To tu ale riadne klesla úroveň za tých pár týždňov, čo som tu bol naposledy...
Hádam to bude len dočasné, spôsobené tými najnovšími depresívnymi správami ohľadne tunela.
Mimochodom, keď som sa dozvedel ten pôvodný najnovší (koľký už?) termín dostavby (myslím ešte koniec roku 2023),
hneď som si pomyslel svoje a aj som sem napísal, že mu samozrejme neverím.
A ani ma neprekvapilo, že mi tentoraz konečne nik nevynadal za neodôvodnený pesimizmus,
keďže 20-ročná skúsenosť s naťahovaním termínov dostavby tohoto diela sa nedá neakceptovať ako argument.
Na druhej strane vnímam tie reči o megalomastve v súvislosti s D1 ako čisté blúznenie.
Hocikde inde v EU by bola takáto stavba dnes už dávno postavená ako celkom prirodzená dopravná tepna.
To len na zakomplexovanom Slovensku sa štandardne dimenzovaná infraštruktúra môže považovať za nejaký hriech nadmernej pýchy, či čo sa tu snažia niektorí diskutéri (?) naznačiť.
Podobne hlúpe je nechcieť rýchlostné cesty aj na juhu - niečo medzi D1 a M1-M3 by sa tiež hodilo.
Každopádne, ak existuje diaľnica PO-RK a ZA-BA + kúsok cez Turiec, asi sa nebudeme prihlúplo tváriť, že sa to nemá prepojiť a to čím skôr.
A špeciálne Žilina a Martin - dva okresy, kde
žije 250 000 ľudí...
Pod Strečnom nie je doprava hustejšia len preto, že sa tam ľudia zdráhajú vliezť autom, lebo bicyklom sa tých 20km dá prejsť často rýchlejšie (samozrejme, nie teraz, počas logdanu).
Viem o viacerých ľuďoch, čo prestali dochádzať za prácou z Turca do Žiliny, lebo nezvládali čakanie v kolónach tam aj späť.
Takže paradoxne ten nedostavaný tunel asi mierne znížil nezamestnanosť v Turci
OK, buďme optimisti - verím, že do roku 2027 to bude prejazdné.