badger-FB napísal:Chodcov naozaj treba edukovať. Aby keď je niekde značka, že tadiaľ chodec prechádzať nemá a sú tam metre po použitie najbližšieho prechodu (...) Zmazaný priechod alebo značenie všeobecne, to nejdem komentovať. Preto tam to ZDZ je, aby bolo viditeľné vždy.
Povedal by som, že pa3ck narážal na to, že priechod nerobí zvislá značka, ale práve tá vodorovná. A keď tam nie je namaľovaný, tak neexistuje a tá zvislá značka "klame" (mimochodom, verifikačná otázka - KDE ten priechod je, ak nie je namaľovaný?). Je to ten istý prípad ako keď je zvislá pruhová značka a na vozovke žiadne čiary nie sú - v takom prípade tam ale nie sú ani jednotlivé pruhy (odhliadnuc od "prirodzeného" jazdenia s ohľadom na šírku vozovky), takže tá zvislá značka iba kecá nezmysly.
Ak je priechod zmazaný, je to faul správcu, a to teda dosť vážny. Keby si niečo také dovolil správca v Nemecku, tak má prúser jak Brno a dostane za každý deň pokutu, ktorá ho bude veľmi bolieť. A keby sa tam nedajbože ešte niečo stalo, tak sa o to bude zaujímať Kripo.
badger-FB napísal:Za nebezpečné považujem priechody, ktoré idú šikmo.
Nepochybne sú šikmé horšie, lenže niekedy sa tomu žiaľ nedá vyhnúť. Dôležité je, aby ten uhol nebol príliš veľký, aby boli pásy dostatočne dlhé (min. 4 metre) a aby boli aj šikmo rezané na okrajoch. Ovšem najnebezpečnejšie sú priechody bez dostatočných rozhľadov (a že takých je ako maku) a predovšetkým priechody cez viac pruhov v jednom smere premávky, ktoré sú na Slovensku doslova "zlatý štandard".
badger-FB napísal:Ale chodci a cyklisti (šliapajúci po priechode) sú vplyvom preplnených miest už fakt najviac ohrození na živote. A aj tvoria polovicu mŕtvych..
Pokiaľ ide o bezpečnosť, tak vo všeobecnosti je Slovensko, pri prepočte na počet obyvateľov a mobilitu (intenzity) v rámci EÚ nie veľmi dobre. Ale ak hodnotíme chodcov, tak je to doslova katastrofa, horšie ako my sú na tom už len takí "premianti" ako Litva, Lotyšsko, Bulharsko, Poľsko a Rumunsko. Lenže v ich prípade bola "štartovacia čiara" úplne inde a za ostatných 10 rokov je vidieť jasný posun k lepšiemu, kým my stagnujeme (a teda sa v rebríčku prepadáme nadol).
A síce také tie príčiny, čo spomínaš, ako sluchátka na ušiach a rôzne mládežnícke challanges sú rizikovým faktorom, akurát, že presne rovnaký problém majú aj všade inde. Trebárs aj v Nórsku a napriek tomu tam umiera vyše 8 krát (!!!) menej chodcov ako na Slovensku (prepočítané na počet obyvateľov a mobilitu). Ok, to som zobral extrém, najbezpečnejšiu krajinu na svete, ale zober si hociktorú "západnú" krajinu a stále to budú násobky. Zásadný rozdiel spočíva v prístupe k infraštruktúre. U nás to staviame na prd, niekedy doslova nepríčetne (a sme na to ešte aj hrdí), stačí, že tam capneme zvislú značku, najlepšie na citrónoch, k tomu mrte blikajúcich svetielok a považujeme to za bezpečné. Dokonca máme tú drzosť to nazývať "inteligentné priechody."