Stránka 47 z 59

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2019 15:03
od devil
neviem ci to tu uz bolo: navrh cestnej siete. vyskrtnutie casti D/RC a nahradenie jednotkami (max. 110 km/h) od institutu pre dopravu a hospodarstvo cize O. Matej.

http://www.idah.sk/wp-content/uploads/2 ... _final.pdf

str. 12/23

nie je to az take extremne skrtanie ako moje, okrem severnej R4, R6 a juznej R3 ostala aj vychodna R2 a dokonca R1 na RK. :)

na lepsich cestach o.i. pribudla spojka turiec-horna nitra, spojka NZ-DS, I/72 a cesta na prechod ubla co nie je pre ND. chyba I/75 GA-SA-NZ aj I/51 NR-LV.

uspora 500 km D/RC a do 5 mld eur.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 04. Sep 2019 16:00
od rastislav5
Jasne ze to tu uz pred dvoma rokmi bolo, aj sme o tom diskutovali: https://www.dialnice.info/viewtopic.php ... 50#p193950

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2019 21:03
od rastislav5
Volby su tu o 4 mesiace, tak je zaujimave pozriet sa na hlavne dopravne zamery novych politickych stran, ktore sa podla dnesneho prieskumu s velkou pravdepodobnostou dostanu do buduceho parlamentu. Viacere starsie politicke strany svoje programy este nezverejnili (pricom napr. Smer-SD pred poslednymi volbami nezverejnil program vobec, iba "priority programu"), ale u nich sa asi da prepokladat kontinuita so sucasnymi dopravnymi zamermi.

PS Spolu:
-zameraju sa na rozvoj verejnej dopravy (najvyssia priorita) a zeleznice
-zlucia NDS a SSC, zriadia Narodnu dopravnu autoritu
-budu sa venovat obchvatom a cestam 1. triedy
-budu riesit vystavbu chybajucich dialnic, hlavne D1
-podporia cyklodopravu

Za ludi:
-odpolitizovanie dopravneho planovania a vacsi vplyv Hodnoty za peniaze
-prioritou budu cesty 1. triedy, dialnice len tam, kde to ma zmysel
-podporia budovanie obchvatov
-urychlia vystavbu a rekonstrukciu zeleznicnej siete
-podporia cyklotrasy

Zaver tykajuci sa nasho portalu: ak budu vladnut tieto strany, tak vystavba dialnic sa "zrealni", dialnicna siet sa zuzi a okrem uz postavenych usekov v nej ostanu najma chybajuce useky D1 a obchvaty financovatelne z eurofondov. Velke slovo bude mat Hodnota za peniaze. Financovanie dialnic a rychlostnych ciest zo zdrojov NDS (napr. severna R3) je asi malo pravdepodobne, kedze strany maju priority v inych oblastiach (napr. skolstvo). Vzhladom na to, ze obidve strany su proeuropske, ocakavam, ze v oblasti dialnicnej vystavby budu podporovat najma Core TEN-T koridory.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2019 21:21
od nevo83
som si normalne predstavil ze dokoncenie D1 na vychode smer MI...- a stale sa smejem.. inak ked vsetko pojde cez hodnotu tak boh nas chranuj...
inak je radost vediet ze stat si nic nemoze postavit bez eu fondov... :(

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2019 22:02
od Vlados
nevo83 napísal:inak ked vsetko pojde cez hodnotu tak boh nas chranuj...

ak raz na 10 izbový dom nemáš tak sa nemôžeš tváriť že si berieš ǘver a nevedí... presne takýmto zmýšľaním sme sa dostali do stavu v akom sme dnes.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 05:38
od nevo83
Mas pravdu ale dam inak: nova Tv kt chces stoji 4000e, ale sucasne potrebujes aj novu kuchynu a zariadenie do nej + nieco do pracovne by sa zislo... co si zvolis ?

