problém. Bude tam taký istý problém, ako je teraz pod Strečnom. dvojaky meter ako sa patri, nevadi ze nie su udaje ani za tento roky, uz vie co sa bude diat.
D3....Toto musí byť naša jednoznačná priorita z budúcich eurofondov. core ten-t je aj dargov-pozdisovce alebo krupina...ale to zase pochybujem ze pri tej megalomanii im budu stacit. cim kratsie bude tento mentalny kysucan vo funkcii tym lepsie

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2022 19:26
od Mawerick81
len mala poznamka k tej poslednej vete,, co ak dalsi minister bude mat rovnaky nazor? Jo a je z Bratislavy.. nie kysucan :D

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2022 21:36
od DrX
>>> mentalny kysucan <<<

A v Batke velia do boja :-)
Starosta Bátky Hencz: Sme sklamaní, ale za rýchlostnú cestu budeme ďalej bojovať
viewtopic.php?f=35&t=26404

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2022 14:06
od vladik67
Drx
ľudia ktorí tam bývajú a starostovia, ktorí ich zastupujú, tak majú pravdu. Aj oni platia dane a už 30-ročné veličizné reči politikov a zodpovedných o bezpečnej ceste - diaľnici, neskôr okresanej parametrami na rýchlostnú cestu najskôr plnom profile, neskôr v polprofile, a podľa terajších prehlásení bez prípravy nieto výstavby má byť dokonca v nedohľadne, vraj minimálne aspoň 10 rokov tak to je na plač.

A to, čo po zvolení nielen vlády, ale aj spolu zodpovedných poslancov, dokázali so Soroškou, ktorá vraj nebola pripravená a preto bolo zrušené výberové konanie, a podľa prísľubu vtedajšieho, ale aj terajšieho ministra ešte sa bude na tom aktívne pracovať, pričom reálne sa nič nedeje, a takýmto vyjadrením ak je článok pravdivý, tak majú všetkých ľudí len za bláznov, ktorí sú potrební len raz za štyri roky pri voľbách.

A nech kritici si odpustia, že nie sú peniaze, keď peniaze sú na zvyšovanie platov, sociálnych dávok, rôznych kompenzácii, pre zvyšovanie rozpočtu MO SR a iných rezortov, ktorí rozdávajú zo spoločného zverený materiál a dotuje vojnu na Ukrajine, dokonca neschopnosť čerpať eurofondy, lebo alokovanie nie je vyčerpanie, ale len prísľub.

Starostovia ak sa neboja, nech zorganizujú protestné blokácie, lebo ľudia to strpia, ale podnikatelia a prepravná lobby určite nie a zároveň pripraviť a realizovať petíciu, veď na Novohrade, Gemeri a Above nežije zanedbateľné množstvo ľudí a určite ich podporí aj východ Slovenska od Košíc.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 25. Dec 2022 01:06
od badger-FB
Soroška bola pripravená viac, než sa tvrdilo, že nie je, písal som to tu: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 28#p245828 . To, že nejaká neviem aká elita prehliada petíciu inžinierov, čiže prehliada fakty, ktoré inžinieri skompletizovali je samo o sebe hodné, no nebudem sa vyjadrovať aj cez sviatky tvrdo.

Peniaze sú, samozrejme, že sú. Ale Doležal chce 0,8% HDP a tie asi má. Mal si viac vyjednať a mal si vyjednať valorizačné. Avšak záujmy SME-Ro sú inde, než v diaľniciach. Alebo je to tým, že potrebovali zrušiť to, čo začal niekto iný. Rozpočet MO pôjde postupne na 2, aj keby nebolo čo jesť s prepáčením to tam bude smerované. Aj keby sa hneď vymenila vláda, tak sa napodpisujú také kontrakty, respektíve s tým začal ešte Smer. Ale to nie je o Soroške, ale o doslovnom prehliadaný niektorých regiónov.. o tom ma nikto nepresvedčí, že tomu tak nie je. Tieto regióny zápasia aj s vyššou kriminalitou a slabým pokrytím štátnych služieb. Aj to čo tam bolo tak sa preskupilo a už nie je.. preskupilo sa to prevažne na západo-sever alebo do krajských centier. Takže ľudia musia potom za službami cestovať. Po tých slabých komunikáciách a tratiach a to je jedno s druhým a tretím.

