Operačný program doprava

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 07. Júl 2022 08:50

Ak budú úradníci konať v súlade so zákonom (a nie nejako takto: https://domov.sme.sk/c/22955159/smer-it ... ml?ref=mnt alebo https://www.webnoviny.sk/firma-anar-dos ... -nepatril/), tak riziko pozastavenia platieb bude minimálne...
Do istej miery to bude aj vytvárať tlak na konanie v súlade s legislatívou, lebo akékoľvek pochybenie bude znamenať zastavenie prítoku peňazí všetkým (t.j. kadejakým lobistickým skupinám).

Nerozumiem tomu pozastaveniu sa nad nižšou alokáciou. Je to verejne známa vec už najmenej 4 roky...

840 miliónov na D3 stačiť musí. Koniec-koncov vidím otázne, kedy a v akej podobe sa bude realizovať KNM - Oščadnica.
Pri železnici som pár príspevkov vyššie písal o Fonde obnovy a CEF... DNV - Malacky má opäť peniaze už vyčlenené z CEF-u.
V končiacom období bolo na vodnú dopravu vyčlenených 100 mil. eur. Vzhľadom na neschopnosť peniaze minúť táto alokácia postupne klesla na 20 alebo 10 mil. eur. To je dôvod, prečo na vodnú dopravu je vyčlenené úplné minimum. To však nevylučuje navýšenie alokácie v budúcnosti.

Brusel nám neradil mať ani 6 či 7 operačných programov. Je to náš problém, ako si to nastavíme...

Na PPP zabudni...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

CEF 2

Odoslaťod jarino » 07. Júl 2022 09:01

Boli akceptované nasledovné projekty:
Modernization of the INTERPORT transhipment terminal in Haniska pri Košiciach for the purposes of combined transport -> 45 mil. eur

ŽSR, Modernisation of the railway line Devínska Nová Ves – state border of the SK/CZ -> 173 mil. eur; zabezpečenie dofinancovania projektu vo výstavbe

Reduction of Rail Freight Noise by retrofitting of ZSSK CARGO wagons 2 -> 700 tisíc eur

Implementation of a cross-border road connection on the Via Carpatia route between Poland and Slovakia -> 326 mil. eur; poľská časť - výstavba na úseku Dukla - Barwinek, slovenská časť - vypracovanie CBA na celú R4
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod badger-FB » 07. Júl 2022 17:56

Prečo by som mal zabudnúť na PPP? Respektíve ja zabudnúť môžem, ale pochybujem, že teda pri tejto verejne známej 4 ročnej predstave zabudnú tí, ktorí o tom rozhodujú. To je totiž tiež naša vec ak ešte ďalšie PPP pridáme. My si ho tu budeme splácať a žiť s ním, takže výsledkom tejto podvýživy bude síce ešte vyššia kvôli dlhodobej záťaži, ale bude to práve preto. Lebo nikto nerealizuje cielené navýšenie financovania štátnymi zdrojmi. Bohato by stačilo zdanenie PHM, mýto, známky, cestné dane. Fondy by boli doplnkové. Takto to ale nie je, keďže zdanenie je všeobecným zdrojom kasy.
Takže SK časť na R4 bude príprava. Nie výstavba, ani len cieľ že by 2028 bola výstavba niečoho zase nič. Teda len prázdne frázy. Ja si takéto dokumenty rád pozriem, ale pozri si ich aj ty za uplynulé dekády. A aj to ako sa naplnili. :)
Ak teda stačí 840 mil. na D3, kde zostáva D1 ? A všetky ostatné úseky? Ani jeden iný úsek? Pritom D3 sa má stavať v závere toho OP 21-27, takže je to také zvláštne, nemyslíš? To budeme dovtedy len čakať so založenými rukami až si pripravíme D3 a potom to z toho postavíme? ;)
(stačiť to ale nebude, aj na 2 úseky aj na dostavbu Horelice, no to chcem teda potom vidieť)

Ten žel. koridor, o ktorom píšeš sa ale nekončí v Bratislave. Čo s úsekmi v centre a ďalej na Maďarsko? Či nič? My tu riešime "len" napojenie BA na ČR a šlus? (na A si stačí čítať ako postupujeme) A vnútroštátny koridor nebude tiež, lebo zase sme u peňazí.
Už z tohto celého je vidno ako to nemáme absolútne reálne navrhnuté. (nehovoriac o tom, že my ani nebudeme vedieť využiť tú traťovú rýchlosť cez to Záhorie, že?)

Takto môžeme čerpať fondy do 2100. :D Lebo stále budeme taká zaostalá časť, že stále budeme mať "nároky" niečo dostať. :D Možno preto sa dáva tak málo. Kacírska myšlienka, ktorá ma dlho máta. Že my to len hráme tú našu neschopnosť. My takí v skutočnosti nie sme a moc dobre vieme ako na to, ale lepšie je to neukázať a mať sa "z cudzieho" dobre naveky. A nech nás niekto stále ľutuje aké % životnej úrovne tu stále je a my sa tak snažíme. MIRRI rieši 2 roky ako nastaviť procesy a zamedziť ex vysúťaženým aby realizovali. Prišlo zdražovanie a nezrealizuje sa skoro nič, prachy prepadnú a to nové čo príde je nastavené otrasne. A ver tomu, že nová vláda to predefinuje na svoj obraz. Tá vláda určite nebude mať toto zastúpenie aké má, takže robiť niečo s pekným vizionárskym cieľom je naivné v demokracii, pri problémoch aké tu máme, ktoré spôsobujú ten sociálny problém, ktorý spôsobí výmenu podstatnej časti novej vlády. (narážam na to, že časť populácie potrebuje tie motúzy o čomsi zadarmo a o pár eurách navyše a stále to tá pravica nie a nie pochopiť) Takže zbytočná snaha.

