Stránka 3 z 75

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2010 09:07
od pohodak
presne...na tie 3 useky musia najst v pohode peniaze v rozpocte + fondy...medzicasom riesit vstup DSS, na to maju minimalne zvysok tohto a cely rok 2011...akurat mam silne obavy ci sa ten 1. balik predsa nejako nepretlaci, siroky+durkovsky je znama dvojicka, tu nam moze uz len EU (zase raz) zachranit prdel, aj ked nepriamo...

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2010 16:13
od DrX
stanog napísal:i15 - neodpustím si reakciu - to 4-ročné meškanie diaľnice cez PB síce nespôsobilo prerušenie výroby v KIA ale stotisickam slovákov obrovské nervy počas prejazdu PB nehovoriac o vysokej finančnej a časovej strate - vyrátaj si keď tam denne len 20 000 aut strávilo navyše len 15 minút = 5 000 hodín denne x 4 roky je 7 300 000 hodín - pri len minimálnej hodinovej mzde len 50 SK je to 365 mil. SKK alebo 12,2 mil. EUR. A to nepočítam palivo, exhaláty, životné prostredie v PB...


stanog, zrátaj si finančné a časové straty z toho, že:
1. všetká doprava východ-západ sa trepe už 20 rokov po nedokončenej predraženej dlhej tunelárskej D1 (zatiaľčo juhom to už dávno mohlo byť za lacný peniaz dokončené);
2. že aj po dokončení D1 slovenskí plánovači vymysleli, že každé auto KE-BA má ísť o 60 km / minimálne 1/2 hod dlhšie severom než logickejším juhom;
a potom môžeš riešiť smiešné odrobinky ako 12mil EUR.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2010 16:52
od Pacho
DRx ako chces počítať straty kombajnov, ktore chodia juhom, ktory ide 35,a keby bola dialnica tak pôjde 40, a to len vlete, ale teraz važne už x krat sa písalo, a je to veľmi ľahko pochopiť, nie je dôležite spojiť BA a KE, ale všetky priemyselne agromerácie, prepojenie so zahraničím ..... nechceš mi tvrdiť, že nie je dôležitejšie prepojenie severu, konkretne ZA s Čr?? ako akokľvek južne časti??? A koniec koncov, ak chce niekto chytro BA -KE tak može ísť cez BP, nič mu v tom nebráni, už sa x článkov popísalo, aké je to výhodne, no zatial sa tam asi nik neako extra nehrnie, čím to len môže byť???

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2010 17:24
od DrX
No, žeby bola na hnanie oviec zo salaša na lazy potrebná 4-prúdová diaľnica, 40 tunelov a rýchlosť vyššia ako 35km/h sa mi tiež nezdá ;-).

Ostatné fakt nemá cenu ani diskutovať.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2010 17:28
od Pacho
asi tak, nema cenu diskutovať.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2010 19:06
od miroa
DrX napísal:No, žeby bola na hnanie oviec zo salaša na lazy potrebná 4-prúdová diaľnica, 40 tunelov a rýchlosť vyššia ako 35km/h sa mi tiež nezdá ;-).

Ostatné fakt nemá cenu ani diskutovať.


Prosim ta uz sa zobud. D1 je medzinarodný koridor spolu s D3 tak tu stale nefantaziruj o juznom spojeni BA - KE. Tu nejde o to aby si sa prepravil na východ co nie su len KE ale aj severovýchod. Tak uz prestan spamovat forum tvojov teoriou "juznej lacnej a neviel akej naj dialnice", a nemienim sa tu o tom dohadovat. Myslim ze je to nazor viacerych clenov fora.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2010 19:59
od JaNY
Alebo este jeden argument: / ale ten uz nie pre DrX, pretoze verim ze po dnesnom dni sa to zmeni / Bolo zistene ze denne sa vyberie z KE a okolia 1 000 vozidiel denne do BA. Keby vsetci sa vybrali severnou trasou, tak pri Ziline by neboli intenzity 23 000 aut, ale "len" 22 000 . A juznou pri Roznave nie 9 000 ale "az" 10 000. Koniec dalsieho argumentu.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2010 21:23
od Pacho
JaNY, prosim Ta skus napísať, čo si s tym vlastne chcel povedať, a uveď tiež zdroj tvojej informácie?. Zvláštne čísla, ale v podstate nič nehovoriace. Tych tvojích 1000 vozidiel sa všetky vyberu do BA cez ZA? žiadne nejde cez ZV, alebo všetkých tisíc ide cez BP??. To akože tych tvojích 1000 neurčitých vozidiel je argument? V konečnom dôsledku, keby sa "sever" teoreticky odľahčil o Tvojích "1000" kosičanov, vlastne by to nič nevyriešilo, takže tvoje zníženie z 23 na 22tis vozidiel skôr vyznieha z Tvojej strany ako irónia.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 20. Júl 2010 21:26
od dragon
....takže tvoje zníženie z 23 na 22tis vozidiel skôr vyznieha z Tvojej strany ako irónia....


