Dopravné značenie (DZ)

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod ANDi » 16. Dec 2014 20:34

Ako by si to oznacil? Ja by som to len zmenil na velke A.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 16. Dec 2014 22:03

Tiez sa mi to nepaci, skor R11, 21, 31 cisel je dost
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod ANDi » 17. Dec 2014 00:48

Ale cisla urcuju RC (az potiahneme RC do kazdej dediny, tak nam bude malo aj R99 :D), takze je logicke ze privadzace su oznacene pismenom.
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 17. Dec 2014 09:20

Sam vies, ze viac ako 10 RC nebude, no nech ich je hned 20. Zostava ti 80 cisel. Ako sa oznaci R1 z Trnavy po Sered, ked novu R1 budu tahat z Bratislavy? R1xy? Dost, ze je tu bordel s cislovanim z cias CS.
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 17. Dec 2014 09:45

Ta R1a bola volakedy plnohodnotna Rka, ma niekolko km, niekolko MUK. A co keby sme celu R1 premenovali na D1a, ved to mal byt privadzac pre D61. R2 na D1b, R6 na D1c a hlavne R5 na D3a, takto by sa ti to pacilo? Tusim v nemecku maju A800-A999 funkciu privadzacov, tam si trapne pismena nepisu.
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod ANDi » 17. Dec 2014 09:56

Vsak ale oznacenenie ma byt co najkratsie a najzrozumitelnejsie. Podla mna je ovela viac prehladny lavy stpec;

R1A || R11
R1B || R12
R1C || R13
R1D || R14
R1E || R15
...

Nehovoriac o tom, ze s cislami moze byt privadzacov max. 10 :!:
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 17. Dec 2014 10:51

Asi sa nechapeme, ja povazujem R1a za plnohodnotnu Rku a preto si zasluzi cislo ako Rka, napriklad R21, to co vznikne od Trnavy po Sered, R22. Privadzace ktore ma privedu z cesty 1-3tr na D/R, mozu zostat bez oznacenia. Je to vlasne klasicky exit. Ak si dobre pamatam, pred par rokmi tu niekto pisal, ze by sa tieto Rky, ktorym odobrali cisla, mali cislovat R21 a dalej. Bolo to v case finisovania novej R1
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod ANDi » 17. Dec 2014 11:46

eric987 napísal:pani akosi zabudate na jednu vec - nebyt R1 az po RK (hoc len na papieri) by R1 musela koncit na krizovatke s R2, rychlostna cesta nemoze koncit v poli pri nejakom meste ale bud na st. hranici alebo na inej D/R :)
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 17. Dec 2014 15:19

V súčasnosti nemá moc zmysel zavádzať nové čísla RC.
Toto je návrh číslovania diaľnic z práve vypracovávanej koncepcie cestnej siete:

