Stránka 3 z 15

Re: R4 Košice-Milhosť

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2013 12:29
od juraj1
Jano1 napísal:
juraj1 napísal:BA (a čiastočne KE) je znevýhodnená v tom, že na rozdiel od iných miest:
- má v správe cesty I.triedy na území mesta (inde spravuje SSC)
- má v správe cesty II. a III. triedy na území mesta (inde spravuje VUC)
- nedostáva výnos z cestnej dane (na rozdiel od VUC)
Nespoplatnenie D na území mesta chápem ako (slabú) kompenzáciu za vyššieuvedené znevýhodnenia.


To mi napis, ktore cesty D/RC/I.triedy spravuje mesto Kosice, ja som ziadne take nenasiel.

BA spravuje 62 km ciest I.triedy. Moze ich odovzdat statu, pri tych 3 300 km ciest I.triedy by to prilis rozpocet SSC nepocitil.
Cesty II. a III.triedy nech odovzda VUC. VUC BA sa stazuje, ze nemoze investovat do majetku mesta Bratislavy a mesto Bratislava nechce tieto cesty odovzdat VUC. VUC parlament odmietol poskytnut cast penazi z dani z mot.voz. mestu Bratislava.


Napísal som "čiastočne KE". Nemal som na mysli cesty I.triedy ani D/RC. KE spravuje cesty II. a II. triedy. Tu je to presne:
c) Členenie cestnej siete podľa vlastníctva a majetkovej správy: Cesty I. triedy sú až naďalej uvedené výnimky vo vlastníctve a správe štátu (výkonsprávy zabezpečuje SSC). Na území Bratislavy súvo vlastníctve a správe mesta. Cesty II. a III. triedy sú vo vlastníctve a správe samosprávnych krajov (VÚC), na územíBratislavy sú vo vlastníctve a v správe mesta, na území mesta Košice sú cesty II. a III. triedy vo vlastníctve a v správe mesta Košice.


Zdroj: http://www.ssc.sk/files/documents/rozvo ... _cesty.pdf

Aquila: súhlasím - pokiaľ mesto dostane pomernú časť peňazí na správu II. a III. triedy tak ako VUC, je to v poriadku. Rovnako by som bol za všetkými desiatimi, aby cesty I.triedy prešli do kompetencie SSC a cesty II. a III. triedy pod VUC. V koordinácii by som problém nevidel, aj v súčasnosti je podľa mňa problém skôr v neschopnosti Magistrátu BA.

Inak kupujem si každoročne diaľničnú nálepku, takže mňa osobne by sa spoplatnenie D na území BA nedotklo. Len sa mi to zdá nevhodné. Okrem spomenutých prípadov môžem uviesť Ďalší príklad: obchvat Paríža - tiež nie je spoplatnený. A nejde o žiaden prieťah mestom. Pritom na D vo FR je systém klasických mýtnic po úsekoch, s pomerne vysokými cenami. Ďalší príklad: D obchvat Zahrebu.
Ak to mám zovšeobecniť, som proti spoplatneniu D/RC na miestach, kde slúžia v značnej miere pre lokálnu dopravu na území mesta. Okrem BA sa to určite týka aj BB, iný diaľničný prieťah mestom ma na Slovensku nenapadá.

Ešte poznámka k adresnosti daní/poplatkov: daň z motorových vozidiel, ktorej prijemcom sú VUC, tiež nie je viazaná na použitie v infraštruktúre, hoci by sa to žiadalo. O spotrebnej dani škoda hovoriť.

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2013 15:21
od devil
som proti spoplatneniu D/RC na miestach, kde slúžia v značnej miere pre lokálnu dopravu na území mesta


ja som za spoplatnenie. lebo za luxus sa platit ma. dotovat treba MHD :

gallery/image_page.php?album_id=54&image_id=16333

a za dialnice treba vyberat poplatky. tiez sa mozeme bavit o tom ze polovicu dopravnych vykonov tvoria cesty I. tr. dalsich 20-30 % cesty II. a III. a nedostavaju 70-80% penazi. co sa tyka D/RC kde nie paralelna cesta tak tam nespoplatnit, lebo moznost volby pre motoristu musi byt dana. a co sa tyka tych obchvatov tzv. RC v polovicnom profile tak tie by sa vobec nemali volat RC. lebo npr. obchvat ozdany alebo obchvat CA je RC a obchvat TT je cesta I. tr.

...a ukaz mi stat kde sa spotrebne dane vracaju komplet do infrastruktury.

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2013 16:57
od juraj1
Veď MHD sa dotuje, čo to má s tým spoločné? Nemyslím si, že by akákoľvek infraštruktúra, ktorú tu máme - vrátane diaľníc - bola nejaký luxus. Sú to všetko stavby budované vo verejnom záujme, s priamym dopadom na ekonomiku, kvalitu života, ... Je možné nájsť argumenty na spoplatnenie čohokoľvek, ale každá minca má dve strany a je otázka, či by prínosy (=výnosy) prevážili negatíva takého kroku. Ak chceme takýmto krokom vyháňať autá z obchvatu a ešte viac plniť už beztak preplnené mestské cesty, so všetkými negatívnymi vplyvmi, len kvôli tomu, aby si štátna spoločnosť nie nejako zásadným spôsobom zvýšila príjmy, tak to treba jasne ľuďom takto povedať. Môžem sa len opakovať, ale je dosť príkladov zo zahraničia, kde aj dokonca diaľničné obchvaty veľkých miest (nehovoriac o prieťahoch) nie sú spoplatnené. Asi vedia prečo to robia.