p.s. k tomu bloknutiu OP, ty tu píšeš roky o porušovaní zákonov a zrazu veríš v to, že zázračný verejný tlak zapôsobí a nebude bloknuté čerpanie? To myslíš vážne alebo to bol pokus o nejakú utopistickú ilúziu z MIRRI že Ficvoci boli poslední zlodeji? (rozhodne si nemyslím že bol Fico cvok :D ) ... nehovoriac o tom, že blokovanie čerpania je nástroj Bruselu a deje sa tak úplne bežne u mnohých členských štátov. Ano, sami na seba sme si ušili, že bude musieť štát masívne financovať VŠETKO pre neustále stopnuté čerpanie JEDINÉHO hlavného programu. Takto to bola občas veda, občas polia, občas doprava. Fuh, pekné časy to budú. To aby mal štát nejakú fajn úverovú linku sám pre seba na tieto účely a % úrokov už nejak zaplatíme, z tých súm, sa o to pošklbú všetky banky aj keby to bolo 0,5%. (rovnako ako vyššie % pre občana ktorý ide do kontokorentu)
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod badger-FB » 07. Júl 2022 21:13

jarino napísal:Čas uteká a SSC nevie minúť peniaze.
Večná veta, že nevedia minúť zdroje. Buďme presní v tom vnímaní, čo je ich možnosť, ako fungujú a kto im dáva nejaké úlohy a kto im ich komplikuje vždy "po" ich výkone, nie "behom neho", čo následne demotivuje aj ten zbytok, ktorý tam je. Nevedia minúť, lebo to tak je nastavené.

Slávna SSC má dnes asi 300 zamestnancov s priemernou mzdou okolo 1500€ (možno o niečo viac, ako sa vezme posledných 10% za ex vlády), pričom 2/3 sú VŠ II. stupňa, čiže sú na tom 2 až 3x horšie ako zbytok podobných ľudí v súkromnom sektore. Platovo 2x, s benefitmi 3x. Kde nie je motivácia nie je výsledok, lebo nie je dosť školení, sústredení a skúseností. Odpovedá to stavu v školstve. To len na margo toho, že ani nečakajme už viac. Museli by v SSC nájsť peniaze alebo teda nie oni ale doprava im prideliť na externé firmy na väčšie práce. A to sa nestane lebo peniaze a sme v kruhu. Pritom sa starajú alebo zabezpečujú komplet evidenciu ciest, priamo štátne I. triedy vyše 3 tisíc, je zázrak že ešte niečo aj robia pre rozvoj. Ako boli aj slávne tendre na mosty, opakovane opakované. Ale boli ... Takže nemajme ilúzie a nesprávne očakávania od tejto už dnes iba "spravovacej inštitúcie", ktorá nevie nalákať viac odborníkov, tobôž nie v tých sídlach, kde sú úplne iné mzdy v týchto sférach. 6 mil na ročné platy je fakt smiešne ... Tam aj ak idú ľudia, tak po čase idú preč so skúsenosťou v životopise. :wink: Zase sme u toho, kam sa uberá aj ich pracovné prostredie, aká je to práca, koľko až administratívy a čo uniká ... a efekt predstavy čo bude za 20 rokov. Keďže to nie je a.s., tak ak jej neschvália zmeny politici, tak nemôže ísť vo financovaní inak. Jedine vlastnou činnosťou, ale sotva zvláda svoju agendu. Čo najviac chýba je jadro výkonných 40+, zostali starí ktorí nemajú chuť a je moc mladých ktorí sú buď bez motivácie, nemajú skúsenosti. referent nemôže extra riešiť VO a podobne sám od seba, alebo to vníma ako "tu prežijem". Tomu odpovedá výkon. Zázrak je, že ešte tá organizácia funguje. Pri rozdelení na NDS a SSC tí najschopnejší a cítiaci sa pre zmenu prešli do NDS, myslené vtedy. Lebo boli nejaké idey a predstavy a iná politika ohodnotenia aj iné možnosti pre ten výkon práce. To robí moc ... Nie, že SSC nevie minúť, ale niekto kto to tak naplánoval a kto to zmenil v systéme úradov, povinností, zákonov, postupov. Plávajú tu ohromné sumy - chýbajú tu investície za zanedbaný stav - ale v tomto režime to minúť nejde. Toto ale nie je novinka dňa, takže to takto je a toto bolo potrebné dávno vyriešiť.
(a teda schopná časť pracuje bokom inde, robia projekty alebo iné práce niečo ako učitelia doma učia, keď to tak ilustrujem, aby si privyrobili a bohužiaľ, lepších za nich nemáme a mať nebudeme, časť aj pracuje pre kraje - radí s evidenciou ich ciest etc. skrátka kde sa dá, nie je to tak, že by im štát povedal tu máte 30% odmenu ak to a to prejde a aby sa vytvoril tým 1 a tým 2 a tým 3 podobne ako v PL, HU, HR ... aby okrem tej agendy ešte ťahali ten rozvoj)
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 21. Júl 2022 11:45

badger-FB napísal:Prečo by som mal zabudnúť na PPP? Respektíve ja zabudnúť môžem, ale pochybujem, že teda pri tejto verejne známej 4 ročnej predstave zabudnú tí, ktorí o tom rozhodujú. To je totiž tiež naša vec ak ešte ďalšie PPP pridáme. My si ho tu budeme splácať a žiť s ním, takže výsledkom tejto podvýživy bude síce ešte vyššia kvôli dlhodobej záťaži, ale bude to práve preto.

1) Musí sa preukázať, že výstavba pomocou PPP má nejaké prínosy. To bude veľmi ťažké presvedčiť MF SR.
2) Pre výstavbu PPP je vhodné mať pripravený nejaký finančne náročný projekt. Ktokoľvek si môže zmyslieť realizáciu PPP, lenže príprava nie je otázkou pár dní. Čo tým chcem povedať? Že ak by čisto teoreticky budúca vláda chcela realizovať cez PPP, tak príprava by už mala teraz bežať. Nevidím žiadneho vhodného adepta z celej rady úsekov na realizáciu formou PPP.

badger-FB napísal:Lebo nikto nerealizuje cielené navýšenie financovania štátnymi zdrojmi.