6.2 Diaľnice
6.2.1 Rozsah siete diaľnic
Návrh diaľničnej siete vychádza z nasledujúcich pravidiel:
1. Trasy kontinentálneho dopravného významu sa vždy budujú ako diaľnice. V prípade relatívne nízkych intenzít dopravy sa vybudujú v polovičnom profile.
2. Trasy diaľkového dopravného významu sa spravidla budujú ako diaľnice, podľa intenzít dopravy v plnom alebo polovičnom profile. V prípade veľmi nízkych intenzít dopravy sa tieto trasy ponechajú ako štátne cesty až do doby, keď intenzity dopravy dosiahnu požadované minimá pre aspoň polovičný profil diaľnice.
3. Trasy nadregionálneho dopravného významu sa len výnimočne budujú ako diaľnice, a to v prípade veľmi vysokých intenzít dopravy, kde bežná krajinská cesta kapacitne nepostačuje; sem spadajú tiež mestské diaľnice vo veľkých aglomeráciách (najmä Bratislava a Košice). Diaľnica na trase nadregionálneho dopravného významu sa buduje výlučne v plnom profile: pri bežných intenzitách dopravy sa nadregionálne trasy realizujú ako krajinské cesty.
4. Trasy regionálneho, okresného a miestneho dopravného významu sa nikdy nebudujú ako diaľnice. V prípade vysokých intenzít dopravy – čo je obvykle len na krátkom úseku v blízkosti väčších miest – možno cestu vybudovať ako smerovo rozdelenú, nie však v parametroch diaľnice, pričom takáto cesta sa kategorizuje ako krajská, lokálna alebo miestna.
Pre trasy diaľkového dopravného významu sa v číslovacom pláne rezervuje číslo aj v prípade, ak sa výstavba vzhľadom na intenzity dopravy predpokladá v dlhodobom výhľade. V prípade trás nadregionálneho dopravného významu sa číslo prideľuje len tam, kde je výstavba diaľnice už potrebná.
Vzhľadom na uvedené výsledný návrh zahŕňa celú diaľničnú sieť podľa „Nového projektu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest“ z roku 2001 a jeho neskorších doplnení a zároveň dopĺňa výhľadové koridory pre diaľkové trasy a tiež pre nadregionálne trasy, v ktorých je, alebo v blízkej budúcnosti bude potrebná diaľnica, resp. predĺženie plánovanej alebo existujúcej diaľnice.
6.2.2 Princíp zostavenia trás diaľnic
Návrh trasovania a číslovania diaľnic bol zostavený na základe posúdenia rôznych pracovných verzií a porovnania ich výhod a nevýhod. Pracovné varianty uvádza Príloha E.
Výsledný návrh vychádza z oficiálnej európskej siete TEN-T. Základnými ťahmi sú kontinentálne koridory TEN-T (cez Slovensko prechádzajú tri koridory), na ktoré nadväzuje najprv základná a súhrnná sieť TEN-T a potom ostatné trasy mimo siete TEN-T.
Tento návrh je optimálny pre slovenskú diaľničnú sieť, nakoľko:
• trasy hlavných diaľnic sú vymedzené prirodzeným smerovaním, pričom základné delenie je dané koridormi TEN-T a teda je v súlade s európskou dopravnou politikou,
• oddelenie diaľnic TEN-T siete do jedného bloku čísel (D1 až D19) a ostatných diaľnic do troch regionálnych blokov čísel umožňuje vysokú flexibilitu rozširovania a dopĺňania číslovacieho plánu v budúcnosti podľa potreby.
Súčasná trasa D1 je v tomto návrhu rozdelená na dve na seba nadväzujúce diaľnice – to je dané tým, že návrh preferuje európske smerovanie pred vnútroštátnym smerovaním, predovšetkým trojicu hlavných koridorov siete TEN-T (Orient/Východné stredozemie, Balt – Jadran, Rýn – Dunaj). Na tejto trojici koridorov pritom leží 8 z 10 najväčších miest na Slovensku, ktoré koridory navzájom spájajú. Mimo trojice hlavných koridorov sa z desiatky najväčších miest nachádzajú len Nitra a Banská Bystrica, ktoré sú k týmto koridorom pripojené trasami súhrnnej siete TEN-T (D4, D11).
Relatívnou nevýhodou návrhu je, že dochádza k zmenám označenia už existujúcich diaľnic D1 až D4. V princípe sa ale nejedná o príliš veľkú nevýhodu, nakoľko:
• zo súčasnej západnej časti D1 (Bratislava – Hričovské Podhradie) sa zachováva jej trasa a mení sa len jej číslo (na D3), pričom súčasná severná a východná časť D1 sa musia tak ako tak prestaničiť, nakoľko majú nesprávne staničenie,
• pre súčasnú diaľnicu D2 sa plne zachováva jej trasa aj číslo,
• zo súčasnej D3 je postavený len krátky úsek Hričovské Podhradie – Žilina-Strážov, ktorý navyše bude mať podľa tohto návrhu opäť číslo D3,
• zo súčasnej D4 sú postavené len dva veľmi krátke úseky, z toho jeden v polovičnom profile.
Okrem toho, ak sa prečíslovanie spojí s plánovanou zmenou vyhotovenia informatívneho smerového dopravného značenia, teoretická nevýhoda nutnosti zmeny značenia sa stáva irelevantnou.
6.2.3 Číslovací plán
Diaľnice sú rozdelené na diaľnice v sieti TEN-T a na diaľnice mimo tejto siete, pričom sú číslované v osobitných blokoch čísel.
Rozdelenie na bloky je nasledovné:
• D 1 až D 19: diaľnice v sieti TEN-T,
• D 20 až D 29: diaľnice mimo siete TEN-T začínajúce v regióne Západ,
• D 30 až D 39: diaľnice mimo siete TEN-T začínajúce v regióne Stred,
• D 40 až D 49: diaľnice mimo siete TEN-T začínajúce v regióne Východ.
Región Západ zahŕňa Bratislavský, Trnavský, Nitriansky a Trenčiansky kraj, región Stred zahŕňa Žilinský a Banskobystrický kraj a región Východ zahŕňa Košický a Prešovský kraj.
Zaradenie do regiónu je dané buď podľa začiatku diaľnice alebo, ak je to relevantné, podľa regiónu, v ktorom sa nachádza jej prevažná časť.
6.2.4 Zoznam diaľnic
Nasledujúca tabuľka uvádza zoznam diaľnic. V popise trasy sa v zátvorkách uvádza smerové pokračovanie koridoru po iných cestách.
Tabuľka 6: Trasovanie a číslovanie diaľnic
Číslo Názov Popis trasy
D 1 Bratislavský okruh súčasná trasa D4
D 2 Západná diaľnica Čunovo, št. hr. – Bratislava – Brodské, št. hr. (TEN-T koridor Orient/Východné stredozemie)
D 3 Považská diaľnica, Kysucká diaľnica Bratislava (D1) – Trnava – Trenčín – Žilina – Čadca – Skalité, št. hr. (TEN-T koridor Balt – Jadran)
D 4 Južná diaľnica Trnava (D3) – Nitra – Žiar nad Hronom – Zvolen – Lučenec – Košické Oľšany (D8)
D 6 Hornonitrianska diaľnica Trenčín (D3) – Prievidza – pripojenie D4 alebo D9
D 7 Zlínska diaľnica Lysá pod Makytou, št. hr. – Púchov – Beluša (D3) (TEN-T koridor Rýn – Dunaj, česká vetva)
D 8 Severná diaľnica, Východná diaľnica Hričovské Podhradie (D3) – Martin – Ružomberok – Poprad – Prešov – Budimír – Michalovce – Vyšné Nemecké, št. hr. (TEN-T koridor Rýn – Dunaj, hlavná vetva)
D 9 Turčianska diaľnica Žiar nad Hronom (D4) – Martin (D8)
D 10 Hontianska diaľnica alebo Tekovská diaľnica uvažované dva varianty: Šahy, št. hr. – Krupina – Zvolen (D4) alebo Šahy, št. hr. – Levice – Hronský Beňadik (D4)
D 11 Nízkotatranská diaľnica Zvolen (D4) – Banská Bystrica – Ružomberok (D8)
D 12 Oravská diaľnica Ružomberok/Hubová (D8) – Dolný Kubín – Trstená, št. hr.
D 13 Abovská diaľnica Milhosť, št. hr. – Košice-juh (D4)
D 14 Šarišská diaľnica Prešov (D8) – Svidník – Vyšný Komárnik, št. hr.
D 20 Bratislavská mestská diaľnica Pečňa (D2) – Prievoz (D23) – Trnávka (D22) – Ivanka (D1, D3)
D 21 Malokarpatská diaľnica Rača (D1) – Pezinok
D 22 Privádzač Trnávka Trnávka (D20) – Most pri Bratislave (D1, D4)
D 23 Podunajská diaľnica, Ipeľská diaľnica Bratislava (D20) – Dunajská Streda – Nové Zámky – Lučenec (D4)
D 27 Trnavská spojka Sereď (D4) – Trnava (po budúcom vyčlenení z D4)
D 28 Privádzač Nitra Nitra-západ (D4) – Nitra-sever
D 29 Ponitrianska diaľnica Komárno – Nové Zámky (D23) – Nitra (D4) – Bánovce n. B. (D6)
D 31 Odbočka Svrčinovec súčasná trasa R5
D 32 Privádzač Lietavská Lúčka Lietavská Lúčka (D8) – Žilina
D 33 Privádzač Zvolen Budča (D4) - Zvolen-Pustý hrad
D 41 Privádzač Košice Juh Šaca (D4) – Košice-Červený Rak
D 42 Privádzač Košice Sever Košice KDH – Budimír (D8)
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 17. Dec 2014 15:29

okorec napísal:Po tých pár značkách v Terne čo už sú osadené nemám pocit, že to je nejaký krok dopredu. Skôr naopak. Ak je to navyše platený font, tak to je naozaj len vyhadzovanie peňazí.

Každý font používaný na komerčné účely je platený, tak isto aj Grotesk. Nemyslím si, že 75€ za 1 licenciu je neprekonateľná prekážka pre projektantov a výrobcov DZ.
http://www.iiid.net/SOMS/Typeface%20Tern.aspx
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod aquila » 17. Dec 2014 15:35

tu dialnicu po novom D4 v BB asi nerozdychaju a D9 detto :) najma ak "ich" bude az D11 ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod sergej » 17. Dec 2014 15:40

A este k tomu ten nazov... ;)
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod ecce » 17. Dec 2014 15:53

D 10 Hontianska diaľnica alebo Tekovská diaľnica uvažované dva varianty: Šahy, št. hr. – Krupina – Zvolen (D4) alebo Šahy, št. hr. – Levice – Hronský Beňadik (D4)


A este hint, ze studia na juznu R3 Sturovo nevybrala, ale vysledok este jasny (aspon z tohto) nie je
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod ANDi » 17. Dec 2014 15:57

expwy napísal: Diaľnica na trase nadregionálneho dopravného významu sa buduje výlučne v plnom profile: pri bežných intenzitách dopravy sa nadregionálne trasy realizujú ako krajinské cesty.

Tak ako je to s tou sucasnou D3? Som myslel, ze ma nadregionalny vyznam a nie lokalna dialnica z dediny Svrcinovec do dediny Skalite :mrgreen:

A aj tak je to blbost prepisat vsetko na dialnice...

Za prve rozdiel v parametroch medzi rychlostnou cestou (RC) a dialnicou (D) je u nas dost znacny a momentalne cislovanie o tomto fakte ihned informuje.
Za druhe, rozkuskovat nasu kratku siet na take mnozstvo podusekov s par desiatkami kilometrov je sialenenstvo.

To ako ked pojdem 200 km z Polska do Madarska, tak pojdem po D12, D3, D9, D4 a D10 :shock: :evil:
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod ecce » 17. Dec 2014 16:00

A toto su tiez novinky - predlzenie R8 do Komarna a dialnica po Pezinok.

