rexino napísal:jarino napísal:Taktiež je veľmi zaujímavé, že ostatné dopravné podniky tendrujú svojimi kapacitami a žiadna apokalypsa nenastala...
Odporúčam si naštudovať nejaké obstarávania v DPMP
V Prešove sa chystá apokalypsa pri parciálnych trolejbusoch, aj keď tam to je trocha iný príbeh. Zmluvu stále nemajú podpísanú a aj keby zmluvu podpísali dnes(čomu nič nenasvedčuje), tak s eurofondovým termínom je to tesnotka.
Koledovali si o ňu aj pri elektrobusoch, ale tam tender na tretí (!!!!) pokus už dopadol podľa predstáv podniku a LTT sa stihla podpísať zmluva.
Teraz si mi zobral všetky ilúzie
Myslel som, že v PO to funguje, ako má.
Pane Bože, oni nie sú schopní ani len zrušiť tender, aby to nemalo znaky svojvôle.
DrX napísal:jarino napísal:Zákon je v tomto prípade v poriadku.
No podla mna rozhodne v poriadku nie je. Ak kvoli nemu isla prepadnut cela stavba R2 KE a ak kvoli nemu a kvoli dvom cm prepadlo 25mil EUR na elektricky, tak je niekde problem. A cast toho problemu poslanci na rychlo opravili, aby to R2 KE fakt neprepadlo (po 3 rokoch sutazenia). Tu na to ziadna taka paka nie je, takze to ide do muky.
A zda sa mi, ze v tom co pises je tiez len vela spekulacii. Tvrdis, ze DPMK mali sutaz sit na mieru pre Skodu, ale praveze problem nastal ked DPMK vybrali Pesu a Skoda s UVOm to dohnali tam kde to skoncilo.
Celkom verim tomu zastupcovi DPMK, ze ked im technici povedali, ze 2cm je prkotina, tak to tak aj brali. Ale nie byrokrati na UVO. To je vsetko... Padlo to na prkotine kvoli uzkoprsemu dodrzovaniu zakonov, lebo UVO nema ziadnu motivaciu aby obstaravania dopadli uspesne.
Zákon je v tejto časti v poriadku...
NDS jednoznačne porušovala zákon a obmedzovala úcasť úplne nezmyselnými požiadavkami.
Poslanci to upravili iba kvôli tomu, že od 6/2022 sa táto kontrola rušila. A keďže Doležal mal problém, tak mu bolo vyhovené a upravili paragraf tak, aby ÚVO zrušil všetky vtedy prebiehajúce kontroly. A som presvedčený, že NDS by si mala nárokovať tieto peniaze od nominantov NDS v tom čase...
Samozrejme že ju šili na mieru Škode.
Si pozri fórum, kde sa venujú košickej MHD:
https://imhd.sk/ke/diskusna-tema/6/V%C5 ... a?dfi=1080Tie súťažné podmienky boli "inšpirované" podmienkami z Brna, kde to taktiež vyhrala Škoda, lenže za oveľa nižšiu sumu.
Z toho dôvodu Škoda DPMK ponúkla podobné vozidlo čo Brnu.
Pomôžem si jednou vetou ktora zaznela na tom fore co je v linku vyššie: "Podstatné, čo diskvalifikuje iných výrobcov sú "detaily" ako dĺžka a šírka vozidla, počet dverí, kapacita, podiel vyvýšených sedadiel, počet podvozkov a ich pohon a "otočnosť", hmotnosť na nápravu, šírka uličky... "
Fakt si myslíš, že nejaký Feri omylom tam dal ten parameter šírka chodbičky? Kdeže, to bol jasný zámer. Však DPMK robil pred vypísaním VO prieskum trhu, oni museli dosť dobre vedieť, čo robia.
Tak ako sa v minulosti pri obstaravaní autobusov dávala podmienka, aby mali 5 dverí. A hneď bolo jasné, že to vyhrá SOR... A teraz zasa niektoré dopravné podniky vypisujú VO tak, aby SOR nevyhral, keďže ich výrobky nechcú ani vidieť.
Akonáhle dáš požiadavku otočný podvozok, tak Ti kopa výrobkov z ponuky vypadne (napr. Siemens). Následne nastavíš zvyšné parametre tak, aby to vyhral favorit a hotovo.
Škoda veľmi dobre vedela, prečo podáva námietky. Nikto nebude kvôli mini košickému tendru navrhovať nové električky. Im muselo byť jasné, že Pesa to nespĺňa. Tak ako nespĺňala podmienky účasti v tendri na dodavku elektriciek do BA a DPB ich vylúčil.
DrX napísal:Takze skludni hormon a divaj sa, aky bude vysledok: v KE to nikoho nestalo nic, akurat prepadlo 25mil EUR.
Akože by nie...
Administrácia a všetko okolo toho nie je zadarmo.
Ďalšia vec je, že DPMK musí preukázať, že nákup električiek má spoločenský prínos (povestné B/C).
Tieto spoločenské prínosy sa dajú vyjadriť peniazmi.
Aj nerealizácia projektu predstavuje stratu.
DrX napísal:V BA teraz to dostavat nacas nestihnu, EU fondy prepadnu, ale kedze postavene to bude, zaplatime to my vsetci cez nejaku statnu dotaciu. Tak sa vytvaraju regionalne rozdiely!!!
V prípade BA existuje viacero riešení.
Jedným z nich bude fázovanie projektu.
Aj DPMK mohol podpísať zmluvu so Škodou, ale električky by boli o 2-3 roky.
DrX napísal:A ako Blava tendruje? No presne tak, ze rychlo vytendrovala niekoho s kym to teraz nevedia na cas postavit
Práveže odkedy z konzorcia odišli CEDIS a HANT, tak by som to tak čierne nevidel.
Aldesa by to mohla dať. Ten projekt tak náročný nie je.
Horšie ako Dúha v KE to asi nebude...