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2013 19:59
od Tomas PO
Kanky napísal:a s nalepkou na prietahu si postoji "len" niekolkokrat medzi Avionom a Petrzalkou, nehovoriac o zahltenych vyjazdoch na prietah z Petrzalky, Bajkalskej, atd...

cez den. ale podvecer, v noci, nadranom a defacto aj cez den mimo rannej a vecernej spicky maju bratislavcania zadaramo kvalitnu dialnicu zadarmo.

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2013 20:25
od Andrej
Kanky napísal:
i15 napísal:keby sa spravili preložky I/50 okolo USS, II/548 a napojenie Poľova na 548, tak sa to môže spoplatniť

nieco podobne plati v BA...ked sa postavi D4, tak ta sa moze spoplatnit a D1 a D2 v BA ostanu bezplatnymi alternativami :wink:

Praveze D1 a D2 v BA treba spoplatnit do vybudovania D4 z dovodu, aby auta nejazdili dalej cez mesto, ked nemusia.

Re: R4 Košice-Milhosť

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2013 20:57
od i15
juraj1 napísal: Ďalší príklad: obchvat Paríža - tiež nie je spoplatnený. A nejde o žiaden prieťah mestom. Pritom na D vo FR je systém klasických mýtnic po úsekoch, s pomerne vysokými cenami. Ďalší príklad: D obchvat Zahrebu.


možno je tam výnimka práve kvôli mýtu... keby sa platilo, tak sú veľké časové straty na mýtniciach

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 04. Dec 2013 20:59
od i15
devil napísal:
som proti spoplatneniu D/RC na miestach, kde slúžia v značnej miere pre lokálnu dopravu na území mesta


ja som za spoplatnenie. lebo za luxus sa platit ma. dotovat treba MHD :

http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=16333


pekný obrázok, ale treba zohľadniť aj bezpečný odstup a vtedy je už väčší rozdiel medzi autobusom a bicyklom :wink:

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2013 11:30
od juraj1
Andrej napísal:Praveze D1 a D2 v BA treba spoplatnit do vybudovania D4 z dovodu, aby auta nejazdili dalej cez mesto, ked nemusia.


Tomu nerozumiem, kade reálne by mali ísť, aby sa vyhli Bratislave? Cez Pezinskú Babu? :)

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2013 11:45
od i15
50€ za možnosť jazdiť po diaľnici je veľa, ale 100€ za nič je v poriadku

viewtopic.php?f=35&t=18720

Všetky nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony si budú musieť od 1. januára 2014 namontovať do kabín takzvaný mýtny prístroj, čiže palubnú jednotku.

...

Prvých 50 eur predstavuje depozit za používanie palubnej jednotky a druhých 50 eur je kredit, ktorý si na ňu musí vodič povinne predplatiť. A to aj v tom prípade, ak sa chystá v budúcom roku jazdiť len po cestách II. a III. triedy, kde bude mýto s nulovou sadzbou.

"Vyplýva to jednoducho zo zákona," konštatoval Bódis.

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2013 21:12
od Kanky
Tomas PO napísal:
Kanky napísal:a s nalepkou na prietahu si postoji "len" niekolkokrat medzi Avionom a Petrzalkou, nehovoriac o zahltenych vyjazdoch na prietah z Petrzalky, Bajkalskej, atd...

cez den. ale podvecer, v noci, nadranom a defacto aj cez den mimo rannej a vecernej spicky maju bratislavcania zadaramo kvalitnu dialnicu zadarmo.

V tychto dnoch je oblast okolo prist. Mosta zapchata prakticky cely den....
Keby si ti bratislavcania mali vybrat medzi spoplatnenou dialnicou alebo bezplatnou 2+2 cestou 1.tr.na tom istom mieste, tak je to jasne :wink:

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2013 21:19
od Kanky
Andrej napísal:Praveze D1 a D2 v BA treba spoplatnit do vybudovania D4 z dovodu, aby auta nejazdili dalej cez mesto, ked nemusia.

Andrej, ty si nasiel nejake mesto v cz,h,pl, kde maju spoplatnenu obmedzenu dialnicu v meste?
A ta v ba ma este navyse alernativy k lafranconi a prist.mostu cez centrum, ja neviem, ze na co vobec cakame, "podme to spoplatnit"

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2013 21:28
od Kanky
devil napísal:ja som za spoplatnenie. lebo za luxus sa platit ma.

Co konkretne je luxusom na dialnici v ba? Ze tam nie je semafor? Mpr? Vzdialenost muk? Odstavne pruhy?

