Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

D1 cez ZA
5
15%
R1 a cez Donovaly
1
3%
R1 a cez Certovicu
6
18%
R1 + R2 (Juzna trasa)
12
36%
Cez Madarsko
1
3%
na východ cestujem minimálne/sporadicky a tak nebudem skresľovať hlasovanie :)
8
24%
Ina trasa (uviest v diskusii)
0
Žiadne hlasy
 
Celkový počet hlasov : 33

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Jonathan » 22. Máj 2024 17:35

devil napísal:iste, lenze juhozapad (BA,TT, NR) ma vyse dvojnasobne hdp oproti severozapadu (TN, ZA). tvori asi 1/2 hdp SR, kym severozapad asi 1/5. potom kam je dolezitejsie sa prepojit z vychodu ?

Firma z KE co exportuje na Ostravsko alebo Katowice vytvara HDP v KE, ale potrebuje infraštuktúru v ZA. Takže prepočet podľa HDP kraja nie je úplne smerodajný.

devil napísal:riesia sa same tazke useky a potom nie su peniaze na tie lacne. potom nie su cesty a regionalne rozdiely sa prehlbuju a prepadavame sa. cisla to jasne dokazuju.

Samozrejme, pretoze uz potrebné lacné úseky nie sú. Okrem pokračovania D1 na UA a R2 od košíc po Moldavu.

Pacho napísal:onathan, tvoj pohľad na život je akosi veľmi jednoduchý. Zvaliť všetkú vinu, že sa dialnice nestavajú, je veľmi jednoduché a nekorektné. Pozri sa, trináste dôchodky boli, už dávno naplánované, a sú v štátnom rozpočte. Síce, nie v takej výške ako je teraz, ale keď odpočítaš časť, čo je v ŠR, tak z tvojej miliardy je potom slabých 300 000 000, z čoho veľkú časť dôchodcovia vrátia do ŠR cez DPH. Nakoniec, oproti ostaným výdavkom , je to v podstate zanedbatelná časť. Ale je to veľmi jednodúché riešenie. Za všetko môžu nenažratí dôchodcovia, a pritom, veľká časť z ních žijú doslova z almužny. V konečnom dôsledku vlasné deti závidia, vlastným rodičom, a nič im nedoprajú, tak to je fakt sila. sory za OT, ale nedalo mi to,

Ja som nepovedal, že za to môžu dôchodcovia. Povedal som, že každá vláda si stanovuje priority. Tá súčastná dôchodcov. To že to dôchodcovia minú je fajn, rovnako by to minuli aj rodiny s deťmi, alebo pracújuci, v nových firmách, ktoré tu budú po výstavbe infraštuktúry. Za tých 300m vieš stále postaviť 20km ľahkej D, 5km tunela, 50km cesty prvej triedy a pod. Každý rok.
Jonathan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 646
Obrázky: 32
Založený: 09. Feb 2005 09:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod devil » 22. Máj 2024 18:04

Akoze logikus to ma. Ale najskor si uprav casy. 360km za 2:36 a 380 km za 2:43 mi vychadza 140 km/h priemerná rychlost. To je nerealne. Reálne je 120 a pri tuneloch menej. Reálne 3 hod PO a 3.10 KE. Minimalne potom do 4 hodin to z krajneho vychodu nedas.

Neviem ci je nejake oficialne cislo na pokrytie dialnicu. V oficialnych materialoch sa vyskytuje cas 30 minút. To je pri priemernej 60ke alebo 70ke co su bezne rychlosti na jednotkach do 30 km. To su tie okresy co som spomenul plusminus. Ciza na jednej strane vyriesis polku obyvatelov ale do 50 km je 50 minút len aby si sa dialnicu dostal, do 80 km 80 minút a do 100 km 100 minút. To je uz moc. Ak chceme pripojit vacsinu ludi musime k tejto dialnici postavit dalsie dialnice aby si zredukoval casy. Cize to co usetris vdaka kratsej strednej trase musis vynalozit na tie pripajacie dialnice. Cize povazie, horná nitra, turiec, juh, cez donovaly, na novohrad/gemer, na svidnik co su vlastne tie ktore sa planuju a vacsinou nestavaju.

Skor spocitam okresy v krajoch a naplanujem to tak aby vacsina okresov bola do 30 minút dostupna v kazdom kraji. Potom logicky to bude platit celostatne. A na to jeden tah nestaci.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod devil » 22. Máj 2024 18:43

A smerom na varsavu potrebuje R4 npr. Do krakowa aj katovic sa da ist po A4.

Preco práve ostravsko co je hodne daleko z vychodu. To si mozeme vymysliet hociktore vacsie mesto naokolo. Alebo vyspely region. Roky tu citam ze malo aut chodi ba-ke aj ked odpoviem ze nie len BA ale cely juhozapad a vieden, rakusko a nielen KE ale dalsie okresy. A potom sa opytam ze kolko aut chodi z vychodu na severozpad alebo do ciech. Preto hdp lebo to je meradlo ekonomickeho vykonu...a vyssie hdp más smerom na juhozapad.

Ano za 300 mega rocne sa da postavit cesta aj nemocnica. Len potom nechapem ze take polsko ide dat 14. dochdok, stavia bezodne mnozstvo infrastruktúry a este ma aj nizsi dlh. Ako to len robia?

