Lodenice sa začali rozvíjať hlavne po roku 1949, z malej lodeničky. V rokoch 1989/1990 boli trochu problémy, ale začal sa obchod i so "Západom" (Nemecko, Nórsko, Holandsko, ...) po(pri) Rusku. Po roku 1998 sa menilo v "dozorných radách" a v roku 2001 nastal prvý úpadok. V roku 2006 sa oživilo fungovanie (námorný pešiak bol generálnym direktorom už o niečo skôr), okolo roku 2009 rejdári zo "Západu" začali mať problémy s bankovým krytím, pre nich šlo gro výroby v tom období, hoci už vtedy "Rusko" chcelo zmodernizovať svoje riečno-morské loďstvo. No náš spoza mláky (a jeho bábkovodiči za kulisami) ani vtedy s nim nechcel(i) obchodovať, keď "Nemci"
nemali peniaze na nové lode, opakovane. A lodiarstvo zakapalo. Čo-to sa ešte remontuje alebo nejaká strojárska alebo iná výroba veľkoobjemových zvarkov (nejaké veci pre haly - VW Bratislava, mostovky - diaľnica D3, vraj i pre náš Nový most niečo robili). Teraz tam je zamestnaných zopár desiatok pracovníkov, voľakedy Lodenice boli hlavným živiteľom nielen nášho okresu.
Po zlúčení NDR do NSR po pár rokoch uzatvorili
lodenice pri Baltiku v Stralsunde, skrachované nemecké lodenice
Wadan kúpili Rusi a ďalej stavajú lode. Videl som o tom dokument
"Die Ostsee von oben" na nemeckej tv stanici NDR (hahaha: Norddeutscher Rundfunk), až mi bolo do plaču. Aj do SLK mali záujem investovať, len naši "majitelia" i s tým
spoza Mláky (rozhodoval o tom vraj i "sponzor" bugárovcov, O. V., preto mnohí občania SR maďarskej národnosti, známi či ex-kolegovia, ich nevolia alebo ani radšej nejdú na voľby), že nie:
"Oni nebudú stavať pre východ, pre Rusov." Skutočné Lodenice padli. Doplatili na to skutočne skutočný obyčajní ľudia v
máji 2011.
1522