Diaľnica z poľských hraníc do Čadce má prioritu

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Diaľnica z poľských hraníc do Čadce má prioritu

Odoslaťod mcmillan » 02. Júl 2007 20:40

http://www.ta3.com/sk/reportaze/45368_d ... a-prioritu

02.07.2007, 17:26
Dokončenie diaľničného úseku D3 Skalité - Čadca je podľa ministerstva výstavby pre Slovensko prioritné. Výstavbu úseku financuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS). V prevádzke má byť v roku 2010. "Práce pokračujú podľa harmonogramu. Súčasťou diaľničného úseku je i tunel Svrčinovec – Skalité, kde robíme na stavbe prieskumnej štôlne," povedal generálny riaditeľ NDS Igor Choma.

Na dokončený úsek diaľnice D3 Skalité - Čadca bude podľa Chomu nadväzovať vylepšená cesta I. triedy po Kysucké Nové Mesto a odtiaľ už štvorprúdová cesta do Žiliny. Celková dĺžka diaľnice D3 na úseku Hričovské Podhradie - Skalité - štátna hranica SR/Poľská republika je takmer 60 kilometrov.

Súčasťou diaľnice D3 je tunel Horelica pri Čadci. Dopravná dĺžka tunela je 605 m, paralelná úniková chodba je dlhá približne 350 m. Skúšobná prevádzka tunela začala v roku 2004, do trvalého užívania ho uviedli 1. mája 2005. Vybudovaním tunela sa odľahčilo centrum Čadce, kde sa zlepšila mestská doprava.

Na diaľnicu D3 sa v Čadci napojí diaľnica I/11 z Třinca na severnej Morave. V Nošoviach začal Hyundai stavať automobilku, ktorá bude kooperovať s Kia Motors Slovakia v Tepličke nad Váhom. "Automobilky budú potrebovať dobré diaľnice. Na slovenskej strane treba postaviť 1,7-kilomerový diaľničný úsek. Sme na to pripravení, len sa potrebujeme dohodnúť s českou stranou na termínoch. Nemyslím si, že tam budú nejaké veľké problémy," dodal riaditeľ NDS.


/www.ta3.com ©TASR 2007.
A Whiter Shade of Pale: ... but the crowd called out for more...
Obrázok používateľa
mcmillan
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 638
Obrázky: 150
Založený: 29. Aug 2006 13:37
Bydlisko: CR

Naspäť na 2007

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 0 hostí.