Lacnych usekov co treba je habadej. 10-20 obchvatov a rieseni bodovych zavad.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod IceFox » 22. Máj 2024 19:14

Pacho napísal:V konečnom dôsledku vlasné deti závidia, vlastným rodičom, a nič im nedoprajú, tak to je fakt sila. sory za OT, ale nedalo mi to,


Výber medzi "žitie z almužny" a "prejedenie budúcnosti vlastných vnúčat" je vskutku luxusný. On by im aj človek doprial, keby konštantne nevolili stranu, ktorá to všetko spôsobila a je pri moci takmer polovicu času existencie tohto štátu.

Ja som len extrémne zvedavý, kto bude tie dôchodky platiť, keď si všetky mozgy Slováci dobrovoľne vyženú. V súčasnej polarizovanej situácií ešte aj so slovami "Tak si choď!".

Krátkozraké, hlúpe, naivné.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod nevo83 » 23. Máj 2024 05:30

Nuz mily Icefox ak by volili ,,inu stranu,, tak ta pravicova by im ziadny navyse dochodok nedopriala.
A s hlaskou: ,,prejedanie buducnosti,, na mna nechod lebo toto sa tu rozprava spolu s uskromite sa uz od 89...
Takze to ze +70 dostanu nieco mi absolutne nevadi..kedze sa jedna o poslednu ,, tvoraciu polokomunist generaciu,, ktora si presla vsetkym.

Netvarme sa ze zrazu ujde od nas 1/3 obyvatelstva a vsad3 ich budu vitat s otvorenou narocou.. mam znameho ktory, po vecnom picungu na svk ,,usiel,, do Fr a po 2r priliezol spat aj s celou rodinou... s dodatkom ze u nas je zle ale tam este horsie..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod PK » 23. Máj 2024 07:52

Devil:
O tychto casoch sa da polemizovat, ja zvyknem na dialnici dat na tempomat 139km/h podla GPS a idem. Na R1 po BB viem dat cas blizky tejto priemerke. Policajti ti pri tejto rychlosti daju pokoj.
10km tunela ked ides 109 namiesto 139 spravi rozdiel 1 minutu 20 sekund. To sa ti na celkovom case prakticky neprejavi.
Ak niekto jazdi tak, ze mu priemerka vyjde 120 tak jasne tie casy budu ine, potom su tu ti, ktori jazdia po dialnici aj rychlejsie, 150km/h nie je nerealne, pre tych budu zas ine casy.
Ano 50km dostat sa na dialnicu nie je idealne, to hovorim cely cas. Ale celkovo je to v casoch dostupnosti napriec Slovenskom obrovsky rozdiel voci terajsiemu stavu, ked ti cesta napriklad z Ciernej nad Tisou do Bratislavy trva do 7h.
Ze by bolo treba aj ine dialnice na zlepsenie situacie je uplne jasne. Pri dnesnom pocte okolo 800km by sme mali komplet spojenie v-z 490km a 310km dalsich, co by mohla byt R do Ziliny, BA - CZ, AT.
Dalsie zlepsenia by prinieslo stavanie troch S-J prepojeni ktore potrebujeme tak ci tak. ZA - BA, Donovaly, R4.
O zdrzaniach vystavby dialnic sa vobec nehadam, to je na zaplakanie a blby narod ktory si toto necha robit... Ci?
Skor som pisal v tom kontexte, ze aj napriek zalostnemu a neexistujucemu tempu vystavby mame tych 800km, takze kludne to aj pri tomto tempe mohlo byt sustredene na tu jednu centralnu v-z spojnicu a uz by bola davno stala.
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod devil » 23. Máj 2024 10:36

strasne prehanas, ked si das 140 priemerku a porovnas to s sucasnym casom kde este prihodis hodinu len tak... do ciernej sa chodi 6 hodin a nie 7. ani 20 km (360 km vs 380 km) vzdialenost PO-KE mi nevychadza, skor nejakych 30-35 km.

Sk ma pozdlzny tvar z juhozapadu na severovychod a takto mala ist aj prva dialnica krizom cez republiku.
to je pravda, lenze na zapade mas zo severneho konca na juh aj 250 km, trstena-sahy je 200 km a nieco cez 100 km mas akurat od RV na tatry. tam ti ten jeden tah stredom mozno staci ale dalej zase od slovenskeho noveho mesta na vysny komarnik je 130 km. cize tak ako pises treba dalsie aspon 3 severojuznetahy, popri (mozno) 12 km tunelov od pohorelej treba aj podobny tunel donovaly a to uz mas dokopy vyse 20 km tunelov co je to iste ako ZA-RK. BA-ZA tiez pises ze treba a R4 tiez. a nic si neusetril.

najvacsia vyhoda trasy co uvadzas by bola presne to co ponuka juzna trasa, rychlejsie prepojenie vychod-zapad. juhom su KE tolko co udavas stredom (aj ked uz o 380 km cez pohorelu po KE zacinam pochybovat, povedal by som ze tak 400 km). PO trochu viac. akurat si este vyriesil PP, SN, LE a este KK kde zije asi 5 percent obyvatelov Sk a nevyriesil LC, PT, RS, RA, RV kde tiez zije asi tolko ludi. lenze juzna trasa je aj tak lacnejsia, menej komplikovana a mohla byt hotova skor. ak by si prekracoval rychlost 140 ako pises tak do ciernej nad tisou by si sa po dialnici juhom dostal ze tie 4 hodiny co pises. btw netusim ako juzna trasa pokryva madarsko.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod aquila » 23. Máj 2024 11:50

devil napísal:neviem kto by co mal riesit ked sa debatuje faktami. a fakty si mozeme zhrnut

