BA - horná Nitra

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Ktorá trasa pre hornú Nitru je podľa Vás najlvhodnejšia?

D1-Hlohovec-Veľké Ripňany-Topoľčany-Prievidza
6
19%
R1-Nitra-Topoľčany-Prievidza
14
45%
D1-Piešťany-Radošina-Topoľčany-Prievidza
11
35%
 
Celkový počet hlasov : 31

BA - horná Nitra

Odoslaťod Branco » 12. Júl 2005 18:49

Aké je podľa Vás najvýhodnejšie napojenie hornej Nitry na BA? Škoda, že nemám mapu variantov
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 12. Júl 2005 18:56

Ja som jednoznačne za možnosť č. 3.

Inak spojenie na R1 je len napojenie na NR, pretože potom treba opraviť úsek SC-Sereď a až potom by to stálo za viac aj táto varianta. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 13. Júl 2005 09:26

Ak by sa mala horná Nitra napojiť na D, alebo RC, najkratšia trasa do BA je Topoľčany-Veľké Ripňany- Hlohovec. Zložitý terén za Hlohovcom (smer Dolné Trhovište) však toto napojenie neuľahčuje.
Pre plynulé napojenie na Piešťany je problémom hornatý terén Považského Inovca - tunel?
Relatívne jednoduchá, ale najdlhšia trasa je cez Nitru, resp. napojenie na jej severný obchvat.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 10:00

Ja sa tiež prikláňam za bod č.3. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod expwy » 13. Júl 2005 10:18

Ja odporucam trasu c. 2 s tym, ze od Nitry netreba ist po I/64 (je tam vela dedin), ale za Drazovcami odbocit na Lefantovce a po II/593 az do Topolcan alebo Partizanskeho :D Je to rychlejsie a pohodlnenjsie.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Caesar » 13. Júl 2005 10:31

Ja sa prikláňam k trasám č. 2 a č. 3, hlasoval som za č. 3, pretože považujem za jednoduchšie cestovať čo najdlhšie po D1 a okrem toho, ako už bolo spomenuté trasa č. 3 je problematická v mieste napojenia na D1 a cesta I/62 SC-Sereď je v dezolátnom, katastrofálnom stave. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 13. Júl 2005 10:52

Z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že cestovanie na hornú Nitru je "o dušu".
Polovičný obchvat Topoľčian, dokončený pred 20 rokmi smeruje priamo do centra a ťakmer nie je využívaný. Cesta na Nováky, napriek tomu, že je v rovinatom teréne, je osobitná kapitola - množstvo pravouhlých zákrut a úzka cesta....
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 15:31

Región Horná Nitra má smolu, pretože sa nachádza medzi D1, R1 a R3 a leží na R2. Situácia je taká, že napojenie na D1, R1 a R3 žiadne za pomoci RK neexistuje. A samotná R2 sa tak skoro na úseku (ČR)-TN-PD-ZH nezačne realizovať, takže Horná Nitra sa bude rozvíjať pomaly, ak vôbec, pretože je si myslím, že celý región ako celok bude skôr stagnovať. Časť "potiahne" TN a časť ZA, ale to je všetko a je to veľmi málo.

Spojenie, ktoré je najkratšie je cez Veľké Ripňany v smere na Hlohovec, ale to nie je vhodné spojenie vzhľadom na cestnú sieť.

Spojenie, ktoré je ešte možné, je najdlhšie je v smere na NR a ďalej po R1 na D1 až po BA.

Ale najlepšie spojenie pre celý región by malo byť tak ako píše aj Caesar, priamo na D1 v smere na TO a PN a odtiaľ po D1 do BA. Tento úsek by sa mal najviac udržiavať. Pokiaľ viem, tak úsek PN-TO je zaradený do zoznamu ciest, ktoré by sa mali prebudovať na cestu I. triedy, keďže leží medzi R1 a R2. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 13. Júl 2005 16:00

Aspoň obchvat Hlohovca by sa mohol v najbližšom čase realizovať.
Najradšej by som videl v plánoch menší tunel Hlohovec-Dolné Trhovište, keďže napojenie hornej Nitry cez Hlohovec je najkratšie a priznám sa, mnou preferované :idea:
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 13. Júl 2005 16:50

Branco napísal:Aspoň obchvat Hlohovca by sa mohol v najbližšom čase realizovať.
Najradšej by som videl v plánoch menší tunel Hlohovec-Dolné Trhovište, keďže napojenie hornej Nitry cez Hlohovec je najkratšie a priznám sa, mnou preferované :idea:


Tak toto bude dlho nereálne. Tunel v HC tak skoro nebude.

