Zrušenie tendra na elektronické mýto spustenie samotného systému odsunúť nemusí. Nepredpokladá to Národná diaľničná spoločnosť, ktorá súťaž vyhlasuje, ani firmy, ktoré o štátnu zákazku bojujú. Úspešnú realizáciu projektu však stále ohrozujú prešľapy vo verejnom obstarávaní.
Preto bolo podľa niektorých firiem lepšie zrušiť tender ešte v jeho začiatkoch. "Teraz stratíme nanajvýš mesiac. Horšie by bolo, keby išla súťaž ďalej, odovzdali by sme technickú dokumentáciu, a potom by niekto prišiel s námietkami. Vtedy by mohlo dôjsť najmenej k štvormesačnému sklzu," myslí si zástupca konzorcia ToSy Štefan Fecko.
Záujemcovia prízvukujú, že výsledok ich práce majú v rukách práve diaľničiari. Prisľúbiť realizáciu systému do 1. januára 2009 nechcela žiadna z oslovených firiem. "Keďže sa tender de facto ešte ani nezačal, nechceme špekulovať o jeho ďalšom priebehu," konštatuje hovorca Siemensu Tomáš Král.
"Ťažko sa hovorí o termínoch, keď nevieme, aké sú kritériá," povedala hovorkyňa Kapschu Sylvia Košťálová. Práve technické požiadavky uvedené v tendrovej dokumentácii môžu rozhodnúť o tom, či sa termín spustenia projektu splní. Rozhodujúca môže byť voľba medzi satelitným alebo mikrovlnným systém. Podľa Fecka sa systém na báze satelitnej technológie dá pripraviť rýchlejšie. Táto je vraj v súčasnosti technicky menej náročná. V Česku však Kapsch v priebehu jedného roka sprevádzkoval aj systém na báze mikrovlnných brán.
"Satellic, ktorý vyrába satelitnú technológiu, odstúpil z českého tendra kvôli tomu, že považoval 12 mesiacov za príliš krátke obdobie. Bolo to však pred dvoma rokmi. Tým, že sa v susedných krajinách vychytali muchy, u nás by to mohlo byť jednoduchšie," hovorí Košťálová.
http://ekonomika.hnonline.sk/c1-21871920-myto-stihnu