Myslím že harmonogramom výstavby sme sa posunuli. V budúcnosti to môže ísť vyššie.

badger-FB napísal:Bohato by stačilo zdanenie PHM, mýto, známky, cestné dane. Fondy by boli doplnkové. Takto to ale nie je, keďže zdanenie je všeobecným zdrojom kasy.

Tak celkom logicky, keďže štát musí finančne vykrývať služby občanom z ktorých nie je príjem.
Doprava by bola ok. Cesty by si zarobili. Niektoré železnice tiež.
Ale čo zdravotníctvo, školstvo nebodaj armáda?

badger-FB napísal:Takže SK časť na R4 bude príprava. Nie výstavba, ani len cieľ že by 2028 bola výstavba niečoho zase nič.

Chceme eurofondy, potrebujeme aktualizáciu CBA...
Mohlo sa na tom pracovať už skôr.

Druhá vec je, že Poliaci S19 tendrujú cez žltý FIDIC.
My môžeme tiež.
Kapušany - Lipníky má územné rozhodnutie, t.j. nič nebráni kompetentným ísť cestou žltého FIDIC-u.
Pozemky by buď ešte vykúpila NDS alebo by sa to nechalo na Zhotoviteľa (NDS by si nechala spraviť znalecké posudky a do VO by na výkup pozemkov dala fixnú sumu pre každého uchádzača)

badger-FB napísal:Teda len prázdne frázy. Ja si takéto dokumenty rád pozriem, ale pozri si ich aj ty za uplynulé dekády. A aj to ako sa naplnili. :)

Obávam sa, že si štúdie realizovateľnosti mýliš s niečím iným...

badger-FB napísal: Ak teda stačí 840 mil. na D3, kde zostáva D1 ?

Turany - Hubová štátny rozpočet.
Branisko taktiež.
D1 na Zemplíne do 2030 nič.

badger-FB napísal: A všetky ostatné úseky? Ani jeden iný úsek?

Myslím že odpoveď poznáš...
R1 pri BB, R2 Kočice, R3 Krupina a možno niečo na R4.

badger-FB napísal: Pritom D3 sa má stavať v závere toho OP 21-27, takže je to také zvláštne, nemyslíš? To budeme dovtedy len čakať so založenými rukami až si pripravíme D3 a potom to z toho postavíme? ;)

čo si myslím ja je nepodstatné.
Plánovanie na Slovensku nie je silná stránka.
Pravá ruka nevie čo robí ľavá.

badger-FB napísal:(stačiť to ale nebude, aj na 2 úseky aj na dostavbu Horelice, no to chcem teda potom vidieť)

Brodno - KNM -> 410
KNM - Oščadnica -> 309
Oščadnica - Bukov -> 179
Dokopy -> 898 mil. eur
Keďže uvadzam celkové investičné náklady, časť z nich už bola investovaná do prípravy a istá časť patrí medzi neoprávnené výdavky na financovanie z eurofondov.
Potom tu máme premenné, ktoré zatiaľ nevieme predikovať:
a) výkyvy cien na trhu, teraz sú ceny vysoké, čert vie čo spôsobí recesia...
b) optimalizácia projektov, predpokladám že KNM - Oščadnica sa bude prekresľovať a Oščadnica - Bukov sa optimalizoval...
Koniec-koncov nevidím to tak tragicky, či budú eurofondy stačiť.

badger-FB napísal:Ten žel. koridor, o ktorom píšeš sa ale nekončí v Bratislave. Čo s úsekmi v centre a ďalej na Maďarsko? Či nič?

To sa dozvies, keď si prečítaš príslušnú tému na tomto fóre.
Veľa podstatných informácií tu je, len kto by to čítal, všakže?
Uzol BA je drahý, ale bude nutné ho realizovať.
Trať na Maďarsko je najmenší problém, keďže táto časť koridoru je veľmi krátky úsek. Ty samozrejme myslíš trať na Štúrovo. Tá však nie je medzi koridormi, takže bude sa to robiť len veľmi čiastkovo vzhľadom na obmedzené financie. A aj sa robí, aby sa to nerozpadlo. Ak tam chceme niečo viac, bude sa musieť dať zo štátneho rozpočtu, čo nemusí byť problem, lebo prínosy sú voci nákladom vysoke.

badger-FB napísal: My tu riešime "len" napojenie BA na ČR a šlus?

Za málo peňazí veľa muziky.
Plus je to core TEN-T koridor.

badger-FB napísal:A vnútroštátny koridor nebude tiež, lebo zase sme u peňazí.

Niekde bude, niekde nebude. Taká je realita.

badger-FB napísal:(nehovoriac o tom, že my ani nebudeme vedieť využiť tú traťovú rýchlosť cez to Záhorie, že?)

1) Myslím že ZSSK robili obstarávanie na vozne na 200 km/h.
2) Na medzinárodných vlakoch nebude problém, česi pošlú napríklad RailJety a využitie bude. Samozrejme to závisí ako sa dohodnú prevádzkovatelia medzinárodných vlakov. Nevidím dôvod prečo by sme to nevedeli využiť.

badger-FB napísal:Takto môžeme čerpať fondy do 2100. :D Lebo stále budeme taká zaostalá časť, že stále budeme mať "nároky" niečo dostať.

Na toto by som sa nespoliehal...
Okrem toho rozvoj krajiny nezávisí iba od eurofondov.

badger-FB napísal: A ver tomu, že nová vláda to predefinuje na svoj obraz.

Niečo predefinuje a niečo nie.

badger-FB napísal:Tá vláda určite nebude mať toto zastúpenie aké má, takže robiť niečo s pekným vizionárskym cieľom je naivné v demokracii, pri problémoch aké tu máme, ktoré spôsobujú ten sociálny problém, ktorý spôsobí výmenu podstatnej časti novej vlády. (narážam na to, že časť populácie potrebuje tie motúzy o čomsi zadarmo a o pár eurách navyše a stále to tá pravica nie a nie pochopiť) Takže zbytočná snaha.