A HC nie je Horná Nitra. Skôr je potrebné riešiť dopravu v BN, PE, TO, PD, ..., nie v HC, PN, ...
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 14. Júl 2005 14:14

Alexander Velky napísal:Tak toto bude dlho nereálne. Tunel v HC tak skoro nebude.


Minimálne najbližších 10 rokov určite nie.

Alexander Velky napísal:A HC nie je Horná Nitra. Skôr je potrebné riešiť dopravu v BN, PE, TO, PD, ..., nie v HC, PN, ...


AV, ide tu o napojenie hornej Nitry na BA, hlohovecký variant je vzdialenosťou suverénne najkratší.
Inak súhlasím, potrebné je riešiť aj dopravu v BN,PE,TO,PD.

Ale: BN majú slušné prepojenie s Trečínom, možno už kapacitne nedostatočné, ale predsa len je.
PE,TO,PD - to je zložitejší prípad. Obchvat Topoľčian, ako som spomínal, je cca. 20 rokov hotový iba z 1/4, Partizánske nemá žiadne prepojenie, rovnako ako Prievidza. Napojenie na BA nie je riešené vôbec, ani v žiadnych návrhoch.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 15:43

Branco,

nie vždy najkratší variant musí byť najrýchlejším variantom. Prebudovať cesty III. triedy nie jednoduché, ani lacné.

Takže osobne som za napojenie na D1 pri PN.

Ohľadom obchvatu HC platí tak ako všade, nikdy nehovor nikdy, ale je to nepravdepodobné, že by sa realizoval obchvat HC do 10 rokov, pretože najprv TT, potom PN a až potom HC podľa danej rozvojovej osi.

BN sú napojené dobre, ale už je to región Hornej Nitry, preto som BN spomenul, aby sa tým nemyslelo len mesto PD samotné, čo sa často robí.

To, že nie je riešené napojenie Hornej Nitry na BA je možné, ale prečo by malo byť? Je to nutné? Stačí, ak bude tento región napojený na hospodársky silnejšie regióny, oblasť TN a ZA. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 14. Júl 2005 15:58

Alexander Velky napísal:Branco,

nie vždy najkratší variant musí byť najrýchlejším variantom. Prebudovať cesty III. triedy nie jednoduché, ani lacné.

Takže osobne som za napojenie na D1 pri PN.


Fajn, ale si si istý, že pri horskom prechode od PN nebude potrebný ďalší tunel?

Alexander Velky napísal:
Ohľadom obchvatu HC platí tak ako všade, nikdy nehovor nikdy, ale je to nepravdepodobné, že by sa realizoval obchvat HC do 10 rokov, pretože najprv TT, potom PN a až potom HC podľa danej rozvojovej osi.

Súhlas.


Alexander Velky napísal:To, že nie je riešené napojenie Hornej Nitry na BA je možné, ale prečo by malo byť? Je to nutné? Stačí, ak bude tento región napojený na hospodársky silnejšie regióny, oblasť TN a ZA. :lol:


AV, samoyrejme, že je to nutné, to by si mohol povedať, že BB stačí napojenie na Zvolen, Košiciam stačí napojenie na Prešov, atď....
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 16:04

Branco napísal:AV, samoyrejme, že je to nutné, to by si mohol povedať, že BB stačí napojenie na Zvolen, Košiciam stačí napojenie na Prešov, atď....


