Plánovaný most Záhorská Ves - Angern

sekcia venovaná cestnej sieti

Moderátor: Moderátori

Plánovaný most Záhorská Ves - Angern

Odoslaťod Branco » 08. Júl 2005 11:22

Most pri Záhorskej Vsi ušetrí osemdesiatkilometrovú trasu

Bratislavský samosprávny kraj a rakúsky región Dolné Rakúsko začnú v budúcom roku stavať most pri Záhorskej Vsi. Dokončiť by ho mali v roku 2006. Dohodli sa na tom pred niekoľkými dňami predseda kraja Ľubo Roman, šéf dopravnej komisie kraja Roman Filistein a predseda krajinskej vlády Dolného Rakúska Erwin Pröll.

"Obyvateľom Záhoria, ktorí cestujú do Rakúska autom, ušetrí most približne osemdesiatkilometrovú trasu," hovorí Roman Filistein. Dodáva, že zatiaľ existujú tri varianty - zdvíhací drevený, pevný drevený alebo zavesený oceľový most. Stavať sa začne už na budúci rok. Nový cestný most cez Moravu by mal byť len pre osobné autá, nie pre nákladné.

Most bude spoločným projektom našej regionálnej samosprávy a Dolného Rakúska. Oba regióny by mali postaviť časti mosta na svojom území. Náklady na slovenskej strane nepresiahnu sumu milión eur.

http://bratislava.sme.sk/c/1682973/Most-pri-Zahorskej-Vsi-usetri-osemdesiatkilometrovu-trasu.html+%22most+cez+moravu%22&hl=sk&start=3
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Caesar » 11. Júl 2005 16:33

V tejto oblasti je most dosť potrebný, pretože v podstate medzi severnou hranicou a južnou nie je kadiaľ prejsť do A.

Teraz sa situácia zlepšila aspoň na severných hraniciach s Rakúskom, keď sa postavil pevný most v Moravskom Sv. Jáne, ktorý nahradil pontónový most.

S Rakúskom je SR spojená dosť zle, čoho dôkazom sú aj veľké projekty, ktoré sa aj reálne plnia:

1. cestné prepojenie, hraničné priechody
2. mostné prepojenia - Mor. Sv. Ján, Záhorská Ves (bude sa realizovať), ...
3. diaľničné spojenie - realizuje sa
4. železničné prepojenie, čiastočne existuje a ešte sa bude aj realizovať
5. spolupráca letísk BA+Wien

V rámci celkovej infraštruktúry sa realizovalo aj spojenie elektrickej prenosovej sústavy v hodnote cca. 5 mld. SKK (SR 1 mld. SKK) a ešte sa plánuje aj ďalšie lepšie napojenie v tejto oblasti v hodnote ďalších cca. 6 mld. SKK (SR 25%).

Okrem toho sa spolupracuje aj v oblasti "vodnej infraštruktúry", ... 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 11. Júl 2005 20:22

Keď sa dobuduje aj tento most, tak cestné spojenie bude na adekvátnej úrovni s Rakúskom.

Potom už zostáva len diaľničné spojenie, nasleduje železničné atď. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 12. Júl 2005 11:40

"existujú tri varianty - zdvíhací drevený, pevný drevený alebo zavesený oceľový most".
Je fajn, že aj toto prepojenie sa pripravuje, ale zdvíhací drevený, či pevný drevený most neviem, či by bol vhodný.

Tiež nerozumiem, prečo by most mal byť len pre osobné autá a nie aj pre kamióny, po dobudovaní to okrem Bratislavy bude najkratšia spojnica do Rakúska pre obyvateľov MA, SE, MY, PI, TN.... Smerom do Viedne by komunikácia na rakúskej strane mala nadväzovať na RC z Marcheggu (niekde pri Gänsendorfe).
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 12. Júl 2005 12:31

Branco napísal:Tiež nerozumiem, prečo by most mal byť len pre osobné autá a nie aj pre kamióny, po dobudovaní to okrem Bratislavy bude najkratšia spojnica do Rakúska pre obyvateľov MA, SE, MY, PI, TN.... Smerom do Viedne by komunikácia na rakúskej strane mala nadväzovať na RC z Marcheggu (niekde pri Gänsendorfe).


Nie je tu politická ani iná vôľa pre výstavbu väčšieho a silnejšieho mosta. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 12. Júl 2005 12:36

Dy napísal:
Branco napísal:Tiež nerozumiem, prečo by most mal byť len pre osobné autá a nie aj pre kamióny, po dobudovaní to okrem Bratislavy bude najkratšia spojnica do Rakúska pre obyvateľov MA, SE, MY, PI, TN.... Smerom do Viedne by komunikácia na rakúskej strane mala nadväzovať na RC z Marcheggu (niekde pri Gänsendorfe).