D 21 Malokarpatská diaľnica Rača (D1) – Pezinok
D 29 Ponitrianska diaľnica Komárno – Nové Zámky (D23) – Nitra (D4) – Bánovce n. B. (D6)
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod mb1000 » 17. Dec 2014 16:32

Budeme mat 25 dialnic, yeah!
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 17. Dec 2014 17:46

Co s cislami D5 a 24-26? Kedy sa to zavedie? Inak pismeno D uz nebude mat vyznam, ked nebude R.
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod LubosG » 17. Dec 2014 17:49

Pravdupovediac, súčasný stav označenia ciest sa mi viac páči - súvislejšie dlhšie ťahy. Kľudne sa mohli niektoré D a RC upraviť, premenovať (vých. R2 na R1 ako to viacerí spomínali), no toto čo sa chystá, to je až príliš zmätočné, komplikované.
A neviem, či a ako dlho si zvyknem na fakt, že D1 bude obchvat BA, namiesto budúcej D3+D8, napr. D8 pre ťah H.Podhradie-št.hr UKR, sa mi zdá až príliš vysoké číslo na to akú má mať prioritu, funkciu a intenzity táto diaľnica, pokiaľ teda berieme tie čísla ako nejaký "odraz" toho, aký význam, miesto má daná cesta v hierarchii cestnej siete SK. Keď už, tá D8 mohla byť práve D4 (D3+D4).
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod mb1000 » 17. Dec 2014 18:58

Chlapci co navrhovali nove znacenie D to trochu prehnali, nie?
mb1000
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 406
Obrázky: 283
Založený: 23. Feb 2010 11:59

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Ike » 17. Dec 2014 19:47

No chlapci, nepáčilo sa Vám označenie R1a, tak tu máte... 25 diaľnic. Zase budeme prvou krajinou na svete v počte diaľnic na obyvateľa, tentokrát v absolútnom vyjadrení :mrgreen:

Ale nie, teraz vážne. Všetka úcta k ľuďom, čo si k tomu sadli a dali to do kopy. Napriek tomu ale dúfam, že koncepcia ostane koncepciou, najlepšie zašitá niekde v 3 šuplíku, kde je bude dobre. Lebo toto je naozaj kontraproduktívne. Súčasné označenie diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku je jedna z mála vecí, ktoré sú dobré. A nech tam aj je R1a alebo nie (osobne mi to označenie nevadí).

Možno by bolo dobré prekopať označovanie ciest 1. a 2. triedy. Každopádne, toto treba meniť pri celkovej zmene dopravného značenia. Lebo len predvčerom (alebo kedy) osadili nové tabule s Ternom s označením R2 a potom sa to znova bude meniť kvôli prečíslovaniu diaľnice? Staničenie ešte doteraz nie je hotové a to nehovorím, že na novú R2 veselo išli kilometrovníky v Groteske (prečo?).

Tak nech sa zavedie Tern a dáva sa Tern, inak mi to smrdí dobrým biznisom. A výmena diaľničných značiek na všetkých cestách SR (aj tých mimo diaľnic, ktoré na ne odkazujú) mi príde celkom slušný biznis. A to sa mi nepáči.
Ike
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 815
Obrázky: 66
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod sharp » 18. Dec 2014 19:10

expwy napísal:
okorec napísal:Po tých pár značkách v Terne čo už sú osadené nemám pocit, že to je nejaký krok dopredu. Skôr naopak. Ak je to navyše platený font, tak to je naozaj len vyhadzovanie peňazí.

Každý font používaný na komerčné účely je platený, tak isto aj Grotesk. Nemyslím si, že 75€ za 1 licenciu je neprekonateľná prekážka pre projektantov a výrobcov DZ.
http://www.iiid.net/SOMS/Typeface%20Tern.aspx


Súhlasím s expwy - 75€ je mizerný náklad a hlavne ten font je reálne čitateľnejsí než Grotesk v minuskule či majuskule. Kto chodí cez Rakúsko a vie tam rozoznať starý font od Ternu, tak vidí jeho prínos (pritom starý rakúsky font - je napr. na celej A6 - je oveľa čitateľnejší ako náš Grotesk). Skôr je tu už viac ako rok otázka, kedy bude konečne tento font uvedený v legislatíve...

Ten nový návrh číslovania je každopádne zaujímavý - umožňuje logicky pridávať nové čísla podľa regiónu pre nové diaľnice do ďalekej budúcnosti - neuvažovalo sa o možnosti pre nultý obchvat Bratislavy dať označenie D0 (podobne ako v Budapešti)? To viac rokov avizovaná celková výmena značenia v BA bude čakať až na toto alebo iba na uzákonenie Ternu vo predpisoch?
A čo cesty 1. a 2. triedy - chystá sa tiež prečíslovanie a nové staničenie (lebo je to ešte z CS doby)?
sharp
diskutujúci
 