:idea: :wink:

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 01:34
od JaNY
Ten prieskum, kolko aut sa denne vyda z KE do BA som cital pred par rokmi. Myslim ze to bolo v Trende.
A na tych intenzitach som chcel poukazat ze D1 sa nestava len pre spojenie KE z BA. Akurat ze som tu tisicku aut pri Ziline mal dat opacne. Takze plne stebou suhlasim Pacho, miroa a mnohymi dalsimi.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 08:19
od sorgo
DrX napísal:No, žeby bola na hnanie oviec zo salaša na lazy potrebná 4-prúdová diaľnica, 40 tunelov a rýchlosť vyššia ako 35km/h sa mi tiež nezdá ;-).


:)))

miroa napísal:Myslim ze je to nazor viacerych clenov fora.


len by som chcel podotknut, ze nazor ohladom ovela lacnejsej juznej trasy nerozumne zatracovanej kvoli politickym dovodom a zasluhou "betonovej lobby" naozaj nie je ojedinely. viac v archive prislusnej temy.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 09:02
od devil
stanog, cakanie v kolone v PB alebo inde nie je hned ekonomicka strata, kolony su vacsinou v piatok tj par tisic ludi sa dostane na svoju chalupu o par hodin neskor...no hroza. si tu vypisoval ze cesta na vychod trva tak ako volakedy lebo par novych usekov "vykompenzovala" vacsia premavka, hlavne ked viaceri napisali svoje skusenosti o BA-PO za 4:15-30 co si volakedy nemohol urobit ani nahodou cez horne povazie, PP a okolite dediny, branisko s okolim, hybe, vychodna...iba ak si sa cez ne rutil 100-kou...lebo bolo malo aut... figelova praca ma byt o.i. posudzovana podla toho kolko problemov na cestach vyriesi a nie kolko mld. tam naleje.

DrX, bezny den trval prejazd PB vacsinou 15 min. som sa zasmial reklame ze usek usetri pol hodinu...to by nevyzeralo tak ze medzi TT-NR nie je o nic menej juhovychodnych evc ako predtym a severovychodnych evc mierne menej. v tom je vela okresov vychodu nielen KE (kt. idu nielen do BA ale aj TT a pod.) takze doprava vychod-zapad je urcite niekolko tisic aut denne. a vacsinou nechodia vrchom.

miroa a podla teba kolko aut jazdi na severovychod ci severozapad ? vacsina hdp sa vytvori na uzemi kde dialnica existuje najma ked pripocitam buducu R1. si myslis ze dialnica vzkriesi skapaty zbrojarsky priemysel a turisticky ruch alebo si myslis ze pobocka VW alebo poloprazdny priem. park v PP je zaklad ekonomickeho rastu?

argument papierovych koridorov bol uz mnohokrat vyvrateny, tie neberu vazne ani v cechach a ani v polsku. nasa dialnica nadvazuje na zahranicie iba v okoli BA aj to cez D2.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 16:48
od i15
celkom rozumne:

viewtopic.php?f=35&t=13873

"Som presvedčený, že sa do roku 2014 podarí vytvoriť medzi Bratislavou a Košicami nadštandardné cestné spojenie. V akej rýchlosti a v akej úrovni, je súčasťou nielen analýzy, ale aj rokovaní," odpovedal Figeľ na otázku, kedy bude diaľnica z Bratislavy do Košíc hotová. "A keďže to nechcem predbiehať a zároveň tým oslabovať negociačnú pozíciu, poviem to po skončení rokovaní s partnermi," uviedol ďalej Figeľ. Za jeden z problémov doterajšieho stavu označil to, že bývalá vláda si vo výstavbe diaľnic dávala nereálne ciele, čím sama seba tlačila do nevýhodnej pozície a partneri to využívali, ba až zneužívali.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 16:57
od dragon
OK takze celkom realisticky mozem povedat, ze v polovici roku 2014 nebude D1 po Kosice ani komplet rozostavana nie to este odovzdana do uzivania. Za predpokladu ze zastavi a zrusi uz rozbehnute PPP co sice zatial nepripustil ani nevyvratil ale avizovane vyuzivanie fondov DSS ktore to ma vsetko zazracne zachranit tomu nasvedcuje. Je vidiet ze Figel absolutne nie je od fachu ze taketo veci vyhlasuje. A potom o 4 roky (ked vydrzia) bude zas hovorit, ze je dobre si davat vysoke ciele aby ste dosiahli co najlepsi vysledok a bla bla bla.... pricom teraz hovori ze minula vlada si dala nesplnitelne ciele.... Pamatajte tieto slova...

