Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 13. Sep 2018 12:15

za meciara sa tazsie ziskavali uvery lebo bol nedostatok penazi na trhu, cize boli vyssie uroky. to vie kazdy kto mal vtedy vkladnu knizku. nielen kvoli meciarovej vlady ale vseobecne. prijmy rozpoctu boli:

v roku 2000 6,1 mld. eur pri dlhu na dialnice vyse 2 mld.
v roku 2011 13,1 mld. eur pri dlhu za R1 vyse 3 mld.

cize laickym pohladom tam nevidim co to tvrdis pretoze v 2001 sme si mohli dovolit nasobne viac ako v 2000. ak zarabas 1310 eur tak si dovolis vyssi uver ako ked zarabas 610 eur....

a ktomu este dzurindov dlh 0,5 mld. cez NDS na 3 useky (1 v TN, druhy v ZA a treti v PO kraji - ake symbolicke) ktore rozostavali este za meciara.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 13. Sep 2018 12:40

Nechapem, ze sa toto tu fakt este riesi. Vsetky chybajuce casti R1 NR-ZV boli pripravene z eurofondov. Na PPP sa to dalo len kvoli tomu, aby nebolo take okate, ze PPP1+3 sa vymyslelo len pre to, ze eurofondy na D1 nemohli ist kvoli prilisnej koncentracii penazi do Ziliny. Cize cena R1 NR-ZV je ta, za ktoru bola pripravena na stavbu (resp. 15% z nej, lebo len ten by platil slovensky statny rozpocet; a tie eurofondy potom naviac prepadli). Zvysok ceny Pr1iny je len doplacanie na politikov pretlacajucich naokolo blizsie D1, kvoli ktorej sa cele PPP robilo.

A tiez je zabavne, ze Vlados tu nekvici ohladom blavackeho PPP D4R7. To este len bolo kuzlenie s cislami (o tom, ake velke setrenie bude z toho, ked sa to postavi rychlo). A tie ceny za vykup pozemkov vratane zmeny zakonov. To bolo porovnatelne s ministerskymi analyzami o vyhodnosti PPP1+3. Proste blavacka tlacenka na urovni naokolo blizsie. Uvidime, ci podla vzoru PPP1+3 aj toto neskonci jednoduchym uplynutim nejakeho terminu a potom vypovedanim zmluvy...
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 13. Sep 2018 13:41

devil, stále si nepochopil. ak bol aj úrok povedzme 40%/rok ale splatili sme pôžičku za 5 rokov oproti "úrok" 20%/rok a splácaš ho budeme 30 rokov, tak v tom druhom prípade preplatíme podstatne viac.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 13. Sep 2018 14:36

a ze v okolo roku 2000 sa utahovali opasky, neinvestovalo sa, zanedbavala sa udrzba (aj kvoli tom vyzeraju cesty tak ako vyzeraju) bolo lepsie ako rozlozit si dlh ? lebo je zaujimave ze pri tom hroznom dlhu sa nasli 2 mld. na stihacky, 1,5 mld. na platy vo verejnom sektore dalsie zvysovanie pre ucitelov a vselijake veci typu obedy zadamo, vlaky zadarmo a uz aj autobusy zadarmo, dokonca sa ide stavat R2 a R4 z rozpoctu co bolo predtym nemyslitelne. ked koncila meciarova vlada nebolo pomaly cim kurit a svietit.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 13. Sep 2018 15:11

za všetkým je ich business a politika (aj v po voľbách mali business pod palcom). ak by neboli stíhačky bolo by na cesty. oč už narobíme.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 19. Sep 2018 13:19

https://kosice.korzar.sme.sk/c/20917624 ... ml?ref=trz

No a čo by stavali širokorozchodnú 500km, keď sa terminál môže realizovať v Košiciach.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 19. Sep 2018 18:02

Tak sirokorozchodna bude tak najskor za 15 rokov. (ak vobec) Zatial co toto sa da postavit za rok/dva, takze je to celkom logicke.
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod richie » 20. Sep 2018 10:06

akurat, podla mna, aktualny stav a priepustnost nasich trati asi nedovoli nejaku velku prevadzku - a to ako aktualnej sirokorozchodnej jednokolajky, tak dalsich nadvaznych trati normalneho rozchodu (ak by prekladanie na zeleznicu malo byt prioritou) ..
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod lostrail » 20. Sep 2018 14:14

