Výstavba železničného prepojenia sa začne v 2. polroku 2010

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Výstavba železničného prepojenia sa začne v 2. polroku 2010

Odoslaťod Dialniciar » 29. Okt 2007 23:47

http://www.idoprava.sk/Appl/WebObjects/ ... EBLMEyM7C0


Výstavba železničného prepojenia sa začne asi v 2. polroku 2010

Kategória: Železničná
Publikované : 29.10.07 21:27:54

Bratislava- Predbežne druhá polovica roka 2010 je predpokladaným termínom začiatku výstavby prepojenia železničných koridorov TEN-T s letiskom M.R. Štefánika a železničnou sieťou v Bratislave.

Najväčším problémom v príprave dokumentácie pre výstavbu prepojenia je zapracovanie jeho projektu do územného plánu (ÚP) Bratislavy, povedal dnes generálny riaditeľ Dopravoprojektu, a. s., (DP) Gabriel Koczkáš. Zapracovanie sa uskutoční prostredníctvom dopravno-urbanistickej štúdie projektu.

Stavba prepojenia by sa mala s ÚP zosúladiť do konca roka 2007, aby mohlo byť v druhom polroku 2008 vydané územné rozhodnutie a koncom roka 2009 stavebné povolenie. Ako uviedol Koczkáš, všetky strany zúčastnené na realizácii projektu si uvedomujú, že treba dodržať termíny. Zanesenie stavby do nového ÚP platného od 1. septembra nebolo možné pre chýbajúce podklady.

Realizácia projektu ovplyvní mestskú dopravu, pretože prevezme časť jej úloh. Súčasťou stavby bude sedemkilometrový tunel od železničnej stanice (ŽS) Bratislava-Predmestie do mestskej časti Petržalka. Štúdia má vytvoriť podmienky, aby tunel popod Dunaj slúžil medzinárodnej vlakovej doprave a mestskému nosnému dopravnému systému (NDS). Vozidlá NDS by tunelom mohli premávať v päťminútových intervaloch, informoval Jozef Marioth z DP.

Trasa tunela z ľavého brehu Dunaja na pravý breh má dva varianty. Prvý vedie pod Karadžičovou ulicou a Dostojevského radom, koryto Dunaja pretína západne od novostavby Slovenského národného divadla (SND). Trasa druhého vedie východnejšie medzi budovou Všeobecnej úverovej banky a autobusovou stanicou Mlynské nivy a popod rieku sa zapúšťa východnejšie od novostavby SND. Presnú trasu tunela bude obsahovať čistopis štúdie.

V Petržalke sa trasa napája na existujúcu železničnú trať a končí sa v blízkosti budúceho komplexu Digital park II. Za korytom Dunaja je zároveň riešený koľajový rozplet, ktorý umožní napojenie petržalskej trasy nosného dopravného systému priamo do tunela. Tunel je v úseku od ŽS Bratislava-Predmestie po Šancovú ulicu navrhnutý ako dvojkoľajný, hĺbený zhora. Od Šancovej ulice do Petržalky má trasa viesť v dvoch jednokoľajných tuneloch budovaných razením.

Dopravoprojekt, a. s., a Infraprojekt, s. r. o., vyhrali tender Železníc SR na prípravu dokumentácie a inžinieringu stavby za 940 miliónov korún.

Návrh dopravno-urbanistickej štúdie železničného prepojenia koridorov TEN-T s letiskom Milana Rastislava Štefánika so železničnou sieťou v Bratislave bol témou dnešného verejného prerokovania v bratislavskej mestskej časti Petržalka.

Prerokovania sa zúčastnilo približne sto Bratislavčanov. Otvorili najmä problémy prechodu trasy prepojenia k letisku cez záhradkársku osadu Hydináreň na Ivánskej ceste, účelnosť výstavby električkovej trate z centra na Bosákovu ulicu v Petržalke, hoci táto trať nepatrí do štúdie. Ďalej to bola zvýšená hlučnosť a dopad stavby na životné prostredie.

Predstaviteľka záhradkárov z Ivánskej cesty tvrdila, že železničný tunel bude viesť priamo cez 40 rokov starú osadu. Podľa investora, Železníc SR, je predčasné hovoriť o vyvlastnení pozemkov, ich odkúpení kvôli výstavbe a zásahu do nich. Investor nemá schválenú zmenu v územnom pláne mesta, ani územné rozhodnutie a stavebné povolenie na výstavbu s konkrétnou trasou.

Ivan Kačo zo spoločnosti DI Koridor, ktorá pripravuje stavebnú dokumentáciu uviedol, že tunel v tejto časti trasy bude hĺbený zhora, má byť v pri ňom obslužná komunikácia a po skončení stavby jamu zasypú zeminou.

Niekoľkí občania spochybnili výstavbu električkovej trate zo Šafárikovho námestia na Bosákovu ulicu do roku 2010, keď o päť rokov bude hotové železničné prepojenie a tunel pod Dunajom, kadiaľ budú chodiť mestské vlaky. Bratislava už nemôže ďalej čakať až do roku 2015, reagoval splnomocnenec primátora Bratislavy Tomáš Fabor. Zástupcovia rezortu dopravy ubezpečili, že pre koordináciu oboch projektov je vytvorená pracovná skupina.

V súvislosti s dopadom tejto líniovej stavby na životné prostredie Železnice SR informovali o vypracovaní zámerov dopadu na životné prostredie v štyroch oblastiach výstavby, ktoré sa budú verejne prerokovávať 5. novembra, 7. novembra a 12. novembra v Bratislave.

TASR
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2007

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.