Olomouc: Aut ubylo jen v jednom směru

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Olomouc: Aut ubylo jen v jednom směru

Odoslaťod Marty » 06. Feb 2008 12:43

Západní obchvat Olomouce, který měl odvést dopravu z centra, se zatím řidiči nenaučili používat

Olomouc - Před třemi měsíci vyjela první auta na západní obchvat Olomouce, který měl odvést z města hlavně tranzitní dopravu. První měření ovšem ukázala, že řidiči jej zatím příliš nevyužívají - přes město jezdí méně aut jen ve směru na Mohelnici.

Nový úsek rychlostní komunikace R35 začíná u kruhového objezdu poblíž hypermarketu Globus a končí na mimoúrovňové křižovatce za Slavonínem, kde navazuje na jižní obchvat Olomouce. Západní tangenta měla pomoci hlavně lidem z ulic Foerstrova, Albertova a Velkomoravská, kterými denně projíždějí desetitisíce aut. „První výsledky měření po zprovoznění obchvatu na Foerstrově ulici ukázaly, že intenzita dopravy na průtahu městem klesla v pracovní dny o 18 procent. Tento úbytek je patrný hlavně při výjezdu z města na Mohelnici. V opačném směru je pokles zanedbatelný,“ říká Marek Černý z olomouckého magistrátu a dodává, že podíl nákladní dopravy se snížil o 35 procent.

Lidé, kteří na průtahu městem žijí, ale zlepšení nezaznamenali. „Kamionů ubylo jen velmi málo, jinak ale aut jezdí pořád stejně. Okna si kvůli hroznému hluku pořád nemůžeme otevřít ani v noci,“ stěžuje siWalter Zeiner, který bydlí na Foerstrově ulici, kde před otevřením obchvatu projelo na třicet tisíc aut denně. Nyní je to asi o pět tisíc méně.

První údaje však mohou být podle odborníků zkreslené, protože auta se sčítala jen jeden měsíc - od prosince do začátku ledna. Navíc v době, kdy mnoho lidí před Vánocemi mířilo do nákupních center u Olomouce. „Přesnější výsledky budeme mít až v polovině roku,“ dodává Marek Černý z olomouckého magistrátu.

Zatímco na radnici už vědí, kolik aut přes město jezdí, Ředitelství silnic a dálnic informace o množství vozidel na nové části obchvatu nezná. „Na údaje o intenzitě dopravy v této oblasti čekáme. V tuto chvíli je nemáme k dispozici,“ uvedla Adéla Parkanová z ŘSD.

I když podle prvních měření nový obchvat mnoho aut z města neodvedl, zarážející je hlavně fakt, že řidiči jej takřka nevyužívají, když přijíždějí od Mohelnice na kruhový objezd u hypermarketu Globus. „Nevíme, čím to je. Možná je to věc zvyku, dopravní značení je tam v pořádku,“ poznamenal Černý.

Přesto chce olomoucký magistrát jednat o zvýraznění značení a hledat hodlá i další cesty, jak tranzitní dopravu z města odvést - uvažuje například o omezení průjezdu kamionů městem tím, že jim zakáže jezdit v levém pruhu. Plánuje také jejich častější vážení.

Pomoci by mělo také dokončení druhé části západní tangenty. Současné napojení u Globusu je provizorní, projektanti museli stavbu kvůli sporům se sousední obcí Křelov rozdělit. Kdy se ale začne opravdu stavět, jisté není. „Druhá etapa výstavby se připravuje. Právě probíhá geologický průzkum a stále ještě nebylo vydáno územní rozhodnutí,“ dodala Parkanová za ŘSD.

***

* Nový obchvat Jak pomohl? První měření po otevření obchvatu: Doprava klesla o 18 procent, ale pouze na výjezdu z města směrem na Mohelnici. Podíl nákladní dopravy se snížil o 35 procent. Západní tangenta začíná u kruhové křižovatky I/35 poblíž obchodního centra Globus. Končí na mimoúrovňovém křížení ve Slavoníně. Měří 4,75 km. Cena stavby přesáhla miliardu korun.

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - střední Morava

Autor: JANA BUREŠOVÁ

http://zpravy.idnes.cz/mfdnes.asp?v=031 ... a&c=909529
Obrázok používateľa
Marty
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 718
Založený: 17. Okt 2006 21:19
Bydlisko: CZ, Troubsko

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.