Moderátor: Moderátori
StVO napísal:Ike napísal:Ja nechcem rýpať. V tejto téme nie som doma. Ale z čisto vodičškého hľadiska: ak je na ceste s MPR 90 km/h osadená značka s MPR 70 km/h, ktorá má v zmysle národných pŕavnych predpisov platiť aj za križovatkou, pokiaľ nie je ukončená, ako ten človek, ktorý odbáča z vedľajšej cesty vie o tomto obmedzení a vie, že nemôže ísť 90?
Nerýpeš, logicky sa pýtaš Takže - ono aj v krajinách, kde „križovatka neruší,“ je povinnosť opakovania zákazu za križovatkou. Nie však kvôli priamo jazdiacim vodičom, ale práve kvôli tým, čo na ňu odbočujú. Prečítaj si detailne, čo som napísal v pôvodnom príspevku o praktických rozdieloch medzi oboma prístupmi.
Inak Tvoju otázku by bolo možné rozšíriť. Napríklad, ako má vodič vchádzajúci na cestu z gruntu vedieť, či a aké obmedzenia na tej ceste platia? Alebo ako má vodič, ktorý sa otočí, vedieť, či je v protismere obmedzenie rýchlosti alebo či sa tam smie parkovať...? Alebo keď niekto zaparkuje a neskôr do auta nasadne iný vodič, ako má vedieť, aké značky sú pred tým miestom, kde parkoval? Odpoveď znie, má to proste vedieť, jeho problém ako si to zistí. Lebo keby sme zachádzali do takýchto absurdít, tak by sme museli obmedzenia opakovať za každým pozemkom a vyznačovať aj protismerné obmedzenia a to by ešte len bolo peklo.
StVO napísal:Mimochodom, Subotica nie je práve nejaká malá obec, je to cca ako Prešov
StVO napísal:Ešte priatelia, keď sa tu rozoberá zelené peklo, všimli ste si ten úžasný cieľ, že Blatné? Zato 100x významnejšie Šenkvice sa nezmestili.
To už tam mohol byť zrovna Červený majer, tam majú aspoň niečo ako letisko
StVO napísal:Zároveň je dôležitá aj stabilita cieľov, t.j. nie je vhodné, aby sa hlavný diaľkový cieľ menil každých 30 minút jazdy, ideálne by som – ako tranzit – mal ísť podľa jedného cieľa tak 1 až 2 hodiny.
Ike napísal:Konzultovali sme to s kolegami od cestárov a buď nechceli, alebo nevedeli povedať, ako to bolo. Vraj ale chceli vplyv polície oslabiť zo "súhlasu" na "stanovisko", ale policajti si tam pretlačili "záväzné stanovisko".
Ike napísal:Žiaľ, za posledný mesiac sa dozvedám, aké katastrofy robia policajti, od zasahovania do dráh (napr. v Bratislave, kde rozhodujú o priechodoch pre chodcov na miestach mimo cestných komunikácií)
Ike napísal:Mne sa myšlienka rušenia rýchlostí a obmedzení páči, rovnako ako (ak sa nemýlim, Taliani to majú) opakované značky po určitej vzdialenosti.
Ike napísal:Išiel som cez Suboticu raz v noci a nič tam nebolo (ale áno, pozerám, že 6. najväčšie mesto).
Vlados napísal:StVO napísal:Zároveň je dôležitá aj stabilita cieľov, t.j. nie je vhodné, aby sa hlavný diaľkový cieľ menil každých 30 minút jazdy, ideálne by som – ako tranzit – mal ísť podľa jedného cieľa tak 1 až 2 hodiny.
Tak s týmto máme problém. Na severnej trase sa strieda Poprad/Prešov/Košice a na južnej (od západu) Zvolen/Banská Bystrica, od východu je to len Zvolen.
Pri vjazde na R1 (Budča) je uvedená Bratislava a Žiar nad Hronom, no žiadna Nitra. Tak potom aká dôležitý uzol je tá Nitra?
Vlados napísal:A keď už tak diskutujem tak na R7 bude významný cieľ Komárno? a po predĺžení po NZ budú tým cieľom Šahy?
StVO napísal:racto napísal:Inak ta TP 100 je fajn. Vidno že to nerobilo par sebanominovaných ľudí ktorý si presadzuje len svoje. Napr tam pekne tam vidno používanie modrej subplochy.
No fasa. Akože dobre, Češi v posledných TP 100 vyčistili celkom dosť šejnovín, stále tam ale kopec nezmyslov zostalo (vieme, komu poďakovať). Ovšem Ty musíš zo všetkého vyzdvihnúť úplne emblematickú blbosť reprezentujúcu tie najhoršie československé tradície. Modrá subplocha na diaľnici, vzniknutá podľa logiky „keď je ceste zelená vložka, musí byť na diaľnici modrá.“ Fakt debilná logika ilustrujúca totálne nepochopenie významu farieb na dopravných značkách a aplikáciu samoúčelného inžinierskeho farbičkovania značiek, čo potom vyzerajú ako cirkus Humberto a informácie nimi podané sú ako súvetia Národného Kapitána.
racto napísal:To staršie je lepšie. Pekne všetko v modrom, velel si že ideš na cestu nižšieho významu.
expwy napísal:Nie som presvedčený o tom, že tento farebný cirkus orientáciu vodiča zlepšuje...
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p161047
Tomas PO napísal:expwy napísal:Nie som presvedčený o tom, že tento farebný cirkus orientáciu vodiča zlepšuje...
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p161047
a to je prepanajana co?
Hank napísal:racto napísal:To staršie je lepšie. Pekne všetko v modrom, velel si že ideš na cestu nižšieho významu.
Presne tak, inak by si si mohol mysliet, ze vyjazdom z dialnice ides na cestu vyssieho vyznamu.
Miro napísal:Stále zostáva otázka - čo je križovatka? V zákone je definovaná, ale na ceste je často ťažké poznať, či je to križovatka alebo výjazd z miesta mimo cesty.
Česi začali označovať výjazdy z miesta mimo cesty červenými smerovými stĺpikmi - niekde je z toho priam červené peklo.
racto napísal:To staršie je lepšie. Pekne všetko v modrom, velel si že ideš na cestu nižšieho významu.
IceFox napísal:Inak čo som si pozeral ich fórum, tak sa im celkom nepáči ,že používame skratky štátov v bielej elipse aj ako samostatný cieľ (a nie len ako dodatkovú značku k diaľkovému a/alebo prihraničnému mestu).
Peter_CA napísal:Myslím, že hlavne im vadí, keď sa nedostatočne oddeľuje a mieša sa význam dodatkovej značky a samostatného cieľa - inými slovami Brno (CZ) a Žilina (UA)
IceFox napísal:Inak ,čo som čítal ďalej tak celkovo sa im nepáči austria-like značenie (kopirujeme rakušákov).
Tomas PO napísal:expwy napísal:Nie som presvedčený o tom, že tento farebný cirkus orientáciu vodiča zlepšuje...
http://forum.ceskedalnice.cz/viewtopic. ... 47#p161047
a to je prepanajana co?
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Kvík a 25 hostí.