Ťažko predikovať aká vláda bude.
Každopádne sú v nej dve strany, ktoré majú tendenciu rozdávať. Čo samozrejme v prípade rodín aj celkom schvaľujem, ale tá forma je blbosť. Deťom na krúžky? :roll: To vymyslel ***.

badger-FB napísal:p.s. k tomu bloknutiu OP, ty tu píšeš roky o porušovaní zákonov a zrazu veríš v to, že zázračný verejný tlak zapôsobí a nebude bloknuté čerpanie?

Verejný tlak spôsobuje zázraky. Fico by vedel rozprávať, jak ho to vystrelilo z premiérskej stoličky.
Druhá vec je tlak medzi lobistami.

badger-FB napísal:nehovoriac o tom, že blokovanie čerpania je nástroj Bruselu a deje sa tak úplne bežne u mnohých členských štátov.

Toto slovenský prípad nie je...

badger-FB napísal:Ano, sami na seba sme si ušili, že bude musieť štát masívne financovať VŠETKO pre neustále stopnuté čerpanie JEDINÉHO hlavného programu.

Prečo toľko pesimizmu?
Ja to vidím jasne.
Štát bude musieť konať tak, aby nebolo čerpanie zastavené, lebo budú trpieť všetci (samospráva, univerzity, štátne spoločnosti). Ako to spravia je otázka na múdre hlavy ktoré tento štát platí... Okrem iného to znamená ešte väčší tlak na kdejakých úradníkov - potrimiskárov, keďže chyby ani "chyby" si nebudú môcť dovoliť... Nie prehnaný tlak vie priniesť výsledky.

Riešením sú aj rôzne kontrolné mechanizmy. Ešte donedávna tu jeden taký pomerne dosť prísny bol (paragraf v zákone o VO pojednávajúci o kontrole pred podpisom Zmluvy), ktorým nemohol prejsť obchvat Košíc, lebo konkrétny predstavitelia NDS si zákonom vytreli... Nuž ale mnohí spoludiskutéri, ktorí si nevidia za nos, to nechceli pochopiť...

badger-FB napísal: Takto to bola občas veda, občas polia, občas doprava.

Občas... Až moc pravidelne. Alebo sa pre istotu nečerpalo nič. To je prípad vedy, kde najskôr vypísali vyzvu, aby sa tam prihlásili rôzne obskúrne postavičky, ktoré vedu nevideli ani z rýchlika a po tom rošambe vypśali novú, ktorú nevedeli x rokov vyhodnotiť... Následne sa peniaze presunuli na dopravu, kde to tiež takmer prepadlo...

Prepáč, síce máš pravdu, že to nastavenie eurofondov 2021 - 2027 nie je šťastne urobené, ale mňa to vôbec nevzrušuje :lol: Beriem to z nadhľadu...
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod badger-FB » 11. Sep 2022 12:55

Odpovedám trocha neskôr, musel som s aquilom a ďalšími prebrať ako používať citácie, aby to malo podobnú úroveň, keď ty si si s tým dal takú prácu. :) (zdanlivo jednoduchá vec, ale na predošlý príspevok nejde ani priamo citovať)

Vďaka za všetky odpovede.

jarino napísal:1) Musí sa preukázať, že výstavba pomocou PPP má nejaké prínosy. To bude veľmi ťažké presvedčiť MF SR.
2) Pre výstavbu PPP je vhodné mať pripravený nejaký finančne náročný projekt. Ktokoľvek si môže zmyslieť realizáciu PPP, lenže príprava nie je otázkou pár dní. Čo tým chcem povedať? Že ak by čisto teoreticky budúca vláda chcela realizovať cez PPP, tak príprava by už mala teraz bežať. Nevidím žiadneho vhodného adepta z celej rady úsekov na realizáciu formou PPP.

1. To je samozrejme jasné, že to treba preukázať. Zníženie spotreby pohonných hmôt a tým emisií, zníženie dopravnej nehodovosti, úmrtnosti atď., ekonomické prínosy. Nehrajme sa tu predsa na niečo, že bude ťažké presvedčiť. Doterajšie projekty PPP boli tiež zmanipulované, keď už teda, poukázal som na to v časti PPP. My sa nemusíme baviť o tom, že to je výhodné-nevýhodné, pre krajinu, ktorá nevie dávať peniaze do ciest. Dnešné vedenie MF tam nebude naveky.
2. Príprava PPP, veď v poriadku. Dá sa pripraviť za pár rokov a dá sa teda aj spustiť. Zase sa nehrajme na to, že nejde vytvoriť tým ľudí, ktorí dostanú za úlohu pripraviť za 24 mesiacov konkrétny projekt a dostanú za to zaplatené, keď aj zahraničný poradca, aby tí ľudia nad tým sedeli dňom, nocou, víkendom. Všetky úseky, ktoré vychádzajú príliš draho, sú vhodné na PPP pri slovenskom pomere financovania. (lebo nikdy nebudú alebo sa budú stavať nie 4 ale 15 rokov).

jarino napísal:Myslím že harmonogramom výstavby sme sa posunuli. V budúcnosti to môže ísť vyššie.

Harmonogram podľa ÚHP, ktorý zoradil projekty tak ako ich zoradil, ale nevieme ich aj tak uskutočniť? Takže príde niekto iný a nastaví nový harmonogram? A takto dookola?

jarino napísal:Tak celkom logicky, keďže štát musí finančne vykrývať služby občanom z ktorých nie je príjem.
Doprava by bola ok. Cesty by si zarobili. Niektoré železnice tiež.
Ale čo zdravotníctvo, školstvo nebodaj armáda?


Nie, to nie je logické. V takom prípade asi ostatné štáty majú divné financovanie inštitúcií. Polovica Slovenska závidí Chorvátsku. Pri bližšom zistení ale ich štátne firmy majú prakticky všetky základné výnosy z predaja pohonných hmôt. To sa im potom žije. Ich obdoba štátneho správcu má 3x väčší rozpočet než naša SSC. Tam tankuješ, ale vieš kam tie peniaze idú.

Ja som si nevšimol, že by zdravotníctvo sa teda malo tak luxusne. Ak naši doktori chcú viac, tak najprv musí narásť ekonomika. A tá bez infraštruktúry (dostupnej práce pre ľudí) nenarastie. Preto aj ľudia odchádzajú a ďalšie nepekné sociálne aspekty na to naviazané. Armáda už bude otázkou existencie slobody ...