Bociar je podla mna idealne miesto. Auditovali sme tam divizu Jelsavskej magnezitky. Sama rovina, obrovske nezastavane plochy, vlecky potahane kade-tade, t.j. napojenie na zeleznicu bezproblemove (siroku aj normalnu), hladova dolina, kde by vedeli najst ludi na primitivnu robotu, kolko by len chceli, no ale zas kedy to Cinanom nepalilo, vsakze?
Navyse je tu potencial skapacitnenia, zrychlenia a elektrifikacie juznej trate BA-KE (jednokolajny tunel Soroska by sa tiez mohol doplnit o dalsi). Byt niekde vo vlade, tak toto podporujem uplne najviac, pricom tlacim aj na zdvoj/strojkolajnenie a zasadnu modernizaciu tej trate, ktora by potom aj z hladiska osobnej dopravy mohla slusne konkurovat autam aj po dostavani R2. Konecne by sa celkovo mohol pohnut juh po celych desatrociach protezovania severu. Skoda, ze stred zasa celkom utrie hubu (ponitrie, Horehronie, hornata cast Turca, Revuca, Tisovec a podobne). Stale je vsak lepsie zlepsit situaciu na juhu, ako ju nezlepsit vobec, resp. len kopkat predrazene tunely na severe.

A mozno sa nakoniec zisti, ze ani celu "krasnu a vonavu" SRT treba ani nebude.
lostrail
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 432
Založený: 19. Aug 2018 14:42

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod richie » 20. Sep 2018 14:36

Ano, suhlasim v podstate so vsetkym, len problem je to skapacitnenie,zrychlenie ci elektrifikacia juzne trate + to iste aj pre ten kusok SRT .. z pohladu prinosu pre region/ludi by bolo este lepsie revitalizovat/rekonstruovat Ciernu n/T .. ale tam to asi narazi na existujuce zmluvy/vlastnictvo/... teda jednoduchsia cesta je urcite ten Bociar (+ blizkost dialnic a letiska) .. akurat to moze skoncit na tom, ze existujuce trate nie su schopne absorbovat pripadny vyrazny narast dopravy s velmi neisttm vyhladom do zlepsenia a tak to moze byt show stopper a nic z toho nebude .. co bude velka skoda pre cely region .. pretoze ak by sa toto podarilo, verim ze by to zafungoval velky synergicky efekt a pritahlo by to dalsie investicie . .
richie
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 304
Obrázky: 0
Založený: 17. Jún 2015 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 21. Sep 2018 05:15

No, bude dobre, ak sa pohne cokolvek z toho. Prepravne kapacity urcite budu rast, tak bude len dobre, ak by sa tovary tahali takto cez cele Slovensko rovinou juhom od UA az po AT. A kde presne budu prekladat je uz druhorade.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 21. Sep 2018 11:37

Neexistuje snad ziaden prispevok, kde nespomenies slovo juh alebo rovina. :roll:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod vladik67 » 24. Sep 2018 08:28

Prečo by nespomínal. Keď porovnávame Maďarsko s nami, tak sa frfle, že výstavba dialnic im ide rychlejšie lebo stavajú na rovine a my musíme robiť tunely. Tak prečo nevyužiť roviny, ktoré neležia na severe ale na juhu.
Cesta z Košic do BA by sa významne skrátila, ak by si šiel po R2 a R7 a nikoho by nenapadlo ísť cez PO dokonca aj z MI, TV a HN po vystavani privádzačov by bola pre ľudí z týchto okresov lukratívnejšia trasa ako D1. Ale ..... Žeby politické rozhodnutia?
vladik67
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 586
Obrázky: 111
Založený: 02. Jan 2011 10:34

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 24. Sep 2018 18:05

Na severe su take iste roviny ako na juhu. :roll:

Politickym rozhodnotuim by bolo postavit to juhom. Severom sa to stavia kvoli tomu, ze to treba :wink:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod DrX » 24. Sep 2018 19:31

na severe su roviny a zem je rovna doska - logika Yogi hodna beara :-)
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 24. Sep 2018 19:44

DrX napísal:na severe su roviny a zem je rovna doska

Pes je cicavec a má 4 nohy. Človek je tiež cicavec ,čo znamená ,že má štyri nohy :roll:

Stále sa tu odmieta logika ,že keby doprava potrebovala ísť juhom ,tak by išla. Ale ona ide na sever - nie kvôli D1 ale kvôli tomu ,že má asi iný cieľ ako Miškolc :roll: Jediné, čo počujem je skrátenie času medzi BA - KE (ruku na srdce - koľko dopravy ide PRESNE trasu BA - KE? Možno nejaký manažéri ,čo na svojej škode fabke pendľujú túto trasu 2 krát denne a je ich málo) a rozvíjaním regiónov (lol)
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Yoggy52 » 24. Sep 2018 20:51

DrX napísal:na severe su roviny a zem je rovna doska - logika Yogi hodna beara :-)