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 07:41
od lostrail
Nie je tak zly napad zamerat sa teraz pre zmenu na zeleznice. Ak urobia prievan v ZSR a ZSSK a zintenzivnia modernizacie celej siete, nie len jednej trate, potom sa mozno ukaze, ze naozaj netreba dialnicu do kazdej dediny. Napr. uz by som dostaval plny profil R2 po Lucenec, nasledne to riesil radsej kvalitnou jednotkou obchadzajucou obce (lokalne aj 2+2, aj ked aj cela trasa riesena ako jednotka 2+2 by rozhodne znamenala usporu oproti "tvrdej" rychlostnej ceste, napr. taki Madari stavaju take mackopsy, kde je 110tka, v strede makadam a je to v pohode), ktora ma podla nasich parametrov sirsiu krajnicu ako dialnicny polprofil, so znackami upravenym zvysenim MPR a popri tom sa zameral na modernizaciu trate ZV-KE so zdvojkolajnenim, elektrifikaciou, no najma zatraktivnenim spojov na trase. A to by v tom bol cert aby to nestacilo. Zeleznicny tunel Soroska by mohol zostat urcity cas jednokolajny, ale vyhladovo by mal vzniknut plan vyvrtat druhu ruru, na styl Strecna. Namiesto cestneho tunela Soroska by sa mala zrekonstruovat cesta cez kopec, kde by bola prave v usporiadani 2+2, hlavne by toto bolo potrebne na Kosickej strane. Trat k tunelu dnes uz je dvojkolajna, aj ked sa tam jazdi v dajakom zvlastnom rezime (jedna sa pouziva tusim len ako zalozna, ci ako to maju vymyslene). Stale by to bolo lacnejsie a prinosnejsie ako polprofilovy tunel. Oproti Sturcu, Fackovu, Donovalom, Certovici a Vernaru nie je Soroska ziaden horsky priechod. Ked bolo mozne upravit trasovanie cesty medzi Breznom a Tisovcom v naozaj tazkom terene s vytvorenim uplne noveho hlbokeho zarezu v skale, aby boli dosiahnute parametre jednotky, tak Soroska bude oproti tomu uplna lahoda. Dali by sa zmiernit stupania, zakruty, cestu dovybavit kvalitnym elektronickym znacenim, stanicami udrzby (namiesto otrasneho podniku v strede kopca, ktoremu sa kazdy vyhne, ak moze, s druhou stanicou pri pumpe od Kosic a tretou pri Lipovniku nalavo od cesty smer Kosice) a stale by bola cena nizsia, ako v pripade tunela, pricom priepustnost by bola uplne inde ako pri jednorurovom cestnom tuneli.
Samozrejme, ak by vlak od Kosic mohol ist 160tkou prakticky az do Bratislavy, velmi by to pomohlo odlahcit napr. aj R1. Najdolezitejsi usek medzi Trnavou a Nitrou by zas pomohla odlahcit nova trat medzi Trnovcom a Nitrou, s modernizaciou az po Prievidzu. Potom by sme zistili, ze obludnost ako R8 je uplna zbytocnost a aj cesta smrti smerom na Drietomu by si vydychla.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 08:19
od nevo83
Da sa suhlasit s viacmenej.. ale neviem si predstavit rekonstrukciu Sorosky zbytocne vyhodene peniaze.. to radsej ist do tunela s vyhladom na buducnost kde za 10r ten tranzit len a len stupne. Na druhu stranu by vysledna suma bola ovela ovela vyssia ako dokoncenie celej R2

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 08:45
od Yoggy52
Mna by zaujimalo odkial stale chcete brat tranzit :)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 08:56
od Vlados
nevo83 napísal:Mas pravdu ale dam inak: nova Tv kt chces stoji 4000e, ale sucasne potrebujes aj novu kuchynu a zariadenie do nej + nieco do pracovne by sa zislo... co si zvolis ?

to si napísal presne. nemáš na to ale chces TV za 400€. použiteľná značková pritom začína od 300€.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 09:02
od Yoggy52
To ze nieco chces, neznamena, ze to potrebujes. :wink:

