Stránka 2 z 124

Realnost terminu

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 07:47
od ELZ
Pri takych dlhych casovych horizontoch je termin realnost relativna. Podla mna je to otazka priorit a mnozstva penazi. Prednedavnom som cital statistiku, ze Francuzi postavili za 4 roky tolko dialnic, kolko ma Slovensko celu planovanu dialnicnu siet aj s RK (plus minus autobus). Ak pominiem penazny problem, vystavba sa urychlit neda, ale moze sa robit paralelne - t.j. zacnu sa robit naraz vsetky mosty, tunely, cesty atd. Toto by som povazoval za minimalnu realnu dobu. A zvysok je otazka priorit a penazi - dalsia vlada moze mat ine priority (ved napr. kedysi isty pan minister dopravy hovoril, ze BA-KE do roku 2005)

OdoslaťOdoslané: 09. Aug 2005 11:15
od Hefaistion
Najprv k tejto otázke. Nie je dosť dobre zadaná, pretože ak už niečo minister sľúbil, tak by to chcel určite aj dodržať a teda by to aj mal dodržať.

V praxi je však jasné, že D1 BA-KE v r. 2010 nebude, aj keby bolo dostatok finančných zdrojov. Je otázne, či by sa dalo postaviť spojenie ZA-RK za 4 roky, plynule bez problémov, ak sa má ešte robiť aj trasovanie. Takže to je síce aj otázka peňazí, ale hlavne času.

Úseky od PP by nemuseli byť také náročné, ale záleží predovšetkým od vlády v r. 2006, aký zvolí postup, pretože tu ešte nie sú doriešené ani všetky pozemky, o trase ani nehovoriac.

Takže ja to vidím tak: Reálnych termínov už tu bolo veľa. Diaľničná výstavba je najmä o politických rozhodnutiach. Takže skôr to vidím, že vysoko optimistickým variantom, čiastočne aj stihnuteľným by mohol byť r. 2012. Tým reálnejším, ak vezmeme do úvah najmä politický vývoj v tejto oblasti ako aj reálne možnosti štátu pri financovaní, keď aj PPP ak bude, tak najprv len na 50%, tak by som videl skôr obdobie okolo r. 2014-2016.

Rok 2012

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2005 13:09
od gyro
Podľa Návrhu Rozvojového programu priorít verejných prác na roky 2005 až 2007 schváleného vládou SR dňa 18. augusta 2004 (je to na www.highways.sk), tam je mnoho usekov, ktore sa maju ukoncit 2012 (Lietavská Lúčka - Višňové, Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová, Hubová - Ivachnová, Jánovce - Jablonov).
Otazka je, ci tieto terminy buduca vlada skrati, resp. predlzi...

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2005 07:34
od random
niektore strany sa uz dneska vyhrazaju ze spomalia rychlost vystavby dialnic (ba dokonca zastavia)... preco lebo to nieje prosocialne a na dialnice idu rocne desiatky mld.SKK (priamo i nepriamo) ... je ibba smutne ze prave taketo strany maju najlepsie preferencie ... a teda aj najvacsiu sancu vytvorit novu vladu ... ak sa to stane je takmer 100% iste ze sa vsetko po.se.re a BA-KE budu spojene najskor v 2050:( a to nie severnym ale juznym tahom stat pride o 100mld. SKK z industrialneho rozvoja a turistyky ... vychod ostane tam kde je teraz (v ri.ti ak by nahodou niekto nevedel) a na severe sa budu denne tlacit v kolonach 10-tky tis. aut. ... no ale nech vyhra ten schopnejsi ... a len dufam ze to nebude rana pod pas... ako je napriklad terajsi minister MDaT a spol.

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2005 11:56
od aquila
random. mozes dat nejaky link ? ;) ako hold neviem preco u nas takto sa kazda nova vlada sprava k dialnicnemu programu ... :roll:

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2005 14:58
od johhan
Po voľbách sa na dialnice bude dávať o 5-20 mld ročne viac ako doteraz. To rozmedzie je závisle od strany ktorá zostaví vládu. Pravicová menej .. ľavicová viac a aj za cenu oddialenia prijatia eura.