Čakal by som ďaleko širší argument pre to, ako financovať infraštruktúru. Určite to nemôže byť tak ako je to teraz, že sa musí čakať na súhlas MF a všetko musí byť perfektne vykryté štátnym rozpočtom. Lebo ŠR to je všetko a nič. To raz môže byť a o rok to byť nemusí. A aj to tak dodnes je.

jarino napísal:Chceme eurofondy, potrebujeme aktualizáciu CBA...
Mohlo sa na tom pracovať už skôr.


Naozaj tam chceme eurofondy? Lebo niekto tvrdí, že tam dáme PPP. Mohlo sa pracovať skôr, ale nepracuje sa. Obdobný nezmyselný postup na D3, kde teraz si niekto zmyslí, že treba aktualizovať dokumentácie. Do Poľska nejde ani jedna lepšia cesta a ani jedna nebude do 2030 hotová. Koho to zaujíma, že sa mohlo pracovať skôr? Tu sa robí všetko preto aby sa nestavalo. A nepomohol ani extra post pre R1/R3.

jarino napísal:Obávam sa, že si štúdie realizovateľnosti mýliš s niečím iným...


S čím?

jarino napísal:Turany - Hubová štátny rozpočet.
Branisko taktiež.
D1 na Zemplíne do 2030 nič.


Tak ale to je potom iná reč. Som ale zvedavý ako za 0,8 miliardy eur postavíme D3 aj s 2. rúrou Horelice. Ale postavíme, keďže to je len časť oprávnených nákladov, niečo musí dať aj štát.
T-H nemôže byť čisto štátny rozpočet alebo potom výstavba do 2040. To isté je Branisko 2. rúra. A hneď po dokončení modernizácia 1., ktorá sa rozpadáva. Všetko štátny rozpočet? Mávneme čarovným prútikom? A všetko vieme už dnes, že +8 rokov bude "nič". Ale píšeš o tom inde:

jarino napísal:Brodno - KNM -> 410
KNM - Oščadnica -> 309
Oščadnica - Bukov -> 179
Dokopy -> 898 mil. eur
Keďže uvadzam celkové investičné náklady, časť z nich už bola investovaná do prípravy a istá časť patrí medzi neoprávnené výdavky na financovanie z eurofondov.
Potom tu máme premenné, ktoré zatiaľ nevieme predikovať:
a) výkyvy cien na trhu, teraz sú ceny vysoké, čert vie čo spôsobí recesia...
b) optimalizácia projektov, predpokladám že KNM - Oščadnica sa bude prekresľovať a Oščadnica - Bukov sa optimalizoval...
Koniec-koncov nevidím to tak tragicky, či budú eurofondy stačiť.


jarino napísal:Myslím že odpoveď poznáš...
R1 pri BB, R2 Kočice, R3 Krupina a možno niečo na R4.


Myslím, že toho bude o niečo viac, aj niečo na R7. Lebo 2030 je ďaleko, stav príprav je nejaký a nastane istá prázdnota, a je len obmedzený počet posunutej prípravy, kam spadlo aj to niečo na R7. To bude možno skôr politika, či to aj pustia ďalej alebo dajú peniaze na iné veci v doprave.

V každom prípade po 2024 sa razantne zmenia niektoré veci, ale dovtedy nastavené možnosti nie. To ale nevylučuje štátne zrýchlenie postupov, takže nateraz odpoveď pozná viac ľudí, ale môže sa to zmeniť ľahšie než si možno niekto na 5 úradoch vie vôbec dnes predstaviť. (lebo tieto úrady si len dávajú prácu samé sebe bez efektu nákladov na to)

jarino napísal:čo si myslím ja je nepodstatné.
Plánovanie na Slovensku nie je silná stránka.
Pravá ruka nevie čo robí ľavá.


Tá 1. veta, tú ešte použijem o niečo nižšie. :) Plánovanie sa totiž "zrušilo" spolu s tým ako si každý myslel, že revolúcia prinesie slobodu. Najprv sa bolo treba pozrieť na ten západ ako sa tam plánuje a plnia postupy. Tu zostali len tzv. zásobníky zoznamov verejno prospešných projektov ... a iné sa nerobilo, len sa posúval dátum realizácie. Jediné čo ako tak bolo nastavené, tak to bola energetická politika. Dopravné plánovanie k nám priniesol Brusel, ale ten dopravný model 2030 je holá nenaplniteľná zlátanina pekných slov a fráz.

jarino napísal:To sa dozvies, keď si prečítaš príslušnú tému na tomto fóre.
Veľa podstatných informácií tu je, len kto by to čítal, všakže?
Uzol BA je drahý, ale bude nutné ho realizovať.
Trať na Maďarsko je najmenší problém, keďže táto časť koridoru je veľmi krátky úsek. Ty samozrejme myslíš trať na Štúrovo. Tá však nie je medzi koridormi, takže bude sa to robiť len veľmi čiastkovo vzhľadom na obmedzené financie. A aj sa robí, aby sa to nerozpadlo. Ak tam chceme niečo viac, bude sa musieť dať zo štátneho rozpočtu, čo nemusí byť problem, lebo prínosy sú voci nákladom vysoke.


Bez urážky, ako ty vieš čo ja (ne)viem o železniciach? Dozviem sa čo? Všeličo sa píše v dokumentoch rozvoja a dodnes nestojí ani 30%. Ďakujem za útechu, že úseky na Maďarsko nie sú problém. Keď nie sú problém, tak sa ich určite dožijeme. Bohužiaľ, ale sme naspäť u debaty všemocného štátneho rozpočtu a vyšších prínosov nad nákladmi. Toto ale na Slovensku nefunguje v praxi. Tu funguje iná prax: nekonečné straty časové, na spotrebe, na životoch a vymieranie regiónov. Trošku kriminalistického a sociologického čítania, ale to už sa len hasia štátom ignorované povinnosti v rozvoji. Nech sa BA spraví. Kedysi mohla byť elegantne Filiálka, ale namiesto toho sa to použilo na dopravné prostriedky.

jarino napísal:Za málo peňazí veľa muziky.