Príspevky: 50
Obrázky: 46
Založený: 12. Okt 2009 15:07

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 18. Dec 2014 21:33

6.3 Štátne cesty
6.3.1 Princíp zostavenia trás štátnych ciest
Trasovanie a číslovanie štátnych ciest vychádza z pracovného variantu „Dlhé diaľkové trasy“, subvariant s nadregionálnymi trasami v blokoch podľa krajov (pracovné varianty uvádza Príloha E).
Pôvodný variant bol upravený tak, aby postupnosť číslovania štátnych ciest bola kompatibilná s ostatnými kategóriami ciest, teda aby začínala na juhozápade a končila na severovýchode Slovenska. Vzhľadom na to, že pri takejto postupnosti nebolo možné dodržať primerané rezervy v číslach v rámci Prešovského kraja, boli bloky čísel rozdelené na regióny Západ (BA, TT, NR, TN), Stred (ZA, BB) a Východ (KE, PO). Súčasne bolo číslovanie upravené tak, aby sa všetky čísla zmestili aj s primeranou rezervou do rozsahu 1 až 99, teda mestské trasy boli začlenené do základných blokov, čo si vyžiadalo niektoré presuny medzi blokmi.
Trasy sú zostavené v dvoch fázach: najprv sú zostavené diaľkové trasy vrátane obchádzkových trás diaľnic a následne sú doplnené nadregionálne trasy.
Diaľkové trasy sú zostavené na monocentrickom princípe, pričom centrom je hlavné mesto Bratislava. Ako prvé sú zostavené lúče vychádzajúce z Bratislavy; sem patrí aj oddeľujúca sa trasa od iného lúča, ktorá však z hľadiska dopravného smerovania začína/končí v Bratislave. Následne sú doplnené transverzálne trasy, a to postupne podľa jednotlivých krajov tak, ako sa vzďaľujú od hlavného mesta. Trasy sú v prípade lúčov staničené v smere z Bratislavy, transverzálne trasy sú staničené v smeroch zo západu na východ a z juhu na sever, podľa zdroja a cieľa dopravy.
Nadregionálne trasy sú vytvorené podľa regiónov od západu na východ v poradí: Bratislava a okolie, Záhorie, Dolné Považie/Horné Podunajsko, Dolná Nitra/Dolné Podunajsko, Tekov, Horná Nitra, Stredné Považie, Horné Považie/Turiec, Kysuce, Orava, Liptov, Horehronie, Podpoľanie, Hont/Malohont, Novohrad, Gemer, Spiš/Zamagurie, Abov, Dolný Zemplín, Šariš, Horný Zemplín. Trasy sú staničené v smeroch zo západu na východ a z juhu na sever, podľa zdroja a cieľa dopravy – teda nie podľa začiatku a konca cesty, ale podľa najbližších stredných centier resp. nadcentier z/do ktorých vedú dopravu. Toto pravidlo neplatí pre indexované cesty, ktoré sú vždy orientované zhodne s ich základnou cestou.
6.3.2 Číslovací plán
Štátne cesty majú vyhradené čísla S 1 až S 99. Rozdelenie na bloky je nasledovné:
• S 1 – S 24:​diaľkové trasy a súbežné trasy k diaľniciam,
• S 25 – S 59:​nadregionálne trasy, región Západ,
• S 60 – S 79:​nadregionálne trasy, región Stred,
• S 80 – S 99:​nadregionálne trasy, región Východ.
Regióny Západ, Stred a Východ sú zhodné s regiónmi pre značenie diaľnic mimo siete TEN-T.
Zaradenie do regiónu je dané buď podľa začiatku cesty alebo, ak je to relevantné, podľa regiónu, v ktorom sa nachádza jej prevažná časť. V niektorých prípadoch je zaradenie do bloku dané logickou nadväznosťou na inú cestu.
Na označenie veľmi krátkych ciest (odbočky, spojovacie úseky a krátke privádzače) s dĺžkou niekoľko málo kilometrov sa nepoužíva samostatné číslo cesty, namiesto toho sa používajú indexované čísla.
6.3.3 Zoznam štátnych ciest
Nasledujúca tabuľka uvádza zoznam štátnych ciest. V popise trasy sa v zátvorkách uvádza smerové pokračovanie koridoru po iných cestách.
Tabuľka 7: Trasovanie a číslovanie štátnych ciest
Číslo
Popis trasy
S 1
Mestský okruh Bratislava
S 2
(Győr - Mosonmagyarovár-) Rusovce - Bratislava - Skalica (-Uherské Hradiště - Zlín)
S 2a
(Bratislava - Malacky-) Kúty - Brodské, št. hr. (-Břeclav)
S 3
Bratislava - Trnava - Trenčín - Žilina
S 3a
Privádzač Trenčín
S 4
(Bratislava-) Senec - Šaľa - Nitra - Žiar nad Hornom - Zvolen - Lučenec - Košice
S 5
Bratislava - Petržalka, št. hr. AT (-Hainburg - Wien)
S 6
Trnava - Senica - Holíč, št. hr. (-Hodonín)
S 6a
vyhradené pre západný obchvat Trnavy
S 7
(Trnava-) Trakovice - Hlohovec - Nitra
S 8
(Budapest/Győr-) Komárno - Nitra - Partizánske - Hradište (-Prievidza)
S 8a
(Nitra - Topoľčany-) Nadlice - Bánovce nad Bebravou (-Trenčín)
S 9
(Brno-) Drietoma, št. hr. CZ - Trenčín - Bánovce n.B. - Prievidza - Žiar nad Hronom (-Zvolen)
S 9a
Trenčín-juh - Trenčín-centrum
S 10
(Olomouc-) Makov, št. hr. CZ - Bytča (-Žilina)
S 10a
Spojka Bytča
S 11
Žilina - Čadca - Skalité, št. hr. PL (-Bielsko-Biala)
S 11a
(Žilina - Čadca-) Svrčinovec, obec - Svrčinovec, št. hr. CZ (-Ostrava)
S 12
Žilina - Martin - Ružomberok - Liptovský Mikuláš - Poprad - Prešov
S 13
Žiar nad Hronom - Martin
S 14
Banská Bystrica - Turčianske Teplice (-Martin)
S 15
(Budapest-) Šahy, št. hr. HU - Zvolen - Banská Bystrica - Ružomberok - Trstená, št. hr. PL (-Krakow)
S 16
(Miskolc-) Kráľ, št. hr. HU - Tornaľa (-Zvolen - Banská Bystrica)
S 17
(Miskolc-) Milhosť, št. hr. HU - Košice
S 18
Košice - Michalovce - Vyšné Nemecké, št. hr. (-Užhorod)
S 19
(Košice-) Budimír - Prešov
S 20
Prešov - Stará Ľubovňa - Mníšek n.P., št. hr. PL (-Nowy Sacz)
S 21
(Prešov-) Lipany - Svidník - Vyšný Komárnik, št. hr. (-Rzeszow)
S 22
rezerva
S 23
rezerva
S 24
rezerva
S 25
Bratislava - Pezinok - Trstín (-Senica)
S 25a
BA Landererova/Dostojevského rad - Račianske Mýto
S 26
Bratislava - Dunajská Streda - Komárno - Štúrovo
S 27
BA Petržalka juh - BA Mlynské Nivy
S 28
rezerva
S 29
(Dunajská Streda-) Šamorín - Senec - Pezinok - Malacky
S 30
(Břeclav-) Kúty - Senica - Myjava - Nové Mesto n.V.
S 30a
(Hodonín-) Rohov - Sobotište (-Myjava - Nové Mesto n.V.)
S 31
vyhradené pre Hohenau - Moravský Svätý Ján
S 32
(Senica-) Jablonica - Brezová pod Bradlom - Piešťany - Topoľčany
S 33
Hlohovec - Topoľčany
S 34
rezerva
S 35
Dunajská Streda - Galanta - Sereď - Hlohovec - Madunice (-Piešťany)
S 36
(Senec-) Sládkovičovo - Sereď (-Nitra)
S 37
(Dunajská Streda-) Tomášikovo - Šaľa
S 38
(Győr-) Medveďov, št. hr. HU - Veľký Meder (-Dunajská Streda - Galanta)
S 39
rezerva
S 40
Nitra - Levice - Hontianske Nemce (-Zvolen)
S 41
(Galanta - Šaľa-) Palárikovo - Šurany - Kalná n.H. (-Levice)
S 42
(Šaľa-) Trnovec nad Váhom - Nové Zámky - Lučenec
S 43
(Nové Zámky-) Bajč - Štúrovo, št. hr. HU (-Esztergom)
S 44
(Komárno-) Pavlov dvor - Dvory nad Žitavou (-Levice/Lučenec)
S 45
Štúrovo - Tlmače (-Žiar nad Hronom)
S 46
(Lučenec-) Demandice - Levice - Tlmače - Hronský Beňadik (-Žiar nad Hronom)
S 47
rezerva
S 48
rezerva
S 49
(Nitra-) Zlaté Moravce - Veľké Uherce (-Prievidza)
S 50
Prievidza - Žilina
S 51
rezerva
S 52
Partizánske - Nováky (-Prievidza)
S 53
Bánovce n.B. - Trenčianska Teplá (-Dubnica n.V.)
S 54
Nové Mesto nad Váhom - Moravské Lieskové, št. hr. CZ (-Brno)
S 55
(Zlín-) Lysá pod Makytou, št. hr. CZ - Púchov - Beluša (-Žilina)
S 55n
Púchov - križ. Dolné Kočkovce (-Žilina)
S 56
Púchov - Považská Bystrica - Rajec (-Prievidza)
S 57
Dubnica n.V. - Horné Srnie, št. hr. CZ (-Zlín/Vsetín)
S 58
(Prievidza-) Nitrianske Pravno - Príbovce (-Martin)
S 59
rezerva
S 60
Okruh Žilina
S 61
(Vsetín-) Makov - Čadca
S 62
(Čadca-) Krásno nad Kysucou - Tvrdošín
S 63
(Dolný Kubín-) Oravský Podzámok - Oravská Polhora, št. hr. PL (-Żywiec)
S 63a
(Tvrdošín-) Námestovo-STK - Námestovo-Nábrežie priehrady (-Żywiec)
S 64
rezerva
S 65
(Martin-) Kraľovany - Dolný Kubín
S 66
Jasná - Liptovský Mikuláš - Podbiel (-Tvrdošín - Krakow)
S 67
rezerva
S 68
Tatranská magistrála (Cesta slobody)
S 69
Poprad - Smokovce
S 70
Banská Bystrica - Brezno - Rožňava
S 71
(Lučenec-) Kriváň - Brezno - Mýto pod Ďumbierom (-Liptovský Mikuláš)
S 72
(Banská Bystrica-) Podbrezová - Kráľova Lehota (-Poprad)
S 73
(Nové Zámky/Levice-) Šahy - Slovenské Ďarmoty (-Salgótarján)
S 74
(Vác-) Slovenské Ďarmoty, št. hr. HU - Veľký Krtíš (-Lučenec)
S 75
Lučenec - Šiatorská Bukovinka, št. hr. HU (-Salgótarján - Budapest)
S 76
Rimavská Sobota - Červená Skala (-Poprad)
S 77
(Rimavská Sobota-) Tisovec - Brezno
S 78
rezerva
S 79
rezerva
S 80
(Rožňava-) Pusté Pole - Poprad - Kežmarok - Podspády, št. hr. PL (-Nowy Targ)
S 80a
(Poprad - Kežmarok-) Podspády - Tatranská Javorina, št. hr. PL (-Zakopane)
S 81
(Poprad-) Spišská Belá - Stará Ľubovňa
S 82
Košice - Spišská Nová Ves - Spišský Štvrtok - Kežmarok
S 83
Spišská Nová Ves - Levoča
S 84
rezerva
S 85
Mestský okruh Košice
S 85a
Vetva mestského okruhu Košice
S 86
Košice - Zemplínsky Branč-západ (-Sátoraljaújhely)
S 87
(Trebišov-) Slovenské Nové Mesto - Čierna
S 88
(Sátoraljaújhely) - SNM, št. hr. HU - Trebišov - Vranov nad Topľou
S 89
rezerva
S 90
Prešov vnútorný obchvat, resp. okruh
S 90a
Prešov privádzač D1 juh
S 91
(Prešov-) Kapušany - Bardejov
S 92
(Stará Ľubovňa-) Ľubotín - Bardejov - Svidník
S 93
vyhradené pre (Bardejov-) Tarnov - Kurov, št. hr. (-Nowy Sacz)
S 94
rezerva
S 95
(Prešov-) Lipany - Vranov nad Topľou - Michalovce
S 96
Vranov nad Topľou - Humenné - Ubľa, št. hr. UA (-Drohobyč)
S 97
(Vranov nad Topľou-) Podčičva - Stročín-juh (-Svidník)
S 98
rezerva
S 99
(Michalovce-) Strážske - Humenné - Medzilaborce - Palota, št. hr. PL
Podrobné trasovanie existujúcich štátnych ciest podľa súčasného číslovania uvádza Príloha C.
6.3.4 Komentáre k vybraným cestám
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 18. Dec 2014 21:38