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 09:11
od nevo83
Ok. Podme sa chytat za slovicka uz len podme na vykanie a gramaticke okienka :) chces - potrebujes.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 09:18
od devil
rusenie planov dianic vo velkom chce silnu politicku volu. aj dosledne uplatnovanie hodnoty za peniaze. tur-hub a brodno-osc. nou normalne neprejdu. a povedat ze R-ky budu hodnotene ale dokoncenie D1 prip. D3 musi byt tak ci tak je obchadzanie pravidiel a teda diskriminacia.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 09:25
od devil
lostrail, tranzit na ceste a zeleznici sa az tak neovplynuju. mozes mat 160-ku ale ak ides mimo cielovej stanice tak si pockas na prestup na Os, ten pojde 80-kou, priemerne 60-kou lebo vsade stoji, pripadne prestupis na bus. a mas hodinu v keli. a este meskania...pre velku cast tranzitu vlak nie je a nebude vyhodny. uplne iny pripad je aglomeracia tam je 30 min. cesta +prestup na mhd stale lepsie ako stat v kolone a v meste sa prebijat cez semafory.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 09:26
od Yoggy52
A myslis, ze nejaka R2 nou prejde? V studiach sa naschval uvadzaju 300% narasty intenzit, aby to vobec preslo.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 09:53
od Vlados
jasné že ňou R2 neprejde. ak chceme danému regiónu pomôcť tak aj polprofil by postačoval. ak však tá pomoc má pozostávať z toho, aby tadiaľ východniari prefičali rýchlejšie do BA, tak to okolitému regiónu nijako nepomôže. efekt bude presne opačný, lebo nebude už dôvod ani prestavku a kávu.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 12:05
od Yoggy52
Tak je. Dialnice maju skor za ulohu vyludnovat male mestecka. Deje sa to v USA, Nemecku atd. Jeden z hlavnych argumentov co som tu cital pre vystavbu sorosky boli, ze ludia z roznavy to budu mat rychlejsie do kosic, kde sa budu moct zamestnat. Pokial niekto chodi takto pravidelne par rokov RV-KE, tak mu asi dojde, ze kolko straca na tom casu a kupi si byt v kosiciach a RV bude mat o obyvatela menej. A ziadna RC mu v tom nepomoze, ze usetri par minut. :wink:

Pokial spravne pocitam, tak po dokonceni rozostavanych usekov, by kazdy obyvatel mal mat pristup na dialnicu cca 60km s vynimkou Sniny, Medzilaboriec a nejakych par mesteciek. Pochybujem, ze nejakych 60km chybajucej dialnice zavazi u investora, aby tam neinvestoval :) Takisto TIR je absolutne jedno ci pojde na jednotke priemernou rychlostou 80km/h alebo na polprofilovej RC 85km/h. Dolezite je len aby ta cesta bola plynula.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 12:29
od KN.SK
rastislav5 napísal:Voľby sú tu o 4 mesiace, ...
Rečičky sa hovoria, chlebík sa je. 1151

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 12:31
od devil
noved a preto je 60 km vela. to moze byt hodina otrasnej cesty s 60 km za hodinu. to nie prijatelne ani pre TIR. prisnejsie kriterium byva pristup k dialnici do 30 minut. a to nebude mat velka cast vychodu, nieze ML a pod.

Dialnice maju skor za ulohu vyludnovat male mestecka. Deje sa to v USA, Nemecku atd.

u nas je to pravy opak. cestovat za pracou kazdy tyzden alebo mesiac sa da po akejkolvek ceste. praca ale po akejkolvek ceste nepride.

A myslis, ze nejaka R2 nou prejde? V studiach sa naschval uvadzaju 300% narasty intenzit, aby to vobec preslo.

presiel obchvat tvrdosina. takze nejaka R2 urcite prejde, soroska mozno nie ale npr. zacharovce-batka-figa ano.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 14:51
od PK
Yoggy52 napísal:Tak je. Dialnice maju skor za ulohu vyludnovat male mestecka. Deje sa to v USA, Nemecku atd. Jeden z hlavnych argumentov co som tu cital pre vystavbu sorosky boli, ze ludia z roznavy to budu mat rychlejsie do kosic, kde sa budu moct zamestnat. Pokial niekto chodi takto pravidelne par rokov RV-KE, tak mu asi dojde, ze kolko straca na tom casu a kupi si byt v kosiciach a RV bude mat o obyvatela menej. A ziadna RC mu v tom nepomoze, ze usetri par minut. :wink:


Tak toto je presne naopak ako tvrdis. Mestecka a dediny vyludnuje nedostatocna infrastruktura a nemoznost sa v normalnom case dostat do najblizsieho mesta.
Mestecka a dediny preziju len ak bude cast ich obyvatelov prinasat peniaze zvonku. Ina cesta jednoducho nie je.
Realne to cislo je okolo 30%. Zbytok su lokalne zamestnani, lokalne sluzby, dochodcovia a deti.
Ak niekto chodi niekolko rokov RV-KE 70km denne, z toho 62km po dialnici to je 26 minut na dialnici a 8 minut mimo, 34 minut celkovy cas. Nepotrebuje riesit nic so stahovanim do Kosic. Cestuje 34 minut podobne ako niektori kosicania, akurat si priplati za palivo, co mu ale vynahradi rozdiel v cenach nehnutelnosti.
Tych 30% z druhej strany je pocet co denne dochadza do centralnych miest. V BA je to 200.000, Kosice 66.000, Presov 30.000. Ak si niekto da namahu a zrata intenzity do nasich miest zisti, ze tieto cisla nie su daleko od pravdy.
Preto su nezmyslom reci, ze aut je privela, kapacita ciest nikdy nebude stacit a pod. Tieto cisla su plus minus strop a vybudovanim infrastruktury tak aby ich dokazala preniest sme vybaveni navzdy (kym sa k nam nezacnu tlacit migranti, lebo je u nas dobre).
V nasich podmienkach staci spravit dopravnu dostupnost do krajskych miest do 45 minut z kazdeho kuta slovenska a dostupnost do okresnych miest do 20 minut zo vsetkych miest okresu.
Toto sa da dosiahnut sietou dialnic a rychlostnych ciest, obrazok ako by to malo vyzerat je v galerii:
gallery/image_page.php?album_id=130&image_id=39731
Plus rekonstrukciou ostatnych ciest s branim ohladu na kapacitu cesty a priemernu rychlost cesty.

Ak sa toto nespravi, nasledok bude jedine ten ktory uz vidime, obmedzovanie dopravy, prehustovanie miest, radikalne znizenie dostupnej kvality byvania v mestach, vyludnovanie dedin.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 15:37
od lostrail
devil: Ovplyvnuje aj neovplyvnuje. A hladiska nakladnej dopravy samozrejme kvalitna trat nestaci, na to sa musi zmenit politika statu vo vztahu k preferovanemu sposobu prepravy nakladov. Z hladiska osobnej dopravy samozrejme nemozeme stale nechat jedine priame vlaky premavat len BA-KE, tu a tam nejaky musi aj odbocit, inak to cele bude postradat zmysel. U nas sa z tohto hladiska hrozne skostnatelym sposobom vyuziva zeleznicna infrastruktura. Napr. ziaden priamy vlak Nitra-Zilina neexistuje, podobne Nitra-Trnava (aj ked neviem, ktory sukromny dopravca teraz spojil Prahu s Nitrou, tak asi tym vlakom sa toto "obsluhuje" - uvodzovky preto, lebo nejde o spoj povedzme kazdu hodinu, ale podobne "husty" ako napr. letecke linky). Urcite by mnohi uvitali aj vlak z Hornej Nitry cez Trenciansku Teplu a Trencin do CR, napr. Brna. Ano, su to kvazi lokalky a cestovny cas by bol dlhy, no vlak je prave o pohodli oproti busu a dlhsi cestovny cas by ani tak nevadil, ak by sa tam nemuseli tlacit ako sardinky a slo by o pomerne modernu supravu, ktora by sa nerozpadavala za jazdy.

Cast ludi by rychly a efektivne vedeny vlak z aut vytiahnut dokazal, ale taky vlak na nasom uzemi som este nevidel.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 20:38
od Jano1
PK napísal:V nasich podmienkach staci spravit dopravnu dostupnost do krajskych miest do 45 minut z kazdeho kuta slovenska a dostupnost do okresnych miest do 20 minut zo vsetkych miest okresu.


To je totalny nezmysel.
Hned mi napadli viacere obce teraz o 21:00, ked nie doprava prilis obmedzena to vyzera takto:
Cierna nad Tisou - okresne mesto Trebisov 67 km 58 minut
Sturovo - okresne Mesto Nove Zamky 51 km 42 minut, pripadne az obec Chlaba 63 km 54 minut
Cicmany - okresne/krajske mesto je Zilina 40 km 44 minut,

A urcite je takych obci/miest podstatne viac, kde to nie je realne skratit na 20 minut. A do krajskych miest je to podobne nerealne skratit na 45 minut pre vsetky obce, dokonca ani pre mesta to nie je mozne realizovat.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2019 21:40
od Jano1
devil napísal:presiel obchvat tvrdosina. takze nejaka R2 urcite prejde, soroska mozno nie ale npr. zacharovce-batka-figa ano.