- ako tvrdi DrX malo byt spravodlive delenie zdrojov, to by vsak neumoznilo bezbrehe stavanie megalomanskych tunelov

tu neslo ani tak o (ne)spravodlive delenie zdrojov, ale o neschopnosti ministerstva a vlada najma za Smerakov.

bohuzial zdroj su aj vdaka nestastnej pR1bine rozdelovane dost pomerne, to ze za pR1binu a ani za D4/R7 nedostavame adekvatnu hodnotu a mohlo sa to urobit daleko lacnejsie cez eurofodny je bohuzial druha otazka

ta ista, ako aj tunel Korbelka, ked nie rovno tunel Velka Fatra mohli davno stat a byt budovane

len tu sme zase pri tej neschopnosti a zase sa budem opakovat, najvacsia chyba sa stala v 1999/2000 ze sa zahodili studie mott macdonald, ktore davali na stol optimalizaciu projektov a trasovania. potom sa k tomu pridalo rozdelenie SSC na NDS a SSC v tandeme s bezbrehou kourpciou Smerakov spojenou s neschopnostou.

kde ozaj je taky pekny majak zrovna najnepotrebnejsi usek D3 strazov - brodno, ktory je zaroven aj najdrahsi usek dialnice, a to bol vyhodnocovany schvalne dva krata smahom ruky ho Vazny predrazil o 100 mio euro a vlastne stal pomaly viac v absolutnych cislach ako bolo vytendrovane Visnove ..

cize peniaze sme mali a aj stale mame, ale bohuzial doba sa uz riadne posunula a veci pozdrazovali, ale neschopaci na ministerstve sa stali len a len neschopnejsimi, cize to je cele

keby sa peniaze z pR1bine v takej istej vyske t.j. 150 mio rocne davali na useky na juhu, tak je rozostavana cela R2 vratane sorosky

keby sa D4/R7 riesila cez eurofondy a statne peniaze, tak je R7 rozostavana pri novych zamkoch

to iste sa tyka severu, keby Smeraci netlacili svojich skorumpovanych stavbarov a nevylucili by Skansku, cez Visnove, by sa mozno uz 5 rokov jazdilo a za tie paniaze by mohla byt stavana pri rozumnom ministrovi zdruzena investicia dialnico-zeleznicny tunel velka fatra, ktory by nam aj zafinancovali eurofondy...
pred 15timi rokmi by to nebol problem, teraz nam na to uz neda nikto peanize

vsetko za predpokladu, ze mame schopnejsie vlady a schopnejsich uradnikov. takze ciste sci-fi

a to sme sa nedostali na temu obchvatov jedniciek, kde niektore veci taktiez mohli byt daavno poriesene

doslova milirady, nie ze miliany, sa presrali kvoli neschopnosti vlad. to je cele.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod devil » 23. Máj 2024 12:30

aquila ja nechapem ze si to neviete spocitat ani na 150x. tak to napisem znovu: eurofondy nestacili na vsetko keby si ich dal na R1 nebola by R2, keby si ich dal najskor na visnove a RK nebola by dialnica PP-PO. obycajna matematika.

s tym prehodnocovanim mas pravdu, tam sa mohlo nieco usetrit ale v principe je na vine chybna koncepcia. v 2001 schvalila dzurindova vlada material 162/2001 kde doslova pise ze stavat sa malo okolo 20 km rocne a meciarov plan bol nerealizovatelny. vlada a minfin si na zaciatku povedali ze fondy budu az na male vynimky nahradzat rozpocet. ten bude najma spolufinancovat nevyhnutny podiel. ale megalomansky projekt vystavby aj tak schvalili nic neprehodnotili, harmonogram usekov sa -samozrejme- nedodrziaval az vlada fico2 si prestala robit tie harmonogramy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod PK » 23. Máj 2024 13:26

Devil:
Ja neprehanam, zato ty prehanas moje odchylky. Na zapade zijem 25 rokov, dialnice mam prechodene hore dole, za ten cas premyslene co ako funguje.
139 som dal tak ako jazdim a tu hodinu odchylky si zrejme prehnal ty. Mozem sa mylit, do Ciernej nad Tisou neajazdim, neviem, Google tam ukazuje 5h30min, ale cez Madarsko, ak dam celu trasu cez Slovensko, google ukazuje 6h32 minut. Co je presne v limite ako som napisal "do 7 hodin"
Na zapade mas v smere sever juh celkom dobru cestu I. triedy okolo Vahu az do Ziliny. Ten nejaky cas kym by tam bola postavena rychlostna cesta by prezili podstatne lahsie ako preziva cely vychod odrezany momentalne Strecnom, Donovalmi, Certovicou, Soroskou.
JA mam za to, ze strednou cestou by boli vyriesene aj juzne okresy, Po RS k dialnici do Zvolena, Plesivec - Roznava by to mali asi najblizsie na dialnicu do Telgartu, od Roznavy po Kosice by sa asi oplatilo ist na Kosice.
Juzna trasa ako prva by zdaleka nevyriesila tolko ako stredna. Juzna trasa ti nepokryva severovychod Slovenska a sever stredneho slovenska, Tatry odrezane to by ti nepreslo.
Juzna trasa ti pokryva Madarsko uplne jednoducho, ak spravis ciaru juzne od juznej dialnice vo vzdialenosti 50km co je pokrytie dialnicou tak v podstate od Lovinobane az po Kosice vacsina tejto plochy lezi v Madarsku.
KE - PO od krizovatky D1/R4 po okraj KE je 33km.
PK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod aquila » 23. Máj 2024 14:36

devil napísal:aquila ja nechapem ze si to neviete spocitat ani na 150x. tak to napisem znovu: eurofondy nestacili na vsetko keby si ich dal na R1 nebola by R2, keby si ich dal najskor na visnove a RK nebola by dialnica PP-PO. obycajna matematika.

