Stránka 3 z 23

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2005 17:44
od kaviarista
je uplne jedno, co je pahorkatina a co hora . podstatne je to, ze za tie iste peniaze, co su naliate v D1 by dnes uz dialnica BA-KE cez ZV stala.

Ale vravim, dnes je to uz passe pri sucasnom stave rozostavanosti D1. Jednoducho prijalo sa to horsie riesenie a treba vychadzat uz z novej reality a nediskutovat o tom, co sa zmenit pri najlepsej voli neda.

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2005 18:51
od Caesar
kaviarista napísal:je uplne jedno, co je pahorkatina a co hora . podstatne je to, ze za tie iste peniaze, co su naliate v D1 by dnes uz dialnica BA-KE cez ZV stala.

Ale vravim, dnes je to uz passe pri sucasnom stave rozostavanosti D1. Jednoducho prijalo sa to horsie riesenie a treba vychadzat uz z novej reality a nediskutovat o tom, co sa zmenit pri najlepsej voli neda.


Kaviarista, skús byť presnejší. Cez ZV, ale po ktorej trase? A môžem ťa uistiť, že ani jedna trasa by nebola lacnejšia ako to, čo sa dodnes preinvestovalo na D1. Jedná sa o trasy D1+R1+R3+D1 alebo D1+R1+R2(ZV-KE). Nepíš niečo, čo nemáš podložené, zavádzaš.

Nie, zvolilo sa to najlepšie riešenie ako spojiť SR dvomi spôsobmi naraz, t.j. juh-sever a západ-východ. Okrem toho bude D1 súčasťou medzinárodného koridoru, spojí rôzne oblasti SR, budú na ňu nadväzovať ďalšie D a RC. Tebe len vadí, že sa pomaly stavia južný ťah. To je chyba, ale je to chyba nedostatočného vyčlenenia financií, za to nemôže výstavba D1, pretože D1 už mala byť dávno hotová. Ja dokonca všade hovorím, že výstavbou južného ťahu sa výstavba D1 stále spomaľuje.

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2005 19:08
od kaviarista
Caesar, cela trasa BA-KE po D1+R1+R2 by nestala viac ako 200 mld. pri sucasnych svetovych cenach, ak by ju stavala firma , ktora nevykrada statny rozpocet. Zisti si, za ake ceny sa stavia v podobnom terene v niektorych okolitych statoch. Resp. nezistuj, lebo ty to zrejme velmi dobre vies.
D1 sa za 200 mld. urcite po KE nedostavia.
Cenu , ktora bola doteraz preinvestovana na D1 odhadujem na cca 200 mld. . Ak ma niekto konkretne info a mysli si, ze sa nejako rapidne mylim, nech zverejni relevantny zdroj .

Ak chces tvrdit, ze naklady na D1 budu tie iste, ako by boli na pripadnej D na trase D1+R1+R2 , tak si dovolim pochybovat o tvojom dusevnom zdravi a odbornych schopnostiach.

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2005 19:24
od kaviarista
Caesar napísal: A môžem ťa uistiť, že ani jedna trasa by nebola lacnejšia ako to, čo sa dodnes preinvestovalo na D1. Jedná sa o trasy D1+R1+R3+D1 alebo D1+R1+R2(ZV-KE). Nepíš niečo, čo nemáš podložené, zavádzaš


Aha , pardon, zle som to precital. Myslel som, ze cela D1 ma byt lacnejsia ako ine trasy.

Takze podme na vec. Existuje vobec nejaky relevantny udaj, kolko sa doteraz na D1 preinvestovalo ? Dokazeme to aj spatne preindexovat?
Lebo podla mna ten udaj existuje, ale verejnosti sa nepredlozi z jedineho dovodu: Ukazalo by sa, aka bola trasovanie D1 hlupost. Resp. D1 hlupostou sama o sebe nie je, hlupostou je to, ze sa jej priradila vyssia priorita.