To je o tom ako neuveritelne nizko si UHP nastavil kriteria. Predpokladali 5.2 km so stavebnymi nakladmi 75 mil.E, teda 14.4 mil.E/km, a tvrdia, ze staci ako hranicna hodnota 4 tisic v/24h v roku 2040.
"Novému úseku bude pre hraničnú návratnosť (BCR = 1,0) postačovať, aby po ňom v roku 2040 prešlo necelých 4 tis. vozidiel (pri predpokladaných stavebných nákladoch)."

V skutocnosti ide o 4.4 km a priajata ponuka je 65.8 mil.E, cize 14.95 mil.E/km pre polovicny profil.

https://ekonomika.sme.sk/c/22128004/tender-na-usek-r3-tvrdosin-nizna-nds-dialnica-obchvat.html

Pri takto nizko postavenych kriteriach by nemala problem prejst aj D3 CA-Svrcinovec 5.673 km s cenou 239 mil.E, teda 42.13 mil.E/km. To by pre UHP mala byt hranicna hodnota 11.7 tisic v/24h v roku 2040.
Pricom UHP by hodnotil tento usek podla odhadu 199 mil.E (35 mil.E/km) a to by stacilo 9744 v/24h v roku 2040, co je az neskutocne malo. Pri takych kriteriach prejde takmer vsetko.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 09:05
od PK
Jano1 napísal:
PK napísal:V nasich podmienkach staci spravit dopravnu dostupnost do krajskych miest do 45 minut z kazdeho kuta slovenska a dostupnost do okresnych miest do 20 minut zo vsetkych miest okresu.


To je totalny nezmysel.
Hned mi napadli viacere obce teraz o 21:00, ked nie doprava prilis obmedzena to vyzera takto:
Cierna nad Tisou - okresne mesto Trebisov 67 km 58 minut
Sturovo - okresne Mesto Nove Zamky 51 km 42 minut, pripadne az obec Chlaba 63 km 54 minut
Cicmany - okresne/krajske mesto je Zilina 40 km 44 minut,

A urcite je takych obci/miest podstatne viac, kde to nie je realne skratit na 20 minut. A do krajskych miest je to podobne nerealne skratit na 45 minut pre vsetky obce, dokonca ani pre mesta to nie je mozne realizovat.


Nezmysel je tvoj prispevok. Kde si dosledok prezentoval ako dovod nemoznosti tento dosledok odstranit.
Cierna nad Tisou je 68km vzdusnou ciarou od KE a 38km od Trebisova. Je uplne realne postavit cesty ktore by to obsluzili v akceptovatelnych casoch.
Specialne po dostavani D1 KE - UA to bude do KE pod 45 minut s prehladom.
Velmi zly priklad, ze sa nieco neda.
Naopak presne si identifikoval miesta kde treba vylepsit dostupnost, pretoze dnes sa tam muchy obracaju.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 16. Okt 2019 09:18
od rastislav5
Jano1 napísal:Pri takto nizko postavenych kriteriach by nemala problem prejst aj D3 CA-Svrcinovec 5.673 km s cenou 239 mil.E, teda 42.13 mil.E/km. To by pre UHP mala byt hranicna hodnota 11.7 tisic v/24h v roku 2040.
Pricom UHP by hodnotil tento usek podla odhadu 199 mil.E (35 mil.E/km) a to by stacilo 9744 v/24h v roku 2040, co je az neskutocne malo. Pri takych kriteriach prejde takmer vsetko.


