Na terminál žilinského letiska by malo ísť 40 mil. Sk

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Na terminál žilinského letiska by malo ísť 40 mil. Sk

Odoslaťod Dialniciar » 14. Dec 2006 10:23

http://servis.etrend.sk/85364/spravy-si ... -40-mil-sk


Na terminál žilinského letiska by malo ísť 40 mil. Sk

Kabinet schválil zvýšenie základného imania Letiskovej spoločnosti Žilina, a.s.

[13.12.2006, SITA]

BRATISLAVA 13. decembra (SITA) - Vládny kabinet v stredu schválil zvýšenie základného imania Letiskovej spoločnosti Žilina, a.s. Zo štátnych finančných aktív by sa na tento účel mali vyčleniť prostriedky najviac do výšky 80 mil. Sk.

"Nosnou úlohou je vyriešenie terminálu, lebo letisko nemá na to, aby to vedelo zafinancovať," povedal po rokovaní vlády minister dopravy Ľubomír Vážny s tým, že na tento účel by malo smerovať 40 mil. Sk. Zvyšné financie sa podľa neho vyžadujú na krytie starých záväzkov, s ktorými si letisko taktiež neporadí. Celkové záväzky letiska pritom ku koncu tohtoročného novembra predstavovali 74 mil. Sk.

Navýšenie základného imania, ktoré sa bude kryť z kapitoly rezortu financií, má prispieť k riešeniu nepriaznivej ekonomickej situácie letiska. "Išlo o to, či nechať letisko padnúť do konkurzu, alebo ho oživiť. Je to ústretový krok k letisku," komentoval Vážny. Aj keď časť akcií letiska už vlastnia aj samosprávy, podľa Vážneho tento záväzok nezvládnu. "Je to náš záväzok, lebo sme nedobudovali ani diaľničné spojenie sľúbené minulou vládou a žilinský región dostane oveľa väčší význam, keď je tam Kia Motors, tak jednoducho musíme riešiť aspoň to letecké spojenie," reagoval minister.

Zlá ekonomická situácia letiska pretrváva od jeho vzniku, "nakoľko spoločnosť nemala vytvorené dostatočné finančné zdroje na jeho prevádzku". Letisko sa na akciovú spoločnosť pretransformovalo zo Slovenskej správy letísk k 1. januáru 2005, pričom základné imanie bolo vo výške 1,26 mil. Sk. "Aj napriek tomu, že bola zákonom stanovená výška základného imania splnená, na prevádzkovanie letiska nebol vytvorený dostatočný finančný kapitál," uvádza ministerstvo dopravy. Zvýšenie základného imania letiska nie je štátnou pomocou, nakoľko sa proporcionálne zvyšuje akcionársky podiel štátu. V minulom roku pritom letisko vykázalo účtovnú stratu 9,4 mil. Sk, čo malo za následok zápornú hodnotu vlastného imania. K 30. novembru tohto roka sa účtovná strata žilinského letiska pohybovala na 15 mil. Sk.

Pri založení akciovej spoločnosti bol štát jediným akcionárom letiska. Koncom roka 2005 sa zmenila akcionárska štruktúra a majetkový podiel štátu klesol na 34 %. Zvyšných 66 % sa previedlo na Fond národného majetku SR, ktorý ho počas roka 2005 bezodplatne previedol v rovnakom pomere na Žilinský samosprávny kraj a a mesto Žilina.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.

cron