Stránka 5 z 75

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2010 18:45
od sergej
No napr. Vážny tušil "co je a co nie je technicky a casovo mozne spravit za urcitu dobu s prihliadnutim na druh a mnozstvo vyclenenych financnych zdrojov" a aj napriek tomu kvákal v lete 2007, že v roku 2010 sa budeme do Košíc voziť po kompletnej diaľnici...

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2010 20:00
od dragon
Vazny rozpraval co mu kazal Fico, to dobre vies takto sem neplet. Ja som nespomenul nikdy ze on bol super minister alebo ze by si ho Figel mal brat za vzor.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 22. Júl 2010 20:21
od ELZ
dragon napísal:S dobrym manazmentom suvisi poznat co vsetko stavba a stavebny proces dialnice zahrna, co je a co nie je technicky a casovo mozne spravit za urcitu dobu s prihliadnutim na druh a mnozstvo vyclenenych financnych zdrojov.


Nechajmu mu 100dni. Dobry manazer ma vediet riadit, ze ma hlbsie technicke poznatky (business know-how) o tom co riadi je plus. Klasicky manazer z mojho pohladu ma vediet riadit celky o nejakej velkosti/pocte ludi a obklopit sa ludmi, ktori mu budu davat kvalitne podklady pre rozhodovanie. Manazer na zaklade zadania majitela/zakaznika potom rozhoduje o prioritach, sleduje ich naplnanie, motivuje ludi, ...

Co sa tyka ministerstva dopravy, tazko predpokladat, ze je niekto spickovy ekonom, zaroven perfektny znalec zeleznice a stavby ciest a dialnic a co ja viem co este ma toto ministerstvo pod palcom. Takeho polyhistora nepoznam. Podla mna, ani nemusi taky byt a musi byt hlavne minimalne dobry manazer + musi sa obklopit schopnymi ludmi, ktori su spicka v danej oblasti.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 23. Júl 2010 22:02
od JaNY
racto napísal:
pohodak napísal:je rozumnejsie mat 3 MUK na 10km useku ako v PB? mengusovce-janovce podobne


Vzdialenosť križovatiek na diaľniciach može byť 5km podľa normy no v určitiych pripadoch nižšie. Požiadavky križovatiek sú dane historiou a pozžiadavkou dotknutého územia

Mna by zaujimalo co to za suita robyla normi a v ktorom roku pana. Je to trochu smiesne dat do noriem, aka asi hustota exitov ma byt. Proste tam ich stavat, kde je to ozaj potrebne.Slovo Dialnica cize cesta ktora prekonava dialavy nemoze mat exit pri kazdej vrbe, ako spravne pise pohodak. A tie zjazdy pri ktorych piskaju pneu, to maju take obluky co by vyhovovali pre octavie ale tie prve, zo 60-tych rokov.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 08:14
od racto
Pani ja vam zelam raz si vyskusat navrhbut krizovatku. Aby ste potom tolko nepindali a zistili ake to je. vsetko co hovorite ma logiku to beriem no ak by ste raz okusili nejake rokovania z NDS a z primatormi dotknutych obci a s policajtami verte ze by ste inak tu pisali. inak skusme sa vratit k teme cernoknaznika. Vsimli ste si ze sa rozprava o tom ze sa pouziju peniaze miklosovich DSSiek? Aka nahodicka. Aspon vidno ako si kazdy ci fico ci Radicova svojich podporuje. Dufam ze som rozviril adrenalin hehe.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 09:32
od pohodak
zase strielas mimo, peniaze z DSSiek chcela na dialnice pouzit uz ficova vlada, ale nakoniec to islo do stratena

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 09:41
od racto
Ano jasne islo do statena a dovod?

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 15:18
od pohodak
zeby bolo dovodom zlate tela minulej vlady - PPP? odkedy ho obnovili tvrdili, ze je to jedina moznost ako financovat dialnice, lebo inde peniaze nie su...v DSS financie su a aj vtedy ich zastupcovia tvrdili ze je to pre nich zaujimava vec o ktorej sa da diskutovat...lenze to nie je otazka par mesiacov vytvorit kvalitny a obojstranne vyhodny mechanizmus financovania, asi preto sa na to vykaslali...