Nie je tu politická ani iná vôľa pre výstavbu väčšieho a silnejšieho mosta. :)


Asi máš pravdu.
Je to však škoda, lebo po pár rokoch možnopolitici zistia, že most "kapacitne nepostačuje" a bude sa investovať do rekonštrukcie. Preto by sa mal most stavať hneď na väčšie parametre.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 12. Júl 2005 12:39

[quote="Branco":3d89cwheje to však škoda, lebo po pár rokoch možnopolitici zistia, že most "kapacitne nepostačuje" a bude sa investovať do rekonštrukcie. Preto by sa mal most stavať hneď na väčšie parametre.


Lenže treba si uvedomiť, že tam, kde nie je vôľa, chýbajú aj peniaze, takže tu je úspech, že tu vôbec nejaký most bude.

Ale osobne si myslím, že tento most bude postačovať. Postavil sa dobrý most za 100 mil. SKK v Moravskom Sv. Jáne. Okrem toho sa lepšie spája BA s Viedňou a postaví sa aj prepojenie neskôr od Stupavy a to bude postačovať, lebo ten, kto ide do Viedne, ide buď cez BA alebo cez Moravský Sv. Ján. Myslím tým nákladnú dopravu. A osobné autá prejdú po tomto moste. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 12. Júl 2005 12:53

Branco napísal:Lenže treba si uvedomiť, že tam, kde nie je vôľa, chýbajú aj peniaze, takže tu je úspech, že tu vôbec nejaký most bude..


Fakt je ten, že Rakúšania sa s prepojeniami na Slovensko rozbehli až po našom vstupe do EU.

Branco napísal:Ale osobne si myslím, že tento most bude postačovať. Postavil sa dobrý most za 100 mil. SKK v Moravskom Sv. Jáne. ..


Ale ani most v Moravskom svätom Jáne nie je ideálny - pri vysokom stave vody na ľavej (rakúskej) strane hrozí neprejazdnosť. Ak budem mať viac času, skúsim nájsť link na článok, ktorý o tom hovorí.

Branco napísal:Okrem toho sa lepšie spája BA s Viedňou a postaví sa aj prepojenie neskôr od Stupavy a to bude postačovať, lebo ten, kto ide do Viedne, ide buď cez BA alebo cez Moravský Sv. Ján. Myslím tým nákladnú dopravu. A osobné autá prejdú po tomto moste. :lol:


Most Moravský Svätý Ján je zachádzka, ako som už spomenul, pre obyvateľov a podniky aspoň štvrtiny západného Slovenksa je najkratšia spojnica Záh. Ves-Angern.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Caesar » 12. Júl 2005 13:01

Most cez Moravský Sv. Ján nie je žiadna "zachádzka". SE+SI+MY+PN to majú tadiaľ ideálne.

Len MA nie. Takže treba to vedieť posúdiť globálnejšie. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 12. Júl 2005 13:42

Most cez Mor. sv. Ján nie je "zachádzka" do Rakúska, je to však zachádzka na Viedeň. SE+SI+MY+PN to majú najkratšie do Viedne jednoznačne cez Angern 8)
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Caesar » 12. Júl 2005 14:01

Branco napísal:Most cez Mor. sv. Ján nie je "zachádzka" do Rakúska, je to však zachádzka na Viedeň. SE+SI+MY+PN to majú najkratšie do Viedne jednoznačne cez Angern 8)


Tak v tomto proste s tebou nesúhlasím, ostro by sme sa pohádali.

Opýtaj sa SE+SI, kadiaľ cestovali na Viedeň? A všetci ti povedia, že cez ČR, pretože Moravský Sv. Ján bol často zavretý. Ja mám na Záhorí rodinu, tak nepíš za druhých.

A PN cestujú do Viedne cez BA, nebudú jazdiť cez Záhorskú Ves. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 12. Júl 2005 14:09

Caesar napísal:Tak v tomto proste s tebou nesúhlasím, ostro by sme sa pohádali.


Caesar, prečo by sme sa mali hádať, jednoducho si vymieňame argumenty.

Caesar napísal:Opýtaj sa SE+SI, kadiaľ cestovali na Viedeň? A všetci ti povedia, že cez ČR, pretože Moravský Sv. Ján bol často zavretý. Ja mám na Záhorí rodinu, tak nepíš za druhých.