Keď sa stavalo Branisko, tiež tam na to nebolo opodstatnenie okrem zimy. Ale stiahlo na seba dopravu. Pri Soroške to neplatí. Samozrejme, nájde sa niekto kto tu bude písať ako to nemá základné hodnotenia a podobné kecy, za ktoré by som s nimi robil to čo s tými, ktorí tvrdili, že Soroška nie je pripravená. Po novom už neplní ani opodstatnené kritériá. Vlastne neviem, či by sme nemali nejaké diaľnice zrušiť, lebo sú zbytočné. :D (zavesiť za g do prievanu ako hovoril môj starý otec; keby niekto riešil čo s nimi robiť)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2022 12:23
od DrX
vladik, badger, 100%-tny suhlas. Neskutocne, ze minister je ochotny liat neobmedzene peniaze na megalomanie v najzlozitejsom terene. A prakticky vsetko stavia ide stavat len v ZA kraji (az na tu presovske PPP, co je a dlho bude len taky holub na streche). Pritom za 1.2mld EUR by mohli kombinaciou plnych a polprofilov pri 10mil EUR/km este stale dotiahnut 120km R2ky, a spojenie KE-BA/vychod-zapad by sa vyrazne zlepsilo. No ale, ked si len vezmeme NEinformovanie o Batke a to, ze to len tak uzavreli na 4 mesiace, tak je jasne kde ma sucasne MD svoje priority...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2022 20:29
od Pacho
čo tu prosím Ťa sbásniš o 10m za km. veˇsuper jednoduchý úsek tomašovce, vyšiel určite na viac a rok navyše. N a juhu sa bude zázračne všetko robiť na čas a za zazmluvnene ceny, zabudni chytro na to.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2022 20:49
od Xisco
@DrX

Prosím Ťa, čo sa stavia v Žilinskom kraji????
Nerátaj zbabrané projekty (Strečno a Ivachnová), tam sme už mali jazdiť 5 rokov. To sú staré projekty, ktoré boli riešené X rokov dozadu inými vladami, ale súčasná to rieši, ale ak by to išlo normálne, tak by sa zabudlo už na to.

Nové tu nevidím nič okrem uzol Žilina ... D3 totálne v nedohľadne - označené ako priorita vlády. A kúsok privádzača okolo KNM - 600m.

Beriem to tak, že si z iného kraja (mňa tiež nezaujíma prepoj D1xD4, R4, ani iné cesty), keď bývam v okolí Žiliny.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2022 21:04
od Xisco
@DrX

Teraz som si prečítal tvoj príspevok:

Druhá rúra Horelica, celá D3, Turany-Hubová .... Pekne to vypadá, keď to vypráva pred kamerami. Ale buď veríš v rozprávky, alebo mal by si vypnúť TV a viac pozerať okolie, ako čo funguje v SR.

To sú tak plány pre ďalšie a možno aj ďalšie volebné obdobie. A nie pre tohto ministra, úplne zbytočne to vypráva v tých jeho videách a ty mu to žerieš aj s navyjákom :) ...

