Moderátor: Moderátori
jozin z bazin napísal:moja laicky nazor - koniec 80 neukoncuje nic, lebo
1) najskor je obmedzenie rychlosti na 80
2) potom nasleduje zvysenie rychlosti na 110
3) koniec 80 nerusi nic, lebo ta rusi vyslovene iba obmedzenie na 80, to vsak bolo "zrusene" v bode 2
Takze dalej plati obmedzenie rychlosti na 110.
Co na to miestni odbornici ?
StVO napísal:jozin z bazin napísal:moja laicky nazor - koniec 80 neukoncuje nic, lebo
1) najskor je obmedzenie rychlosti na 80
2) potom nasleduje zvysenie rychlosti na 110
3) koniec 80 nerusi nic, lebo ta rusi vyslovene iba obmedzenie na 80, to vsak bolo "zrusene" v bode 2
Takze dalej plati obmedzenie rychlosti na 110.
Co na to miestni odbornici ?
Budeš prekvapený, ale tá Z 263 s hodnotou “80” naozaj ukončuje obmedzenie rýchlosti na 110 km/h. Význam značky podľa vyhlášky je proste taký, že ukončuje platnosť regulácí vyplývajúcich z predchádzajúcej Z 253. A je jedno, aká hodnota je tam napísaná.
Zákonodarca síce potichu očakáva, že projektant neni až taký dement, aby tam uviedol inú hodnotu,ako tú na predchádzajúcej Z 153, zároveň však ten istý zákonodarca nie je v tomto ohľade príliš veľký optimista a radšej to napísal tak, aby to bolo blbuvzdorné.
Hodnota uvedená na Z 264 je teda len informatívna. A v podstate je to informácia ľahko nadbytočná, lebo reálny význam značky je “odtiaľto platí blanketový speed limit podľa zákona”, takže je úplne jedno, čo platilo dovtedy. Z vizuálneho hľadiska slúži to číslo najmä na to, aby vodič rozoznal, že ide o značku ukončujúcu rýchlostné obmedzenie. A ešte okrajovo ide o pripomienku, akú rýchlosť má vodič dodržať tých posledných sto či koľko metrov, kým prejde okolo danej značky.
bonik-r napísal:230 stran... to nestihnem popri praci a rodine do uzavierky precitat a nie este pripomienkovat alebo nebodaj zapamatat. Autori a ssc sa smeju projektantom a uradnikom do tvare... A keby som to aj stihol, tak vacsina veci bude zamietnuta bez akejkolvek racionality (vid stretnutie autorov, projektantov, vyrobcov a dopravnych inspektoratov na pode TSK). Nakoniec to dopadne tak, ze odborna verejnost bude takyto obsiahly a komplikovany dokument ignorovat. Znacenie ma byt jednoduche - ako aj pravidla jeho umiestnovania. Skoda, zo zaciatku to vyzeralo slubne...
Peter_CA napísal:Súhlasím, že pravidlá umiestňovania majú byť jednoduché. Lenže to by "odborná verejnosť" nesmela vymýšľať chu**viny ako značka Hlavná cesta vnútri kruháča.
ondrejko_t napísal:Opravte ma niekto, ak sa mýlim, ale neviem o tom, že by bol (aspoň nie posledných 20 rokov) niekedy mýtus "prednosť má ten v kruháči, lebo je v kruháči" definovaný aj zákonom. .Peter_CA napísal:Súhlasím, že pravidlá umiestňovania majú byť jednoduché. Lenže to by "odborná verejnosť" nesmela vymýšľať chu**viny ako značka Hlavná cesta vnútri kruháča.
jozin z bazin napísal:trochu tam mas chaos v tych Z 263, Z 253, Z 153, Z 264, ale nevadi, pochopil som
jozin z bazin napísal:konkretne priloha 3 Regulacne znacky
https://www.zakonypreludi.sk/disk/zz/fi ... 30p003.pdf
tam su vzory a vyznamy znaciek 253 a 263
253 je OK
ale v 263 je popis uvedeny ako ukoncenie zakazu predchadzajucej znacky aj s hodnotou 80.
A to kazdy prirodzene pochopi, ze koniec 80 ukoncuje iba 80.
Keby tam ten obrazok 80 nebol, tak by to logicky znamenalo, ze 263 ukoncuje lubovolnu hodnotu z predchadzajucej 253.
Cize pri pisani prilohy niekto spravil COPY+PASTE nazvu znacky 253 aj s jej hodnotou a neuvedomil si, ako to zmeni vyznam 263.
Miro napísal:A že projektanti dočasného DZ nie sú dementi?
ondrejko_t napísal:Peter_CA napísal:Súhlasím, že pravidlá umiestňovania majú byť jednoduché. Lenže to by "odborná verejnosť" nesmela vymýšľať chu**viny ako značka Hlavná cesta vnútri kruháča.