Takisto ani D3 sama o sebe hlupostou nie je. Hlupostou je, ze sa vobec zacala stavat, ked este nemame dokoncene podstatne dolezitejsie useky na komunikaciach D1 , R3 , R2 alebo R4 a ze sa nevyjednali porovnatelne parametre rychlocesty s polskou stranou.

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2005 19:32
od Caesar
kaviarista napísal:Caesar, cela trasa BA-KE po D1+R1+R2 by nestala viac ako 200 mld. pri sucasnych svetovych cenach, ak by ju stavala firma , ktora nevykrada statny rozpocet. Zisti si, za ake ceny sa stavia v podobnom terene v niektorych okolitych statoch. Resp. nezistuj, lebo ty to zrejme velmi dobre vies.
D1 sa za 200 mld. urcite po KE nedostavia.
Cenu , ktora bola doteraz preinvestovana na D1 odhadujem na cca 200 mld. . Ak ma niekto konkretne info a mysli si, ze sa nejako rapidne mylim, nech zverejni relevantny zdroj .

Ak chces tvrdit, ze naklady na D1 budu tie iste, ako by boli na pripadnej D na trase D1+R1+R2 , tak si dovolim pochybovat o tvojom dusevnom zdravi a odbornych schopnostiach.


Ty si napísal, že: "za tie iste peniaze, co su naliate v D1 by dnes uz dialnica BA-KE cez ZV stala".

Takže ja si dovolím pochybovať o tebe, pretože ty prekrúcaš moje slová a na svoje zabúdaš.

Sú 2 odlišné veci:

1. To, čo sa na D1 dodnes preinvestovalo, tak za túto sumu už by stála diaľnica BA-KE cez ZV. ... čistá lož

2. Diaľnica D1 bude jednoznačne drahšia ako spojenie rýchlocestou (aj diaľnicou) BA-KE cez D1+R1+R2 (ZV-KE). ... čistá pravda

Ty si napísal verziu 1., ale pravdivá je verzia 2., no tú si ty nenapísal a na mňa si zaútočil, že ja som myslel verziu 2., pričom ja som hovoril o 1., pretože tú si ty napísal. Ok?

Ktorá firma vykráda štátny rozpočet? Definuj, pomenuj ju.

Ty rád používaš tvrdé slová, ale na základe klamstva a ohovárania. Teraz sa to potrdilo na 100%. Len preto, že sa nestavia tak ako chceš ty. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2005 19:37
od Caesar
kaviarista napísal:
Caesar napísal: A môžem ťa uistiť, že ani jedna trasa by nebola lacnejšia ako to, čo sa dodnes preinvestovalo na D1. Jedná sa o trasy D1+R1+R3+D1 alebo D1+R1+R2(ZV-KE). Nepíš niečo, čo nemáš podložené, zavádzaš


Aha , pardon, zle som to precital. Myslel som, ze cela D1 ma byt lacnejsia ako ine trasy.

Takze podme na vec. Existuje vobec nejaky relevantny udaj, kolko sa doteraz na D1 preinvestovalo ? Dokazeme to aj spatne preindexovat?
Lebo podla mna ten udaj existuje, ale verejnosti sa nepredlozi z jedineho dovodu: Ukazalo by sa, aka bola trasovanie D1 hlupost. Resp. D1 hlupostou sama o sebe nie je, hlupostou je to, ze sa jej priradila vyssia priorita.

Takisto ani D3 sama o sebe hlupostou nie je. Hlupostou je, ze sa vobec zacala stavat, ked este nemame dokoncene podstatne dolezitejsie useky na komunikaciach D1 , R3 , R2 alebo R4 a ze sa nevyjednali porovnatelne parametre rychlocesty s polskou stranou.


