Stránka 2 z 2

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2006 19:35
od Adaios
devil,

SR nebude odovzdavat 100 km dialnicnej siete ani 1 nasledujuci rok, to sa neda, je to nerealne. Ani tolko km nie je rozostavanych a pocet planovanych rozostavanych km by mal dosiahnut max. na uroven 170 km, co by bolo rocne otvaranie na urovni max. 80 km.

Na rozostavanie aspon 200 km dialnic naraz (1-2 roky) a odovzdanie aspon 100 km v jednom roku by bol potrebny rocny rozpocet na vystavbu dialnic min. 50 mld. SKK za predpokladu D1, D3 a R1 a vystavby dnes rozostavanych usekov.

Zeleznicnte trate mozno nie su strategicke ale bez ich oprav nebudu schopne prevadzky a bez investovania do novych vlakov nebude mat po nich co jazdit - to nejde o EU ale o vnutrostatnu verejnu a nakladnu dopravu.

Suma 15-20 mld. SKK na vystavbu dialnic je prilis mala. Uz by SR pod 20 mld. SKK klesnut nemala. To je realne splnitelne. A ohladom politiky - devil o niecom je lavica a o niecom je pravica a ked to tak sledujem tak premier SR tvrdi kto sa ako tesi do vlady - on je v nej od r. 1998 a dnes uz nema vacsinu, ani realne vladu.

OdoslaťOdoslané: 06. Mar 2006 19:38
od Adaios
A dalej - keby bola vlada v SR ktora by davala len na investicnu vystavbu 50 mld. SKK 4 roky po sebe - to je 200 mld. SKK.

Potom kludne moze dojst doba na sumu 25 mld. SKK. To je za 4 roky dalsich 100 mld. SKK.

Za 8 rokov by SR mala preinvestovanych cca. 300 mld. SKK a idealne aj s PPP postavenych este cca. 100 km dialnic naviac v hodnote cca. 100 mld. SKK.

Takze - nic nie je nemozne.

Šetrenie od roku 1998 do roku 2004

OdoslaťOdoslané: 28. Jún 2006 19:49
od Dialniciar
Napísané v IS v komunikácii medzi mnou a Andrejom:

Dy napísal:Bankový sektor stál SR 130 mld. SKK po r. 1998. A na diaľnice sa takáto suma nenašla dodnes. Viď: http://www.highways.sk/highways/highways.html dole, tabuľka. A to už nehovorím o tom, že vtedy 130 mld. SKK na banky je dnes 250-260 mld. SKK na diaľnice. Takže jednoducho na diaľnice sa nenašlo, pretože sa postupovalo podľa toho, že to je zbytočnosť, že to SR nepotrebuje, že to bol výmysel Mečiara, že to treba zrušiť a ... a dnes sa zisťuje, že to bola jedna veľká chyba.

Vyspelá krajina, ak aj má problémy, tak sa snaží za každú cenu investície do infraštruktúry neobmedzovať, naopak, snaží sa pomáhať si úvermi či PPP. Dobre, nemuseli byť Mochovce, nemuselo byť tak veľa bytov, ale malo sa investovať do diaľnic a keď by to neboli diaľnice, tak to mala byť vtedy ešte celá cestná sieť alebo to nemusela byť doprava, mohlo to byť práve bývanie, či energetika alebo investície do vodného hospodárstva (vodovody, kanalizácia, priehrady, ČOV atď.), ... ale nebolo vôbec nič. Ty to nazývaš politickou chybou, ja to nazývam blbosťou politikov z tejto vlády.

Aj Argentína, po krachu niekedy okolo roku 2000, neobmedzila výdavky na infraštruktúru. Pretože to je zásadná chyba. Dnes to investorom prichádzajúcim do SR chýba najviac, až potom je slabá vymožiteľnosť práva.

Takže podľa mňa to boli politické žvásty, že dáme viac ďalšie roky, reálne sa nikdy nedalo, do r. 2004 sa čakalo na EÚ, teraz sa to ani nevie minúť a to som zvedavý na r. 2007.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2006 08:53
od Lubo
Dy:
Nechcem obhajovať vládu, tiež si myslím že za to čo sa stalo v našom bankovom sektore malo niekoľko ľudí sedieť, ale investori o ktorých hovoríš by tu neboli prišli ak by nemali istotu že peniaze sú tu v bezpečí. Postupnosť krokov bola podľa mňa správna - najprv ekonomické podmienky, potom infraštruktúra. Problém je v tom, že prvý krok sa uskutočnil, druhý v podstate nie, lebo výdavky na diaľnice rapídne nerastú.