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2013 21:33
od Kanky
i15 napísal:50€ za možnosť jazdiť po diaľnici je veľa, ale 100€ za nič je v poriadku

Je to sice take slovenske, ale su to nakladne auta, tie vlastnia podnikatelia a pod., nevezies nim napriklad choreho do nemocnice...

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2013 21:36
od i15
hej buržoázneho podnikateľa treba poriadne ošklbať

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2013 22:13
od ANDi
A preco by som nemohol viezt choreho / zraneneho cloveka do nemocnice nakladnym autom? :D

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2013 22:17
od Kanky
:wink: Mozes, ale je to neprakticke. Nakl.auto jazdi tam, kde zaraba, inac nie je dovod mat nakladne auto.

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2013 09:51
od juraj1
Keby sa nevyhadzovali peniaze na predražené zákazky, nezmyselné štúdie a neefektívnu výstavbu z dôvodu nekoncepčnosti v príprave, mohli by diaľničné poplatky pre SK občanov zrušiť úplne, a stále by bolo v kase viac. To je také slovenské: rozkradnúť a nechať si to preplatiť zdieraním ľudí.

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2013 12:33
od okorec
dovod na spoplatnenie je pre hlavne ten, ze skoro cele slovensko ak sa chce dostat na zapad vsetko juzne od Frankfurtu, tak musi pouzit D1 cez BA. A ta je casto upchata kvoli lokalnej vnutromestskej doprave, ktora je na dialnici bez poplatku. tranzit cez mesto by mal byt priechodny. domaci, ked nechcu stat v zapchach, nech pouzivaju MHD.

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2013 20:59
od Kanky
ak chceme mat priechodny tranzit, treba postavit D4, ktora bude spoplatnena...preco by mali obycajni ludia doplacat na to, ze stat im namiesto toho, aby postavil obchvat mimo mesta, pouzil jednoduchsiu alternativu cez mesto, ktora sa nazyva akoze obchvat...takato cesta bude stale sluzit hlavne doprave v meste, nech sa to vola dialnica alebo akokolvek...
keby bola MHD aspon v niecom lepsia (rychlost, komfort, dostupnost, cena) alebo porovnatena s osobnou automobilovou dopravou...

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 07. Dec 2013 23:50
od tomy217
i15 napísal:50€ za možnosť jazdiť po diaľnici je veľa, ale 100€ za nič je v poriadku

viewtopic.php?f=35&t=18720

Všetky nákladné autá s hmotnosťou nad 3,5 tony si budú musieť od 1. januára 2014 namontovať do kabín takzvaný mýtny prístroj, čiže palubnú jednotku.

Neviem či si to uvedomujete, ale táto "milá" povinnosť sa bude týkať aj MHD. Hlavne v Bratislave. Obávam sa, že sa to nepríjemne odrazí od nového roka na cene lístkov za MHD.

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2013 10:24
od Qwert
V prípade vozidiel MHD v BA je to chrapúnstvo, keďže tie až na pár výnimiek (D1 a D2 a linky mimo mesta) jazdia výlučne po cestách v správe mesta. Podľa mňa je ale celkovo nezmysel zaťažovať mýtom vozidlá, ktoré beztak jazdia za dotácie z verejného rozpočtu, myslím tým vozidlá MHD a prímestskej autobusovej dopravy. V podstate tým štát platí mýto sám sebe, akurát že niečo z toho si ukrojí J&T.

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2013 10:44
od i15
za úsek KE-Šaca platia spoje MHD už od zavedenia mýta :wink:

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2013 10:51
od aquila
to fakt? tak to je dost zhovadilost. presne ako pisal qwert, ze dotovane linky by nemali platit myto. len u nas by bol problem, ze na primestskych linkach by sa to zneuzivalo .. vid SADisti

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2013 11:01
od i15
bol proti tomu veľký odpor a priznám sa neviem ako to dopadlo, ale myslím že sa podarilo vyňať len úsek okolo MÚK pri Optime, kde sa otáča nosná linka 10

Re: Spoplatnenie/poplatky za uzivanie siete D a RC

OdoslaťOdoslané: 08. Dec 2013 21:14
od Andrej
juraj1 napísal:
Andrej napísal:Praveze D1 a D2 v BA treba spoplatnit do vybudovania D4 z dovodu, aby auta nejazdili dalej cez mesto, ked nemusia.


Tomu nerozumiem, kade reálne by mali ísť, aby sa vyhli Bratislave? Cez Pezinskú Babu? :)

Po mestskych komunikaciach. Ak ponechame D1 v BA nespoplatnenu aj po dobudovani D4, ktora spoplatnena bude, tak budu vsetci jazdit dalej po D1, ktoru vsak potrebujeme maximalne odlahcit.

V najblizsich tyzdnoch budem investovat do auta okolo 1000 € na bezne veci v ramci dlhodobej udrzby (nove pneu, skorodovany vyfuk, atd.), takze otazka 50 € za vyuzivanie nadradenej infrastruktury mi pride absolutne smiesna...