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 19:43
od Dialniciar
racto: tu samozrejme nikto netuší, ako vyzerá jednanie s NDS, PZ či samosprávami ... :twisted: zbytočne sa rozčuluješ :wink:

pohodak: ešte nepoznáme mechanizmus uvoľnenia zdrojov z DSS, takže nechápem kritiku ... a k PPP: všade vo svete, kde PPP vo veľkom rozsahu funguje (vo Francúzsku majú 12.000 km diaľnic, z čoho vyše 8.000 km je v správe koncesionárov postupne od 1990 dodnes na 30-80 rokov) a štandardne je PPP behom na dlhú trať: 12 mesiacov trvá vyhlásenie medz. tendra a prevzatie si materiálov a následné ponuky a ďalších 6 mes. trvá schvaľovanie vládou a výber konkrétneho záujemca a ďalších 6-10 mesiacov potom fin. uzatvorenie, a to často aj na projekty do 400 mil. € (stavebných nákladov), takže určite to nie je tak, ako sa snažíš naznačiť, že sa na to MDPT vykašľalo v prípade DSS z dôvodov, že to trvalo dlho nastaviť, lebo PPP sa nastavuje od prvého záujmu po prvé zakopnutie bežne aj 1,5-2 roky ... napokon SR získala jeden PPP projekt, ale na viac proste nemá silu ... :roll: pretože aj materské krajiny koncernov podporili financie cez banky v afrických kolóniách (dobre čítate), či v Latinskej Amerike ... nehovoriac o tom, že na PPP treba aj legislatívu a zmenu zákonov :idea:

Ešte som zvedavý na to, kam to Figeľ posunie, čo sa týka legislatívy. Lebo čo sa týka Bruselu, ten má nejaký postup a nejaké odporúčania, ale Slovensko má nechutne dlhý proces schvaľovania a vypracovania akéhokoľvek europrojektu, lebo nie je normálne, aby proces obnovy jednej ZŠ trval od jeho prípravy po jeho schválenie vyše roka ... :evil:

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 19:59
od Dialniciar
Trošku faktov by to chcelo a nie len dojmy ...

aquila napísal:nesustredia sa len na D1, ale bude sa riesit komplexne dialnicna a najma aj cestna siet
Ficova vláda rozbehla výstavbu 70 km na R1 - aké teda sústredenie na D1 ? :lol:

aquila napísal:zlucenie NDS a SSC je to najlepsie co mohli urobit a to bude podporovat aj vystavbu "nadstandardnej" spojnice BA - kosice ..
rozdelenie urobila v roku 2005 vláda M. Dzurindu, aby mohla NDS získať 10, respektíve 15 mld. SKK úver na dostavbu úsekov desaťročia :D

aquila napísal:riesenie R7 a D4 pri bratislave
ak však považuješ za riešeniu výstavbu, tak to pochybujem, že sa vôbec čo i len zakopne - na D4 len PPP a to nemajú ani len vo fáze prípravy nachystané a na R7 mohli vyhlásiť dokumentácie na stavbu, ale keďže idú zmeniť variantu - posun o celé roky na nové dokumentácie a povolenia a naťahovanie sa s vlastníkmi

aquila napísal:po spojenie SSC a NDS sa snad lepsie zacnu riesit aj obchvaty namiesto cakania na RK resp Dcka ..
a v tom "spojení" je akože recept ? ušetrí sa možno 10 mil. € za 4 roky na prevádzke budov a menej ľudí ... nerieši to ale podvyživenú SSC a NDS a záťaž splátok z el. mýta, ba dokonca od r. 2012 aj splátky za PPP na R1

aquila napísal:zapojenie DSS do vystavby a ziskanie relativne lacnych penazi
uvidíme, ako to bude fungovať: ak to bude za úrok vyšší ako 4%, bude to drahšie ako štátny dlhopis ... a ak to pôjde do dlhu, nie je o čom ...

aquila napísal:prehodnotenie PPP
zrušenie ? a čoho vlastne ? ... max. tak môžu nasmerovať eurofondy a DSS na PPP I., ale na PPP III. im to stačiť nebude, ... PPP II sa stavia, ... a D4 jedine cez PPP - eurofondy do BA kraja nepôjdu na diaľnice, ... a už sme došli s prehodnotením :lol:


myšlienky a plány novej vlády sú pekné a dobré, ale to boli čo sa týka D/R aj tej v r. 2006 ... :idea:

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 21:15
od pohodak
Dialniciar napísal: pohodak: ešte nepoznáme mechanizmus uvoľnenia zdrojov z DSS, takže nechápem kritiku