A ešte jedna vec do diskusie: 130 mld. vláda "investovala" do bankového sektora prevažne v roku 2000. V tom období bola príprava diaľníc v takom stave (neboli ani nakreslené), že aj tak reálne by sa tých 130 mld. preinvestovalo až o dva tri roky neskôr.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2006 16:54
od Dialniciar
Lubo napísal:Dy:
Nechcem obhajovať vládu, tiež si myslím že za to čo sa stalo v našom bankovom sektore malo niekoľko ľudí sedieť, ale investori o ktorých hovoríš by tu neboli prišli ak by nemali istotu že peniaze sú tu v bezpečí. Postupnosť krokov bola podľa mňa správna - najprv ekonomické podmienky, potom infraštruktúra. Problém je v tom, že prvý krok sa uskutočnil, druhý v podstate nie, lebo výdavky na diaľnice rapídne nerastú.

A ešte jedna vec do diskusie: 130 mld. vláda "investovala" do bankového sektora prevažne v roku 2000. V tom období bola príprava diaľníc v takom stave (neboli ani nakreslené), že aj tak reálne by sa tých 130 mld. preinvestovalo až o dva tri roky neskôr.


A ty si kto :?: To odkiaľ máš takéto informácie :?:

1. Výdavky na diaľnice práveže rastú a to o viac ako 50% z r. 2004 na r. 2005 a z r. 2005 na r. 2006 :shock: , že to nevieš, to je tvoj problém. Ibaže problémom je, že trh na toto nebol pripravený a preto sa v r. 2005 viac ako 3 mld. SKK neprestavali a v r. 2006 to bude podobná suma.

2. V r. 2000 diaľničná sieť "nakreslená" bola, ... existovala, lebo sa na základe toho stavala v r. 1996-1997 a len sa prišlo s Aktualizáciou starého programu :shock: , že to nevieš, to je tvoj problém. A mimochodom, projekty nie sú na D1 dodnes spravené. A záleží aj od EIA a ďalších povolení, ...

No, tak toto sú vedomosti, ktoré keby mi povedal študent alebo človek pracujúci pri výstavbe diaľnic, tak asi sa rozplačem. :cry:

A ja znovu opakujem, že jednoducho žiadne "kroky" pri infraštruktúre nie sú možné. :!:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2006 07:01
od Čavo
Dy napísal:1. Výdavky na diaľnice práveže rastú a to o viac ako 50% z r. 2004 na r. 2005 a z r. 2005 na r. 2006 :shock: , že to nevieš, to je tvoj problém. Ibaže problémom je, že trh na toto nebol pripravený a preto sa v r. 2005 viac ako 3 mld. SKK neprestavali a v r. 2006 to bude podobná suma.

Myslím si, že nie trh nebol pripravený. Maslo na hlave majú MDPaT a NDSas. Keby sme to chceli zvaliť na trh, tak by musel nastať stav, že nie je toho, kto by to postavil. Čiže by muselo byť výberové konanie a nenašla by sa žiadna firma, ktorá by to chcela stavať, prípadne ktorá by mala urobiť predstavebnú prípavu. Lenže ani neurobili poriadne prípravu, ani nehľadali firmu, ktorá by to za nich poriadne urobila.

Myslím si (nemám to ako potvrdiť ani vyvrátiť), že sa schválne takto diletantsky pracovalo, aby sa ušetrili peniaze, ktoré prakticky nemali, alebo ich chceli presmerovať inam s tým aby sa mohol niekde inde hľadať vinník. A zároveň, aby mohli tvrdiť, že "veď oni chceli dať na stavbu diaľnic viac peňazí."