s tym prehodnocovanim mas pravdu, tam sa mohlo nieco usetrit ale v principe je na vine chybna koncepcia. v 2001 schvalila dzurindova vlada material 162/2001 kde doslova pise ze stavat sa malo okolo 20 km rocne a meciarov plan bol nerealizovatelny. vlada a minfin si na zaciatku povedali ze fondy budu az na male vynimky nahradzat rozpocet. ten bude najma spolufinancovat nevyhnutny podiel. ale megalomansky projekt vystavby aj tak schvalili nic neprehodnotili, harmonogram usekov sa -samozrejme- nedodrziaval az vlada fico2 si prestala robit tie harmonogramy.


ja som praveze presvedceny, ze eurofondy by stacili na vsetko potrebne, keby sa stavalo priebezne a s rozumom a paradoxne s podobnym zapojenim statneho rozpoctu ako teraz

opakujem, vsak pR1bina bude stat 4+ miliardy euro. chces mi povedat, ze keby sa do juznej trasy davalo 150 mio rocne, ze by neboli rozostavane temer vsetky useky ?
vsak si zober, ze R1 cez eurofondy by odkrojila ledva 400 mio euro, co je v podstate nic.

nezabudaj, ze kolko stoviek milionov sa nasilo presuvalo z programov na kde ake pseudotunelarske akcie, ako stovky milionov prepadli v skolstve a kde kade

co sa D1 tyka, tak tam je vidno, ze okrem korbelky uz je vsetko postavene z eurofodnov a dokonca zostali peniaze aj zbytocny usek D3 strazov - brodno, lebo nebol ziaden iny usek na D1 pripraveny na vystavbu

tam mas presne tu jednoduchu matematiku.

nehovorim vobec o tom, ze keby sa osekali projekty ako to navrhovali v 1999/2000, a optimalizovali, tak samozrejme mame uplne inde aj vystavbu.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod DrX » 23. Máj 2024 14:55

PK, ta stredna trasa sa tu rozoberala tak pred 15-20 rokmi. Dnes je to uplne bezpredmetne, aj ked ak by sme boli v roku 1985...
A tiez nesuhlas, ze juhom by to nebolo vsetko poriesene. PO a vsetko na vychod by mohlo jazdit normalne juhom. A vsetko ostatne az po Branisko by v pohode stacila povrchova Rka, ci uz zo ZA alebo cez Ziar a Martin.

Aquila, nesuhlas, ze tych pr1binovych 4+mld EUR ratat k juhu. Mozes ratat stavebne naklady - zvysok je ciste politicka korupcia, urobena kvoli severu (lebo smeraci chceli stavat cez PPP D1 a Visnove, a R1ku k tomu len pribalili - aj ked mala zabezpecene financovanie cez EU). Cize ratat to ako vydavok na juh je cista zvrhlost.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod nevo83 » 23. Máj 2024 15:08

Prosim Vas uz prestante operovat mantrou KEBY TO SLO CEZ EUfondy...
Keby to slo cez EU fondy tak ta R1 by bola dostavana mozno 2r dozadu a ani to nie lebo by bola vyhovorka Covid...

EU fondy mame aj teraz a neviem dokoncit nic poriadne... a uz vobec nie zacat a o VO sa ani nebavim.. Latame platame aby sme nevracali nic, vymyslame- presuvame z useku na usek a doslova Klamame EU..
kludne mozme stavat R2 2 useky v hladovej doline v okoli LC/RS alebo pokracovanie R2 KE a miesto toho sa hrdo buchame do hrude ze MY to dame cele na D3 a s prstom v nose do stihneme..
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Pacho » 23. Máj 2024 15:41

r1, sa musí rátať, k juhu, lebo tie peniaze reálne odišli, resp. odídu. Keby sme takto rozmýšlali, tak celý pacholand, je politická zvrhlosť. VeĎ višnove by bola skánska postavila za 660mil. Podľa téjto filozovie je pacholand v pohode. :-).
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod devil » 23. Máj 2024 18:20

To su bankarske uroky pre tucet bank. Plati sa to lebo sa musi. Isteze keby islo 150 mega na juznu traso kazdy rok bola by hotova alebo skoro hotova. Ale takto to nefunguje taka suma tam isla mozno ked stavali zarnovica + ozdany a tornala, max 2 roky. si pletieme pricinu a nasledok. Mozno teraz ide na kri-myt + haniska-olsany.

Fondy co presunuli isli na cesty bez problémov opravy mostov a ine mensie projekty.

