Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 31. Mar 2024 12:04

Myslim, ze piseme to iste. Ano, velka cast tu bola, a smerovala zo slovenskych dolin smerom na juh na Budapest: https://i.pinimg.com/originals/3e/d8/f0 ... c9cd57.jpg
A noveho sa potom postavilo len velmi malo, len prepoje, co chybali, aby sa dalo zariadit juzne spojenie Slovenska.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 13. Apr 2024 06:16

Vraj priame vlaky z Kosic (resp Hanisky) az do Kyjiva uz do konca roka... https://kosicednes.sk/spravy/z-kyjeva-d ... at-autobus
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 13. Apr 2024 12:18

no nie zlý nápad, keby to vyšlo, tak paráda. Pre blízkosť Volva, tá širokorozchodná má potenciál. Volvo má 100% čínsky kapitál, čiže by mohli voziť autá až dočíny/z číny vlakom. Bolo by to lacnejšie, ako lietadlom a rýchlejšie ako loďou. Len na to by musel dať požehnanie RF.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 13. Apr 2024 13:30

otázkou zostáva koľko % výroby bude smerovať do Číny. Čína už nie je závislá od dovozu áut, a vlastne čoskoro skončí aj prestíž mať auto z Európy. takmer všetko sa za vidinou ušetrených nákladov začalo vyrábať v Čine a oni teraz už vedia nielen vyrábať ale aj navrhovať.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod plš » 13. Apr 2024 13:42

Vážení, vy dvaja ste akože zaspali čas. Vlaky dnes cez Rusko a Ukrajinu nepremávajú pre vojnu. Ucelené nákladné vlaky organizované logistickou firmou Dachser obchádzajú Rusko z juhu. Nákladné vlaky prevažne kontajnery zmenili smer t.j. Čína Si An - Kazachstan - Azerbajdžan - Čierne more - Rumunsko - Budapešť, následne viac smerov po Európe.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 13. Apr 2024 16:20

plš, pokiaľ si si nevšimol, nechal som tam poznámočku, že by to muselo byť s požehnaním RF. stači? Tiež velice pochybujem, že by cez čierne more , rumunsko až do budapešti fungovala ŠRT. Ešte poznámku, volva sa už niekoľko rokov vyrábajú aj v číne, takže treba skôr uvažovať o preprave čína - Haniska, resp čierna nad tisou. Toto som uviedol, ako zaujímavý potencial pre využitie ŠRT. Keď sa nemýlim, tak čína využíva tiež rozchod ŠRT, čiže by to mohlo ísť bez prekaladania.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Kvík » 13. Apr 2024 19:07

Čína má štandardný rozchod 1435 mm a ideálne by bolo, keby naň prešla aj Ukrajina.
Να εύχεσαι νάναι μακρύς ο δρόμος, γεμάτος περιπέτειες, γεμάτος γνώσεις.
Kvík
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 273
Obrázky: 3
Založený: 20. Sep 2017 18:16
Bydlisko: BA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod plš » 14. Apr 2024 07:33

Pacho, Ty si človek normálny, uvažuješ normálne podmienky. Lež dnes vládne Európe svatá Uršula, ktorú drží pod krkom svatý Biden. To slovensko-ukrajinské riešenie je do normálna aj do čias Uršuly. Ako skončí doba Uršulínska potom bude za normálna zapojené aj Rusko.
S tým ŠRT ma Kvik zavzdušnil. Čítam mesiace o ťažkých vlakoch s uhlím a kontajnermi po Transsibírskej magistrále, ale nenapadlo ma ani omylom, ako poriešili hranicu predel Rusko Čína na železnici. Nikde sa o prekládke a lá Čierna nad Tisou nepíše. Zatiaľ Rusko a postsovietske štáty od koľaje 1520 mm neodišli a mnohé po deväťdesiatych rokoch museli a ešte musia dostavať a sceliť svoje železničnej siete.
Ináč ten Kvikov návrh je zmätočný. Totiž Rusko sa po vyhnaní z Uršulinej Európy vrátilo ku svojim bývalým partnerom v ZSSR t.j. stredoázijským rebublikám, ponukajú aktuálny prebytok plynu a jadrovú energetiku. Rusko, Čína, BRICS aj ŠOS sú v pohybe, nikto nevie ako bude vyzerať budúca jar či leto.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 14. Apr 2024 08:40

Kvík napísal:Čína má štandardný rozchod 1435 mm a ideálne by bolo, keby naň prešla aj Ukrajina.


neviem prečo, som doteraz žil v domnení, že čína používa 1520mm, tuna ako píše plš, vzniká otázka kde a ako to čínania prekladaju?: Čo sa týka prechodu ukrajiny na normálny rozchod, je absolútne nereálne, tak ako európa nie je schopná za 100rokov, preisť na automatické spriahadla, bežne používané od USA cez ukrajinu RF , indiu.....je to daň, za to , že železnice, začala riešiť europa ako prvá .
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod 110mat110 » 14. Apr 2024 09:34

Bud prehadzuju kontajnery alebo sa prehadzuju podvozky na vagonoch. Napr v Mongolskom Zamyn uud na BAM
110mat110
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 407
Založený: 30. Júl 2019 12:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Pacho » 14. Apr 2024 11:42

v čiernej tiež niekedy prehadzovali podvozky, aby sa nemuselo prestupovať.
Pacho
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 125
Založený: 09. Máj 2006 07:19
Bydlisko: Lipt. Mikulas

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod plš » 14. Apr 2024 13:15

Ináč buďme radi, že slovenská vláda sa s ukrajinskou dohodli na širšom prepojení železnice do Košíc. Nie náročným úpravou prepojenia ŠRT z Hanisky na košické letisko Ukrajinci získajú bezpečné letecké napojenie na svet, košické letisko rozšíri prevádzku a efektívnosť prevádzky. A to za malé peniaze. Keď to skončí a sa opustí, tak Ficovi nebude nik nadávať, že vyhodil ťažké miliardy. Tak ako Ficovci urobili bomba-vratný prepoj nepoužívaného potrubia z elektrárne Vojany späť na Ukrajinu. Prečo buďme radi? Kým Rusi vozili ucelené železničné vlaky z Číny do Európy v obchod Ukrajiny, tak bola preferovaná vetva ŠRT do Polska kdesi do Sliezska. Neverím, že podobná úprava ako na ŠRT v Haniske nie je realizovaná aj tam v poľskom Sliezsku.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Miro » 14. Apr 2024 14:26

Pacho napísal:v čiernej tiež niekedy prehadzovali podvozky, aby sa nemuselo prestupovať.


Podvozky na osobných vlakoch sa prehadzovali v Čope, sám som to zažil v r. 1979 ako študent, keď sme cestovali na návštevu do Leningradského elektrotechnického inštitútu. Vtedy jazdili priame vlaky z Prahy do Moskvy aj vtedajšieho Leningradu.
Prehadzovali sa aj podvozky u niektorých nákladných vozňov, bežne sa u nás dali vidieť vozne sovietskych železníc (najmä cisterny) radené v našich nákladných vlakoch. Väčšina tovarov sa však v Čiernej prekladala.
Na spojenie sovietskych vozňov s našimi sa používali tzv. spojovacie vozne, tu je článok o nich:
https://www.parostroj.net/katalog/nv/cl ... _vozy.php3
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.