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2006 09:08
od Lubo
Dy:
1. „A ty si kto?“ To je ako námet do diskusie? Myslíš si, že ak napíšeš hŕbu príspevkov, tak že si múdrejší? Alebo keď máš ruky špinavé od cementu alebo asfaltu? Nechcem Ti radiť, ale skús vnímať, čo hovoria ostatní. Tvoja reakcia zaváňa nadutosťou a nadradenosťou.
2. Skutočné výdavky na diaľnice 2003: 7,162 mld SKK
2004: 8,830 mld SKK = rast 23%
2005: 11,55 mld.SKK = rast 31%
plán 2006: 13,783 mld. SKK = rast 19%
Otázka znie: Kde je Tvojich 50% 2005/2004?
3. „Trhom“ by som nenazýval to, že štátne inštitúcie neboli a nie sú pripravené preinvestovať minimálne 20 mld. ročne, ktoré sú potrebné na to, aby sa cestná sieť prispôsobila súčasným požiadavkám.
4. Pardon, pod „nakreslená“ som nemyslel, že niekto zobral mapu a nakreslil ceruzkou čiaru a povedal „toto je D1“ – áno, máš pravdu, takáto diaľnica tu nakreslená bola. Myslel som naprojektovaná, a to v skutočnosti nebola, čo potvrdzuješ aj Ty, že doteraz nie je. A tu sa dostávame k jadru veci, ktoré Ti z môjho príspevku uniklo: 130 mld., ktorými štát sanoval bankový sektor v roku 2000, by v roku 2000 nikomu nepomohlo, lebo nebolo nič pripravené.5. Uvedom si človeče, že ja nie som Tvoj študent, a cháp diskutujúceho ako partnera.
6. Keby si aspoň čítal, čo som napísal. Prvým krokom je ekonomické prostredie, druhým infraštruktúra, takže neviem o akých krokoch v infraštruktúre hovoríš.
7. Oficiálne týmto žiadam administrátora, aby ma vymazal ako užívateľa z tohto „diskusného“ fóra.

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2006 16:10
od Dialniciar
Lubo napísal:Dy:
1. „A ty si kto?“ To je ako námet do diskusie? Myslíš si, že ak napíšeš hŕbu príspevkov, tak že si múdrejší? Alebo keď máš ruky špinavé od cementu alebo asfaltu? Nechcem Ti radiť, ale skús vnímať, čo hovoria ostatní. Tvoja reakcia zaváňa nadutosťou a nadradenosťou.
2. Skutočné výdavky na diaľnice 2003: 7,162 mld SKK
2004: 8,830 mld SKK = rast 23%
2005: 11,55 mld.SKK = rast 31%
plán 2006: 13,783 mld. SKK = rast 19%
Otázka znie: Kde je Tvojich 50% 2005/2004?
3. „Trhom“ by som nenazýval to, že štátne inštitúcie neboli a nie sú pripravené preinvestovať minimálne 20 mld. ročne, ktoré sú potrebné na to, aby sa cestná sieť prispôsobila súčasným požiadavkám.
4. Pardon, pod „nakreslená“ som nemyslel, že niekto zobral mapu a nakreslil ceruzkou čiaru a povedal „toto je D1“ – áno, máš pravdu, takáto diaľnica tu nakreslená bola. Myslel som naprojektovaná, a to v skutočnosti nebola, čo potvrdzuješ aj Ty, že doteraz nie je. A tu sa dostávame k jadru veci, ktoré Ti z môjho príspevku uniklo: 130 mld., ktorými štát sanoval bankový sektor v roku 2000, by v roku 2000 nikomu nepomohlo, lebo nebolo nič pripravené.5. Uvedom si človeče, že ja nie som Tvoj študent, a cháp diskutujúceho ako partnera.
6. Keby si aspoň čítal, čo som napísal. Prvým krokom je ekonomické prostredie, druhým infraštruktúra, takže neviem o akých krokoch v infraštruktúre hovoríš.
7. Oficiálne týmto žiadam administrátora, aby ma vymazal ako užívateľa z tohto „diskusného“ fóra.


No kľudne nech ťa zmaže a najlepšie aj mňa, výdavky na diaľničnú infraštruktúru - to odkiaľ čepráš také sprostosti ? A to som ešte slušný.

A ja tvrdím, že neexistuje riešiť finančné problémy tak, že sa odsunie infraštruktúra, pretože to spôsobí ešte väčšie problémy, čo sa aj stalo.

A že nebolo v r. 2000 nič pripravené ???????