Branco,

nie, nepochopil si ma, ja som tým len chcel prezentovať, že cestná sieť tu nie je od toho, aby všetky mestá a regióny boli dokonale spojené s BA. Je to síce hlavné mesto, ale to je všetko. Ja dlho vravím, že Horná Nitra má smolu, čo sa napojenia na diaľničnú sieť týka, tým aj na BA, pretože je tu situácia a vláda, ktorá nechce stavať R2 v úseku min. TN-PD.

Ohľadom PN, nevidím problémom postaviť menší tunel. U nás sa stavajú len dlhé, 4-6 km tunely, mimo BA, v Slovinsku, ČR, Taliansku sa stavajú aj 2-4 km tunely.

Aj tunel Soroška sa raz postaví, takže to nie je z tvojej strany argument.

A znovu opakujem, že je neefektívne stavať cestné spojenie min. na cestu I. triedy cez úseky, kde sú len cesty III. triedy. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 14. Júl 2005 16:10

Alexander Velky napísal:
Branco napísal:AV, samoyrejme, že je to nutné, to by si mohol povedať, že BB stačí napojenie na Zvolen, Košiciam stačí napojenie na Prešov, atď....


Branco,

nie, nepochopil si ma, ja som tým len chcel prezentovať, že cestná sieť tu nie je od toho, aby všetky mestá a regióny boli dokonale spojené s BA. Je to síce hlavné mesto, ale to je všetko. Ja dlho vravím, že Horná Nitra má smolu, čo sa napojenia na diaľničnú sieť týka, tým aj na BA, pretože je tu situácia a vláda, ktorá nechce stavať R2 v úseku min. TN-PD.


Alexander,

vo väčšine krajín má hlavné mesto prioritu a aj všetky napojenia naň. To, že sa o napojení hornej Nitry na BA neuvažuje, je druhá vec.

Alexander Velky napísal:Ohľadom PN, nevidím problémom postaviť menší tunel. U nás sa stavajú len dlhé, 4-6 km tunely, mimo BA, v Slovinsku, ČR, Taliansku sa stavajú aj 2-4 km tunely.

Aj tunel Soroška sa raz postaví. :lol:


O.K., ale v prípade, že sa snáď o 15 rokov tunel pri PN začne stavať, bude končiť v PN. V prípade hlohoveckého variantu by to bolo plynulé napojenie na BA, Viedeň, ČR....
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 16:40

Branco napísal:Alexander,

vo väčšine krajín má hlavné mesto prioritu a aj všetky napojenia naň. To, že sa o napojení hornej Nitry na BA neuvažuje, je druhá vec.


Ano, ale s oblasťami ako západ, východ, sever, juh. Nie s regiónmi, to je omyl. A okrem toho to, čo ty píšeš, záleží od usporiadania hlavného mesta a regiónov.

BA nie je v strede SR. A preto stačí, ak regióny budú napojená na D1. A čím priamejšie, tým lepšie. Ty sa teraz budeš so mnou hádať, či cez PN alebo cez HC? Ak to považuješ za svoj životný cieľ, tak ja ti v ceste stáť nebudem, pretože ja som sa jasne na začiatku vyjadril, že podporujem oba varianty, ale presadzujem osobne len PN. Ale hádať sa s tebou o takejto drobnosti nebudem.

Vo svete, USA, krajinheje prioritné spojenie krajiny s hlavným mestom po inej stránke dopravy: železničné spojenie, autobusové a letecké spojenie. Cestné byť nemusí a ani nie je, tak ako si ty myslíš, dodnes vo viacerých štátoch.

Prečo by mala byť práve PD a spol. spojená extra cestou s BA? Myslíš si, že na tomto stojí hospodársky rozvoj? Tak to si myslí aj celá BB, ale nie je to v tom. NR neťaží z BA, ale z napojenia na D1. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 14. Júl 2005 16:53

Alexander Velky napísal:
Branco napísal:Alexander,

vo väčšine krajín má hlavné mesto prioritu a aj všetky napojenia naň. To, že sa o napojení hornej Nitry na BA neuvažuje, je druhá vec.


Ano, ale s oblasťami ako západ, východ, sever, juh. Nie s regiónmi, to je omyl. A okrem toho to, čo ty píšeš, záleží od usporiadania hlavného mesta a regiónov.