Pretoze na R2 nie su tunely ze? Sak na juhu len rovina je, za 5mio na km postavime celu R2. :lol:
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Vlados » 24. Sep 2018 21:02

to ťažko, keď aj tam sú zbytočné 5 metrové násypy...
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod nevo83 » 24. Sep 2018 21:11

yoggy: mas pravdu mas .... na R2 ziaden tunel nie je... A ak sa raz dokonci tak mi to vychadza az na 2 tunely a to Plesivec a Soroska... zatial co na D1 je ich uz teraz kolko ???
Ak dobre pocitam 10ks....
nevo83
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 22. Mar 2017 18:00

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Sep 2018 07:46

dialnica severom v plnom profile je drahsia asi o 60% ako RC juhom v plnom profile...uz len D26,5 oproti R22,5-24,5, viac tunelov, mostov.

Stále sa tu odmieta logika ,že keby doprava potrebovala ísť juhom ,tak by išla. Ale ona ide na sever - nie kvôli D1 ale kvôli tomu ,že má asi iný cieľ ako Miškolc :roll: Jediné, čo počujem je skrátenie času medzi BA - KE (ruku na srdce - koľko dopravy ide PRESNE trasu BA - KE? Možno nejaký manažéri ,čo na svojej škode fabke pendľujú túto trasu 2 krát denne a je ich málo) a rozvíjaním regiónov (lol)


cim vyssia intenzita tym viac osobnych aut oproti nakladnym a tym viac lokalky a regionalnej dopravy oproti tranzitu. intenzita dopravy vyrazne stupa po dokonceni dialnice a to aj na nadvaznych usekoch do urcitej dlzky aj ked tam este dialnica nie je. to je proste preukazany fakt na D1 ale aj na R1.

dialnice su ale v prvom rade pre tranzit, na 30 km trasy treba chodit vlakom a autobusom, potom nebudu kolony pri tych 50-80 tisicovych "velkomestach".
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

***Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod KN.SK » 25. Sep 2018 08:21

D/RC by nemali byť len pre tranzit, ale i pre občanov SR dane platiacich i dane neplatiacich (pre doplnenie = deti rôzneho veku [zväčša ako spolucestujúci], dôchodcov atď. a apod.). Krátkokilometrážnici asi po nich veľmi nejazdia až na istom území.
Festina lente! Σπεῦδε βραδέως!
Sapienti sat.
Radšej budovať, než niečo ničiť.
Obrázok používateľa
KN.SK
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3841
Založený: 08. Máj 2014 11:56

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod devil » 25. Sep 2018 09:17

to je len druhorady vyznam. a navyse ti co nejazdia po D/RC tiez platia dane a maju za ne rozbite cesty. tiez mozu povedat ze za ich dane sa niekto vyvaza 30 km do krajskeho alebo vyvoleneneho okresneho mesta.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod IceFox » 25. Sep 2018 10:00

V akom veľkom počte mi ide tranzit juhom okrem "menežeris BA - KE"? Keby tranzit potreboval ísť juhom (pre nejaký dôvod) tak by išiel. On ale ide po D1 hlavne medzi BA - ZA a nie je to kvôli tomu aby išli po diaľnici. Prečo potom?
Cogito ergo sum.
Obrázok používateľa
IceFox
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 989
Obrázky: 2
Založený: 09. Máj 2017 15:14
Bydlisko: CA

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Lorenc » 25. Sep 2018 10:27

dialnica severom v plnom profile je drahsia asi o 60% ako RC juhom v plnom profile...uz len D26,5 oproti R22,5-24,5, viac tunelov, mostov.


Železnica, ktorú stavali severom nemala ani toľko km tunelov ako južná trasa. Kraľoviansky, Strečno, Margecany, dokopy nemali ani 2km. V 50 rokoch keď hlavnú trať zdvojkolajnili stále mala južná trasa viac km tunelov. Iste no to nebol dôvod prečo uprednostnili zdvojkoľajnenie a elektrifikáciu severnej trasy. To či je niečo lacnejšie alebo drahšie je irelevantné, dôležitý bol priemysel a turistický ruch v mestách na severe krajiny. Keby sa to oplatilo už dávno mohli elektrifikovať a zdvojkoľajniť trať Zvolen- Košice.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Regionálne rozdiely a infraštruktúra vyššieho rádu

Odoslaťod Jarda » 25. Sep 2018 10:33

Podle průzkumů tvoří většinu uživatelů dálnic právě "malokilometrážníci", tedy ti, co jedou do/ze zaměstnání, na nákup, na úřad, řemeslníci za zákazníky ap.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.