S tebou ja si nemám čo povedať. :!:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2006 16:13
od Dialniciar
Lubo, ja ti zase odporúčam naštudovať si príslušné témy na tomto fóre a som naozaj zvedavý, koľkí podporujú na tomto fóre zastavenie a spomalenie diaľničnej výstavby.

Som naozaj zvedavý, že kde máš sumy 19 a 22 mld. SKK na diaľničnú výstavbu. A ďalšie sumy k tomu. MDPT, NDS, EIB atď., niečo extra, hlavná časť je len na NDS.

Dovolím si tvrdiť, že ty o diaľničnej výstavbe nevieš nič a že ja smrdím asfaltom ??? No aspoň nie niečím iným. :idea:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2006 21:50
od juraj1
Dy napísal:No kľudne nech ťa zmaže a najlepšie aj mňa, výdavky na diaľničnú infraštruktúru - to odkiaľ čepráš také sprostosti ? A to som ešte slušný.


Výdavky, ktoré uviedol Lubo, sú pravdivé, ak veríme údajom na stránke JG (www.highways.sk). Tak sa trošku kontroluj...

OdoslaťOdoslané: 01. Júl 2006 18:05
od Dialniciar
juraj1 napísal:
Dy napísal:No kľudne nech ťa zmaže a najlepšie aj mňa, výdavky na diaľničnú infraštruktúru - to odkiaľ čepráš také sprostosti ? A to som ešte slušný.


Výdavky, ktoré uviedol Lubo, sú pravdivé, ak veríme údajom na stránke JG (www.highways.sk). Tak sa trošku kontroluj...


Avšak to je len jedna časť výdavkov na cestnú infraštruktúru. :idea: :idea: :idea:

Ale veď dobre, šetrite si na cestách. :twisted:

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 12:18
od Dialniciar
Takmer hrozilo, že táto vláda bude na diaľniciach šetriť, ale na 50% za tento rozpočet môže minulá vláda, ktorá podcenila stav pripravenosti. Na druhú stranu minulá vláda chcela spustiť 1. etapu PPP v hodnote stavebných nákladov 22-24 mld. SKK.

Takže hodnotiť sa bude dať reálne po jednom roku, čo sa bude robiť a aký bude rozpočet na rok 2008. :idea:

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 17:36
od Jurislav
Ale veď vláda na dialniciach šetrí...tak, že ich nestavia :-)

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 17:54
od Honda
Jurislav napísal:Ale veď vláda na dialniciach šetrí...tak, že ich nestavia :-)


Táto vláda dáva v tomto roku 20 miliárd Sk .. má rozostavaných stále viac jako 100 km.

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 19:20
od aquila
100 km bolo rozostavanych uz za minulej vlady ...

OdoslaťOdoslané: 13. Feb 2007 19:39
od Honda
aquila napísal:100 km bolo rozostavanych uz za minulej vlady ...


Ano, ja viem a preto by táto vláda mohla dokázať postaviť min. 100 km, ideálne 140 km za 4 roky a rozostavanosť by sa mala udržať nad 100km. To je čistá matematika, nič iné. Horšie ale je, že tá rozostavanosť je 100 km ale niektoré úseky sa stavajú miesto 3 rokov už 10 rokov. :shock:

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2007 15:59
od Dialniciar
Honda napísal:
aquila napísal:100 km bolo rozostavanych uz za minulej vlady ...


Ano, ja viem a preto by táto vláda mohla dokázať postaviť min. 100 km, ideálne 140 km za 4 roky a rozostavanosť by sa mala udržať nad 100km. To je čistá matematika, nič iné. Horšie ale je, že tá rozostavanosť je 100 km ale niektoré úseky sa stavajú miesto 3 rokov už 10 rokov. :shock:


To je daň za neustále novopoklepávané úseky a rozsiahle prípravné práce, ktoré odčerpávajú priveľa peňazí a daň za nadpriemerné vyvolané investície.

Nebol by problém s rozostavanosťou, keby bol približný rozpočet vždy na 3 roky. A takto ani samotná NDS nevie, kedy sa ktorý úsek rozostavia a kedy sa ktorý otvorí. Zverejnenie týchto dátumov je všade vo svete ešte na začiatku stavby a odchýlky sú 6 mesiacov vopred až 3 mesiace po termíne, ale u nás je zverejnenie pár týždňov pred otvorením a aj to nikto kompetentný nechce zodpovedne povedať.