Pozri sa, môžeme tu argumentovať ako chceme, faktom je, že horná Nitra je zanedbávaná, ako si to sám napísal.

Alexander Velky napísal:BA nie je v strede SR. A preto stačí, ak regióny budú napojená na D1. A čím priamejšie, tým lepšie. Ty sa teraz budeš so mnou hádať, či cez PN alebo cez HC? Ak to považuješ za svoj životný cieľ, tak ja ti v ceste stáť nebudem, pretože ja som sa jasne na začiatku vyjadril, že podporujem oba varianty, ale presadzujem osobne len PN. Ale hádať sa s tebou o takejto drobnosti nebudem.


AV, nie som si istý, či spojenie "životný cieľ" nie je invektíva, ale dobre, asi si to myslel inak.
Predostrel som svoj názor na napojenie hornej Nitry, trvám na ňom, hoci tvoj názor si vypočujem a akceptujem ho.
Áno, podľa mňa je hlohovecký variant najkratší a najpraktickejší.

Alexander Velky napísal:Vo svete, USA, krajinheje prioritné spojenie krajiny s hlavným mestom po inej stránke dopravy: železničné spojenie, autobusové a letecké spojenie. Cestné byť nemusí a ani nie je, tak ako si ty myslíš, dodnes vo viacerých štátoch.

To, čo si napísal o USA, EÚ... platí, ale z jedného konca na druhý v SR nie je 3000, alebo viac km, je ca. 450 km, čo hovorí o potrebe najmä diaľničného spojenia, na tom sa však, myslím zhodneme.

Alexander Velky napísal:Prečo by mala byť práve PD a spol. spojená extra cestou s BA? Myslíš si, že na tomto stojí hospodársky rozvoj? Tak to si myslí aj celá BB, ale nie je to v tom. NR neťaží z BA, ale z napojenia na D1. :lol:


Hmm, čo to je PD a spol? A cesta "PD a spol" - Blava predsa nie je žiadna extra cesta, existujú 3 varianty prepojenia a ja uprednostňujem na Hlohovec. Vo všetkých variantoch je potrebné stavať nové cesty, či RK.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 16:58

Branco,

ok. Ja som sa už vyjadril a opakovať sa nebudem. Ja sa sem nechodím hádať. :lol:

Poznámka: Nebola to invektíva, toto je to, čo na tomto fóre mne začína vadiť, ... každý vidí len osobné útoky v prípade, že dotyční diskutjúci majú iný názor.

K tým 450 km. Ok. Vieš aké sú príjmy SR? Vieš, čo stoja cesty? Vieš aká je politika vlády v oblasti úverového zaťaženia? Ak ano, tak potom pochopíš, čo píšem. Ak nie, tak si to naštuduj a pochopíš, že aj tých 450 km je dosť. A je tu juh, sever, západ, východ. Ale platí, že od BA je všetko ďaleko. A ja si myslím, že Hornej Nitre stačí napojenie na D1. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 14. Júl 2005 17:04

Alexander Velky napísal:K tým 450 km. Ok. Vieš aké sú príjmy SR? Vieš, čo stoja cesty? Vieš aká je politika vlády v oblasti úverového zaťaženia? Ak ano, tak potom pochopíš, čo píšem. Ak nie, tak si to naštuduj a pochopíš, že aj tých 450 km je dosť. A je tu juh, sever, západ, východ. Ale platí, že od BA je všetko ďaleko. A ja si myslím, že Hornej Nitre stačí napojenie na D1. :lol:


Viem, že financovanie infraštruktúry nie je jednoduché. A viem tiež , že existuje priorita, čo je momentálne D1 a D3. A túto prioritu podporujem, čo si snáď z mojich príspevkov už zistil.
Sú však niektoré veci, na ktoré je potrebné upozorniť. Napojenie hornej Nitry je jedna z nich.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 18:01

Branco napísal:Viem, že financovanie infraštruktúry nie je jednoduché. A viem tiež , že existuje priorita, čo je momentálne D1 a D3. A túto prioritu podporujem, čo si snáď z mojich príspevkov už zistil.
Sú však niektoré veci, na ktoré je potrebné upozorniť. Napojenie hornej Nitry je jedna z nich.


