V tendri PPP na R1 je sedem uchádzačov - zoznam

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

V tendri PPP na R1 je sedem uchádzačov - zoznam

Odoslaťod Dialniciar » 11. Feb 2008 20:31

V tendri PPP na rýchlostnú cestu R1 je sedem uchádzačov

Slovenské spoločnosti Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s. sú aj v druhom diaľničnom tendri PPP na výstavbu a prevádzku troch úsekov R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami

[11.2.2008, SITA]

BRATISLAVA 11. februára (SITA) - Doklady pre účasť v druhom diaľničnom tendri na výstavbu a prevádzku troch úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice cez projekty verejno-súkromného partnerstva (PPP) predložilo spolu sedem uchádzačov. Sú medzi nimi dvaja zahraniční individuálni záujemcovia a päť medzinárodných skupín zložených zo 17 firiem, pričom v jednej z nich sú zastúpené aj slovenské spoločnosti Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s. Informovala o tom riaditeľka odboru komunikácie na ministerstve dopravy Eva Benešová.

Samostatne sa do súťaže na získanie koncesie na R1 prihlásili švédska spoločnosť Skanska Infrastructure Development AB a francúzska firma Eiffage Travaux Publics. Ďalšia francúzska spoločnosť Vinci Concessions S.A. je v skupine s holandským partnerom ABN Amro Highway B.V. Šesťčlenné združenie s účasťou Doprastavu a Váhostavu-SK vedie francúzska spoločnosť Bouygues Travaux Publics SA. Nemecký Hochtief PPP Solutions GmbH je na čele štvorčlenného konzorcia, španielska firma Obrascón Huarte Laín S.A. je v skupine s českými firmami OHL ŽS, a.s. a ŽS Brno, a.s. Ďalšie dvojčlenné združenie vedie rakúsky Strabag AG. Dvanásť z devätnástich firiem prejavilo už skôr záujem individuálne alebo spoločne aj o účasť v prvom diaľničnom tendri PPP na výstavbu a prevádzku piatich úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Obe spomínané slovenské firmy sú v tom istom konzorciu, ktoré sa prihlásilo aj do tendra na D-jednotke.

Druhý tender PPP sa vzťahuje na tri pripravované úseky R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce v celkovej dĺžke vyše 47 kilometrov, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometra. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra - Tekovské Nemce dosahujú 16,666 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Rezort dopravy môže vyzvať k postupu do rozhodujúcej fázy súťaže najviac štyroch uchádzačov. Zmluva s vybraným koncesionárom na R1 by mohla byť podpísaná podľa ministra dopravy pred Vianocami tohto roka.

Do prvého tendra PPP na vypracovanie projektovej dokumentácie, výstavbu, financovanie, prevádzka a údržbu diaľnice D1 na úsekoch Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová v Žilinskom kraji, ako aj na úsekoch Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v Prešovskom kraji v celkovej dĺžke 74,84 kilometra sa prihlásilo pôvodne šesť záujemcov. Predpokladaná hodnota stavebných prác dosahuje podľa rezortu dopravy 49,1 mld. Sk bez DPH. Obstarávateľ zo šiestich záujemcov vybral do finálovej časti tejto súťaže dvoch uchádzačov. Sú nimi francúzsko-švédske konzorcium zložené zo spoločností Vinci Concessions S.A. a Skanska Infrastructure Development AB, ako aj šesťčlenné medzinárodné združenie pozostávajúce zo slovenských firiem Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s., francúzskych firiem Bouyges Travaux Publics SA a Colas SA, maďarskej spoločnosti Intertoll-Europe Zrt. a portugalskej Mota Engil, SGPS, SA. Zmluva s víťazom prvého tendra môže byť podpísaná podľa ministra Vážneho na jeseň tohto roku.

Tretí plánovaný tender PPP bude zameraný na technicky najkomplikovanejšie úseky D1 s viacerými tunelmi medzi Žilinou a Martinom v dĺžke 29 kilometrov a s odhadovanými nákladmi 39,867 mld. Sk bez DPH. Chýbajúce úseky na D1 majú byť podľa rezortu dopravy dokončené zväčša do konca roku 2010 a čiastočne v roku 2012 až 2013, R1 by mala byť dokončená v roku 2010.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2008

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.