Termín výstavby druhého mosta v TN nie je jednoznačný

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Termín výstavby druhého mosta v TN nie je jednoznačný

Odoslaťod Dialniciar » 13. Dec 2006 11:47

http://www.mynoviny.sk/c/3048606/Termin ... nacny.html


Termín výstavby druhého mosta nie je jednoznačný

Trenčín - Primátor Branislav Celler nám opäť sľubuje ďalší termín začatia výstavby nového cestného mostu cez Váh. Nedodržanie termínu začatia v tomto roku odôvodnil prípravnými prácami, ktoré trvali dlhšie ako predpokladali. Ďalší termín, rok 2007, verejne prezentoval aj na prvej povolebnej tlačovej konferencii v nedeľu 3. decembra. Reálnejší termín je však, podľa vyjadrenia Mariána Miškoviča, riaditeľa odboru cestnej infraštruktúry Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR, rok 2009. „Vychádzam z predpokladu nutnosti vypracovania dokumentácie stavebného zámeru pre výkon štátnej expertízy. Bez štátnej expertízy nemalo byť vydané ani územné rozhodnutie, z čoho vyplýva, že takéto rozhodnutie bolo napadnuteľné,“ uvádza Miškovič.

Podľa Tibora Hlobeňa, hovorcu mesta je dokumentácia pre územné rozhodnutie už vypracovaná, územné rozhodnutie právoplatné a na základe rokovaní dopracovali dokumentáciu pre štátnu expertízu a odovzdali Slovenskej správe ciest. Tá je poverená prípravou stavby a Mesto jej chce predať projektovú dokumentáciu. Trenčianski poslanci už predaj dokumentácie v sume 47 miliónov korún odsúhlasili. Ako informovala hovorkyňa SSC Iveta Fedorová o dokumentácii budú s mestom Trenčín a ministerstvom rokovať. Miškovič však upozorňuje, že riziká financovania prípravy stavby z prostriedkov Mesta Trenčín znáša Mesto. „Ministerstvo nikdy nesľúbilo, že tieto prostriedky budú mestu preplatené, mestu sa zúročia až realizáciou stavby.“ Podľa jeho vyjadrenia, na odkúpenie projektov od Mesta bez súhlasu a potvrdenia zdrojov z ministerstva nemá Slovenská správa ciest kompetencie a oprávnenie. „Nemôže svojvoľne narábať s verejnými prostriedkami, s prostriedkami zo štátneho rozpočtu,“ konštatuje.

Predpokladané náklady uvádzalo Mesto na úrovni približne 2,3 miliardy korún, túto sumu mu vyčítalo Ministerstvo dopravy ako neprimerane vysokú, vzhľadom k dĺžke stavby 2,5 kilometra. Podľa vyjadrenia hovorcu mesta sú terajšie kalkulované náklady cca 1,5 miliardy

„Výsledná cena bude nakoniec určená verejnou súťažou,“ pripomína Hlobeň.
„Celkové náklady sú zatiaľ plánované na 2,3 miliardy korún,“ tvrdí nám hovorkyňa SSC. Stavba sa má financovať zo zdrojov Európskej únie. Ministerstvo dopravy ju zaradilo do zásobníka projektov na obdobie 2007 – 2013. Mesto v tom nevidí problém a argumentuje, že všetky investičné projekty financované zo zdrojov Európskej únie, ktoré sa majú postaviť od roku 2007, pokiaľ nebolo o pridelení dotácií rozhodnuté už do konca roku 2006, sú automaticky zaradené do zásobníkov projektov na programovacie obdobie rokov 2007-2013. Miškovič však pripomína, že zásobník projektov je širší ako reálne zdroje, a preto nemožno považovať projekt za vopred odsúhlasený. „Stavba pripravovaná Mestom Trenčín má neúmerne vysoké náklady s vyvolanými investíciami nad ich odôvodnený rámec na financovanie z verejných zdrojov a nemá najlepšie dopravné riešenie.“ Odporúča nechať stavebný zámer vypracovať v réžii rezortu dopravy. Predpokladá, že kvôli zmenám dopravného riešenia križovatiek bude nutné vydať nové územné rozhodnutie a zmeny dopracovať do dokumentácie pre územné konanie i stavebné povolenie. „Všetko v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní,“ pripomína Miškovič.

Výstavba cestného mostu je posudzovaná ako preložka štátnej cesty I/50. Nadväzovať bude na Juhovýchodný obchvat mesta. O jeho budovaní sa hovorí už takmer 20 rokov.

„Plynulý prejazd mestom zostane pre vodičov i cestujúcich iba zbožným želaním,“ myslí si poslankyňa Janka Fabová. „Generel dopravy, ktorý môže objektívne rozhodnúť o ďalšom smerovaní dopravy, nie je ukončený, aj keď prípravné práce na ňom začali ešte v roku 2001,“ konštatuje. Situáciu vníma ako dôsledok toho, že v minulom období bola prioritou mesta železničná doprava – modernizácia železničnej trate, výkup domov, nákup a výmeny pozemkov, predaj plavárne so všetkými súvislosťami, pred zásadným riešením dopravnej infraštruktúry.


Ľuboslava Sedláková, [13. 12. 2006]
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.