RSD.CZ: Nymburk má postavenou první část obchvatu

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

RSD.CZ: Nymburk má postavenou první část obchvatu

Odoslaťod Marty » 30. Máj 2007 12:45

Nymburk má postavenou první část obchvatu

Ředitelství silnic a dálnic ČR dnes 29. května 2007 slavnostně otevřelo první část nového obchvatu na silnici I/38 kolem města Nymburk. Jde o první etapu stavby v délce 2,4 kilometrů z celkových 8,2 kilometrů, která je ve výstavbě od září 2004. Celkové náklady stavby první etapy jsou zhruba 1 miliarda korun, součástí úseku je přemostění Labe.

Nová přeložka silnice I/38 začíná před obcí Chvalovice, kde se odklání od stávající I/38 a pokračuje směrem k Labi. Konec úseku je v místě křížení s železniční tratí Lysá n/L - Kolín. V tomto místě je nová přeložka propojena se stávající silnicí druhé třídy II/331. V trase obchvatu jsou vybudovány čtyři mostní objekty, které převádí silnici I/38 přes polní cestu, řeku Labe včetně jejího inundačního území, silnici II/331 a železniční trať. "Zejména stavba hlavního mostního objektu byla nejnáročnější částí celé akce. Jedná se o zavěšený most a navazující estakádu. Ve střední části je vložené ocelové pole, které bylo osazeno složitou montáží přímo z lodě, která kotvila napříč řekou," popisuje průběh stavby generální ředitel ŘSD Alfred Brunclík.

Stavba postupovala podle schváleného harmonogramu prací. Jednou z poměrně složitých částí byla na jaře 2006 povodeň v zátopovém území řeky, která zapříčinila kompletní evakuaci celého staveniště na obou březích a komplikace při následné organizaci montáže ocelové části mostu. I přes tyto komplikace byl celkový termín dodržen. Součástí stavby hlavního mostního objektu je také propojení cyklostezek na březích řeky Labe.

Jelikož se jedná o první etapu stavby, definitivní odklon transitní dopravy z města Nymburk bude vyřešen až po dokončení druhé etapy projektu. Na tuto etapu je vydáno územní rozhodnutí a po dokončení majetkoprávní přípravy stavby bude podána žádost o stavební povolení. Předpokládaná lhůta výstavby bude cca 2 roky. Druhá etapa měří cca šest kilometrů a celkové náklady dosáhnou rovněž výše cca 1 miliardy korun. Trasa druhé etapy bude delší než u etapy první, ale nezahrnuje tak technicky a finančně náročnou část, jako bylo překonání řeky Labe a jejího inundačního území.

Vedení dopravy v období od uvedení první etapy obchvatu do provozu a dokončením druhé etapy bude usměrněno dopravním značením tak, aby byla pro transit stále využívána stávající I/38 v nezměněné podobě přes centrum Nymburku.

http://www.rsd.cz/rsd/rsd.nsf/0/AB81975 ... EA00331CE2
Obrázok používateľa
Marty
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 718
Založený: 17. Okt 2006 21:19
Bydlisko: CZ, Troubsko

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.