Dialniciar napísal: určite to nie je tak, ako sa snažíš naznačiť, že sa na to MDPT vykašľalo v prípade DSS z dôvodov, že to trvalo dlho nastaviť, lebo PPP sa nastavuje od prvého záujmu po prvé zakopnutie bežne aj 1,5-2 roky


ano kritizujem minulu vladu ze sa na DSSky vykaslali a stavili VSETKO na PPP pricom krizu tu mame pomaly 2 roky a kazdemu logicky zmyslajucemu cloveku muselo byt jasne ze s uvermi bude sakra problem...my sme sa ale aj tak sustredili len na PPP a nic ine sa neriesilo...to som kritizoval a vzdy to kritizovat aj budem :idea: netvrdim ze PPP mas pripravene za mesiac, ale s DSSkami by to trvalo minimalne rovnako dlho, navyse by tam bola vacsia verejna kontrola a tej sa minula vlada bala ako cert kriza :wink:

inak primarny dovod vsemozneho tlacenia PPP vidim samozrejme inde - v podstate nekontrolovatelne naliatie statnych penazi do sponzorskych vrecak :idea:

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 21:20
od Dialniciar
EUROVIA nie je sponzorom žiadnej vládnej strany.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 21:27
od pohodak
to nie je ani siroky :lol:

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 24. Júl 2010 21:32
od Dialniciar
tak potom niet o čom diskutovať, ak sa znižuješ k očierňovaniu bez relevantných podložených faktov
o širokom som nič nenapísal v predchádzajúcom príspevku ...

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2010 17:36
od Tomas PO
ach jaj, 5 stran prispevkov. vie niekto zhrnut, co ako figel v tejto diskusii obstal?

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 26. Júl 2010 17:39
od B;
preriedim...
Ale dnes mam toho uz dost

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 13:59
od mel
Zaujimavost z online chatu s ministrom na http://aktualne.centrum.sk/domov/politi ... 970&online

Otázka: Dobrý deň pán Figeľ. Kedy sa plánuje urobiť rýchlocesta, ktorá spája prešovskú diaľnicu s maďarskou hranicou, ktorá by mala prechádzať aj obcou Sady nad Torysou?ďakujem

Ján Figeľ: Plánujeme výstavbu rýchlostnej cesty spájajúcej D1 pri Košiciach s obcou Milhosť na štátnej hranici s Maďarskom.

Z toho mi vyplyva, ze R4 sa spolu s planovanym a niekolkokrat spominanym usekom D1 Budimir - Bidovce spoji aj dalsou castou R4 po D1. Kiez by to bola pravda a tento usek R4 bol tiez rieseny. Tymto padom by som prestal tvrdit, ze samotny obchvat Sene a Kechneca honosne nazyvany smasa vychodu nic neriesi.

Tato cast R4 je ale predpokladam este v stave 0, cize nevidim realne, ze by sa toto volebne obdobie co i len ukoncila priprava a vypisal tender, nieto este rozostavalo.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 15:33
od i15
ano planuje sa to, ale planovanie obchvatu KE je na urovni EIA

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 16:43
od Pacho
Tak to PVV je veľmi smutné nič nehovoriace čítanie. Asi jediny konkrétny záväzok, je nezrušiť nalepky pre 3,5t.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 18:38
od pohodak
suhlasim, velmi nekonkretne a alibisticke...ako som hovoril, polozia latku velmi nizko a potom aj uplna drobnost bude znamenat jej preskocenie...co uz, slovenska realita :roll:

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 20:00
od Dialniciar
pohodak: v poslednom čase triezve, nezaujaté názory ... :)

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 20:19
od ELZ
Stav kapitoly mozno zrejme pripisat ku kompetentnosti vypracovat taketo nieco - ako som spominal inde, treba mat expertov na oblasti, pre vystavbu dialnic tam zrejme nie je nikto.

Obsah je vagny, tiez ma sklamal, hold, ostava cakat a uvidime.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 20:22
od racto
ja dam typ postavi sa max 10km

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 20:25
od Dialniciar
racto: to myslíš ako že 10 km ? :o

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 28. Júl 2010 20:30
od pohodak
racto napísal:ja dam typ postavi sa max 10km


ja tvrdim ze mimo PPP 2 a aktualne rozostavnaych usekov na Rkach sa rozostavia aj dostavia 40km (rozostavane a nedostavane useky sem neratam)...kto bude blizsie k pravde plati basu piva, beries? 8)