Stránka 234 z 263

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 12:44
od svaco
Na nezamestnanosť (NZM) majú vplyv viaceré faktory a diaľnica je len jeden z nich. Ak si niekto myslí, že postavením diaľnice sa vyrieši nezamestnanosť tak to je asi nepochopenie problému.

Ale dobre neberiem nikomu ilúzie. Čo sa týka východu, kde žijem a kde by som mal rád čo najviac diaľnic aj severom aj juhom, problém s NZM je širokospektrálny. Osobne si myslím, že keby Rusi nezaútočili na Ukrajinu a nechali spustiť partnerstvo s EU v roku tuším 2014, ktoré zamýšľal už Janukovič (ale Putin mu povedal nie a a on poslúchol), tak by sa odstránili rôzne colné a hraničné prekážky a ekonomicky by z toho profitovali hlavne východné regióny EU (SR, PL, HU atď., t.j. regióny kt. sú v EU najchudobnejšie a to nie preto, že by tam žili neschopný ľudia, ale jednoducho preto, lebo na východnej hranici je stena a tá THE-WALL bráni ekonomickej činnosti a rozvoju, čo má za následok samozrejme odchod najšikovnejších ľudí do západnejších regiónov krajiny resp. inde do EU.
Jednoducho, život pri stene nie je jednoduchý, keďže vám berie takmer polovicu manévrovateľného priestoru (myslím najmä mestá ako MI, SO, HN, MD, Snina, SP, SK atď.

To isté by sa stalo kdekoľvek, keby sa hranica krajiny z jednej strany uzavrela, napr. keby bol režim ako je na UA hranici tiež napr. na PL hranici, regióny ako Orava, Kysuce by to brutálne pocítili.

Čiže diaľnica je OK a určite veci nezhorší, ale len diaľnica nebude všeliekom.

Tiež nerozumiem diskutujúcim ako DrX a Devil, ktorý na jednej strane adorujú R2, že na 2. strane sa rovnako nevyjadrujú aj o R4, veď to je tiež diaľnica a tým pádom by tiež mala riešiť NZM, ale naopak vystupujú proti, ale to je už folklór tohto fóra (najmä DrX nechápe, že nie je možné vrátiť čas dozadu a začať všetko plánovať odznova). To by si tu hneď každý povedal svoje priority.

Samozrejme to že sa stavia nekoncepčne to platí, príkladom je SZ obchvat ZA s tunelom, čo je zrejme nadlho najdrahší úsek u nás a v podstate najmenej potrebný. Najmä ak SKANSKA dokončí svoj úsek, tak tento úsek stratí ešte aj ten zmysel, ktorý má dnes. Chcem povedať, že sa postavil úsek na D3, ale namiesto neho sa mal radšej na D3 postaviť hneď nasledujúci úsek obchvat KNM, kde sú teraz zápchy a ešte dlho asi budú a naopak v prevádzke je úsek, ktorého dôležitosť naopak klesne a je len zhoda zlých náhod, že jeho dôležitosť nie ej už dnes nízka (problémy okolo Višňového, ktoré vznikli vyradením SKANSKy tuším v roku 2O13)

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 17:55
od devil
toto my vsetko vieme. a zamysli sa nad tym ze tu stenu Sk ani Pl ani Hu rozobrat nevie. o to viac treba pomoct tym regionom so spojenim na zapad. najviac postihnuty region, cize ktory ma a dlho bude mat najhorsie spojenie je vychod....juhovychod aj severovychod. zemplin, ciastocne saris.

Tiež nerozumiem diskutujúcim ako DrX a Devil, ktorý na jednej strane adorujú R2, že na 2. strane sa rovnako nevyjadrujú aj o R4 ale toto NIE JE PRAVDA. vid npr. viewtopic.php?f=42&t=276&p=244689#p244689 akurat som si dovolil poznamenat ze vychodna D1 poriesi viac co sa tyka nzm ako severna R4 ...pretoze okolo nej byva ovela viac ludi..... kym taketo veci nebudu vyriesene tak tu bude proste nieco ako spravodlivy hnev....

D3 ako taka v parametroch dialnice a najma s ponechanou subeznou cestou pri lieskovci je zbytocna. paralelkou na ceskej strane su cesty 2 a 3. triedy. toto tu aspon par ludi chape ale na kysuciach riesia peticie. nehoraznost. no a dialnica do polskych lesov a luk pre ledva 2.000 aut denne za vyse 400mega je sprenevera. voci "lesom a lukam" sa roky ohradzovali kvoli obmedzeniu cez skalite. ale teraz po rokoch prevadzky D3 a ked vieme vysledky polskeho scitania to mozeme takto napisat. a pri obchvate ZA sa ignoruje argument CA-MT gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=38986

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 19:57
od metelesku.blesku
paralelkou na ceskej strane su cesty 2 a 3. triedy.