6.4 Krajské cesty
6.4.1 Princíp zostavenia trás krajských ciest
Trasy krajských ciest sú zostavené od juhozápadu na severovýchod krajiny, analogicky ako štátne cesty.
Trasy sú staničené v smeroch zo západu na východ a z juhu na sever, podľa zdroja a cieľa dopravy – to znamená nie nevyhnutne podľa začiatku a konca cesty, ale podľa najbližších podcentier resp. malých centier z/do ktorých vedú dopravu. Toto pravidlo neplatí pre indexované cesty, ktoré sú vždy orientované zhodne s ich základnou cestou.
Peáže sa používajú v minimálnej možnej miere, spravidla len vnútri obce.
6.4.2 Číslovací plán
Pre krajské cesty sú určené čísla K 100 až K 999, reálne sú rozdelené len čísla K 100 až K 459. Čísla od K 460 vyššie sú zatiaľ voľné na budúce použitie.
Čísla sú rozdelené do blokov podľa regiónov, v ktorých príslušná cesta začína, resp. v ktorých leží prevažná časť cesty. Regióny sú zhodné s regiónmi použitými pre diaľnice a štátne cesty: Západ (BA, TT, NR, TN), Stred (ZA, BB) a Východ (KE, PO). Rozdelenie čísel do blokov je nasledovné:
• K 100 až K 299:​​región Západ,
• K 300 až K 369:​​región Stred,
• K 370 až K 459:​​región Východ.
POZNÁMKA: V pracovnej verzii boli bloky rozdelené na celé stovky, t.j. Stred od 300 do 399 a Východ od 400 do 499, toto riešenie však bolo zamietnuté pre veľké množstvo rezervných čísel, ktoré by sa s najväčšou pravdepodobnosťou nikdy nepoužili.
V každom bloku sú v pravidelných intervaloch ponechané voľné (rezervné) čísla pre budúce rozšírenie siete krajských ciest. Osobitne sú vyznačené čísla, ktoré nie sú na okamžité použitie, ale sú vyhradené pre konkrétnu budúcu krajskú cestu (napr. prieťahy, ktoré budú preklasifikované po výstavbe obchvatu).
Krajské cesty môžu používať indexované čísla, rovnakým spôsobom ako štátne cesty, v návrhu číslovania krajských ciest sa však nepoužívajú. Potenciálne indexované cesty sú označené hviezdičkou.
6.4.3 Zoznam krajských ciest
Nasledujúca tabuľka uvádza zoznam krajských ciest. V popise trasy sa v zátvorkách uvádza smerové pokračovanie koridoru po iných cestách.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod expwy » 18. Dec 2014 21:44