Mier :)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2022 22:55
od tronic
najvacsim nestastim pre stat a krajinu vzdy je bolo a bude ked tam zasadne na tron MD nejaky cvok ci neschopak alebo mafian zlodej a my sme mali doteraz zial na postoch stastie jedine len na takych tak co sa cudujete kde je vystavba v akom stadiu a ze furt stagnuje.. ked sa tu len neustale roky tunelovalo do vlastnych vrecak alebo "svojim" seberovnym alebo MD mal tak lave "vykrutene" ruky vzad a nedokazal nic okrem pretrcania sa a tliachania celej kopy blbosti pred kamerou a neustalymi klamstvami a nekonecnymi nerealizovatelnymi nesplnitelnymi slubmi "ohurovat" lahko a slabomyslenych jedincov..zial kruta dlhorocna pravda slopakistanu, bananovej to republiky lebo presne takou uz cele dlhe roky aj sme.. a najhorsie na tom je fakt ze niet ani len to male svetlo na konci tunela ani co i len zablesk nejakej pozitivnejsej zmeny nastavenia ineho trendu ci kurzu.. ako napr u susedov-najma polsko cesko ale aj madarsko, pred par rokmi dozadu, naopak hrozi navrat zla a mafie naspat na tron takze mnoho dalsich po dalsich volbach zrejme zobere svestky a bude sa pakovat z tejto kubanskej gubernie prec lebo nic ine ani len neostane normalne fungujucemu cloveku na vyber..

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 26. Dec 2022 23:46
od Pacho
tronik, robíš veľkú chybu, že tliachaš rovnaké somariny ako tvoj nepodarený minister. Už si mal byť dávno za horami dolami a nie sprostosti vypisovať.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2022 00:18
od DrX
Pacho napísal:čo tu prosím Ťa sbásniš o 10m za km. veˇsuper jednoduchý úsek tomašovce, vyšiel určite na viac a rok navyše. N a juhu sa bude zázračne všetko robiť na čas a za zazmluvnene ceny, zabudni chytro na to.


139mil EUR za 13.5km mi vychadza akurat na 10mil EUR/km, tebe nie? A opozdenie o rok je prakticky nic v porovnani s VYSNOVYM a RUZOMBERKOM. A smutna realita je, ze Dolezal nepripravuje nic ine len Zilinu. Resp., teraz sa ukazuje, ze este chystaju 12km tunel v Blave. To by akurat tak sedelo...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2022 00:23
od DrX
PS: Xisco, precitaj si toto viewtopic.php?f=10&t=15223&p=253027#p252935
Dolezal pripravu vsetkeho ostatneho odpisal a zastavil. Stavia len v Za kraji a chysta len v ZA kraji. Nic ine ho nezajima.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 27. Dec 2022 12:40
od devil
Druhá rúra Horelica, celá D3, Turany-Hubová .... Pekne to vypadá, keď to vypráva pred kamerami. Ale buď veríš v rozprávky, alebo mal by si vypnúť TV a viac pozerať okolie, ako čo funguje v SR.
aj bez tychto usekov bude ZA kraj na tom daleko lepsie ako KE kraj. dolezal kasle aj na dokoncenie obchvatu KE saca-haniska nieto este ine cesty v kraji.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2022 00:07
od badger-FB
Xisco napísal:Prosím Ťa, čo sa stavia v Žilinskom kraji????
Zarátame všetko. Argument, že nerátať zbabrané projekty je irelevantný, lebo zbabrané je všetko všade.

Stavia sa D1 s Višňovým, D1 s Čebraťou, D3 privádzač, R3 na Orave, na to sa nejak zabúda, ale Orava je stále ZA kraj. Je to málo?
Stavia uzol v ZA a modernizuje trať na sever Kysuce. Aj to je málo?

Je to väčšina, slovom viac ako 50%, výdavkov smerujúcich na diaľničné a železničné investície.
JEDEN KRAJ. Z ôSMICH krajov.


Nech sa stavia, ale aspoň nevypisujte že sa vlastne nič nestavia a akí ste tam stále chudáci.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2022 09:58
od vladik67
od Pacho » 26. Dec 2022 21:29
čo tu prosím Ťa sbásniš o 10m za km. veˇsuper jednoduchý úsek tomašovce, vyšiel určite na viac a rok navyše. N a juhu sa bude zázračne všetko robiť na čas a za zazmluvnene ceny, zabudni chytro na to.