BCR (Benefit–cost ratio alebo Pomer prinosov a nakladov) pouzil UHP preto, lebo je to hlavny ukazovatel na vyjadrenie hodnoty za peniaze a hovori o miere navratnosti investicie. Projekty s BCR <= 1 su stratove, preto by sa mali realizovat len vynimocne. BCR vsak nie je len dvojstavovy, tzn. netestuje sa len prekrocenie hodnoty 1, ale cim vacsia hodnota vyjde, tym je investicia lepsia. Ja preto po prip. nastupe opozicie do vlady dufam v taketo zvacsenie vplyvu Utvaru hodnoty za peniaze:
1. prioritizacia investicii podla BCR (cim vacsie BCR, tym vacsia priorita), resp. podla multikriterialneho ukazovatela pozostavajuceho hlavne z BCR - investicie do dopravnej infrastruktury su u nas nedostatocne, takze sa netreba cudovat, ze skoro vsetko je navratne, ale kedze objem prostriedkov je ohraniceny, mali by sa uprednostnovat najlepsie investicie. Teraz sa stavia podla pripravenosti, v buducnosti by sa malo stavat podla priority. Jasne ze zmena bude nejaky cas trvat a vysoko pripravene projekty asi budu este dobiehat, ale zmena je potrebna.
2. posudenie jednotlivych usekov v kontexte nielen koridorov na Slovensku, ale aj pokracovania koridorov v nadvazujucom zahranici, tzn. plany susedov na dostavby ucelenych europskych koridorov. Existujuca studia UHT na obchvat Tvrdosina sice obsahuje info, ze: R3 na Orave "je súčasťou medzinárodného európskeho koridoru ale na rozdiel od vyťaženejších ciest na Kysuciach zatiaľ nie je na poľskej strane plánovaná rýchlostná cesta. Za mestom Rabka (50 km od hraníc) začína poľská rýchlostná cesta S7, ktorá má viesť okolo Krakova až do Varšavy a Gdansku. Momentálne je vybudovaných 291 km, vo výstavbe je 202 km. S7 nie je plánovaná na slovenskú hranicu, má končiť v meste Rabka. ", ale do vypoctov to nijako nevstupuje.
3. posudenie jednotlivych usekov aj v kontexte viacerych konkurujucich si koridorov. To v sucasnosti niektorym studiam uskutocnitelnosti UHP chyba. Napr. v posudeni obchvatu Tvrdosina chybal vplyv otvorenia hranicneho nakladneho priechodu v Skalitom a dokoncenia D3.
4. vacsie zohladnenie rozdielu medzi Core TENT a Comprehensive TENT. UHT pise: Záväzok členských štátov EÚ je vybudovať základnú sieť TEN-T CORE do roku 2030. Musí ísť o nadradenú a samostatne označenú cestnú sieť. TEN-T COMPREHENSIVE predstavuje širšiu sieť koridorov, ktoré môžu byť vybudované aj formou kvalitných ciest I. triedy a ich vybudovanie je dobrovoľné." Tzn. ak raz mame zavazok, mali by sme mu dat prioritu
5. potesil by som sa aj dopracovaniu metodiky na zahrnutie znizovania regionalnych rozdielov prostrednictvom budovania infrastruktury (ak by totiz BCR bolo jedinym kriteriom, tak napr. na R2 by sa nikdy nedostalo, lebo stale ucelenejsia D1 moze sposobovat stale viac dopravy (ci uz pritiahnutim z inych koridorov alebo z inych sposobov dopravy ako su vlaky a autobusy alebo z doteraz nerealizovanej dopravy) a to moze zvyhodnovat useky blizko D1. Tzn. kazdy usek by mal dostat multikriterialne hodnotenie (kde by vsak BCR malo najvacsiu vahu) na zaklade pevnej metodiky a podla vysledku by sa mal zostavit strategicky strednodoby plan budovania dopravnej infrastruktury.

Ja by som bol spokojny, ak by sa o 20 rokov podarilo toto:
-dostavat vsetky CORE TENT koridory na Slovensku, ale tam, kde je nizka intenzita, len v polprofile napr. R6, D1 na uplnom vychode, stredna a juzna R3 (s podmienkou ak Madari potiahnu svoju M2 k Saham)
-COMPREHENSIVE TENT koridory postavit ako cesty 1. triedy s moznostou neskorsieho rozsirenia/premeny na rychlostnu cestu. Zrychlila by sa aj priprava niektorych usekov, lebo na kratsie cesty 1. triedy nie je potrebne EIA. Ak budeme mat nahodou viac penazi, ako sa teraz crta, tak useky s najlepsim BCR stavat rovno ako rychlostne komunikacie
-vybudovat co najviac obchvatov miest mimo TENT siete, tiez vo vacsine pripadov nebude potrebne EIA
Odkaz na studiu UHP k obchvatu Tvrdosina je tu: https://www.finance.gov.sk/files/archiv ... _clean.pdf