Vsetko cez eurofondy?? Horná streda-ladce, hybe-vazec, branisko za meciara/dzurindu este z rozpoctu ked sme neboli vEU. Vrtizer-hp, vazec-mengusovce z uverov nds. Myslim ze aj svinia-PO

Z eurofondov PB, hp-ll-ds-turany, mengusovce-janovce-jablonov, fricovce-svinia, PO, Bud-bid... Nejaky h 130 km a teraz na hub-iva ale len mensiu cast nakladov. Lenze od 2004 cize za 20+ rokov.

Keby cela R1 isla z fondov tak mozno dnes by na ZV-LC nebolo nic.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod IceFox » 23. Máj 2024 18:37

nevo83 napísal:Nuz mily Icefox ak by volili ,,inu stranu,, tak ta pravicova by im ziadny navyse dochodok nedopriala.
A s hlaskou: ,,prejedanie buducnosti,, na mna nechod lebo toto sa tu rozprava spolu s uskromite sa uz od 89...
Takze to ze +70 dostanu nieco mi absolutne nevadi..kedze sa jedna o poslednu ,, tvoraciu polokomunist generaciu,, ktora si presla vsetkym.

Netvarme sa ze zrazu ujde od nas 1/3 obyvatelstva a vsad3 ich budu vitat s otvorenou narocou.. mam znameho ktory, po vecnom picungu na svk ,,usiel,, do Fr a po 2r priliezol spat aj s celou rodinou... s dodatkom ze u nas je zle ale tam este horsie..


hej. Chobotiny typu vlaky zadarmo, obedy zadarmo, poukazy na bohviečo je tak neskutočné uťahovanie opaskov… Ale čo, no. Hlavne že tí dôchodci majú ten lístok zadarmo do TGV… Aha, tak nie. No, aspoň sa vedia doviezť do špičkovej nemocnice na Razso… …oh. Ale tak aj miestna poliklina stačí. Krásna a zreko… Do prkínka, kde sa stala chyba?

Čo už. Hlavne, že to natretli tým hnusím progresívnym liberálom!!1! Keď sa majú dôchodci zle, tak nech sa majú aj všetci rovnako zle.

Ako hovorím, typický Zlovák: všetci mi ubližujú, ja som dokonalý.

Inak to posledné je krásna anekdotálna skúsenosť a slušný blábol. Každá krajina v Európe trpí populačnou krízou, ešte zhoršenou o migračnú krízu. Migrant v podobe stredoeurópana “správnej farby” ktorý chce aj pracovať, je výhra oproti “štandardnému” migrantovi.
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: Brno

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod DrX » 23. Máj 2024 20:32

Pacho napísal:r1, sa musí rátať, k juhu, lebo tie peniaze reálne odišli, resp. odídu. Keby sme takto rozmýšlali, tak celý pacholand, je politická zvrhlosť. VeĎ višnove by bola skánska postavila za 660mil. Podľa téjto filozovie je pacholand v pohode. :-).


Nie, lebo stavebne naklady su pri R1 presne jasne. A tolko nas stala vystavba tej cesty. Vsetko ostatne su naklady na nieco ine - udrzba, financovanie, smeracka korupcia atd. Pri Visnovom praveze nepoznas este ani stavebne naklady pri sucasnej realizacii, a uz vobec nevies ci by sa to bolo postavilo za to co ponukla Skanska.

A devil, praveze "Keby cela R1 isla z fondov tak mozno dnes" za tych usetrenych 150mil EUR/rocne stoji cela R2. Na druhej strane treba povedat, ze tych 150mil/rok uz o 20 rokov nebude ziaden vyrazny peniaz. Tak ako pri hypoteke. Kazdopadne, aj tu je uz dnes zbytocne meditovat.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod nevo83 » 23. Máj 2024 20:45

IceFox napísal:
nevo83 napísal:Nuz mily Icefox ak by volili ,,inu stranu,, tak ta pravicova by im ziadny navyse dochodok nedopriala.
A s hlaskou: ,,prejedanie buducnosti,, na mna nechod lebo toto sa tu rozprava spolu s uskromite sa uz od 89...
Takze to ze +70 dostanu nieco mi absolutne nevadi..kedze sa jedna o poslednu ,, tvoraciu polokomunist generaciu,, ktora si presla vsetkym.

Netvarme sa ze zrazu ujde od nas 1/3 obyvatelstva a vsad3 ich budu vitat s otvorenou narocou.. mam znameho ktory, po vecnom picungu na svk ,,usiel,, do Fr a po 2r priliezol spat aj s celou rodinou... s dodatkom ze u nas je zle ale tam este horsie..


hej. Chobotiny typu vlaky zadarmo, obedy zadarmo, poukazy na bohviečo je tak neskutočné uťahovanie opaskov… Ale čo, no. Hlavne že tí dôchodci majú ten lístok zadarmo do TGV… Aha, tak nie. No, aspoň sa vedia doviezť do špičkovej nemocnice na Razso… …oh. Ale tak aj miestna poliklina stačí. Krásna a zreko… Do prkínka, kde sa stala chyba?

Čo už. Hlavne, že to natretli tým hnusím progresívnym liberálom!!1! Keď sa majú dôchodci zle, tak nech sa majú aj všetci rovnako zle.

Ako hovorím, typický Zlovák: všetci mi ubližujú, ja som dokonalý.

Inak to posledné je krásna anekdotálna skúsenosť a slušný blábol. Každá krajina v Európe trpí populačnou krízou, ešte zhoršenou o migračnú krízu. Migrant v podobe stredoeurópana “správnej farby” ktorý chce aj pracovať, je výhra oproti “štandardnému” migrantovi.