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2005 15:54
od devil
niektore strany sa uz dneska vyhrazaju ze spomalia rychlost vystavby dialnic (ba dokonca zastavia)... preco lebo to nieje prosocialne a na dialnice idu rocne desiatky mld.SKK (priamo i nepriamo) ... je ibba smutne ze prave taketo strany maju najlepsie preferencie ... a teda aj najvacsiu sancu vytvorit novu vladu ...


najlepsie preferencie ma smer a neviem o tom, zeby take nieco chystal. Fico sa rad predvadza a aj ked si nemyslim ze bude davat o 20 mld. naviac tak nejake navysenie urcite bude. Hdp rastie a infrastruktura je najdolezitejsia hned za skolstvom. takze bude z coho davat, len nech neprezenie uvery.

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2005 17:25
od random
k nasledujucim volbam mozem povedat iba tolko ... pojdem k nim ...odvolim a ako kedysi hovorila jedna peresanka vo svojej relacii :)))) este neviem kto to bude ... do poslednej chvilky nesom rozhodnuty ktora strana ... jedna ec je ista ze to nebude strana ktora bude chciet marit rzvoj tohto statu ci uz svojou minulostou alebo svojimi vyhlaseniami ci prgramom ...

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2005 17:44
od aquila
OT: random, tak to mas problem, lebo podla tej tvojej vety by si nemohol volit nikoho :lol:

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2005 18:06
od random
ano mas pravdu ... :) ale volit budem mam na to pravo tak ho vyuzijem ale velmi si rozmyslim koho

OdoslaťOdoslané: 23. Aug 2005 12:58
od Caesar
Nech vyhrá ktorákoľvek strana, tak diaľnica D1 nebude postavená v KE do r. 2010. To je fakt.

Môže tu byť nádej na vyššiu sumu peňazí (Smer-SD, ĽS-HZDS, ...) než z iných strán, ktoré sú orientované viac na zavedenie EURA alebo majú iné ciele. Väčšinou sú to pravicové strany, no nie vždy.

Tu ja však vidím riziko. Môže byť dobrá vláda, ktorá dá na výstavbu viac peňazí po celé 4 roky. No potom tu bude vysoká rozostavanosť, vysoké pracovné tempo, vysoké náklady, veľa nových otvorených úsekov, veľa úsekov pred otvorení, veľa pripravených tendrov, ... a prídu ďalšie voľby, kde sa môže stať to, čo v r. 1998. Zastavenie výstavby, komplexne celej.

Treba väčšiu spoluprácu ľavice-pravice, koalície-opozície. Ako napr. v Chorvátsku, kde jedna vláda začala a druhá dokončila, pričom sa vymenili hlavné vládne strany. Je jedno, aké sú tam dane/podpora stavebníctvu, ceny atď., ale jedno je dôležité - politická kontinuita pri diaľničnej výstavbe, pretože diaľnice sa nestavajú za 4 roky, ale majú program na 5-10-20 rokov a ten treba aspoň na 80% plniť bez ohľadu na to, aká je strana pri moci. Alebo ho aj zmeniť, no ponechať "peniaze v obehu" a nerušiť všetko, pretože nakoniec aj tak všetci prerábame. 8)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 10:04
od wazari
Vcera som cital Miklosovu viziu. Od r. 2010 mat prebytkovy rozpocet, do roku 2020 vymazat verejny dlh a od roku 2020 sa zacat zadlzovat kvoli vyrovnavaniu nakladov dochodkovej reformy. No, uvidime, ako budu postupovat dalsi ministri financii a ich pohlad na financovanie infrastruktury.

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 10:45
od aquila
ono co sa tyka miklosa, tak jeho refermy nie su sice to najlepsie co svetlo tohto sveta uzrelo, ale plus minus to ide a pomaly sa utriasaju a prinasaju skor osoh.. co sa o inych ministerstvach ani moc neda hovorit .. aj ked s tym prebytkovym rozpoctom by som to videl velmi biedne ... ono je aj ekonomicky dokazane ze prebytkovy rozpocet nemusi byt vzdy to najlepsie .. skor postupne znizovat celkove zadlzenie ..