Ok, ospravedlnenie prijímam, ale o vykrádaní štátneho rozpočtu stavebnou firmou, tak to si prehnal. :roll:

Údaje existujú a môžeš si byť istý, že D1 je najlepšia "vec", aká sa kedy na Slovensku realizuje. Keby nie, tak v ZA končí a pokračuje len južný ťah. Ver tomu. A D3, to je na inej téme. Ale ja už nemám slová, pretože ty, Steve a aj devil nechcete počúvať. 8)

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2005 19:41
od aquila
kaviarista napísal:Ak chces tvrdit, ze naklady na D1 budu tie iste, ako by boli na pripadnej D na trase D1+R1+R2 , tak si dovolim pochybovat o tvojom dusevnom zdravi a odbornych schopnostiach.


to ze naklady na D1 po TT, R1 TT-ZV a R2 budu nizsie je jasne. uz len kvoli tomu ze RC maju nizsie parametre a rozdiel moze byt na viacerych miestach velmi velmi markantny.

pointa je v tom ze R2 toho vela (zatial) mimo spojenei vychod zapad neriesi.

kaviarista, skor je mozno hlupost preco predpokladas vyssi vyznam R1+R2 ako D1.

na R1 su napriklad "hluche" mieste medzi NR a novou banou (nemyslim absenciu dialnice/RC, ale obsluha priemyslu, obyvatelstva). medzi novou banou a ZV je to uz lepsie, ale stale nic moc.

a od ZV dalej je to uplne ale uplne zabite.

co sa tyka R2 vs. D3, tak D3 je dolezitejsia. R2 staci poriesit na urovni obchvatov pre to co plni.

R4 smerom na madare je velmi dolezita, resp je podla mna nad R2 a do znacnej miery aj nad D3.

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2005 19:48
od Caesar
aquila napísal:
kaviarista napísal:Ak chces tvrdit, ze naklady na D1 budu tie iste, ako by boli na pripadnej D na trase D1+R1+R2 , tak si dovolim pochybovat o tvojom dusevnom zdravi a odbornych schopnostiach.


to ze naklady na D1 po TT, R1 TT-ZV a R2 budu nizsie je jasne. uz len kvoli tomu ze RC maju nizsie parametre a rozdiel moze byt na viacerych miestach velmi velmi markantny.

pointa je v tom ze R2 toho vela (zatial) mimo spojenei vychod zapad neriesi.

kaviarista, skor je mozno hlupost preco predpokladas vyssi vyznam R1+R2 ako D1.

na R1 su napriklad "hluche" mieste medzi NR a novou banou (nemyslim absenciu dialnice/RC, ale obsluha priemyslu, obyvatelstva). medzi novou banou a ZV je to uz lepsie, ale stale nic moc.

a od ZV dalej je to uplne ale uplne zabite.

co sa tyka R2 vs. D3, tak D3 je dolezitejsia. R2 staci poriesit na urovni obchvatov pre to co plni.

R4 smerom na madare je velmi dolezita, resp je podla mna nad R2 a do znacnej miery aj nad D3.


Ano, aquila, v tomto by sa už dalo polemizovať a aj ja mením názor v poslednej dobe (tvoja posledná veta). R4 KE-Milhosť je pre východné Slovensko veľmi dôležitým úsek, keďže D1 bude v KE neskôr. Myslím si, že tento úsek je skutočne v posudzovaní dvoch úsekov D3 (beriem ako 1 úsek v tejto chvíli) a R4 jednoznačne dôležitejší a mal by byť nad D3. Lebo tu sa porovnáva Kysuce vs. východné Slovensko a Kysuce už ťažia z D1 a ZA.

A o stavebných nákladoch na D3 a R4 KE-Milhosť už ani nehovorím, kto by vyhral. 8)

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2005 06:22
od devil
Ale ja už nemám slová, pretože ty, Steve a aj devil nechcete počúvať.


nono...nemaluj certa na stenu :)

na R1 su napriklad "hluche" mieste medzi NR a novou banou (nemyslim absenciu dialnice/RC, ale obsluha priemyslu, obyvatelstva). medzi novou banou a ZV je to uz lepsie, ale stale nic moc.


Ale spadove oblasti su min. LV...ak by sme takto uvazovali tak hluche miesta najdene na kazdom tahu....a btw. definuj "hluche miesto"

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2005 07:45
od aquila
"hluche" miesto => v relativne velkom rozsahu nie je co obsluhovat => t.j. ci uz obyvatelstvo alebo priemysel.