Toto je trochu nekorektné vyjadrenie, keďže paralelné cesty 2. triedy sú len o stupeň nižšie prekvalifikované bývalé jednotky.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 20:15
od perets
A boli tie jednotky budované ako polovičný profil D18 ? Lebo je I.tr ktorá bola budovaná ako I.tr, sú aj I.tr čo boli predtým III.tr., rovnako máme I.tr v parametroch polovičného profilu D/R. I.tr je "len označenie", na slovensku to môže byť cesta akejkoľvek parametrov a kvality.
Podľa mňa jeden koridor = jedna štátna cesta.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 20:18
od devil
to je mozne. akurat sirkou pripominaju cesty II. triedy. napr cesta 474, a nezabudnime ze okrem toho na velkej cast 27 km nebory-mosty u jablunkova vedie paralelka cez zastavane uzemie.
https://www.google.com/maps/@49.5656166 ... 312!8i6656

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 20:29
od Mawerick81
a preco to tu spominas? E75 alebo 11 je normalna cesta,, nieje to dialnica aby po nej nemohli teraz jazdit vsetky auta,, takze aktualne sa 474 vyuziva na miestnu prepravu,, a ktovie kedy sa z E75 stane dialnica.. cesi sa do toho moc nehrnu

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 21:00
od metelesku.blesku
A boli tie jednotky budované ako polovičný profil D18 ?

No čo ti ja viem? Nejako biedne určite nevyzerajú: https://sk.mapy.cz/s/lerocatazu

to je mozne. akurat sirkou pripominaju cesty II. triedy.

Ako ktorá, Bohumile, ako ktorá. Ani u nás nie je každá paralelka v parametroch polprofilu ako pri Spiš.hrade alebo okolo Oškerdy. Zato pri prebudovávaní polprofilov z 90tych rokov neušetrili ani prd, keďže ich prerábajú na kompletku a dobudovávajú aj paralelnú cestu. Pozri si reportáž ČT od minúty 27:12 : https://www.ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/221411000101208/

a ktovie kedy sa z E75 stane dialnica.. cesi sa do toho moc nehrnu

Lebo:
1. majú problém sa dostať so 4 pruhmi cez úzke hrdlo v Hrádku
2. bude to cesta pre motorové vozidlá.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 21:45
od Mawerick81
2. bude to cesta pre motorové vozidlá.

cize sa to neda porovnavat s D

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 15. Dec 2021 23:51
od metelesku.blesku
Nie. Len som doplnil tvoju poznámku, prečo sa do toho nehrnú.

V prvom rade som vyvracal domnienky tunajších chlapcov, že paralelná cesta I. triedy vedľa D3 je niečo špeciálne a jedinečné iba pre Kysuce. Samozrejme nie je, len preto, že niekde inde pôvodne plánované polprofily premenovali na cesty II. triedy.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2021 12:30
od devil
nabuduce skus vyvratit nieco co sme tvrdili a nie co si myslel ze sme tvrdili. to ze paralelkou su cesty II. ci III. triedy je fakt. ze to niekedy bola jednotka som ja nijako nespochybnil. ale na take parametre sa lepsie hodi dvojka takze asi nie je nahoda ze je to uz dvojka. to je pekny precedens a priklad preco I/11 minimalne v medzi lieskovcom a oscadnicou nema byt ponechana.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2021 13:30
od metelesku.blesku
to ze paralelkou su cesty II. ci III. triedy je fakt.

A ja som ti povedal, že ten tvoj fakt vychádza z faktu, že tie cesty II. triedy sú vo veľkej časti parametrovo preklasifikované cesty I. triedy, resp. kedysi plánované polprofily. Fakt. Ešte aj odkaz na fotku z mapy na cestu "II. triedy" C11,5 som dal. Fakt. Stačí kliknúť na odkaz. Dokonca aj iný príklad z českej D7, že prerábka polprofilu na plný neušetrí ani prd, dokonca v podobe reportáže som sem dal. Naozaj. Fakt.

Ale podľa tvojich slov, sledujúc príklad z Čiech, by ti stačilo, že terajšia I/11 v jej súčasnej trase by bola len premenovaná na nejakú II/521 a bol by to fakt, že paralelne s D3 by išla cesta II. triedy. Takže čo ti vlastne vadí?