O čom zas ty básniš? Len to čo Ti vyhovuje na odpoveď?
Ak nevieš, ktoré úseky sú ako tak ešte na hrane za 10 na km tak sa sa pozri na roviny od Tornale po Plešivec. Od Plešivca po Sorošku a z druhej strany od Jablonova nad Turňou po Košice-Šaca. Tiež úsek od Dargova po hranicu s Ukrajinou.

Pred desiatimi rokmi by sa zmestili do tvojho hodnotenia aj úseky od Tomášoviec po Figu. Ale čakáme dovtedy kým: EIA prepadnú, územné rozhodnutia sa nepripravujú a ak sú, tak prepadnú, do výkupu pozemkov po stavebnom konaní zdražejú ceny. Úsek Mýtna -Tomášovce tiež nemusel toľko stáť, ak by sa stavalo tam, kde sa dalo čiže na iných stavebných objektoch a nie čakalo kvôli prekládke elektrozariadení na všetkých stavebných objektoch a nie len tých, ktorých sa prekládka týkala. Medzitým si ani nezabezpečili potrebný stavebný materiál, veď stavebník mal schválenú časovú rezervu pre odklad a potom sa čuduješ, že po zvýšení cien materiálu a ceny práce je to všetko drahšie? To je jednoznačná chyba manažmentu stavby, logistiky a investora NDS. Ak by sa stavalo, to čo sa mohlo a doplácali by za stavebný materiál len za časť položiek problematického mosta, nie toho čo sadá, lebo to je jednoznačná chyba manažmentu, tak by to bolo aj lacnejšie a po intervenciách investora aj v stanovenom čase. Len nebola snaha spomínaných subjektov.

Obdobne je to pri Ružomberku, západný most nad Váhom mal dávno stať, východná strana úseku mohla by tiež byť hotová a skôr by sa prišlo na zosuvy. Obdobne je to s Višňovým, lebo tunel a mosty mali čas a teraz majú inú stavebnú hodnotu. A aby si nebol v tom, že inde sa nestavia nehospodárne, tak napíšem, že sa mi nepáči výstavba obchvatu Košíc na R4, kde sa zakladajú najprv mosty, čo je fajn. Ale výkony na rovných úsekoch cesty spevňovaním až do konečnej finálnej úpravy sa môžu robiť tiež súbežne, veď ceny za PHM, platy vodičov a ceny stavebného materiálu kamenivo a preprava tiež nie sú rovnaké každý rok.

A spomeniem špecialitu s názvom tunel Soroška. Tak ten, keď vychádzal pred zrušeným výberovým konaním určitú sumu, do jeho výstavby a ukončenia sprevádzkovaním bude stáť možno aj 10 krát viac, a to nielen kvôli zvyšujúcim sa cenám materiálu, ale aj práce a najmä opatreniami na ochrane životného prostredia. Možno sa to už vôbec nebude kvôli ochranárom stavať lebo všeobecný záujem je menej ako ochrana prírody.
Takých ortodoxných ochranárov by som naspäť nahnal do jaskýň a nesmeli by ani produkovať CO plyny spaľovaním, ak nevedia robiť prijateľne neprehnané kompromisy ale technické vymoženosti nemajú problém využívať, ako od presunov v rámci SR motorovými vozidlami alebo železnicami, tak až po obyčajne napísanie pripomienok na papier vyrobený zo stromov napr. v Ružomberku a strpením miestneho obyvateľstva z nekvalitného životného prostredia. O globálnom znečisťovaní tankermi, ktoré za mesiac viac znečistia vzduch ako ročné používanie všetkých vozidiel na svete. Ale to už som OT.

No a to je odpoveď aj pre ďalších, čo nevidia, že Žilinský kraj je priorita a ostatné kraje dostávajú reálne len omrvinky a nereálne prísľuby., opäť viď krásny príklad úseku s tunelom Soroška.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 28. Dec 2022 10:09
od cPalo
lebo všeobecný záujem je menej ako ochrana prírody.
tu si dovolím podotknúť, že v inej lokalite (severozápad, BA...), by ten všeobecný záujem prebil ochranu prírody ako nič.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 29. Dec 2022 09:53
od vladik67
cPalo » 28. Dec 2022 11:09

lebo všeobecný záujem je menej ako ochrana prírody.
tu si dovolím podotknúť, že v inej lokalite (severozápad, BA...), by ten všeobecný záujem prebil ochranu prírody ako nič.