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2005 07:50
od devil
"v relativne velkom rozsahu" :?: :?: :?:

ešte tak vedieť, o čom rozprávame

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2005 14:15
od zďaleka
aquila napísal:na R1 su napriklad "hluche" mieste medzi NR a novou banou (nemyslim absenciu dialnice/RC, ale obsluha priemyslu, obyvatelstva). medzi novou banou a ZV je to uz lepsie, ale stale nic moc.

a od ZV dalej je to uplne ale uplne zabite.


Hluché miesta sú napríklad Zlaté Moravce, Tlmače, Levice. Zabité je to v Lučenci a preto tam ide Johnson investovať do výroby aj bez diaľnice. Úplne zabité je to až po Košice a preto sa tam zapĺňa miesto v priemyselnom parku. Bez diaľnice.

Re: ešte tak vedieť, o čom rozprávame

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2005 14:30
od Caesar
zďaleka napísal:
aquila napísal:na R1 su napriklad "hluche" mieste medzi NR a novou banou (nemyslim absenciu dialnice/RC, ale obsluha priemyslu, obyvatelstva). medzi novou banou a ZV je to uz lepsie, ale stale nic moc.

a od ZV dalej je to uplne ale uplne zabite.


Hluché miesta sú napríklad Zlaté Moravce, Tlmače, Levice. Zabité je to v Lučenci a preto tam ide Johnson investovať do výroby aj bez diaľnice. Úplne zabité je to až po Košice a preto sa tam zapĺňa miesto v priemyselnom parku. Bez diaľnice.


Nie, KE majú sľúbenú RC KE-Milhosť a tá bude stáť skôr než bude D1 v KE.

Isteže je dobre, že sa investuje aj na južnom a strednom a východnom Slovensku, ale je to len zlomok toho, čo sa investuje na západnom a severnom Slovensku. Vo všeobecnosti najväčší rozmach je v oblasti BA až TT a odtiaľ v smere na NM, TN, Ilavu, PB až ZA. A takisto pokračujú investície aj od ZA po MT a ďalej v smere na RK, LM a PP. No nekončí to ani v PP, ale až v KK a SN.

Teda investor ide tam, kde diaľnica stáť bude, pretože väčšinou tam, kde stojí, už nie je vhodné investovať (nízka nezamestnanosť, väčšia životná úroveň, ...), preto sa na Slovensku budujú aj priemyselné parky. Niečo, čo tu doteraz nebolo a takmer pri každom bude diaľnica alebo min. cesta I. triedy. A samozrejme železnica, príp. letisko.

Re: ešte tak vedieť, o čom rozprávame

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2005 15:56
od aquila
zďaleka napísal:
aquila napísal:na R1 su napriklad "hluche" mieste medzi NR a novou banou (nemyslim absenciu dialnice/RC, ale obsluha priemyslu, obyvatelstva). medzi novou banou a ZV je to uz lepsie, ale stale nic moc.

a od ZV dalej je to uplne ale uplne zabite.


Hluché miesta sú napríklad Zlaté Moravce, Tlmače, Levice. Zabité je to v Lučenci a preto tam ide Johnson investovať do výroby aj bez diaľnice. Úplne zabité je to až po Košice a preto sa tam zapĺňa miesto v priemyselnom parku. Bez diaľnice.

johnson zainvestuje celkovo menej ako napriklad SCP len tento rok. to len na ilustraciu ...

ja viem ze je to pekne, ale je to tam slabe. levice su velka investicia ale stale je to neporovnatelne mensie ako aj napriklad KIA. v zlatych moravciach to tiez nie je ruzove, kvoli calexu mame na krku asi 3 mld nedobytnych uverov (inak mimochodom zcasti po samsungu a zcasti po thomsone), jedine co priznavam su SES tlmace. levice do prichodu hankook su na tom veelmi zle.

