ST a Satellic chcú spoločne prevádzkovať výber mýta v SR

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

ST a Satellic chcú spoločne prevádzkovať výber mýta v SR

Odoslaťod Dialniciar » 13. Mar 2007 15:27

http://servis.etrend.sk/94770/spravy-si ... vyber-myta


ST a Satellic chcú spoločne prevádzkovať výber mýta

Dcérske spoločnosti Deutsche Telekom považujú za svoju výhodu na Slovensku skúsenosti so satelitným systémom elektronického výberu mýta v Nemecku

[13.3.2007, SITA]

BRATISLAVA 13. marca (SITA) - Spoločnosti Slovak Telekom, a.s., (ST) a Satellic Traffic Management, ktoré patria do skupiny Deutsche Telekom, majú záujem spoločne prevádzkovať systém elektronického výberu mýta na Slovensku. S jeho zavedením sa pritom počíta od začiatku roka 2009 na diaľniciach a rýchlostných cestách pre vozidlá nad 3,5 tony. Na tlačovej besede v utorok o tom informovali zástupcovia oboch spoločností a ako zdôraznili, satelitná technológia, ktorú prezentovali, už úspešne funguje tretí rok v Nemecku. Umožňuje nielen spoplatniť vybranú cestnú infraštruktúru, ale zároveň aj aktívne riadiť dopravu, čím prispieva k zvýšeniu bezpečnosti cestnej premávky a k zlepšeniu životného prostredia.

"Ambíciou našej spoločnosti je poskytnúť vlastné skúsenosti ako aj know-how materskej spoločnosti z implementácie moderných komunikačných technológií pre elektronický výber mýtneho. V spolupráci so Satellicom máme všetky predpoklady priniesť na Slovensko flexibilné, rýchle a finančne efektívne riešenie, ktoré v plnej miere naplní očakávania a požiadavky zadávateľa," uviedol predseda predstavenstva a prezident spoločnosti Slovak Telekom Miroslav Majoroš.

Obe spoločnosti zároveň predstavili fungovanie satelitného systému výberu mýtneho aj prakticky v bratislavských uliciach. "Satelitný systém pracuje bez mýtnych brán, či inej infraštruktúry pri ceste. Vďaka uvedeným atribútom je najväčšou výhodou satelitného systému jeho rýchle zavedenie oproti iným druhom systémov," povedal výkonný riaditeľ spoločnosti Satellic Thomas Pferr. "Pri mikrovlnnom systéme s mýtnymi bránami sú prevádzkové náklady s palubnými jednotkami v automobiloch nižšie, ale s pribúdajúcimi kilometrami sa zvyšujú a asi po odjazdení 1 200 až 1 500 kilometrov sú už vyššie ako pri používaní satelitného systému," doplnil Martin Zaklasnik z firmy Satellic.

"Verím, že máme dobrú šancu," povedal M. Majoroš pre agentúru SITA o vyhliadkach uspieť v plánovanom tendri na zavedenie elektronického výberu mýta na Slovensku. O konkurenčnej spoločnosti Siemens, ktorá má takisto záujem zúčastniť sa v rovnakej verejnej súťaži, povedal, že tento systém síce má, ale zatiaľ ho komerčne neprevádzkuje. V Nemecku podľa tohto satelitného systému už funguje okolo 550 tis. vozidiel a systém zarába veľké peniaze pre nemeckú vládu, pripomenul šéf Slovak Telekomu. " To by mal byť hlavný argument aj pre slovenskú vládu. Človek sa radšej rozhodne pre niečo, čo už je overené, vyskúšané a funguje vo svete ako pre nejakú pilotnú verziu," uviedol pre agentúru SITA M. Majoroš. Na otázku, či v závislosti od podmienok verejnej súťaže ešte môžu cúvnuť a nezúčastniť sa v nej, odvetil, že "možný je aj ten najhorší scenár, keď podmienky budú pre nás absolútne neprijateľné".

Zástupcovia koncernu Siemens v súvislosti s pripravovaným zavedením elektronického výberu mýta na Slovensku predstavili minulý týždeň vlastný systém na základe satelitnej technológie s možnosťou využitia aj na Slovensku. Jeho podstatou je palubná jednotka, umiestnená v automobile a komunikujúca s elektronickým back officeom prostredníctvom zašifrovaného kanála GSM/GPRS. Zároveň poskytuje informáciu o polohe vozidla centrálnemu systému pre potreby fakturácie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2007

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.