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 11:18
od mel
wazari napísal:Vcera som cital Miklosovu viziu. Od r. 2010 mat prebytkovy rozpocet, do roku 2020 vymazat verejny dlh a od roku 2020 sa zacat zadlzovat kvoli vyrovnavaniu nakladov dochodkovej reformy. No, uvidime, ako budu postupovat dalsi ministri financii a ich pohlad na financovanie infrastruktury.


Kde si to cital? Skor mi to pride, ze nie prebytkovy rozpocet, ale znizovanie zadlzenia ... s tou dochodkovou reformou je to fajn, je pekne mat vysoke dochodky a preto sa oplati zadlzit, aby sa ludia mali dobre aj na dochodku...

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 11:41
od aquila
mel: to zadlzovanie suvysi s dobehom stareho systemu, v ktorom su ludia co maju teraz 40-50 rokov, ktory nie su v druhom piliery a ktory v tom obdobi pojdu do dochodku .. po tejto faze uz sa stat uplne zbavi zodpovednosti za ludi ;)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 12:03
od mel
aquila napísal:mel: to zadlzovanie suvysi s dobehom stareho systemu, v ktorom su ludia co maju teraz 40-50 rokov, ktory nie su v druhom piliery a ktory v tom obdobi pojdu do dochodku .. po tejto faze uz sa stat uplne zbavi zodpovednosti za ludi ;)


tu ta musim opravit ... priebezny system bude tvorit dalej okolo 50% (aj ked mozno nie objemom vyplatenych dochodkov), kedze stale aj ti, ktori sporia v druhom pilieri odvadzaju polovicu do priebezneho na svoje osobne ucty... takisto sa moze niekto rozhodnut (ak prejde Ficov navrh, ktory nie je uplne nerozumny podla mna), ze nevstupi do druheho piliera ... takze bude dostavat dochodok iba od statu... samozrejme tych variant je niekolko, pravdepodobne kym my (okolo 30r) budeme dostavat dochodky, system sa este niekolkokrat upravi...

Ja som skor chcel reagovat na to, ze plusovy rozpocet je blbost podla mna, treba investovat peniaze ... ci uz do splatok dlhu alebo inych projektov, ktore maju pozitivny prinos, napriklad dialnic a RC (aby sme zostali pri teme) :)

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2005 12:38
od wazari
Cital som to v dakej drobnej sprave k prerokovavaniu rozpoctu.
Ten prebytkovy rozpocet ma byt na splacanie verejneho dlhu.
Predpokladam, ze naklady na dochodky budu vyvolane tym, ze bude mensi prisun penazi od obyvatelstva (povinny II. pilier a mensi pocet platiacich ludi) a zaroven potreba platit viacerym dochodcom (dlhsi vek, viac dochodcov ako takych).

OdoslaťOdoslané: 31. Aug 2005 18:29
od Antimander
Na Slovensku nebude prebytkový rozpočet, pretože jednoducho po týchto niekoľkoročných škrtoch prijde schodok vo výške viac ako 100 mld. SKK. Nik nebude nahrádzať štát ... dostavba Mochoviec možno ano cez Enel, ale za cenu vhej el. energie, ale riešenie diaľničnej siete, oprava bytov, modernizácia železníc, ... investície v zdravotníctve, školstve, ... toto všetko treba. A v prípade ľavicovej vláde ešte aj sociálny systém. :wink:

OdoslaťOdoslané: 29. Sep 2005 16:32
od Caesar
Antimander napísal:Na Slovensku nebude prebytkový rozpočet, pretože jednoducho po týchto niekoľkoročných škrtoch prijde schodok vo výške viac ako 100 mld. SKK. Nik nebude nahrádzať štát ... dostavba Mochoviec možno ano cez Enel, ale za cenu vhej el. energie, ale riešenie diaľničnej siete, oprava bytov, modernizácia železníc, ... investície v zdravotníctve, školstve, ... toto všetko treba. A v prípade ľavicovej vláde ešte aj sociálny systém. :wink:


