tak predovsetkym poprosim moderatorov aby zrusili duplicitnu temu "Čo rozostavia vláda p. Radičovej v roku 2010 ?" a prispevky dali do tejto....v podstate v poltucte tem sa bavime dookola o tom istom... musim zareagovat na zopar nezmyslov...
"A potom som vážne zvedavý na vaše (pohodak, Andrej, B;, aquila, i15, devil, ...) názory typu "dôležité je, čo rozostavia a čo otvorí ona sama za 4 roky" "
dolezite je najma co sa rozostavia. uz len to ze minule palcak zase perlil o urychlenom rozostavani aby sa D1 stihla otvorit do 2014 tj. sprevadzkovanie 7,5 km visnoveho za rovnaky cas ako sprevadzkovanie 1 km borika a 1,5 km sitiny.
radicova prevzala Sk s vyse 7 percent deficitom a rast hdp bude mozno oproti krizovemu roku 2009 tj. oproti 2008 bude stale prepad. fico mal v 2007 vyse 10 a v 2008 vyse 6 percenty rast hdp, NEBOLO TREBA ziadne PPP lebo peniaze boli. napriek tomu na dialnice isli historicky najnizsie sumy, takze v sucasnom stave nikto nemoze ziadat viac a preto sa neda hovorit o ziadnych terminoch
ano, za dzurindu sa vylucila ta grecka firma...napokon bol ale usek m-j postaveny za taku cenu o ktorej pri zverejnenych stavebnych nakladoch PPP sme mohli snivat. "formalne"
fico rozostavat 100 km. to ich mohol "formalne" aj otvorit den pred volbami.....
Nová vláda môže predĺžiť termín a kľudne dať štátnu záruku
a ked predlzia termin potom banky znizia urok na polovicu alebo EK nebude mat problem so zamlcanim chranenych uzemi ? statnu zaruku na uvery (na PPP !!) uz schvalovali, dobre rano... a mimochodom PPP malo urychlit vystavbu, predlzenie terminu je pre obhajcov PPP synonymom urychlenia ?
To je zaujímave, každý kritizuje predraženosť PPP, ale nikde by som sa nedopátral konkrétnych čísiel a vyhodnotenie, že okoľko sú predražené a v čom.
minule odovzdana dialnica M31 stala okolo 6,5 mil euro za km. ziadna rovina, ale zaseky, mosty, prelozky inz. sieti pri BP, zeleznice, CB kryk. nasa slavna R-ka kopirujuca teren (dufajme ze tam nebude vela 80 km/h obmedzeni) cez oracinu vyse 2x tolko. bez splatok udrzby a pod. hladaj a dopatras sa.... potom si pozri na ake uroky si dokaze pozicat Sk so zavedenym eurom a s relativne nizkym dlhom a aky urok je PPP.
Dôkaz výhodnosti PPP, denne je predpoklad že úsekom PPP1 prejde v priemere za 30 r 75 tis vozidiel/deň, tj. horedole je to 150 000 vozidiel, keď každé na danom úseku ušetrí len 1, 5 lt PHM tak to máme denne ušetrené 225 000lt x 1,24€ = 28 125€ + indexácia nárastu PHM za tridsať rokov ........ x 365x30, došiel som k úspore , ktorú mi kalkulačka ani nedokáže spočítať. Ešte rátaj, že sa vyťaží o tolko menej ropy, koľko sa ušetrí životné prostredie?? .......
chybna zakladna myslienka, a preto nema zmysel si overovat cisla... to akoze bez PPP sa tento usek za 30 rokov nepostavi ? nemozes mysliet vazne.
rozostavat 100 km dialnic sa bude dat bez problemov zvladnut - z eurofondov a zo statneho rozpoctu, 50 km ZA-PO a ZV-KE je hned 100 km, k tomu 10-20 km TN-ZH, juh R4 a vypadovku R7 je naviac. R2 vacsinou na poloprofil, D na spisi tiez. dokoncit par usekov ciest ako je npr. neverending story obchvatu TT a GA. k tomuto netreba ziadne mimoriadne usilie vlady. naviac mozu byt nejake useky za uspory v DSS. D3 je mimo priorit vlady co je rozumne, vypadovky na trase R7 ci pri PO su na tom neporovnatelne horsie ako 4 pruhova vypadovka ZA. jedine konkretne ustanovenie co tam mohlo byt ze neprehodnocovat PPP ale hned rusit.
privatizacia carga a BTS je OK, ale to malo byt, zadlzene cargo v mensim obratom vela neprinesie, nepodporenie sirokorozchodnej je vitazstvo zdraveho rozumu. nevidim tam podporu malych letisk a vobec mi to nechyba.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...