Stavby silnic a železnic zvýšily svůj zisk

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Stavby silnic a železnic zvýšily svůj zisk

Odoslaťod Jarda » 16. Mar 2008 22:29

Skupina SSŽ dokázala zlepšit své hospodaření i přes nepříliš dobrý vývoj na trhu. Podle konsolidovaných výsledků dosáhla v loňském roce po zdanění zisku téměř 800 milionů korun, což je o tři procenta více než v roce 2006 a nejlepší výsledek společnosti dosud.

„Výsledku si velmi ceníme především proto, že více než rok nebyly vypisovány veřejné soutěže o velké zakázky, což se projevilo poklesem objemu inženýrských staveb v ČR o tři procenta,“ uvedl Martin Borovka, generální ředitel společnosti Stavby silnic a železnic. Skupina SSŽ, která jako největší dopravní stavební seskupení působí prakticky výhradně v inženýrském stavitelství, dokázala udržet své výkony na úrovni přesahující 19 miliard korun.

Společnost Stavby silnic a železnic, se dlouhodobě specializuje na velké dopravní stavby, mezi které patří dálnice, železnice či mosty. Zabývá se ale také ekologickými stavbami, úpravami městských center nebo rekonstrukcí sportovišť. „Dokázali jsme loni uspět v mnoha menších zakázkách, což mělo vliv i na rekordní počet dokončených staveb,“ říká Zdeněk Synáček, obchodní ředitel společnosti. V rámci Skupiny SSŽ se tak v roce 2007 dokončilo každý pracovní den průměrně přes pět staveb, což v celkovém vyjádření znamenalo 1.355 dokončených zakázek proti 1.179 stavbám o rok dříve.

Martin Borovka očekává, že v letošním roce budou výsledky Skupiny SSŽ ještě lepší. Prvním signálem je, že se stát rozhodl více stavět. „Takovou vlaštovkou bychom mohli nazvat již loni vypsaný tendr na dostavbu dálnice D8, ve kterém jsme byli úspěšní,“ vysvětlil Martin Borovka. Trápí jej proto jen nedostatek pracovníků na trhu, který by v delším období mohl ohrozit celé stavebnictví. V roce 2007 počet zaměstnanců ve Skupině SSŽ mírně poklesl na 3.500.

Ve struktuře staveb Skupiny SSŽ převládají silniční zakázky, stoupá ale podíl kolejových staveb. „Předpokládám, že by se v roce 2008 mohl dále zvýšit podíl kolejových staveb. Už nyní modernizuje naše společnost železnici z Plané do Chebu a Nové spojení Praha,“ odhaduje Zdeněk Synáček. Mezi nejdůležitější silniční stavby roku 2008 patří kromě dokončení dálnice D8, další úsek silnice R6 z Karlových Varů do Chebu a pokračování výstavby dálnice na Ostravu.

Společnost Stavby silnic a železnic se snaží získat také zakázky na Slovensku. Aktuálním příkladem může být stavba rychlostní komunikace Žarnovice – Šášovské Podhradie, kterou zástupci firmy slavnostně zahájili letos v lednu. S očekáváním pak bude vedení firmy sledovat výsledek výběrového řízení na výstavbu a provozování 78 km dálnice D1 v úseku Dubná Skala – Svinia, do jehož finále postoupila VINCI Concession, patřící do skupiny VINCI, stejně jako Stavby silnic a železnic.

http://www.silnice-zeleznice.cz/index.php?clanek=992
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.