Tabuľka 8: Trasovanie a číslovanie krajských ciest
Číslo
Popis trasy
K 100
BA Staromestská/Hodžovo nám. - BA Račianske Mýto
K 101
BA Nám. 1. mája - Americké nám. - Trnavské Mýto - Kuchajda - Zlaté piesky
K 102
BA Odborárske nám. - Štrkovec - Vrakunská
K 103
BA Prievoz - Ružinov - Kuchajda
K 104
BA Rožňavská - Ostredky - Vrakuňa
K 105
BA Križovatka Trnávka - Vajnorská
K 106
BA Križovatka Zlaté piesky - Vajnory - Púchovská
K 107
rezerva
K 108
rezerva
K 109
BA Lamačská - Dúbravka
K 110
BA Mlynská dolina - Karlova Ves - Dúbravka - Volkswagen - Stupava
K 111
BA križ. Istrijská - križ. Eisnerova - Bory - Lamač
K 112
BA Riviéra - Devín - Devínska Nová Ves - Volkswagen
K 113
rezerva
K 114
rezerva
K 115
BA Križovatka Pečňa - Dolnozemská
K 116
vyhradené pre budúcu Jantárovú cestu (Einsteinova - Panónska)
K 117
vyhradené pre Rusovskú, po zriadení Jantárovej
K 118
rezerva
K 119
BA Slnečnice - Jarovce - Kitsee, št. hr.
K 120
Bratislava - Lehnice - Dunajská Streda
K 121
(Bratislava-) Most pri Bratislave - Zlaté Klasy - Jelka - Sládkovičovo
K 122
Dunajská Lužná - Tomášov (-Senec)
K 123
(Šamorín-) Štvrtok na Ostrove - Tomášov - Veľký Biel (-Senec)
K 124
Ivanka pri Dunaji-západ - Bernolákovo-východ
K 125
Ivanka pri Dunaji - Malinovo (-Zlaté Klasy)
K 126
Bernolákovo - Hrubá Borša (-Jelka)
K 127
Bernolákovo - Pezinok
K 128
(Bernolákovo-) Slovenský Grob - Viničné (-Pezinok - Modra)
K 129
rezerva
K 130
Senec - Veľké Úľany
K 131
Spojka Senec
K 132
(Senec-) Hrubá Borša - Jelka
K 133
(Modra-) Blatné - Čataj (-Sládkovičovo)
K 134
Modra - Blatné (-Senec)
K 135
Pezinok - Šenkvice (-Blatné - Trnava)
K 136
Modra - Trnava
K 137
Sládkovičovo - Kaplna - Budmerice - Doľany (-Smolenice)
K 138
rezerva
K 139
rezerva
K 140
Stupava - Záhorská Ves
K 141
(Stupava-) Zohor-juh - Zohor - Lozorno-diaľnica (-Lozorno)
K 142
Lozorno - Rohožník - Jablonica
K 143
Malacky - Rohožník
K 144
Malacky - Borský Mikuláš-sever (-Senica)
K 145
(Gänserndorf-) Záhorská Ves, št. hr. - Malacky
K 146
(Dürnkrut-) Gajary, št. hr. - Kostolište (-Malacky)
K 147
Veľké Leváre - Závod - Moravský Svätý Ján
K 148
(Veľké Leváre-) Závod - odb. Laškárska Nová Ves (-Borský Mikuláš)
K 149
Plavecký Mikuláš - Laškárska Nová Ves
K 150
(Rohožník-) Plavecký Peter - Trstín (-Trnava)
K 151
rezerva
K 152
rezerva
K 153
Hohenau - Moravský Svätý Ján
K 154
Moravský Svätý Ján - Borský Mikuláš
K 155
Šaštín - Holíč
K 156
Stráže nad Myjavou - Gbely
K 157
(Kúty-) Adamov - Gbely - Petrova Ves (-Holíč)
K 158
(Smrdáky-) Rybky-sever - Radošovce - Skalica
K 159
(Šaštín-Stráže-) Dojč - Smrdáky - Senica
K 160
(Smrdáky-) Rybky - Rohov-východ (-Myjava)
K 161
(Senica-) Sobotište - Šance, št. hr. (-Veselí nad Moravou)
K 162
Brezová pod Bradlom - Myjava - Šance (-Veselí nad Moravou)
K 163
rezerva
K 164
rezerva
K 165
(Vrbové-) Čerenec - Krajné - Myjava
K 166
(Vrbové-) Krajné - Stará Turá
K 167
(Vrbové-) Krakovany - Nové Mesto nad Váhom
K 168
(Piešťany-) Banka - Trenčianska Turná (-Trenčín)
K 169
(Nové Mesto nad Váhom-) Rakoľuby-diaľnica - Rakoľuby-obec (-Beckov)
K 170
Hlohovec - Banka (-Piešťany)
K 171
(Modra-) Trstín - Vrbové
K 172
Trnava - Dechtice (-Chtelnica)
K 173 (*)
vyhradené pre budúci úsek Trnava-Tamaškovičova (po vybudovaní južného obchvatu)
K 174
Trnava - Veľké Kostoľany - Trebatice (-Vrbové)
K 175
(Leopoldov-) Madunice - Veľké Kostoľany - Chtelnica
K 176
(Hlohovec-) Trakovice - Jaslovské Bohunice - Kátlovce (-Chtelnica)
K 177
rezerva
K 178
rezerva
K 179
(Trnava-) Boleráz - Smolenice
K 180
(Častá-) Doľany - Trnava
K 181
Sládkovičovo - Trnava
K 182
Trnava-Trstínska - Trnava-východ
K 183
Trnava - Šúrovce (-Sereď)
K 184
rezerva
K 185
Sereď - Hlohovec
K 186 (*)
Sereď-západ - Sereď-Bratislavská
K 187
Šaľa - Sereď
K 188
(Sereď-) Šoporňa - Nitra
K 189
(Šaľa - Šoporňa-) Pata - Dvorníky (-Hlohovec)
K 190
(Šoporňa-) Alexandrov Dvor - Rišňovce
K 191
Pata - Močenok - Pereš (-Cabaj-Čápor)
K 192
Šaľa - Močenok
K 193
rezerva
K 194
Galanta - Gáň-východ (-Sereď)
K 195
vyhradené pre I/75 - prieťah Galanty, po výstavbe obchvatu
K 196
Veľké Úľany - Sládkovičovo
K 197
(Dunajská Streda-) Čierny Brod - Sládkovičovo
K 198
Veľké Úľany - Mostová (-Dunajská Streda)
K 199
rezerva
K 200
(Šamorín-) Báč - Gabčíkovo - Medveďov (-Győr)
K 201
(Gabčíkovo-) Šuľany-sever - Blatná na Ostrove - Lehnice - Nový Život (-Jelka)
K 202
Gabčíkovo - Dunajská Streda
K 203
Dunajská Streda-západ - Dunajská Streda-centrum
K 204
(Győr-) Čiližská Radvaň - Dunajská Streda
K 205
Gabčíkovo - Pataš (-Veľký Meder)
K 206
(Gabčíkovo-) Boheľov-juh - Dolný Štál (-Topoľníky)
K 207
Dunajská Streda - Topoľníky
K 208
(Veľký Meder-) Trhová Hradská - Jahodná (-Sládkovičovo)
K 209
(Dunajská Streda-) Trhová Hradská - Trstice
K 210
Veľký Meder - Galanta
K 211
(Gabčíkovo-) Dolný Štál - Topoľníky
K 212
rezerva
K 213
rezerva
K 214
(Dunajská Streda-) Dolný Štál - Okoč (-Kolárovo)
K 215
(Veľký Meder-) Okoč - Kolárovo
K 216
(Zemianska Olča-) Sokolce - Okoč
K 217
Zemianska Olča - Bodzianske Lúky (-Kolárovo)
K 218
(Trstice-) Kráľov Brod - Vlčany
K 219
(Trstice-) Žihárec - Tešedíkovo - Diakovce (-Šaľa)
K 220
Komárno - Kolárovo - Šaľa
K 221
rezerva
K 222
Kolárovo - Nové Zámky