Re: ešte tak vedieť, o čom rozprávame

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2005 23:45
od zďaleka
aquila napísal:johnson zainvestuje celkovo menej ako napriklad SCP len tento rok. to len na ilustraciu ...

Možno máte pravdu, možno nie. Čísla na podporu svojich tvrdení neuvádzate žiadne, takže je to len propaganda.

aquila napísal:ja viem ze je to pekne, ale je to tam slabe.

Čo chcel básnik povedať týmto?

aquila napísal:levice su velka investicia ale stale je to neporovnatelne mensie ako aj napriklad KIA.

Hankook Levice nie sú neporovnateľne menšie, ako KIA. Ak sú menšie, tak sú porovnateľné. V skutočnosti ide o 3. najvýznamnejšiu investíciu po KIA a PSA. Na Slovensko prídu po zvažovaní, lebo mohli aj do Maďarska a Poľska. Každá investovaná koruna prinesie ľuďom osoh.

aquila napísal:v zlatych moravciach to tiez nie je ruzove, kvoli calexu mame na krku asi 3 mld nedobytnych uverov (inak mimochodom zcasti po samsungu a zcasti po thomsone), jedine co priznavam su SES tlmace. levice do prichodu hankook su na tom veelmi zle.

V Zlatých Moravciach to možno nie je ružové, ale to neznamená, že neexistujú alebo že majú nulovú váhu medzi Nitrou a Novou Baňou. Ďalej na východ ešte je aj Detva, aj Lovinobaňa, aj Kechnec, ale viac teraz nepoviem.

Re: ešte tak vedieť, o čom rozprávame

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2005 23:58
od aquila
zďaleka napísal:Možno máte pravdu, možno nie. Čísla na podporu svojich tvrdení neuvádzate žiadne, takže je to len propaganda.

pomylil som sa, beriem spat svoje tvrdenie. jedna sa zhruba o 1mld aj nejake drobne investicie minuly rok a vlastne aj koniec roku 2003. zhruba o tom istom je johnson (ak sa nemylim 40 milionov USD, ak hej opravte ma)
cize je to porovnatelne. s tym ze SCP dala tolko len na "upgrade" ...

zďaleka napísal:Hankook Levice nie sú neporovnateľne menšie, ako KIA. Ak sú menšie, tak sú porovnateľné. V skutočnosti ide o 3. najvýznamnejšiu investíciu po KIA a PSA. Na Slovensko prídu po zvažovaní, lebo mohli aj do Maďarska a Poľska. Každá investovaná koruna prinesie ľuďom osoh.

je radovo mensia. a nikde som netvrdil, ze je zla, prave naopak, som rad ze prisla aj tam. si zisti, ako sa snazil primator levic a ludia okolo neho. cize vobec by som to (tak isto ako KIA motors) nepripisoval vlade ale samosprave. to je to co napriklad feroslav nevie pochopit .. nasa vlada je vesmes docela mimo (jedno ktora, som dost apoliticky a politikov nemam rad by default), ale to je o inom.

zďaleka napísal:V Zlatých Moravciach to možno nie je ružové, ale to neznamená, že neexistujú alebo že majú nulovú váhu medzi Nitrou a Novou Baňou. Ďalej na východ ešte je aj Detva, aj Lovinobaňa, aj Kechnec, ale viac teraz nepoviem.

hej vahu bohuzial maju teraz zapornu .. o detve, lovibani nehovoriac. v martine, dubnici a PB je to docela podobne (dlhy za zbrojovky). ale v martine a dubnici sa ako tak snazia.

jedina firma z byvalych detvianskych strojarni ktora sa ako tak drsi su v tisovci.

ako svetla vynimka je kechnec, ale tam to zase nema nic spolocne s centralnym rozdelovanim a vladov ale SAMOSPRAVOV. skratka pokial sa budu kdekolvek na slovensku spoliehat na to ze im vlada nieco da, tak su na omyle. sami si to musia vyboxovat.

problem kopu miest je sa predat.