Ano, dochodcovia hufne jazdia vlakmi hore.. Doslova tisice a tisice z roztopasne jazdia denne na trase BA-KE ze... v takom mnozstve ze ubohy spoluobcania musia sediet na strechach ako v Indii vsak...

Ozaj 3,5r nedrzala Ekonomicka elita SAS p*cu a krok a pri Matelkovych atomovkach.. Expert HzP terajsi hrdy PS ani nemukol na ich rozhadzovania tak to nehadz ze vsetko je len SMER..
Ale plne chapem ako hrdy NEOMARXISTA by si najradsej zdanil vsetko hlavne majetkove dane ze... Vrelo odporucam ekonomicky program PS pre 2020 alebo Odorove navrhy pre setrenie...
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod jarino » 23. Máj 2024 21:27

Expert HzP na to jednoducho nemal kompetencie.
Tie miliardy eur, ktoré potrebujú na MF SR ušetriť, sa získajú iba kombináciou škrtania a zvyšovania daní. A popritom sa seknú investičné výdavky okrem spolufinancovania eurofondov, čo je dosť blbé. Aktuálne eurofondy už finančne nevychádzajú ani na obchvat Prievidze, jeden z úsekov D3 ale peniaze nie sú ani na prípravu D1 Zemplín. A dalo by sa pokračovať, tých šuflíkových projektov, ktoré čakajú na nájdenie peňazí, je dosť.

K dôchodcom len toľko, že v súčasnosti nie sú najohrozenejšia skupina. Akurát ich je veľa, t.j. veľa potenciálnych voličov.
A medzitým kopa absolventov stredných škôl z rôznych dôvodov uteká študovať preč a je otázne, či sa niekedy vrátia.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod devil » 24. Máj 2024 09:18

A devil, praveze "Keby cela R1 isla z fondov tak mozno dnes" za tych usetrenych 150mil EUR/rocne stoji cela R2. Na druhej strane treba povedat, ze tych 150mil/rok uz o 20 rokov nebude ziaden vyrazny peniaz. Tak ako pri hypoteke. Kazdopadne, aj tu je uz dnes zbytocne meditovat.
podstatne je ze neexistovalo ziadnych 150 mil eur ani za meciara ani za dzurindu ani ked ziadne PPP sa nesplacalo. tak preco by zacali davat 150 mega len tak?

skusme to inak. za meciara sa mali postavit za statne minimalne najhorsie casti: pohronsky usek co je 40 km a ozdany/batka/figa/tornala. za drurindu ked uz boli prve fondy (2004-06) mohol byt hotovy NR usek po hron a nemuselo byt ziadne PPP. no a eurofondy 2007-13 (myslim tie vacsie cize KF) co je so spolufinancovanim statu 1-1,5 mld. + aspon cast uverov nds co vtedy financovali rozne useky D1. to uz mas skoro 2 mld. mohli ist na R2 stacilo by to na celu alebo skoro celu a chybali by -mozno- useky ako tornala-roznava, alebo kus za soroskou po moldavu cize uplne bezproblemove casti so stratou dokopy 10-15 min. realne funkcne prepojenie 3:30 KE a do 4 hod PO juhom do 2015. a po uplnom dokonceni este tych 10-15 min menej.

za meciara sa by sa postavila minimalne najhorsia cast cize TN-PB, eurofondy ŠF + vacsia cast uverov nds by bez problemov stacili na dokoncenie BA-ZA v realnom case 2010+. a fondy 2014-20 uz mohli ist na ZA-PO, prip. na lahky usek dargov-pozdisovce

PK, do ciernej mne ukazuje 5:36 aj cez Sk. mozno si dal centrum BA a este nejake zdrzanie. zo zasady nedavam centra lebo v meste stratis aj pol hodinu na semaforoch a pod. ale to nie je vina chybajucej dialnice a skresluje nam cisla. z BA pocitam od zlatych pieskov a cez madarsko od petrzalky. kazdopadne pri tvojej jazde 140 by si to dal aj za 5 hod.

RS-ZV je to asi 1:15 bez R2. stredna trasa cez pohorelu nie je riesenie lebo RS-BR je 1 hod + este dialnica do BB/ZV dokopy urcite viac nez po I/16. RV-pohorela je tiez asi 1:15, + 0:30 po BB uz po dialnici + 0:15 BB-ZV. RV-ZV bez dialnice cez RS 2 hod. cize to iste. stredna trasa riesi okolie RA, dobsinej, tisovca co je mala cast regionu. stredna trasa bez donovalov neriesi RK a LM cize sever stredneho Sk a mali by to co je teraz. mas pravdu ze stredna trasa riesi PP, KK, SN a LE. do PO by si juhom isiel viac o pol hodinu nez stredom a po uplnom dokonceni R2 tak 15-20 min viac. ale PO by dialnicu mal a nebol by v investicnom/dopravnom tieni.

strednou trasou by si isiel o 15-20 min viac do KE nez juznou. a kedze maju viac obyvatelov a vyssie hdp prednost maju mat KE. a to aj napriek tatram. zapadne tatry su LM a ostava nam PP a KK. z toho KK je na urovni gemera. pohorela - vikartovce pises 12 km tunel ale za vikartovcami su dalsie kopce, takze ktovie kolko este, + tunel branisko a tunel PO co je dokopy 20 aj viac km. kazdopadne casovo, technologicky narocnejsie len preto aby si vyriesil spiš.

