I/56 - Obchvat? Včera bylo pozdě, říkají lidé bydlící u cest

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

I/56 - Obchvat? Včera bylo pozdě, říkají lidé bydlící u cest

Odoslaťod Marty » 12. Feb 2008 12:22

Dolní Benešov - Lidé, kteří bydlí u frekventované silnice I/56, jež mezi Ostravou a Opavou protíná několik měst a obcí Hlučínska, čekají na stavbu obchvatu jako na smilování. Doprava vzrůstá, po silnici jezdí spousta těžkých vozidel, kvůli neustálým otřesům praskají domy u cesty a jejich obyvatelé trpí hlukem.

Podle statistiky projede denně centry těchto obcí patnáct tisíc automobilů, v některých úsecích až 20 tisíc aut. Protože je silnice bez větších převýšení, vybírají si ji hlavně řidiči nákladních vozů. Vše by měla vyřešit nová rychlostní komunikace, která by provoz svedla mimo obce.

Sedmapadesátiletý Alexander Tomíček z Dolního Benešova nepříjemné účinky stále se zvyšující dopravy snáší už šestapadesát let. „Už aby ten obchvat byl. Dům máme postavený přímo u silnice, takže po každém projetí náklaďáku se nám třepaly i sklenice v kredenci. Abychom tu vůbec mohli žít, museli jsme vyměnit stará okna za plastová. Naštěstí to pomohlo a hluk i otřesy jsou podstatně menší,“ stěžuje si sedmasedmdesátiletý důchodce.

Na cestě jsou hrboly Potvrzuje, že situace se podstatně zhoršila od sedmdesátých let minulého století, když se začalo v Zábřehu s těžbou štěrku.

„Silnice je v dezolátním stavu. I když to pořád lepí, kousek od domu už jsou pořádné hrboly. Když na to najede naložený náklaďák, je to taková rána, jako by někdo spustil detonátor. Provoz je tak hustý, že když chci jít nakoupit do protějšího obchodu, čekám někdy i čtyři minuty, abych mohl přejít. Měli by tu dát nějakou značku, aby řidiči zpomalili, když někdo začne odbočovat k obchodu,“ popisuje neutěšený stav Tomíček. Pokračování na str. C3

Pokračování ze str. C1

Ukazuje trhliny na fasádě svého domu postaveného v roce 1925, vzniklé z neustálých otřesů od projíždějících aut. „Náklaďáky jsou přetížené a všichni tu jezdí strašně rychle. Padesátku nedodržuje snad nikdo. Provoz je tak hustý, že jezdit na kole je přímo sebevražda. Přitom by stačilo místo trávy na chodnících položit dlažbu a cyklisté by bezpečně projeli,“ upozorňuje na další problém důchodce, který celý život pracoval jako automechanik v ČSAD.

Ve stejné situaci je jeho snacha bydlící na protější straně silnice směrem na Zábřeh. „My jsme náš dům dokončili v roce 1977 a od té doby nám sedá. Beton kolem domu už je výš o několik centimetrů. Plot, který máme obložený umělým kamenem, nám odpadává a nad oknem se objevila před několika lety vodorovná prasklina. Když ráno odjíždí manžel do práce a pokouší se odbočit do protisměru, čeká až dvacet minut, než se mu to podaří,“ líčí Marie Tomíčková.

Negativní účinky těžké dopravhej také Jan Kozelek. Z jedné strany jeho domu je hlavní silnice a jen kaple ho dělí od další frekventované silnice směrem na Bolatice. „Už včera bylo na obchvat pozdě. Připadá mi, že neustále přibývá nákladních aut. Dům nám praská a od solanky, kterou rozstřikují projíždějící vozidla, nám rezaví plot. Co dva roky ho musíme natírat. A to nemluvím o neustálém hluku a prachu,“ říká Kozelek.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - severni Morava a Slezsko

Autor: (mel)

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=036 ... a&c=913496
Obrázok používateľa
Marty
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 718
Založený: 17. Okt 2006 21:19
Bydlisko: CZ, Troubsko

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.