K 223
Spojka Nové Zámky
K 224
Nové Zámky - Šurany
K 225
Hurbanovo - Nesvady - Nové Zámky
K 226
Kolárovo - Nesvady
K 227
rezerva
K 228
rezerva
K 229
rezerva
K 230
(Komárno-) Chotín-žel.st. - Pribeta - Kolta (-Levice)
K 231
Chotín - Marcelová - Bátorove Kosihy - Mužla (-Štúrovo)
K 232
(Patince-) Virt - Marcelová
K 233
Hurbanovo - Svätý Peter - Modrany (-Bátorove Kosihy)
K 234
Bátorove Kosihy - Nová Vieska (-Pribeta)
K 235
(Komárno-) Moča - Gbelce - Farná - Zálagoš (-Levice)
K 236
Gbelce - Kamenín-juh (-Želiezovce)
K 237
(Štúrovo-) Bína - Farná - Čaka (-Dvory nad Žitavou)
K 238
Farná - Želiezovce
K 239
rezerva
K 240
Štúrovo - Demandice (-Levice)
K 241
(Štúrovo-) Sadzice - Šahy
K 242
Šahy - Plášťovce (-Veľký Krtíš)
K 243
Dudince - Žemberovce (-Levice)
K 244
(Levice-) Kmeťovce - Banská Štiavnica
K 245
Tlmače - Kmeťovce (-Dudince)
K 246
Levice - Nová Dedina - Pukanec - Majere (-Banská Štiavnica)
K 247
(Nové Zámky-) Jur nad Hronom - Levice
K 248
Tekovské Lužany - Kalná nad Hronom
K 249
Kalná nad Hronom - Zlaté Moravce
K 250
(Tlmače-) Kozárovce - Olichov (-Zlaté Moravce)
K 251
(JE Mochovce-) Nemčiňany-juh - Malé Kozmálovce (-Tlmače)
K 252
(Vráble-) Čifáre - JE Mochovce
K 253
rezerva
K 254
rezerva
K 255
(Nové Zámky-) Dvory nad Žitavou - Tesárske Mlyňany (-Zlaté Moravce)
K 256
(Šurany-) Úľany nad Žitavou - Vráble
K 257
(Dvory nad Žitavou-) Úľany nad Žitavou - Nitra
K 258
(Tvrdošovce-) Rastislavice - Mojmírovce - Cabaj-Čápor
K 259
(Šaľa-) Riegler - Mojmírovce - Ivanka pri Nitre (-Nitra)
K 260
(Šaľa-) Jatov - Komjatice - Černík (-Vráble)
K 261
NR Cabajská - Štúrova
K 262
NR Hviezdoslavova trieda
K 263
NR Kmeťova
K 264
NR Štúrova - Brezový háj
K 265
rezerva
K 266
rezerva
K 267
Nitra-Kynek - Zbehy - Čakajovce (-Topoľčany)
K 268
(Rišňovce-) Alekšince - Zbehy (-Topoľčany)
K 269
(Nitra-) Zbehy - Veľké Ripňany - Radošina (-Piešťany)
K 270
(Nitra-) Dražovce - Bošany - Partizánske
K 271 (*)
(Výčapy-Opatovce-) Koniarovce - Dolné Lefantovce (-Bošany)
K 272
Veľké Ripňany - Ludanice -Kovarce (-Bošany)
K 273
Topoľčany - Solčany (-Bošany)
K 274
(Zlaté Moravce-) Skýcov - Bošany - Horné Chlebany (-Bánovce n.B.)
K 275
(Partizánske) - Oslany - Žarnovica
K 276
Nováky - Bojnice - Prievidza
K 277
vyhradené pre prieťah Prievidze (dnes I/64) po výstavbe obchvatu
K 278
Prievidza-centrum - Prievidza-východ (-Handlová)
K 279
Bojnice - Kanianka - Nedožery-Brezany (-Rajec - Žilina)
K 280
Nováky - Ilava
K 281
(Ilava-) Nitrianske Rudno - Bojnice (-Prievidza)
K 282
rezerva
K 283
rezerva
K 284
rezerva
K 285
Trenčín - Nemšová - Lednické Rovne - Púchov
K 286
vyhradené pre I/61 v Trenčíne po výstavbe mosta
K 287
Ilava - Pruské
K 288
(Ilava-) Košeca - Zliechov - Čičmany - Fačkov (-Rajec)
K 289
vyhradené pre zostatok cesty III/061040
K 290
Južný obchvat Považskej Bystrice
K 291
(Púchov-) Považská Bystrica - Bytča
K 292
rezerva
K 293
rezerva
K 294
rezerva
K 295
(Prievidza-) Jasenovo - Turčianske Teplice
K 296
Turčianske Teplice - Močkovec (-Valča/Martin)
K 297
vyhradené pre cestu Benice - Valčianska dolina
K 298
rezerva
K 299
rezerva
K 300
Bytča - Kotešová - Žilina
K 301
Kotešová - Turzovka
K 302
Turzovka - Klokočov, št. hr. (-Frýdek-Místek)
K 303
(Čadca-) Oščadnica - Veľká Rača
K 304
rezerva
K 305
Žilina - Terchová - Párnica (-Dolný Kubín)
K 306
(Terchová-) Belá-Zlieň - Stará Bystrica (-Čadca)
K 307
Terchová - Vrátna dolina
K 308
rezerva
K 309
rezerva
K 310
(Námestovo) Zubrohlava - Bobrov, št. hr. (-Jablonka - Rabka)
K 311
Trstená - Suchá Hora, št. hr. (-Zakopane)
K 312
Zuberec - Vitanová (-Zakopane/Nowy Targ)
K 313
Zuberec - Zverovka
K 314
Letisko Ružomberok - Liptovská Teplá - Bešeňová
K 315
Liptovská Teplá - Lúčky-kúpele
K 316
(Ružomberok) Liptovský Michal - Liptovská Sielnica (-Zuberec)
K 317
(Liptovský Mikuláš-) Uhorská Ves-sever - Liptovský Ján-kúpele
K 318
rezerva
K 319
rezerva
K 320
(Banská Bystrica-) Bystrá - Srdiečko
K 321
rezerva
K 322
BB Kostiviarska - BB východ
K 323
Detva - Banská Bystrica
K 324
Zvolenská Slatina - Zolná (-Banská Bystrica)
K 325
Zvolen-Veľká Stráž - Lieskovec (-Detva)
K 326
(Zvolen-) Lieskovec - Zolná (-Detva)
K 327
Zvolen-Lučenecká - Zvolen-Nám. SNP
K 328
rezerva
K 329
rezerva
K 330
Banská Štiavnica - Hronská Breznica (-Zvolen)
K 331
Žiar nad Hronom-) Hliník nad Hronom - Banská Štiavnica
K 332
(Žiar n.H.-) Bzenica - Vyhne
K 333
Žarnovica - Banská Štiavnica
K 334
Nová Baňa - Žarnovica
K 335
(Šahy-) Hontianske Nemce - Banská Štiavnica
K 336
rezerva
K 337
rezerva
K 338
rezerva
K 339
rezerva
K 340
Veľký Krtíš - Babiná-sever (-Zvolen)
K 341
(Krupina-) Devičie - Senohrad (-Veľký Krtíš)
K 342
(Šahy-) Veľká Ves nad Ipľom - Vinica - Kosihovce (-Veľký Krtíš)
K 343
Vinica - Kosihy nad Ipľom (-Balassagyarmat)
K 344
rezerva
K 345
(Szecény-) Dolná Strehová - Vígľaš (-Banská Bystrica)
K 346
(Veľký Krtíš-) Stará Huta - Podkriváň (-Detva)
K 347
(Veľký Krtíš-) Pôtor - Rároš (-Salgotarján)
K 348
(Szecény-) Rároš - Lučenec
K 349
Lučenec-Vajanského - Lučenec-východ (-Fiľakovo)
K 350
(Fiľakovo-) Kurtáň - Nové Hony (-Rimavská Sobota)
K 351
(Lučenec-) Horná Slatinka - Kalinovo (-Poltár)
K 352
rezerva
K 353
