Moderátor: Moderátori
devil napísal:vjazdy do NR:
I/65 od ZM 8.716 aut
R1A 10.558
II/562 od SA 11.236
I/64 od NZ 23.436
I/51 od LV 14.144
III/1641 7.269
III/1661 6.650
I/64 od TO 16.906
III/1617 5.220
II/513 od HC 6.652
III/1640 ???
spolu 110.817 aut
vjazdy do ZA
od BY 28.413
II/507 10.431
III/2070 3.523
III/2099 3.733
III/2100 3.066
I/11 20.145
I/64 od PD 14.624
III/2084 7.504
I/18 od MT 26.563
II/583A 15.481
spolu 133.483 minus 5.800 aut v oboch smeroch strazov-brodno cize nieco cez 120.000 aut
cize napriek R1 maly rozdiel v pocet aut. okolo NR 6 MUK, vsetky na R1 a R1A, okolo ZA 2 MUK na D3 a potom ani neviem vsetky spocitat...mozno tak 10 MUK na I/11, I/60, I/18, II/583...cize obrovsky rozdiel v kapacite ciest v mestach.
devil napísal:estakada, rondel, krizovatky na mostnej co lavobreznej....kde mas taketo nieco v nitre ?
devil napísal:to je sice pekne co pises, ludom v regionoch nevysvetlis ze preco nemozu mat dialnicu ked je D3 pre 5.000 aj menej aut...ked je D1 v PO kraji ledva cez 10.000 aut. skoda ze sa takto nerozmyslalo pred 20 rokmi. teraz je uz neskoro, pochopia max. poloprofil pri velmi nizkych intenzitach
devil napísal:mame vychodnu D1...najvacsi problem dargov-pozdisovce kvoli mestam a dedinam...bez toho nema zmysel bavit sa ani o poriadnej ceste I. triedy, nieze dialnice
R3...problem tvrdosin, nizna-dlha, sedliacka dubova, d. niva, krupina, sahy....bez toho nema zmysel bavit sa o poriadnej ceste I. triedy
citam co pise ineko o R4....podla nich treba kapusany-lipniky, giraltovce a radoma-s. stiavnik-rakovcik. poriadna cesta I. triedy bez tychto preloziek nie je mozna.
devil napísal:poriadna cesta I. tr. je C9,5, prehladna, s odbocovacimi pruhmi, pripadne extra pruhom na stupani, bez dlhsich prietahov, bez inych obmedzeni 40-60. to nesplnaju min. vyssie uvedene ani tie na R2 co sa chystaju. toto vsetko sa zmesti do ceny tych 3 co si spomenul. tam treba optimalizovat.
devil napísal:keby sa stavalo ako v okolitych krajinach tak dnes by plakala ZA ze preco sa stavia prioritne podla nakladov a preco sa zohladnuje viac pocet obyvatelov ako intenzity.
devil napísal:vy len "zodpovedne" hlasite kazde zdrzanie, keby takto zodpovedne hlasili v TT, NR alebo BA tak vy sa ani nedostanete na rad v tom dopravnom servise.
lostrail napísal:Soroska nepredstavuje tak narocny teren, aby sa to nedalo zrealizovat za zlomok ceny tunela
vladik67 napísal: Príčinou je inflácia...
Možno preto, že sa (asi) voľakedy viac uprednostňovala preprava železničná pred cestnou, aj keď i tá nebola/nie je všade...nevo83 napísal:•••A cuduj sa svete k niekt mesteckam nejde pomaly ani poriadna cesta I.triedy, takze historia je aj na vychode len s rozdielom ze NIE SU ziadne poriadne cesty, D1 KE-Mi nie je ani vo vyhlade 10r... a o priemyselnych parkoch sa ani nebavme... vsade su len nik nechce dojst lebo cesty...
devil dovolim si tvrdit ze DARGOV /kopec/ nie je vobec problem, podla mna je luxusne porieseny z oboch stran... Miesto tohto tuneloveho useku a jeho fin nakladov radsej postavit Dargov- Michalovce.
Prečo je potrebné presúvať dopravu z D1 na R2? Tam kde nebude R2 tam sa pôjde cez obce... Zabúdaš na nezanedbateľný fakt a tou sú nové postupy a technológie, ktorý výstavbu zlacňujú. Ak sa k tomu pridá automatizácia tak o 10-20 rokov bude na stavbe 1/3-1/4 robotníkov, vlastne to už nebudú robotníci ale "programátori" a opravári strojov.
LOL
Ľuďom nikto nikdy nič nevysvetľoval ani vysvetľovať nebude. Drvivá väčšina sa do toho nerozumie, takže sľuby a potom nejaká primitívna výhovorka stačia.
Otázka je, či má zmysel sľubovať všade RC a udržovať stav mizérie na viacerých jedničkách (napr. R8), alebo sa na RC vykašľať a riešiť jedničky za menšie peniaze.
Problém je, že tie tri sú core TEN-T, t.j. priorita. Dajú sa optimalizovať (okrem Turany - Hubová), ale evidentne moc nie je záujem.
Problém RC je, že v mnohých prípadoch je tendencia realizovať ich taktiež megalomansky vo vzťahu k predpokladaným intenzitám.
Nepoznám kritériá výberu projektov v zahraničí.
Intenzity a náklady majú najväčšiu váhu. Ale stavať RC lebo stojí iba 8 miliónov/km polprofil a prejde po nej 5 tisíc vozidiel v roku 2030 nemá zmysel, na to plne postačuje riešiť jedničky. Inak sám si napísal, že v PO kraji sa stavala D1 pre 10 tisícové intenzity. Namiesto toho v rozumnej krajine by sa realizoval úsek LL - DS. Tu to máme obrátené, keby sa naozaj intenzity brali do úvahy, tak to vyzerá inak. Iba teraz CBA a HzP zmenili kus pohľad na priority, aby sa zosekali finančné požiadavky na D a RC.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.