Tu by som chcel vysvetlenie, prečo je to podľa Teba chu**vina - keďže inak by, ako na každej neznačenej križovatke, platilo následne pravidlo pravej ruky. Opravte ma niekto, ak sa mýlim, ale neviem o tom, že by bol (aspoň nie posledných 20 rokov) niekedy mýtus "prednosť má ten v kruháči, lebo je v kruháči" definovaný aj zákonom.
a hej, hlavne ak je kruháč väčší s viac vetvami, je tam celý les značiek, ale zas na druhej strane by tam bol bez nich celkom slušný chaos podľa mňa.
ondrejko_t napísal:ale čo tak vyhlásenia ako § 7 ods. 5, ktorí ruší doteraz platné pravidlo, že rýchlosť bola ukončená križovatkou?
Keďže ešte som asi nevidel miesto, kde by za križovatkou bola značka rušiaca regulačnú značku ("... inak musí byť vo vhodnej vzdialenosti za križovatkou umiestnená značka, ktorá ju ukončuje.").
takže platí ktoré znenie?
StVO napísal:Napokon, skús sa zamyslieť, kde v civilizácii si videl značky Hlavná cesta v kruhovom objazde? Dokonca ani len v tom Česku niečo také len tak nenájdeš, a to je čo povedať.
bonik-r napísal:230 stran... to nestihnem popri praci a rodine do uzavierky precitat a nie este pripomienkovat alebo nebodaj zapamatat. Autori a ssc sa smeju projektantom a uradnikom do tvare... A keby som to aj stihol, tak vacsina veci bude zamietnuta bez akejkolvek racionality (vid stretnutie autorov, projektantov, vyrobcov a dopravnych inspektoratov na pode TSK). Nakoniec to dopadne tak, ze odborna verejnost bude takyto obsiahly a komplikovany dokument ignorovat. Znacenie ma byt jednoduche - ako aj pravidla jeho umiestnovania. Skoda, zo zaciatku to vyzeralo slubne...
Peter_CA napísal:Tak to im zase krivdíš
https://goo.gl/maps/vFF33bbo8GQY7xDL9
A áno, je to myslené ako kruháč
https://goo.gl/maps/SwhBeoUCUVaQ5PVP6
StVO napísal:ondrejko_t napísal:Peter_CA napísal:Súhlasím, že pravidlá umiestňovania majú byť jednoduché. Lenže to by "odborná verejnosť" nesmela vymýšľať chu**viny ako značka Hlavná cesta vnútri kruháča.
Tu by som chcel vysvetlenie, prečo je to podľa Teba chu**vina - keďže inak by, ako na každej neznačenej križovatke, platilo následne pravidlo pravej ruky. Opravte ma niekto, ak sa mýlim, ale neviem o tom, že by bol (aspoň nie posledných 20 rokov) niekedy mýtus "prednosť má ten v kruháči, lebo je v kruháči" definovaný aj zákonom.
a hej, hlavne ak je kruháč väčší s viac vetvami, je tam celý les značiek, ale zas na druhej strane by tam bol bez nich celkom slušný chaos podľa mňa.
Tak to ťa veru opravím.
Nie na každej neoznačenej križovatke platí pravidlo pravej ruky - akonáhle si na hlavnej ceste (označenej značkou 302 Hlavná cesta), tak máš prednosť, aj keď pred križovatkou žiadna značka nie je. Tiež sa potom nemusíš zamýšľať nad tým, čo je križovatka a čo len vjazd z priľahlej nehnuteľnosti atď.
No a pokiaľ ide kruháče, zákon priamo hovorí, že ak máš kruháč, na ktorom na vjazde musíš dať prednosť, tak potom už v celom kruháči máš prednosť (§ 20 ods. 5).
Čiže právne môžu existovať len dva typy kruháčov - buď má na všetkých vjazdoch prednosť ten, čo vchádza (na základe prednosti sprava) alebo má na všetkých vjazdoch prednosť ten, čo je na kruháči. Toto je štandard daný Viedenským dohovorom o cestných značkách a signáloch. Napokon, skús sa zamyslieť, kde v civilizácii si videl značky Hlavná cesta v kruhovom objazde? Dokonca ani len v tom Česku niečo také len tak nenájdeš, a to je čo povedať.
StVO napísal:ondrejko_t napísal:Peter_CA napísal:Súhlasím, že pravidlá umiestňovania majú byť jednoduché. Lenže to by "odborná verejnosť" nesmela vymýšľať chu**viny ako značka Hlavná cesta vnútri kruháča.
Zatiaľ viem len o jednom prípade, kde sa nové pravidlo aplikovalo. Všimni si, že namiesto zabitia ostrovčeka značkou Hlavná cesta sú tam šípové smerníky (ako bežne v Európe).
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.