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 17:14
od i15
rozostavana moze byt a mali by si to dat medzi ciele

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 17:18
od Andrej
dragon, a co by si chcel pocut? D1 po KE do roku 2014 uz nedokoncis, pokial nezacnes okamzite stavat Visnove, ktore ma dlzku vystavby minimalne 48 mesiacov.
Napriek tomu, ze Figel nie je odbornik v doprave, planuje zatial rozumne kroky.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 17:38
od aquila
presne, toto je konecne normalne vyjadranie .. aj ked kopu jednoduchsich ludi to nepochopi... najma tu "nadstandardnu" komunikaciu ...

v principe gro usekov sa da do volieb 2014 v pohode stihnut .. jedine tunely okolo ziliny nie .. ked sa aj v lete 2011 zacne stavat na celej D1 od martina po presov a dostavia sa nabrezna v presove, plus nieco na R7 a R2 .. tak u mna dobre

faktom ale je ze minula vlada si dala nesplnitelne ciele

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 18:13
od dragon
faktom ale je ze minula vlada si dala nesplnitelne ciele


To aj tato ak sa do programoveho vyhlasenia dostane termin roku 2014.

Rozostavana byt D1 moze ale nebude.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 19:21
od DrX
Konečne SITA od niekiaľ vyhrabala (potiahla?) aj nejaký dokument, ktorý má hlavu a pätu!!!
viewtopic.php?f=35&t=13874&p=110130#p110130
Ak seriózne máknu na R2 Zvolen - Rožňava (a R4 KE-Milhosť), tak sa dá skutočne povedať, že "Vláda zabezpečí do roku 2014 nadštandardné cestné spojenie Bratislavy a Košíc" aj napojenie východu na európsku dialničnú sieť!!! Keď sa ešte podarí pozdlž tej R2 ZV-RA rozbehnúť takých 5 Kechnecov, je šanca, že sa obraz JV Slovenska dramaticky zmení - či sa to už *** pachom páči alebo nie.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 19:39
od dragon
...a zdynamizuje výstavbu úsekov na rýchlostnej ceste R2 Zvolen - Rožňava.


To neznamena , ze sa cela postavi. Hadam bude uz komplet dokumentacia a zacnu sa (a mozno aj otvoria) 2 max. 3 useky do 2014 viac necakajte. "5 Kechnecov" dovtedy nepribudne nie v tejto oblasti ale urcite nie ani v celej SR aj keby hospodarska kriza skoncila dnes.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 20:01
od i15
DrX napísal:Konečne SITA od niekiaľ vyhrabala (potiahla?) aj nejaký dokument, ktorý má hlavu a pätu!!!
viewtopic.php?f=35&t=13874&p=110130#p110130


Pekny material, zo zaciatku to vyzeralo dobre, ale po vymenovani vsetkeho sa pytam, ze kde na to chcu zobrat peniaze :) Treba vsak pochvalit za navrhovane zlucenie SSC a NDS a tiez za snahu riesit dopravne problemy komplexne, nie len spajanim BA a KE do roku X.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 21:05
od devil
To neznamena , ze sa cela postavi.


a keby to tak napisali uveril by si ? pred par dnami nas tu niekto presvedcial ze R2 bude naposledy, podla tohoto je ZV-RV fakticky hned po ZA-PO.

most presadil R7, ked postavia len vypadovku z BA tak to bude fajn, dalej mosty cez rieky do hu
vychodniari presadili urychlenie R4, zaradenie R9 do siete
D3, D4, R5, R6 tiez bez akychkolvek terminov

mne tam chyba nieco na KE-MI namiesto budimir-bidovce

zlacnenie ciest, zlucenie NDS a SSC je OK. v zasade dobry plan je zapojit DSS. PVV je OK, zalezi na podrobnostiach

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 21:56
od Pacho
Tak tie všeobecne keci sú o ničom, a zrejme zostanu tuna cele 4 roky. Najlepšie perla je "nadštandardné" prepojenie.... ono na Sk bude pomaly nadštandardná aj poriadna cesta I triedy.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 21. Júl 2010 22:48
od pohodak
jasne radsej treba tvrdit ze dialnica do KE bude postavena za 3.5 roka...je to sice upny blud, ale bezny slovensky lud ma rad velke slova, s realnymi cinmi ich konfrontovat nedokaze :roll:

DrX - ked bude na D1 chybat obchvat presova a ziliny to uz ako vychod (v tvojom zmyslani je sice vychod obmedzeny na kosice) nebude napojeny na europsku dialnicnu siet? :roll: mna len udivuje zmyslanie typu "kto nepresadzuje len a len R2 je ***" :roll:

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2010 04:49
od i15
Ked si vsimnete, tak Figel netvrdi, ze sa postavi cela D1, ale len "nadstandardne spojenie".