A PN cestujú do Viedne cez BA, nebudú jazdiť cez Záhorskú Ves. 8)


No dobre, Piešťany to majú asi kratšie cez BA.... A neviem, v čom si odporujeme, čo sa týka zvyšku tvojho príspevku: Ja predsa nespochybňujem, že SI+SE cestovali do Viedne cez ČR...
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 12. Júl 2005 14:17

hm ja tiez casto cestujem na zahorie a najlepsia cesta bude cez malacky po D2 cez sitiny a do viedne po A6 :D
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 12. Júl 2005 15:06

Vo všeobecnosti, po otvorení mosta v Moravskom Sv. Jáne sa presunie doprava na toto miesto. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Dialniciar » 12. Júl 2005 15:27

Záhorská Ves-Angern nie je dôležitá stavba, bude mať len regionálny význam.

SE+SI budú cestovať cez Moravský Sv. Ján.

PN aj cez Moravský Sv. Ján aj cez BA.

Jedine MA budú mať výhodu cez daný most.

Ale celkove to je len malý regionálny význam, preto aj menší most, menej peňazí a menší záujem politikov a EÚ. :)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Majkl » 13. Júl 2005 12:08

Rakušania horko-ťažko súhlasili s výstavbou mosta v Mor. Sv. Jáne. Odpor u obyvateľov pretrváva aj s výstavbou mosta v Záhorskej Vsi. Záujem o prepojenie
oboch krajín má viacej slovenská strana. Našťastie po vstupe Slovenska do EU sa situácia zmenila a museli súhlasiť s výstavbou mosta aspoň pre osobné autá. Ale bezpochyby to bude lepšie ako súčasná kompa, ktorá premáva len ak to umožní stav vody v Morave.
Majkl
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 754
Obrázky: 1291
Založený: 03. Máj 2005 08:20

Odoslaťod Branco » 13. Júl 2005 13:49

Majkl napísal:Rakušania horko-ťažko súhlasili s výstavbou mosta v Mor. Sv. Jáne. Odpor u obyvateľov pretrváva aj s výstavbou mosta v Záhorskej Vsi. Záujem o prepojenie
oboch krajín má viacej slovenská strana. Našťastie po vstupe Slovenska do EU sa situácia zmenila a museli súhlasiť s výstavbou mosta aspoň pre osobné autá. Ale bezpochyby to bude lepšie ako súčasná kompa, ktorá premáva len ak to umožní stav vody v Morave.


Určite je lepší nejaký most, ako žiadny. Ak by sa podarilo vybudovať tento most, je tu alternatíva presunúť kompu do Gajár, alebo Vysokej pri Morave?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Branco » 14. Júl 2005 16:38

Alebo do Malých Levárov.

Väčšina z týchto obcí mala kedysi mosty do Rakúska - väčšina bola zničená vojnami v 19. a 20. storočí.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 16:46

Branco napísal:Alebo do Malých Levárov.

Väčšina z týchto obcí mala kedysi mosty do Rakúska - väčšina bola zničená vojnami v 19. a 20. storočí.


Vidím, že ty už si aj sám odpovedáš.

Všetky mosty od Moravského Sv. Jána po BA sú len "nanútené" EÚ a bude taký aj ich význam. Bude regionálneho charakteru, pretože len SR naliehala na Rakúsko v tejto oblasti, nebolo to naopak.

Najväčší význam majú cesty/mosty pri BA a potom až v Moravskom Sv. Jáne. "To medzitým" budú len mosty pre tie hraničné obce. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 14. Júl 2005 16:59

Alexander Velky napísal:
Branco napísal:Alebo do Malých Levárov.

Väčšina z týchto obcí mala kedysi mosty do Rakúska - väčšina bola zničená vojnami v 19. a 20. storočí.


Vidím, že ty už si aj sám odpovedáš.


Nno, nič v zlom, ale nie som si istý, či si ma pochopil.

Alexander Velky napísal:
Všetky mosty od Moravského Sv. Jána po BA sú len "nanútené" EÚ a bude taký aj ich význam. Bude regionálneho charakteru, pretože len SR naliehala na Rakúsko v tejto oblasti, nebolo to naopak.


Nie je to celkom tak. Pozri si vyjadrenia predsedu vlády dolného Rakúska Dr. Prolla, ten už minimálne desaťročie vynakladá nemalé úsilie na prepojenie so SR.

Alexander Velky napísal:Najväčší význam majú cesty/mosty pri BA a potom až v Moravskom Sv. Jáne. "To medzitým" budú len mosty pre tie hraničné obce. :lol:


Je to tak. Hoci práve most pri Záhorskej Vsi by mohol pri dobrej vôli spĺňať väčšiu tranzitnú úlohu.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 17:02

Branco,

je mi to jasné:

Nechápem nič. Ani pri Hornej Nitre, ani pri Záhorí, ani nikde.