PS: žiadny precedens či náhoda sa nikde v ČR neudial. Všetky paralelné cesty s D preklasifikujú na cesty II. triedy bez ohľadu na jej parametre. Nemá to nič spoločné s parametrami ciest, ale s financovaním údržby.

PSS: Nikde som nijako neobhajoval ponechanie C11,5 medzi Lieskovcom a Krásnom. Môžeš si prečítať XY mojich minulých príspevkov a overiť si to.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2021 13:37
od devil
PSS: Nikde som nijako neobhajoval ponechanie C11,5 medzi Lieskovcom a Krásnom. Môžeš si prečítať XY mojich minulých príspevkov a overiť si to.
ja viem a vazim si to.

Ale podľa tvojich slov, sledujúc príklad z Čiech, by ti stačilo, že terajšia I/11 v jej súčasnej trase by bola len premenovaná na nejakú II/521 a bol by to fakt, že paralelne s D3 by išla cesta II. triedy. Takže čo ti vlastne vadí?
to ze na kysuciach to ponechanie obhajuju. nehoraznost.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2021 13:49
od milan_KM
A na Kysuciach rozhodujú ako a kedy sa to bude stavať. :lol: :lol: :lol:

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 16. Dec 2021 14:08
od metelesku.blesku
devil napísal:to ze na kysuciach to ponechanie obhajuju. nehoraznost.

To je hlavne agenda istého Jožka Grapu, ktorý si berie príklad z betónom zaliatej Čadce a rád by betónom zalial aj celé údolie pri Dunajove a na tom si zakladá svoj primátorský pontifikát. Áno, jeho požiadavky sú úplne absurdné a som rád za UHP, že jeho nápady snáď konečne uprace do zabudnutia a proste paralelku vybavia opravou cesty cez Blažkov.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2021 12:15
od DrX
Tak Dolezalovi a *** vlade sa podaril dalsi ciel: v kosickom kraji, ktory ma zdaleka najmenej dialnic na SK, zrusil vsetky sutaze na nove stavby rozbehnute za minulej vlady (teda Sorosku aj obchvat KE). Rovnako sa im podarilo odpisat aj cestu a elektricku na letisko (tam je vyhovorka na vysporiadanie pozemkov).

Zvlast symbolicke, ze obchvat KE zrusili presne v case, ked ho EU zaradila do Core TEN-T siete viewtopic.php?f=10&t=18360&p=245339#p245370 .

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2021 14:48
od Mawerick81
DRX,, vlada je celkoslovenska to len taka mala oprava..

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2021 19:12
od DrX
Formalne. Cinmi je ***

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2021 19:38
od Mawerick81
nastastie to nikoho nezaujima co si o tom myslis,..

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2021 21:03
od IceFox
Poprípade je lepšie radšej nemyslieť.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 23. Dec 2021 21:33
od DrX
Fakty su fakty, to neobkecate. Ale dristat mozete dalej...

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2021 10:28
od IceFox
Lenže to čo tu ty predvádzaš častokrát nie sú fakty, ale dojmológia. A keď už nejaké fakty dáš, tak ich musíš prezentovať so zbytočnými pasívne-agresívnymi rečami okolo nich.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 24. Dec 2021 13:47
od Pacho
napríklad pravidelné zimné spravodajstvo z pacholandu :-).

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2022 15:56
od DrX
Novy level NDS-pakarne: https://www.facebook.com/pomoc.na.dialn ... 3156229181
Najprv sa hovorkyna pozastavuje nad VELMI VAZNYM PROBLEMOM, ZE "cez cestu prvej triedy nam prachadzaju chodci" :-). Fakt nevidany fenomen, ze ludia prechadzaju cez cestu 1.tr......
Potom PAN RIADITEL definuje novy typ ciest na Slovensku: "dialnicna cesta (resp. cesta prvej triedy, ktora smeruje ako privadzac)." Proste, hej-blavastansky vymysel, aby do Kosic nemuseli nic investovat, ze vsetky privadzace preklasifikovali na jednotky, sa im vracia.

Dalej som uz radsej ani nepozeral.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 07. Feb 2022 22:34
od 110mat110
Ale I/20 je cesta pre motorove vozidla.

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

OdoslaťOdoslané: 08. Feb 2022 01:19
od IDV
Vo videu tvrdi hovorkyna ze cesta I. triedy :) asi najlepsia teda ked ma 4 pruhy :D