Ak tu bude ľavicová vláda vládnuť, t.j. nebude "len" vo vláde, tak schodok vo výške 100 mld. SKK sa dá očákavať, ale možno, že bude max. 99 mld. SKK, aj keď ťažko predpovedať, pretože schodok sa dá očakávať na úrovni 5% HDP, možno aj 7-8% 1-2 roky, potom by mal schodok klesnúť.

Diaľnice budú "stáť" cca. 2% HDP ročne. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Sep 2005 07:35
od Christian Sch.
do Košic v 2010 ? jo "ZLATÝ OČI" :-)

OdoslaťOdoslané: 02. Okt 2005 14:52
od Antimander
BA-KE v r. 2010 nebude, to je môj názor.

Ak sa podarí, tak v r. 2008 bude D1 kompletná po ZA.

Ale úseky od ZA po RK a od PO po KE budú buď rozostavané alebo sa práve začnú stavať a ja som presvedčený o tom, že ani na 1/2 profil nebudú min. 2 úseky v dĺžke cca. 40 km. Je to nereálne.

Horšie je, že napr. región Michalovce bude odrezaný od BA ešte veľmi dlho, min. do r. 2015-2020. Pretože do r. 2010 sa neplánuje veľa úsekov stavať na D1 od KE po MI a aj keď bude existovať RK R4 KE-Milhosť bude do r. 2010 postavená, tak Maďarsko nepostaví do r. 2010 napojenie od Miskolca po SR. Plán je až v r. 2015. :wink:

OdoslaťOdoslané: 06. Okt 2005 15:41
od Adaios
Minister je politik a tak to co slubi plati len v jeho volebnom obdobi. A kedze slubil rok 2010, tak je to nerealne.

Realny najskorsi mozny termin je podla mna r. 2013. Ale na cca. 40 km len na 1/2 profil. :lol:

Avsak tipujem, ze bude dovtedy existovat na D1 aj nejaky usek od KE po Ukrajinu. :wink:

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2005 09:29
od devil
Navrh statneho rozpoctu otvorene hovori o 2013 a rocne by sa na D1 malo odovzdavat 10-20 km okrem roku 2008, tam by to malo byt vyse 40 km. Na buduci rok 14 km (zrejme Vrtizer-HP).

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2005 11:22
od Adaios
devil,

je to tak, ale MDPT SR stále trvá na r. 2010.

Nič však nestratí reálne ak sa to nesplní.

Doležitý bol r. 2006 pre D1 v ZA, to sa nesplnilo a teraz SR dosť aktívne jedná s KIA na náhradných riešeniach. Sankcie hrozili aj hrozia, ale podľa mňa sa uplatňovať nebudú. :wink:

NDS stale tvrdi 2010

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2005 15:52
od B;
podla clanku v monitoringu
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1705
hovorca NDS p. Janosik hovori o dialnici v KE v roku 2010.

M. JÁNOŠÍK:

"Kladiete veľmi veľa otázok, ktoré spolu nesúvisia. Samozrejme, že naša firma má dlhodobú koncepciu budovania diaľničnej siete. V jej úvode je ale zadefinovaná priorita vlády. A tá jasne hovorí, že rok 2006 je limitujúci po Žilinu a rok 2010 je limitujúci po mesto Košice. Súčasne sa rozbiehajú..."

Moderátor:

"Vieme, že ich nestihneme."

M. JÁNOŠÍK:

"Dovoľte mi nekomentovať vaše vyjadrenie. ...



Resp. spomina aj celu D1


V úhrne do roku 2010 by mala byť postavená celá D1‑ka."



Rozhovor je datovany 14.10.2005.

Tak ja fakt neviem, ked uz ani Janosikovi sa neda verit, na koho sa ma obratit pospolity lud?