nakoniec som si nechal tu absurdnost ze R2 riesi madarsko. okrem toho ze ja povazujem dostupnost do pol hodiny cize cc 30 km co LC a RS splnaju. RV to nesplna ale to je len mala cast trasy a tornala-roznava by sa aj tak stavala naposledy. tvojich 50 km poriadne nesplna PP lebo od D1xI66 po hranicu podspady-jurgov je presne 42 km..... a KK je to 30 km...ale hlavne potom D2 "riesi" rakusko a D1 od hornej stredy po povazsku bystricu "riesi" cesko :lol:

ja nechodim bezne na na vychod. ale viem kedy sa ako a co stavalo aj to za kolko.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod aquila » 24. Máj 2024 10:27

jarino napísal:Expert HzP na to jednoducho nemal kompetencie.
Tie miliardy eur, ktoré potrebujú na MF SR ušetriť, sa získajú iba kombináciou škrtania a zvyšovania daní. A popritom sa seknú investičné výdavky okrem spolufinancovania eurofondov, čo je dosť blbé. Aktuálne eurofondy už finančne nevychádzajú ani na obchvat Prievidze, jeden z úsekov D3 ale peniaze nie sú ani na prípravu D1 Zemplín. A dalo by sa pokračovať, tých šuflíkových projektov, ktoré čakajú na nájdenie peňazí, je dosť.

len tu je ta klasicka vec, ze 10 rokov dozadu bolo aj penazi dost, ale neboli projekty, tak sa presustrovali, cez kde ake zbytocnosti.. nehovoriac, ze cenove urovne boli inde ..

uz tu mozeme ozaj len plakat nad rozliatym Smerackym mliekom ..
jarino napísal:K dôchodcom len toľko, že v súčasnosti nie sú najohrozenejšia skupina. Akurát ich je veľa, t.j. veľa potenciálnych voličov.
A medzitým kopa absolventov stredných škôl z rôznych dôvodov uteká študovať preč a je otázne, či sa niekedy vrátia.

uz som to daval inde, v podstate slovensko ma demograficku katastrofu, doslova nie ze sa nam zruti, on sa nam uz brutalne ruti trh prace

mladych mame zufalo malo, za minuly rok som si pozeral statistiky a oproti roku 2003 sa prepadol pocet podanych prihlasok na vysoke skoly z 150+ tisc na 60+ tisic, to je prepad o vyse 100 tisic!
dolsova to temer vychadzalo, ze mame 50+ tisic miest, takze temer kazdy kto chce sa dostane na vysoku skolu

co je na tom najsmutnejsie, pocet slovakov ktori chcu studovat v cechach je tak isty ako bolo 20 rokov dozadu. ten brain drain je sialeny

som to pisal inde, ze v bratisalave to este nie je take zufale, ale v regionoch niesu nielenze doktori specialisti,a le uz ani obvodaci.

v bratislave je zase naopak priam katastrofalna situacia v skolstve, kde nemaju uz ani telocvikarov !! nieto, ze fyzika, chemia . stredne/zakladne skoly uplna katastrofa a riaditelia beru doslova kohokolvek, kde sa da aspon nejako ofajat pedagogicke minimum.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod JankoRB » 24. Máj 2024 12:22

nevo83 napísal:Netvarme sa ze zrazu ujde od nas 1/3 obyvatelstva a vsad3 ich budu vitat s otvorenou narocou.. mam znameho ktory, po vecnom picungu na svk ,,usiel,, do Fr a po 2r priliezol spat aj s celou rodinou... s dodatkom ze u nas je zle ale tam este horsie..


Takze zacnem - manzelkyn kolega lekar - jeho 2 deti studuju medicinu, cuduj sa svete v Cechach. Uz je to davnejsie, spoznal som mladu lekarku zo Slovenska, studovala v cechach a napodiv sa vratila na Slovensku. U nas jej nechceli uznat atestaciu, tak sa zase vratilo naspet do ciech.
V Cechach studuje nejakych mediciny 2700 Slovakov a na Slovensku 4000. Fakt sa vsetci ty vystudovani lekari vratia domov, ked aj v cechach je nedostatotk lekarov a tu pocuvaju, ze ked sa ti nepaci co sa tu deje, tak chod prec. Pre krajske mesto Zilina maju byt 2 ambulancie detskeho kardiologa. Nie je ziadna. Okres Namestovo ma mat ambulanciu neurologa, nie je ziaden. Manzelke zatvorili ambulanciu pneumologa, uz par rokov nemoze zohnat niekoho, kto by ju zobral. Nedavno u nas zatvorili hematologicku ambulanciu, doktorka isla do chodku a nema za nu kto nastupit.

