Osobne som sa so symbolom osobného auta stretol v Chorvátsku zatiaľ iba na hraničných priechodoch a mýtniciach, takže jeho významom som sa nemusel zaoberať nejako do hĺbky
Podľa mňa chceli zakázať vjazd na veterný úsek aj cyklistom a ďalším skupinám nemotorových vozidiel, ale keďže by si to vyžiadalo viac zákazových značiek ako tie štyri na diaľnici, tak to vyriešili takto elegantnejšie. Aj keď teda je pravda, či značka so zákazom vjazdu bicyklov má vo všeobecnosti nejaký význam, keďže stačí preniesť/potlačiť bicykel okolo značky a môžem naň spokojne nasadnúť
(ak tam súčasne nie je aj zákaz vstupu chodcov).
Mňa by ešte osobne zaujímalo, ako značia zákazy na DC8 v oblasti Senju, kde bývajú špecifické obmedzenia pre poschodové autobusy, dodávky a oplachtované nákladiaky
(aj keď tu by asi jednoduchšie bolo postaviť policajta, ktorý by Ti povedal, či môžeš ísť ďalej)
Inak keď tu už riešime Chorvátsko a rýchlostné limity, tak tieto témy prepojím. V Chorvátsku som bol po štyroch rokoch, takže je možné, že nejde o úplnú novinku, ale na A1 na 90 kilometrov dlhom úseku Karlovac - Žuta Lokva je predpísaná rýchlosť 100 km/h (so zopár krátkymi prerušeniami, keď omylom dali Koniec všetkých zákazov
).
Ike napísal:pretože tá 80ka bola ešte 2x zopakovaná (bezdôvodne).
Na chorvátskej diaľnici boli značky so stovkou iba za križovatkami a tunelmi. Ak ale ide o takýto úsek, kde stav cesty neimplikuje takéto obmedzenie, má podľa mňa zmysel ho pripomenúť raz za čas aj značkou.
Ike napísal:Potom samozrejme zníženie na 60 a 40
Tu som mal pocit, že chorvátski diaľničiari boli na školení u nás (40 vytiahli pri oprave na A4)
Ike napísal:Nerozumiem prečo sa tá 100ka nemôže zobrazovať na portáloch, ak tam sú.
Nie je náhodou pravidlo, že trvalé obmedzenia nemajú byť zobrazované na svetelných značkách (aby už to, že tam je niečo rozsvietené, bolo samo o sebe informáciou o to, že sa deje niečo nezvyčajné)?