Len, aby tomu tak naozaj aj bolo. Aby sme sa nedožili prečerpaného rozpočtu, prečerpanej rezervy ako na inom úseku na Považí. Budeme sa tomu potom vytešovať, že sme tu použili nejakú super modernú konštrukciu. unikátnu v použití a podobne. Ale kiež by 2030 bolo všetko tak ako je v plánoch.

jarino napísal:Okrem toho rozvoj krajiny nezávisí iba od eurofondov.


Veľká pravda, ale v skutočnom investičnom živote dopravnej infraštruktúry sú EU fondy až na 1. mieste. Keď sa nedarí čerpať, tak sa nedarí stavať. Hneď za EU fondami nasleduje PPP a úvery (od EIB napríklad). A až potom, na 3. mieste je tebou preferovaný štátny rozpočet. Ten má mimochodom obrovské problémy trvalo viazať financie, a aj preto majú existenčné problémy trvalo zdvihnúť objem prostriedkom na opravy pre SSC. Niečo sa zdvihlo, ale stále sa opraví menej než je v zlom stave + než čo ďalej starne. Je to zúfalá bieda ... a asi v nej zostaneme, lebo do 2030 nebude skoro nikde nič a potom EU fondy pojdu výrazne dole, aj v % spolufinancovania. Takže ten bude musieť nájsť peniaze. Alebo skĺzneme na úroveň niektorých latinskoamerických, afrických štátov, kde platíš aj za štátnu cestu, ale bude mať perfektnú vozovku. A kde to mýto nebude, tak tam budeš mať problém prejsť. Lebo to že sme v EU a OECD ešte neznamená, že budeme mať perfektné cesty. Dlhodobo 55% až 78% financií na investičné projekty v štátnych cestách stoja na EU fondoch a bankách. Štátni cestári pomaly nevedia opraviť most, robia balíky a viažu to na EU fondy.

Bude sa to musieť zmeniť ešte viac, než sa to zmenilo po 2020. To, aby ten štát vyčlenil viac zdrojov. A 0,8% HDP naozaj nestačí.

jarino napísal:Niečo predefinuje a niečo nie.


Máme toho tak málo vo výstavbe aj možnom okamžitom vyhlásení tendra, že môže predefinovať čo chce, lebo to nezohráva rolu. Či niekde 3 km budú alebo budú o 5 rokov. Skôr som mal na mysli predefinovanie zadávania a postupov, aby sa dalo urýchliť stavanie a nie len ciest či železníc. Spejeme k tomu, mal som možnosť čítať podporný program pre program verejných prác, regionálnych a interregionálnych. Pracujú na tom v 3 politických stranách, niečo z toho sa možno dostane do praxe. Ale zase to začína vytvorením pobočiek v regiónoch, definovanie náplne práce, postavenia, hľadania ľudí, no odbúra sa iná časť, ktorej sme svedkami dnes a ktorú som písal vyššie.

jarino napísal:Deťom na krúžky?


Medzičasom to nebude podľa plánu. Aby reč nestála ... Tendenciu rozdávať majú všetky strany, aj SAS - len tá rozdáva rada podnikom a firmám. Ale rozdáva a teda každá. Viem ale ako si to myslel. V takom prípade ale rozdávajú všetky ostatné, lenže každá by rozdávala inak. Mimoparlamentné smerohlas bude rozdávať tiež. A je viac ako isté, že jeden v tej vláde bude. Ale nech rozdávajú: Rakúsko posiela šeky na 300-500 eur každému a má ich to stáť 26? miliárd do 2026? Klimatický a inflačný šek. Čo bráni našincom posielať 250 eur? Nič. Chorváti schválili pomoc pre firmy, domácnosti a jedincov za 6,3% HDP. Od októbra do marca sa nikomu nezdvihnú platby za energie, niečo rozdajú sociálne slabým a zmrazili ceny základných potravín. Táto vláda o pomoci len rozpráva, ale je august a v skutočnosti dala pár sto mil. € - miliardy sľubuje. Ale miliardy už dali iné krajiny ... My sme vo vojne, to že sa tu nebojuje je jediné pozitívum ale sme v nej a vojna nie je lacná a spôsobuje hlavne materiálne a psychické škody. Táto vláda podkopáva úsilie, ktorého sme členom práve tým, že nevie nič dať. A to bude aj jej koniec. Mimochodom, smerohlas začal stavať plynové rúry, diverzifikovali už oni. Tu sa ani bojovať nebude, to by bola svetová vojna, najprv s lokálnymi jadrovými zbraňami, tento scenár nie je v záujmoch nikoho, len sa ním preto straší. Ake smutné, že sa nám hranica od západu presunula na východ, ale stále my sme ten hraničný štát. Preto tu budú vládnuť všetky info vojny z oboch strán, ale sme tak malý, že je to vlastne jedno. Sťažujeme si to sami ešte tým akí sme.

jarino napísal:Verejný tlak spôsobuje zázraky. Fico by vedel rozprávať, jak ho to vystrelilo z premiérskej stoličky.
Druhá vec je tlak medzi lobistami.


Ale toto nemyslíš až tak vážne, že nie? Zdanlivo odišiel, ale vláda a finančné kanály zostali. O tom by vedel rozprávať Dzurinda so Skupinkou. Zdanlivé vystrelenie, rýchle vytriezvenie, ale dnes sme kde? Smerohlas má viac než predtým. A čo naozaj priniesla táto vláda, to vidíme. Možno sa tak nekradne, ale sa ani skoro nič nerobí a veľa z toho čo sa robí, tak sa nerobí profesionálne, lebo sa rozmetali vrstvy na úradoch, lebo sa tam museli dosadiť iné persóny, preto zlyháva komunikácia štát-samosprávy a ľudia.

jarino napísal:Prečo toľko pesimizmu?
Ja to vidím jasne.
Štát bude musieť konať tak, aby nebolo čerpanie zastavené, lebo budú trpieť všetci (samospráva, univerzity, štátne spoločnosti). Ako to spravia je otázka na múdre hlavy ktoré tento štát platí... Okrem iného to znamená ešte väčší tlak na kdejakých úradníkov - potrimiskárov, keďže chyby ani "chyby" si nebudú môcť dovoliť... Nie prehnaný tlak vie priniesť výsledky.