Narážaš na tunel Karpaty? Bohužiaľ je to tak.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2023 22:27
od DrX
Dalsi priklad NEvyrovnavania regionalnych rozdielov na *** - blavastansky sposob:
https://dennikn.sk/3177594/analytik-mis ... /?ref=mwat
LEN v Blave nemocnice 5. urovne - cize pre vychod budu najmenej dostupne.
No a cely vychod (vsetko od BB na vychod) - ma dokopy len 2 nemocnice 3. alebo 4. urovne, zatialco na severozapadne je ich nakakane. No a samozrejme, najhorsi opacny extrem je Zilina a Martin, ktore obe maju nemocnicu 3. urovne aj ked su od seba 30km a su v jednom kraji!!! "Analytik" sa hanbil priznat, ze proste mu politici povedali, ze na *** je to tak, a ze aj ked to porusuje jeho vlastne pravidla, ze s tym nic nemoze spravit. Vraj "ked sa dostavia Visnove", tak to prehodnotia :-). Po tom, co sa nove nemocnice idu stavat len v Blave a Martine dalsia pecka do xichtu pre vychod a juh.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 04. Jan 2023 23:24
od Mawerick81
Takze uz aj to je problem, ze su nemocnice 3. urovne v Ziline a Martine,, apropo,, nemali by tu v ziline zburat? Sak naco tu ma byt nemocnica, ked je 30km v Martine :D

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2023 02:17
od jarino
Martin bude 4. úroveň.
Ale až po dostavbe novej nemocnice. So spádom by nemal byť problém. Potom nebude mať zmysel, aby Žilina bola 3. úroveň.
Ja som čakal, že do trojky budú tlačiť aj vojenskú v RK.

Nové nemocnice nebudú iba v Martine a Bratislave. Obidve sú v hrôzostrašnom stave.
Nedávno boli predložené nové projekty a UHP-čkári odporúčili postaviť nové nemocnice v Banskej Bystrici a Trnave. Banská Bystrica sa mala asi tri roky dozadu rekonštruovať, z ekonomického hľadiska to vychádza cca rovnako ako nová nemocnica, ale nová nemocnica má aj iné plusy, ktoré bohužiaľ rekonštrukcia starej barabizne nedá. Problém je, že príprava je na začiatku, takže odhadujem uvedenie do prevádzky po roku 2030.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2023 08:49
od devil
https://tvnoviny.sk/domace/clanok/40149 ... je-ta-vasa

no tak to je fakt sila. 3. uroven TT, NR, TN, ZA a MT + PO. dojazdy vypocitala ŽU a to tak aj vyzera. ZA kraj okrem LM prakticky full servis. zemplin od polskej po madarsku hranicu 2 nemocnice 4. kategorie, z prihranicia do MI alebo HE to bude "urcite" mozne dostat sa v normalnom case. z okresu BR do BB tiez pochybujem. NZ ako fakultna nemocnica iba 2. kat.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 05. Jan 2023 13:25
od tronic
A čo Košice metropola východu? Obe fakultne nemocnice nist? To ich nechajú spadnúť? Žiadna výstavba nových či ani len modernizácia starých?

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 06. Jan 2023 17:28
od DrX
Tronic, asi tak...

Inak, v preznacovani dialnic na cesty 1. tr zjavne Kosice predbehli Prahu:
Za Spořilovem pozor na rychlost, z pětikilometrového úseku D1 se stala silnice 1. třídy
Zdroj: https://www.lidovky.cz/domov/pruhonice- ... LN_otvirak
Ale KE su lepsie: tu ponecali na tej jednotke 130kmh :-) :-) :-)