Miro napísal:Áno, vyzeralo by to zaujímavo, keby sa na klasickej pumpe tankovalo hodinu. Našťastie to tak nie je a nepotrebujem k tomu ani smartfoun s aplikáciou.
Len na klasickej pumpe asi tazko urobis rodinny nakup pocas ktoreho sa Ti auto nabije bezne o 100-200km. Pripojenie a odpojenie od nabijacky netrva tak dlho ako tankovanie na klasickej pumpe. Mozes lyzovat, byt v aquaparku, muzeu, v kine, u holica/kadernika,v restauracii,... a zaroven tankovat benzin/naftu? Nabijat pocas takychto aktivit mozes.
Pacho napísal:Jano 1 , píšeš trocha od veci. Nemám prehľad o cenách nabíjania, ale som uvádzal rýchlonabíjačky a tam je cena určite niekde inde, ako píšeš.
Keby si pozorne cital ten clanok, tak by si si urcite vsimol, ze ide o "ultrarýchle nabíjačky" a to je nieco ine ako "rýchlonabíjačky". A preto som uviedol: "ZSE ma pri programe Partner 0.29E/kWh za DC nabijanie", teda ide o rychlonabijacky do 50 kW vratane, ejoin povazuje rychlonabijacky do hodnoty 60kW a GW ma rychlonabijacky do 100kW vratane, az nad tymito hodnotami su "ultrarýchle nabíjačky" (UFC). A kto potrebuje iba obcas nabijat mimo domu a pouzije ZSE program Partner tak moze predplatenych 40kWh pouzit kludne aj na UFC a ked nestacia tak si na UFC bude platit 0.39E/kWh, co je pri beznych 17kWh/100km 6.63E.
Su vodici, ktori jazdia velmi dlhe trasy denne, taki nech si predplatia 400kWh za 69E (program ZSE Flat), mozu to pouzit aj na UFC a ked sa im to podari cele minut tak jazdia za 0.1725E/kWh, co je pri 17kWh/100km 2.93E/100km.
Cize ked chce niekto hladat sposob ako co najdrahsie nabit, aby ukazal, ze to je drahsie ako tankovanie, tak nech sa paci. Ceny a cenniky za nabijanie su komplikovane a chapem, ze snad aj vacsina ludi nie schopna sa v tom uplne vyznat. Zatial je to omnoho komplikovanejsie ako tankovanie benzinu/nafty, na druhej strane jazdenie na elektrinu moze byt vyrazne lacnejsie ako jazdenie na fosilne paliva.
Pacho napísal:Keď si zoberieš už dialnicu, a v zime tak EM nemá šancu konkurovať, autu na fosílne paliva.
To si rozhodne nemyslim. V zime, presnejsie povedane v chlade, treba baterie zahrievat ak su studene, ale aj odberom sa zahrievaju, teda zima neznamena na dlhsich trasach neznesitelne vyssiu spotrebu, zvlast ak maju tepelne cerpadlo.
Tesla Y mala pri 5C a 120km/h spotrebu 21.4 kWh/100km a pri 18C 19.5 kWh/100km.
https://insideevs.com/news/581011/mic-tesla-modely-cold-range-test/#:~:text=range%20of%20327%20km%20(203,temperature%20of%205%C2%B0CTeploty -1 az -6.6C - niektore auta skoro rovnaku spotrebu ako pri 21C a niektore nepodarky az 1.5 nasobok.
https://www.axios.com/2022/03/04/the-cold-hard-truth-about-electric-vehicles-in-winterTeda EV od Tesla, Audi, Jaguar, Hyundai, Nissan, aj VW urcite nemaju s mrazom zasadny problem, ktory by ich znamenal, ze maju v porovnani s autami na naftu/benzin drahsiu prevadzku v zime.
Ja som mal na spalovacom aute v zime priemernu spotrebu vyssiu o zhruba 20% nez v lete.
Pacho napísal:Je rozdiel, na jedno natankovanie spravit skoro 1000km, ako 300, alebo potom sa motkat po dialnic a spravit 500?
Kolko krat do roka prejde priemerny vodic 1000 km/den?
A ked casto tak si moze kupit EV s dlhsim dojazdom a rychlym nabijanim.
KIA EV6
Dojazd: až 528 km
Rýchle dobíjanie: z 10% na 80% už za 18 minút
https://www.kia.com/sk/nove-auta/ev6/zistit-viac/?cmpid=ppc|4491_kia_longterm_online_2022|kia|link||&cmpid=ppc|4491_kia_longterm_online_2022|google|e|kia%20ev6