Tak si nájdi iných užívateľov, ktorí ti budú chápavo odpovedať. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Branco » 14. Júl 2005 17:14

Alexander,

neviem, čo ťa tak vytočilo. Nerozumel som tvojej reakcii na prípadné presunutie súčasnej kompy zo Záhorskej Vsi. Toto je predsa fórum, spojené s informačnou stránkou. Som tu, aby som sa informoval (a aby som prípadne informoval ostatných) o veciach, ktoré ma zaujímajú.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Alexander Velky » 14. Júl 2005 18:18

Branco napísal:Alexander,

neviem, čo ťa tak vytočilo. Nerozumel som tvojej reakcii na prípadné presunutie súčasnej kompy zo Záhorskej Vsi. Toto je predsa fórum, spojené s informačnou stránkou. Som tu, aby som sa informoval (a aby som prípadne informoval ostatných) o veciach, ktoré ma zaujímajú.


Nič, nechaj to už tak.

Konkrétne ja som ani nereagoval na to presunutie a nič nemám proti tomu, aby aj v každej obci nejaká kompa existovala. Je veľa miest/obcí, kde netreba most a stačí len kompa pre nízku možnú premávku a ešte sa tam aj zamestná nejaký ten človek. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod Dialniciar » 14. Júl 2005 19:33

Branco napísal:Alebo do Malých Levárov.

Väčšina z týchto obcí mala kedysi mosty do Rakúska - väčšina bola zničená vojnami v 19. a 20. storočí.


Ak by tam tie kompy boli potrebné, tak by tam boli. Ide aj o rentabilitu kompy.

Treba vybudovať na každej strane miesta pre pristávanie, treba prístupové cesty k týmto menším prístavom a treba kúpiť kompu, ďalej sa treba o kompu starať (nátery, pohonné látky, poistenie, ...) a okrem toho treba zaplatiť aj niekoho kto sa bude o kompu starať a prepravovať autá+ľudí z jednej strany na druhú. Toto všetko a ešte veľa ďalšieho treba na prevádzku kompy.

A to nehovorím o problémoch ako vyššia/nižšia hladina vody, s tým potom treba mať lepšie vybavenie pre tú kompu, preto je aj tak málo kómp na Morave a Dunaji. Inak sú to služby a už dávno by boli všade.

Mohli by byť dotované, ale to je nerentabilné. A ak by mala tá kompa premávať 3-4x za deň, tak to je na nič. Tá kompa by si mala zarobiť aspoň na svoju prevádzku. A ak bude vysoká cena lístka, tak motoristi budú radšej jazdiť inokadiaľ.

Takže nech sa tá kompa presunie zo Záhorskej Vsi kamkoľvek, bude musieť byť efektívna, inak sa zruší úplne, respektíve presunie sa inam, na inú rieku.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Branco » 14. Júl 2005 20:28

Dy napísal:
Ak by tam tie kompy boli potrebné, tak by tam boli. Ide aj o rentabilitu kompy.

Treba vybudovať na každej strane miesta pre pristávanie, treba prístupové cesty k týmto menším prístavom a treba kúpiť kompu, ďalej sa treba o kompu starať (nátery, pohonné látky, poistenie, ...) a okrem toho treba zaplatiť aj niekoho kto sa bude o kompu starať a prepravovať autá+ľudí z jednej strany na druhú. Toto všetko a ešte veľa ďalšieho treba na prevádzku kompy.

A to nehovorím o problémoch ako vyššia/nižšia hladina vody, s tým potom treba mať lepšie vybavenie pre tú kompu, preto je aj tak málo kómp na Morave a Dunaji. Inak sú to služby a už dávno by boli všade.

Mohli by byť dotované, ale to je nerentabilné. A ak by mala tá kompa premávať 3-4x za deň, tak to je na nič. Tá kompa by si mala zarobiť aspoň na svoju prevádzku. A ak bude vysoká cena lístka, tak motoristi budú radšej jazdiť inokadiaľ.

Takže nech sa tá kompa presunie zo Záhorskej Vsi kamkoľvek, bude musieť byť efektívna, inak sa zruší úplne, respektíve presunie sa inam, na inú rieku.


Dy, nič nie je zadarmo a samozrejme ani prevádzkovanie hraničného priechodu, či už cestného, alebo iného nie. Ale keby sme sa pozerali výlučne na náklady, tak by sa hraničné prechody nebudovali vôbec.

A, potešila ma táto informácia z http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=988:

"Pontónový provizórny most medzi slovenským a rakúskym brehom rieky Moravy v katastri obce Moravský Sv. Ján po jedenástich rokoch služby onedlho rozmontujú. Namiesto neho od štvrtka 7. júla obyvateľom blízkych obcí i vodičom motorových vozidiel smerujúcich na Slovensko alebo do Rakúska slúži nový so železnou konštrukciou. Osud pontónového mosta je však už spečatený. Údajne ho namontujú opäť na rieke Morava pri obci Gajary. " :D
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Ďalšia

Naspäť na Cestná sieť

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 21 hostí.