Ok, ja ťa chápem a ako som sám povedal, tak viem, že Horná NR je zle a slabo napojená na komplet celú infraštruktúru, len som chcel upozorniť, že nie vždy je výhodou byť napojený priamo na BA za každú cenu, pretože v prípade Hornej Nitry je jedno, či to bude napojenie na D1 v HC alebo v PN. Investor tam príde a motorista sám o sebe nepotrebuje najkratšiu cestu, pretože tie pôvodné budú menej zaťažené, keďže sa presunie tranzit, ale tvoj odlišný postoj chápem. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod flakst » 14. Júl 2005 21:44

V prípade Hornej Nitry je to celkom zaujímavá situácia.
Popis cesty do Bla je asi takýto:

1. variant - ide v nom o úsporu benzínu: PD - PE - TO - HL -BA
2. variant - rýchlosť (už teraz, keď nie je vybudovaná R2 na tomto úseku): PD - BN - skoro TN - BA

Tak a teraz si vyber. Osobne si myslím, že keď bude R2, tak Horná Nitra bude mať po problémoch.

Ale celé je to možno vidieť aj v širších súvislostiach. V súčastnosti PD patrí do Trenčianského VÚC a kraja, preto by malo byť aj záujmom kraja vybudovanie R2. Lenže budúci rok sú voľby a niekto z istej politickej strany, ktorá bude pravdepodobne vo vláde (nikdy nehovor nikdy) sa začal zamýšľať nad tým, prečo by mala PD, resp. celá Horná Nitra patriť pod Trenčín (osobne som s tým mal tiež dosť dlho problém - predtým sme patrili pod BB) a nie ako Horná Nitra pod Nitru. Tak a máme pekný gulášik a uvidíme ako bude chutiť. :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Caesar » 14. Júl 2005 22:48

flakst,

napojenie Hornej Nitry na BA čo najkratšie, to nie je trasa po RK R2 v smere na TN, to je buď cez PN na D1 alebo na HC a po D1. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod flakst » 15. Júl 2005 10:17

Caesar,

to je síce pravda (veď som to aj sám napísal a myslím, že je to jasné z 1. varianty), ale otázka je ako reálne je vybudovanie takto koncipovaného napojenia (podľa mojich prepočtov v km je najkratšie práve prepojenie cez HC a potom po D1). A v tomto bode musíš reálne uznať, že napojenie bude pomocou R2. Inak by sa jednalo o číre sci-fi. :D
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 233
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 19:03

Odoslaťod Alexander Velky » 16. Júl 2005 20:03

Ja si aj tak stále myslím, že napojenie stačí, ak je na D1. Nemusí byť napojenie len na BA, pretože D1 do BA smeruje. NR tiež nijako neťaží z toho, že je napojenie na BA, ale z toho, že je to napojenie na D1, tiež to totiž nie je najkratšie spojenie. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Andrej » 24. Júl 2005 21:36

Keďže často jazdím cez tento región, vyjadrím tu tiež môj názor :P
V tomto prípade sa zastávam Branca, takže presadzujem variant cez HC a TO. Horná Nitra bude mať predsa najbližšie napojenie na D1 tiež po R2 cez BN, RC cez HC by slúžila ako napojenie na BA. V každom prípade, veľmi by pomohol aj variant cez PN. Variant cez NR by možno obslúžil viac obyvateľov, ale zaťažil by už aj tak zaťažený úsek TT-NR. :roll:
Pokiaľ sa však nestavia žiaden úsek v tomto regióne, mohli by sa urobiť aspoň isté kompenzácie vo forme obchvatov miest, podobne ako na R2 ZV-KE, hlavne dokončenie obchvatu TO a niektorých dedín v okolí Novákov. :)
Nakoniec, napojenie Hornej Nitry na diaľničnú sieť by som dal ako prioritu za D1, D3, R1, R5 a R4 KE-Milhosť, a je mi takmer jedno, či to bude po R2 alebo po Rx smerom na BA, hlavne nech je to čím skôr. :P
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 27 hostí.