Riešením sú aj rôzne kontrolné mechanizmy. Ešte donedávna tu jeden taký pomerne dosť prísny bol (paragraf v zákone o VO pojednávajúci o kontrole pred podpisom Zmluvy), ktorým nemohol prejsť obchvat Košíc, lebo konkrétny predstavitelia NDS si zákonom vytreli... Nuž ale mnohí spoludiskutéri, ktorí si nevidia za nos, to nechceli pochopiť...


Uplatním tú vetu, ktorú som sľúbil čo si myslím ja je nepodstatné . :)

Možno preto, že nemám 30, nie som plný ideálov ako by to mohlo fungovať. Možno preto, že vidím ako je riadenie od úradov štátu (ministerstiev) až po regióny. To, čo ty vidíš jasne, to je len morálny predpoklad, ktorý ale v praxi nefunguje. Tam končíme u mojho videnia rozkladania tr. činnosti. "oni" si tie chyby dovolili vždy a dovolia si ich znovu. A preto to aj zmenia, aj keby to malo znamenať 2 roky nečerpania. (zmena OP) Len preto, aby to mohli čo najľahšie rozoberať. A to nie je že smerohlas, toto zaplevelenie rozmýšľania sa tu rozmohlo v istej triede spoločnosti (širokej triede), lebo inak si mnohí nevedia predstaviť žiť tu. Berú to tak, že sú šikovní. Nabaľovať sa na celom procese, každý po svojom samozrejme. Dohnané do extrému bolo čo sme videli posledné roky, kedy sa nie že "strácalo" 20% ale zostávalo 20%.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod 4lien » 15. Sep 2022 13:38

aj SAS - len tá rozdáva rada podnikom a firmám

Trochu OT, ale vies to nejak rozviest? Nejake tie investicne stimuly pre prilakanie novych zamestnavatelov vyuzivali zatial snad vsetci ministri hospodarstva, ale zaujimalo by ma co take rozdava (resp. chce rozdavat) SaS firmam naviac oproti ostatnym stranam.
4lien
diskutujúci
 
Príspevky: 91
Založený: 13. Máj 2019 19:09
Bydlisko: KE

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 16. Sep 2022 16:45

pri sas je cez ciaru ich prihlupa cervena ciara o nezvysovani dani, resp. nedospustenia mimoriadneho zdanovania vysoko ziskovych firiem/monopolov.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod metelesku.blesku » 20. Sep 2022 10:41

Keď hovoríš A, tak povedz aj B.
Je tam nesúhlas so zvyšovaním daní bez toho, aby sa iné dane neznížili. "Hlúpa" červená čiara je pri presadzovaní iba samostatného "A" bez toho "B".

Predpokladám, že podmieňovanie zvyšovania daní monopolom znižovaním daní u položiek, kde to pocíti aj bežný občan až tak hlúpo neznie ani tebe. Napr. 8% DPH na palivo by si ocenil zrejme viac, ako len ac hoc zdaňovanie vybraných firiem za účelom rozhadzovania peňazí podľa uváženia jedného vadného človeka.
To nemôže byť, lebo keď v Mýtnej bola dostatočná premávka, tak ja si myslím, že tá istá frekvencia je aj pri Pincinej.“ tvrdí starostka.
metelesku.blesku
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 27. Sep 2019 20:44

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 21. Sep 2022 14:26

som proti znizovaniu dph. dph je najvacsi zdroj prijmov statu a nemam problem s "A" bez "B" aby sa zvysili prijmy statu. samozrejme nie za ucelom rozhadzovania penazi podla uvazenia vadneho cloveka ale konkretne pre pomoc s energiami. a pri elektrine nie sposobom ze plosne usetrite 15 percent a budete mat nizsiu cenu co pomaha prave tym co maju velku spotrebu, nesetrili ale vedeli by usetrit a nie tym co aj tak setrili resp. maju nizsiu spotrebu. skor stanovit nejaky zakladny objem za nizsiu cenu a nadspotrebu za vyssiu cenu.

https://www.teraz.sk/ekonomika/britania ... lanok.html
a to je je tradicne kapitalisticka britania....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod badger-FB » 25. Sep 2022 10:34

Ale celkové daňové zaťaženie chce nová UK premiérka znižovať.

Vláda Spojeného kráľovstva postupuje naplno v oblasti znižovania daní a ekonomiky voľného trhu
https://www.nytimes.com/2022/09/23/worl ... onomy.html

A o to ide. Niečo síce zdvihnú, ale aj znížia. Kde sa čo u nás bude znižovať?
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod KN.SK » 25. Sep 2022 15:15

... životná úroveň a platy bežných ľudí. 1805
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3839
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod apollo » 26. Sep 2022 02:19

znizovat? isto? ja si to nemyslim prave naopak, platy pojdu od januara hore, jak lekarom zdravotnym sestram, tak ucitelom a navyse ako bonus minimalna mzda od januara ide na 700 v hrubom! myslim celkom dobry deal vzhladom na megakrizu aka tu nema od svetovej vojny obdoby a ekonomicku situaciu vo svete aj u nas, v sucasnosti ..tu na tomto priklade jasne vidno kto setril aj pocas zlych casov a kto rozflakoval a kradol aj pocas tych dobrych..
apollo
diskutujúci
 
Príspevky: 61
Založený: 21. Aug 2022 14:10

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 26. Sep 2022 14:24

mne sa ten clanok neotvara.

neviem ake mali UK dane ani ich strukturu. snad idu znizit dane malym firmam a tym sa to vykompenzuje. to by davalo zmysel.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod badger-FB » 02. Okt 2022 14:35