(Veľký Krtíš-) Halič-západ - Lovinobaňa (-Hriňová - Brezno)
K 354
(Veľký Krtíš-) Stará Halič - Poltár - Kokava n.R.-juh (-Hnúšťa)
K 355
(Rimavská Sobota-) Rimavská Baňa - Kokava n.R. (-Hriňová)
K 356
Poltár - Hrachovo (-Hnúšťa)
K 357
(Rimavská Sobota-) Ožďany - Hrnčiarska Ves (-Poltár)
K 358
Fiľakovo - Jesenské - Pavlovce (-Kazincbarcika)
K 359
rezerva
K 360
Rimavská Sobota - Číž - Kráľ (-Kazincbarcika - Miskolc)
K 361
rezerva
K 362
(Zvolen-) Hriňová - Hnúšťa - Jelšava (-Rožňava)
K 363
(Revúca-) Jelšava - Rožňava
K 364
rezerva
K 365
(Tornaľa-) Behynce - Revúca - Muráň (-Poprad)
K 366
(Revúca-) Licince - Plešivec - Dlhá Ves, št. hr. (-Edelény)
K 367
rezerva
K 368
rezerva
K 369
rezerva
K 370
(Rožňava-) Gemerská Poloma - Spišská Nová Ves
K 371
Plešivec - Štítnik - Nižná Slaná (-Dobšiná)
K 372
(Rožňava-) Krásnohorské Podhradie - Smolník (-Gelnica)
K 373
rezerva
K 374
(Dobšiná-) Dobšinský kopec - Sykavka (-Spišská Nová Ves)
K 375
(Slovenský Raj-Podlesok-) Hrabušice-Mýto - Spišský Štvrtok (-Levoča)
K 376
(Slovenský Raj-Podlesok-) Hrabušice-Mýto - Spišský Štiavnik (-Poprad)
K 377
(Rimavská Sobota-) Hranovica - Kišovce (-Spišská Nová Ves)
K 378
rezerva
K 379
Štrba - Svit
K 380
Štrba - Štrbské Pleso
K 381
(Poprad-) Mengusovce - Vyšné Hágy (-Štrbské Pleso)
K 382
vyhradené pre Svit - Tatranská Polianka
K 383
(Poprad-) Veľká Lomnica - Tatranská Lomnica
K 384
(Tatranská Lomnica-) Huncovce - Vrbov (-Levoča)
K 385
Spišská Belá - Spišská Stará Ves
K 386
(Ždiar-) Tatranská Kotlina - Lendak - Slovenská Ves (Spišská Belá)
K 387
(Stará Ľubovňa-) Nižné Ružbachy - Vyšné Ružbachy
K 388
rezerva
K 389
rezerva
K 390
(Nowy Targ-) Lysá n.D.,št. hr. - Hniezdne (-Stará Ľubovňa - Prešov)
K 391
(Levoča-) Spišský Hrad - Lipany
K 392
(Spišská Nová Ves-) Jamník - Klčov (Spišské Podhradie)
K 393
(Krompachy-) Spišské Vlachy - Spišské Podhradie-západ (-Levoča)
K 394
Spišské Podhradie-centrum - Spišské Podhradie-východ
K 395
(Levoča-) Bertotovce - Sabinov
K 396
(Sabinov) Gregorovce-západ - Demjata (-Bardejov)
K 397
(Bardejov-) Tarnov - Kurov, št. hr. (-Nowy Sacz)
K 398
(Bardejov-) Zborov - Becherov, št. hr. (-Gorlice)
K 399
(Bardejov-) Nižná Polianka-obec - Nižná Polianka št. hr. (-Jaslo)
K 400
Giraltovce - Bardejov
K 401
(Vranov nad Topľou-) Hanušovce nad Topľou - Giraltovce
K 402
rezerva
K 403
rezerva
K 404
rezerva
K 405
(Gelnica-) Margecany – Prešov
K 406
(Krompachy-) Kluknava - Široké (-Sabinov)
K 407
(Rožňava-) Mníšek nad Hnilcom - Gelnica - Jaklovce (-Prešov/Košice)
K 408
(Spišská Nová Ves-) Hnilčík - Nálepkovo - Štós - Medzev - Košice
K 409
rezerva
K 410
(Gelnica-) Jasov - Moldava nad Bodvou - Kechnec (-Encs)
K 411
(Edelény-) Hosťovce, št. hr. - Turňa nad Bodvou (-Košice)
K 412
(Rožňava-) Dvorníky-Včeláre - Turňa nad Bodvou-západ (-Edelény)
K 413
Šaca - Malá Ida
K 414
rezerva
K 415
KE vnútorný okruh
K 416
KE obchádzka vonkajšieho okruhu (nákl. doprava)
K 417
KE Nám. osloboditeľov - VSS
K 418
KE Rastislavova - Pri prachárni
K 419
KE Moldavská/Alejová - Prešovská/Sečovská
K 420
KE Štúrova/Toryská - Trieda KVP/Moskovská trieda
K 421
KE Hviezdoslavova/Moyzesova - Festivalové nám.
K 422
KE Bačíkova/Hlavná - Hlinkova/Komenského
K 423
KE Hviezdoslavova/Štefánikova - Nám. nádeje
K 424
KE KDH - Herlianska
K 425
(Moldava n.B.-) Haniska - Čaňa - Nižná Myšľa (-Sečovce)
K 426
Košice - Čaňa
K 427
rezerva
K 428
(Michalovce-) Košické Oľšany - Budimír (-Prešov)
K 429
(Čaňa-) Bohdanovce - Bidovce (-Vranov n.T.)
K 430
Trebišov - Sečovce
K 431
(Čaňa-) Zemplínska Teplica - Sečovce
K 432
(Čaňa-) Čeľovce - Nový Ruskov (-Trebišov)
K 433
(Košice-) Slanské Nové Mesto - Luhyňa (-Sátoraljaújhely)
K 434
Trebišov - Zemplínsky Branč (-Veľké Kapušany)
K 435
(Košice-) Zemplínsky Branč-západ - Veľké Kapušany
K 436
(Trebišov-) Slovenské Nové Mesto-sever - Kráľovský Chlmec - Čierna
K 437 (*)
Sátoraljaújhely - Slovenské Nové Mesto (-Kráľovský Chlmec)
K 438
rezerva
K 439
Kráľovský Chlmec - [prerušenie] - Trhovište - Nižný Hrabovec (-Vranov nad Topľou)
K 440
(Kisvárda-) Pribenik, št. hr. - Kráľovský Chlmec - Michalovce
K 441
(Kráľovský Chlmec-) Rozošový dvor - Čierna nad Tisou - Čierna-východ
K 442
rezerva
K 443
(Veľké Kapušany-) Pavlovce nad Uhom - Sobrance
K 444
rezerva
K 445
(Sobrance-) Tibava - Ubľa (-Snina, Veľké Berezné)
K 446
Michalovce - Zemplínska Šírava
K 447
Spojka Michalovce I/50 - II/582
K 448
rezerva
K 449
rezerva
K 450
(Michalovce-) Nižný Hrabovec - Tovarné (-Stropkov)
K 451
(Trebišov-) Sačurov - Hencovce (-Stropkov)
K 452
(Košice-) Bidovce - Herľany - Vranov n.T.
K 453
(Giraltovce-) Matovce - Turany nad Ondavou (-Stropkov)
K 454
Stropkov - Krásny Brod (-Medzilaborce)
K 455
Humenné - Medzilaborce - Palota, št. hr. (-Sanok/Przemyśl)
K 456
Snina - Medzilaborce
K 457
rezerva
K 458
rezerva
K 459
rezerva
Cesty označené hviezdičkou sú krátke cesty, ktoré sú potenciálnymi kandidátmi na použitie indexovaného čísla; v niektorých prípadoch však nadväzujú len na štátne cesty.
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Re: Dopravné značenie (DZ)

Odoslaťod Rio13.zm » 18. Dec 2014 23:21

kedy by to mohlo nabehnut ?
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.