Výstavba severozápadní části vnitřního okruhu je odložena

re-print článků souvisejících s problematikou dálnic, rychlostních komunikací a silnic

Moderátor: Moderátori

Výstavba severozápadní části vnitřního okruhu je odložena

Odoslaťod Dialniciar » 06. Mar 2007 14:37

http://www.estav.cz/zpravy/nove/vystavb ... ozena.html


Výstavba severozápadní části vnitřního okruhu je odložena

Zahájení výstavby další části vnitřního automobilového okruhu v Praze mezi Malovankou a Pelc-Tyrolkou se o něco odkládá. Podle loňských předpokladů se mělo začít stavět v únoru, nyní se hovoří o dubnu 2007. Důvodem zpoždění jsou odvolání ekologických sdružení proti dvěma hlavním stavebním povolením.

Námitky sdružení nyní podle ředitele magistrátního investičního odboru Jiřího Tomana posuzuje ministerstvo dopravy. Pokud jim nevyhoví a dodrží správní lhůty, stavba by se mohla zahájit začátkem dubna.

Severozápadní část okruhu bude největší investicí Prahy, bude stát zhruba 25 miliard korun. Úsek bude dlouhý asi 6,4 kilometru, z toho 5,5 kilometru silnice povede v tunelu pod Letnou a pod Stromovkou. Součástí stavby budou čtyři mimoúrovňové křižovatky na Prašném mostě, na Letné, v Troji a u mostu Barikádníků. Mezi Holešovicemi a Trojou vznikne nový most pro automobily a tramvaje. Pod Letnou, v blízkosti budoucí Národní knihovny, budou navíc podzemní garáže zhruba pro 840 automobilů, na Prašném mostě pro 490 vozidel.

Proti hlavním povolením se odvolala tři sdružení. Podle právního zástupce dvou z nich Petra Kužvarta silnice zavede do samého centra města na hranici památkové rezervace a na dohled Hradu tranzitní dopravu. Podle něho se musí nejprve postavit severozápadní část vnějšího automobilového okruhu. "Pak by byl prostor uvažovat o jiných trasách vnitřního okruhu, aby obcházel centrum v patřičné vzdálenosti, aby stahoval dopravu z centra," řekl ČTK Kužvart.

Kritizuje také to, že město je investor a samo si stavbu schvaluje. "To je v právním státě naprosto neuvěřitelná situace," soudí právník. Schvalovací řízení by měl vést jiný úřad, například Středočeského kraje, dodal.

Magistrát však na stavbě trvá. Tvrdí, že zejména na Letné se sníží počet projíždějících automobilů, a to zhruba o třetinu. Po dostavbě okruhu bude také možné omezit provoz na takzvané severojižní magistrále v centru města. Měl by být hotov v roce 2011, možná o rok dřív.

Vnitřní automobilový obchvat je nyní dokončen od Štěrboholské radiály přes Jižní spojku, Dobříšskou ulici a tunel Mrázovka po severní vyústění Strahovského tunelu. Kromě severozápadní části okruhu je ještě nutné postavit severovýchodní úsek.

mbc, kš, HoBr
ČTK
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na Monitoring tisku

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.