Tak ale "tradične kapitalistickú Britániu" si tu vytiahol ty. Dalo sa predpokladať, že poznáš štruktúru ich daňovej sústavy a aj pripravované opatrenia. Vytiahol si len jedny, ktoré vyhovujú tebe, bez toho, aby si si to pozrel detailnejšie. Preto som pridal o článok naviac. :) Článok nesie názov "U.K. Government Goes Full Tilt on Tax Cuts and Free-Market Economics" a ak má užívateľ načítané články z NYT, tak je tam už časové obmedzenie pre ďalšie čítanie. Ale nadpis vidieť je a dá sa skopírovať a vyhľadať v inom médiu; https://www.userwalls.news/n/government ... s-3859790/ . Idú znižovať dane ... a tak oživiť ekonomický cyklus. Presne opačne než predchádzajúca vláda alebo než doterajšie príklady našich analytikov o ideálnej UK, lebo ideálna má byť pre nás aj pre ich malý rozsah diaľnic. :D (viď UHP a ich zrovnanie UK a ESP)

apollo: nárast platov nekopíruje nárast životných nákladov, ale kiež by si patril k tým šťastlivcom, ktorím sa v rokoch 2022-2023 polepší, ja ti to prajem. Rovnako to prajem zdravotníkom aj učiteľom.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 02. Okt 2022 18:39

Nevidim tam konkretnosti....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod badger-FB » 02. Okt 2022 19:12

Asi nechceš vidieť. :D

https://eurozpravy.cz/zahranicni/evropa ... .e08759da/

ďalšie sú vypísané tu:
Británie sníží daně nejvíce od roku 1972: https://www.patria.cz/zpravodajstvi/515 ... liber.html

Jednoducho povedané, nie je to tak ako si uviedol. Možno to nie je podľa teba dobre, ale je to tak. ;) A nie je najmenší dôvod predvádzať na Slovensku to čo sa tu predvádza, aby sme sa vrátili k pôvodnej debate. Lebo ten blázon rozhadzuje miliardy nesprávne, namiesto toho aby dočasne znížil daňové zaťaženie a nech si ľudia sami rozhodnú kam tie peniaze dajú. Priemerný Slovák platí okolo 150 eur, takže aj 75 by mu pomohlo. Na rok-dva. A vláda by nedávala nikde na svoje vymyslené balíčky. Lebo napokon len Matovič nahradil Fica ešte aj v balíčkovaní, ale pritom sa stále viac zdiera "človek". A za neho rozhoduje politik, kľudne aj blázon, čo sa s tými jeho peniazmi stane.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 03. Okt 2022 12:03

ked das clanok tak je to OK, ale necakaj odo mna aby som si overoval cudzie tvrdenia. niekedy to robim ale tentokrat sa mi pravdupovediac nechcelo. ale teda dakujem. a vsak som pisal ze kapitalisticka britania a tak to aj je, lebo znizia dane. ale to zvysovanie dani pre monopoly je tak ci tak socialisticke opatrenie v kapitalistickej britanii. tak kde som sa mylil ??

a co tak rozhadzovat miliardy spravne? teda cielene investovat. len na to treba mat vedomosti. je lahke rozhadzovat ale je tiez lahke znizovat dane, skrtnut vydavky a trh to vyriesi. ked je pekne pocasie tak sa to da (ale aj to ma uskalia). v tom bol zazrak dzurindovych reforiem ze ich urobili na zaciatku 00´s ked vychytali globalny ekonomicky rast.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod badger-FB » 05. Okt 2022 16:45

Aby som to dal na správnu mieru, tak Briti "museli" pre reakcie trhov z tohto plánu čiastočne ustúpiť. Nejaké ústupky ako zníženie hornej sadzby dane už robiť nebudú. Do detailov som to ale znovu neštudoval.
Nemyslím si, že je ľahké znížiť dane. Keby bolo, dávno sú znížené. Alebo odvody.

Uvidíme po dovládnutí tejto garnitúry či sa investovalo viac a ako sa vyčerpali fondy a ďalšie merateľné hodnoty. Na diaľničnom fóre, koľko km odovzdali, koľko začali oni súťažiť, koľko sa stavia. To isté cesty. :) Už len sága obchvatu Šale ... je ukážkou toho ako sa nevie vyčerpať ani tých pár stavieb z tých fondov.
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 20. Okt 2022 14:37

Britská premiérka Trussová rezignovala. V úrade bola iba 45 dní....Rezignácia je vyvrcholením vládnej krízy, ktorú v posledných dňoch prehĺbili ekonomické reformné plány, predovšetkým daňové škrty, od ktorých bola Trussová nakoniec nútená postupne ustúpiť.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod badger-FB » 20. Okt 2022 17:51

Videl som jej zdôvodnenie. Odišla pre poškodenie ekonomiky a meny. To by mala odstúpiť aj táto vláda, pretože ekonomicky zlyháva na celej čiare. Ani nemusí chcieť znižovať dane.. Rozdiel medzi nami a UK bude v tom, že táto vláda neodstúpi ani keby čo resp. v UK to začalo ministrom fin. :)
badger-FB
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 23
Založený: 27. Dec 2021 23:31

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod devil » 21. Okt 2022 09:00

politicka kultura sa neda zmenit len vymenou vlady.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 01. Apr 2023 23:31

V tomto roku je v pláne vyhlásiť výzvy z OP Slovensko:
R2 Šaca - Košické Oľšany II. úsek 2. fáza -> 70 miliónov eur
uzol Žilina 2. fáza -> 136 miliónov eur
električka Bosáková - Janíkov dvor 2. fáza -> 37 miliónov eur
cesty 1. triedy (obchvaty miest, modernizácia úsekov) -> 180 mil. eur
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod aquila » 03. Apr 2023 12:52

by ma zaujimalo co schovaju pod tie cesty prvej triedy, lebo vsak temer nic nemoze ist nanovo do tendru ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Operačný program doprava

Odoslaťod jarino » 03. Apr 2023 14:01

Šaľa, Sabinov + ďalšie fázované projekty na modernizáciu ciest.
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 988
Založený: 12. Sep 2011 12:49

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.