V zahranici studuje kazdy piaty vysokoskolak. Pokial sa nebudu vracat, tak Slovensko ma velky problem a nemusi ani odist zo Slovenska odist 1/3 obvatelstva.
Staci, ze napriklad z tych 4000 buducich lekarov odide do zahranicia 400 a mame velky problem. Napr. manzelka pracuje v zdravotnictve a na pracovisku, ktore je jedine v okrese su 3. Jedna z toho je dochodkyna, ktoru kazdorocne vedenie prehovara, aby ostala, lebo za nu nie je nahrada. Ja zase prehovaram manzelku, aby sme odtialto vypadli. Kebyze odideme, tak ta dochodkyna to zabali, lebo by mala viacej roboty a ostala by tam jedna. Takze vsetko by trvalo dlhsie, sem tam to pracovisko by muselo byt zatvorene, lebo aj ona ma pravo na dovolenku a obcas moze ochoriet. Takze zrazu by vsetci pacienti museli obcas chodit do druheho okresu, cakacie doby na vysetrenie by sa predlzili. Z celkoveho poctu obyvatelo Slovenska sme prd, ale obyvatelia okresu by to pocitili,kebyze sa zdekujem. Manzelka by si robotu v cechach nasla bezproblemov a ja by som ani nemusel menit ani zamestnavatela, kedze pracujem na dialku. Pokial je tvoja jedina kvalifikacia to, ze vies dotahovat dobre skrutky na pase, tak fakt ta nebudu vitat s otvorenou narucov, lebo takych ludi tam maju na kazdy prst 10.
Naposledy upravil JankoRB dňa 24. Máj 2024 12:36, celkovo upravené 2 krát.
JankoRB
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 24. Máj 2024 11:09

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod JankoRB » 24. Máj 2024 12:33

jarino napísal:K dôchodcom len toľko, že v súčasnosti nie sú najohrozenejšia skupina. Akurát ich je veľa, t.j. veľa potenciálnych voličov.
A medzitým kopa absolventov stredných škôl z rôznych dôvodov uteká študovať preč a je otázne, či sa niekedy vrátia.


nevo83 napísal:Nuz mily Icefox ak by volili ,,inu stranu,, tak ta pravicova by im ziadny navyse dochodok nedopriala.


nevo83 > Kludne si zober pozicku a prispievaj na dochodok svojim rodicom, ved im treba dopriat, s tym, ze pozicku budu splacat esta aj tvoje deti. Neznie ti to ako dobra blbost, podla mna je to blbost. Ked to iste urobi stat, lebo robi to iste, tak to uz nie je blbost ? Podla mna je to rovnaka blbost.

Najblizsie 4 roky sa ma zo statneho rozpoctu dosypat do socialnej poistovne 7 miliard eur na dochodky, takze kazdy rok priblizne 1.7 mld. eur. Kedze statny rozpocet je v deficite, tak si tieto peniaze ide pozicat. Takze stat si nejde pozicta na to, aby investoval, ale aby ich mohli dochodcovia prejest. Samozrejme, budu to splacat ich deti alebo vnuci.

Takze jeden rok by sa mohlo zacat vystavba Korbelky - tych 1.7 mld. eur by na to mohlo stacit. Dalsi rok by sa mohol zacat stavat tunel karpaty. Tych 1.7 mld. eur by na to mohlo stacit.
Dalsi rok by sa mohlo zacat stavat 50 km R2, to by tych 1.7 mld. mohlo stacit a dalsi rok dalsich 50 km R2.

A bude horsie. Mame priebezny system a momentalne na jedneho dochodcu pripadaju dvaja pracujuci. O takych 15 - 20 rokov, zacinaju chodit do dochodku husakove deti, ten pomer bude 1 dochodca na 1.5 pracujuceho. Takze kde stat zoberie na dosyp na dochodky 2.5 mld. kazdy rok ?

Takze s tymy 2.5 mld. som sa sekol, bude to malo. V roku 2024 socialna poistovna ocakava dosyp od statu na dochodky 1.7 mld. eur a uz v roku 2026 ocakava, ze bude treba dosypat zo statu 2.2 mld. eur. Predokladam, ze to cislo nezohladnuje inflaciu.
JankoRB
návštevník
 
Príspevky: 16
Založený: 24. Máj 2024 11:09

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod asdf » 24. Máj 2024 14:55

nevo83 napísal:Netvarme sa ze zrazu ujde od nas 1/3 obyvatelstva a vsad3 ich budu vitat s otvorenou narocou.. mam znameho ktory, po vecnom picungu na svk ,,usiel,, do Fr a po 2r priliezol spat aj s celou rodinou... s dodatkom ze u nas je zle ale tam este horsie..


A môžem toho známeho vidieť? Raalita je taká, že kamkoľvek človek zdrhne, tam ho budú vítať. Viď koľko ľudí sa vlastne vrátilo po slávnom Brexite. Moc nie...
Vo väčšich mestách an Morave pomaly aby závadzali dvojjazyčné nápisy. V Brne na informatiku na Masarykově Unvierzite je pravidelne až polovica ročníka zo Slovenska, lekárske fakulty sú samý Slovák a aj ďalšie. Takisto, kto vedel lepšie nemecky už je dávno v Rakúsku.

JankoRB napísal:Pokial je tvoja jedina kvalifikacia to, ze vies dotahovat dobre skrutky na pase, tak fakt ta nebudu vitat s otvorenou narucov, lebo takych ludi tam maju na kazdy prst 10.

V ČR berú aj takých. Všetkými desiatimi.
Obrázok používateľa
asdf
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 252
Založený: 22. Jan 2018 18:58

Re: Akou trasou sa momentálne oplatí ísť z BA do KE?

Odoslaťod Pacho » 24. Máj 2024 19:01

tak to je dobré, pozhadzujme všetkých dôchodcov zo skaly, a bude na dialnice :-) .
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 131
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 41 hostí.

cron