ci sa vam to fakt paci alebo nie, mozete slotovi nadavat aky je gauner a co ja viem co, dokaze sa o zilinu postarat. lebo maka! a neni tam len od obdobia po obdobie. a s tym suvisi aj to ze si dokaze vyboxovat prostriedky dokonca aj u vlady, ktora ma za ministra miestneho rozvoja clena SMK a vobec vo vlade je SMK. vam to stale nedochadza, ze momentalne prerozdelovanie financii nie je o preferencii vlady niekoho (co ste mohli tvrdit za meciara), ale hlavne o schopnosti jednych a neschopnosti druhych ?

vodenie za rucicku jednotlivych regionov uz skoncilo, a prehlobovanie rozdielov este len zacalo ...

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 15:56
od Alexander Velky
D 26,5 je "ideálne" pre naše podmienky.

D3 by mala mať parametre RK a R1 parametre D, ale je to jedno, hlavne, aby sa stavalo rýchlejšie než doteraz a aby sa otváralo viac úsekov ako 14 km ročne. :lol:

A treba zabudnúť na stráženie rozostavaných úsekov, pretože nás to ročne stojí 85 mil. SKK a za tú dobu, kým sa na daných úsekoch začne stavať, tak už budú mať aj tak nižšiu hodnotu, presnejšie, je takéto stráženie o ničom. Veď sa kradlo aj na moste "Košická". :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 16:11
od expwy
Inak europsky standard je 27,5 pre najnovsie useky dialnic, ale na Slovensku staci aj tych 26,5, hlavne aby uz tie dialnice boli :D

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 16:12
od Alexander Velky
MH napísal:Inak europsky standard je 27,5 pre najnovsie useky dialnic, ale na Slovensku staci aj tych 26,5, hlavne aby uz tie dialnice boli :D


Presne tak. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 21:49
od flakst
Neviete niekto aký štandard sa používa v USA? :?:

Keď som mal tu česť byť tam, tak ta dialnica mi pripadala podstatne širšia ako naše európske. Myslím, že ani ich veľké ťahače sa kvôli šírke ciest v Európe nemôžu používať. Díky za info :)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 22:05
od expwy
Skus kliknut sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate ... _standards
Je tu vselico mozne, staci si len vybrat :D
Predpokladam, ze anglicky vie uz snad kazdy.

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 17:00
od Alexander Velky
MH napísal:Skus kliknut sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate ... _standards
Je tu vselico mozne, staci si len vybrat :D
Predpokladam, ze anglicky vie uz snad kazdy.


MH, ako vravím ja, ak máš ten správny slovník, tak vieš aj po čínsky. :lol:

Inak dobrá stránka, celkovo. :lol:

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 08:19
od flakst
MH napísal:Skus kliknut sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate ... _standards
Je tu vselico mozne, staci si len vybrat :D
Predpokladam, ze anglicky vie uz snad kazdy.


Super údaje, díky.

Nenapadlo by ma hľadať takém údaje vo wikipedii - encyklopédií. :D

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 08:47
od expwy
Vo wikipedii je viac menej vsetko, pouzivam ju dost casto aj k tvorbe vlastnej stranky a je tam databaza skoro vsetkych svetovych jazykov. Aj v slovencine tam je dost prispevkov :D

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2005 08:52
od B;
Alexander Velky napísal:
MH napísal:Skus kliknut sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate ... _standards
Je tu vselico mozne, staci si len vybrat :D
Predpokladam, ze anglicky vie uz snad kazdy.


MH, ako vravím ja, ak máš ten správny slovník, tak vieš aj po čínsky. :lol:

Inak dobrá stránka, celkovo. :lol:


Len by ma zaujimalo, ako by si hladal v tom cinskom slovniku.
Najprv vsetky slova, ktore zacinaju kratkou horizontalnou palickou ... :lol: :lol:

Inak vediet anglicky a nemecky je dost bezne a dostacujuce, hadam k tomu este rustina pre tych co to mali povinne v skole a nieco sa na nich prilepilo by nemal byt problem.