Prioritami MDPT vo výstavbe ciest sú najmä diaľničné úseky

re-print článkov týkajúcich sa problematiky diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Prioritami MDPT vo výstavbe ciest sú najmä diaľničné úseky

Odoslaťod Branco » 21. Okt 2006 13:11

Prioritami MDPT vo výstavbe ciest sú najmä diaľničné úseky

V budúcom roku by sa malo odovzdať do užívania takmer 32 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Vyplýva to z materiálov, ktoré informujú o víziách ministerstva dopravy na nasledujúce štyri roky.

V budúcom roku by sa malo odovzdať do užívania takmer 32 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest. Vyplýva to z materiálov, ktoré informujú o víziách Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR (MDPT) na nasledujúce štyri roky. Konkrétne by malo ísť o takmer 13-kilometrový úsek na diaľnici D1 Vrtižer - Hričovské Podhradie, ktorý by sa podľa plánov ministerstva mal odovzdať v polovici budúceho roka. V tom istom čase by sa mal sprevádzkovať aj 2,59-kilometrový privádzač Žilina Strážov - Žilina, či minimálne polovičný profil na štyroch kilometroch z 6,85-kilometrového úseku na diaľnici D3 Hričovské Podhradie - Žilina Strážov. V máji 2007 by mal byť sprevádzkovaný úsek na diaľnici D2 Lamačská cesta Bratislava - Staré grunty a v októbri budúceho roka vyše 6,4-kilometrový úsek na rýchlostnej ceste R3 Oravský Podzámok - Horná Lehota.

Medzi ďalšími prioritami MDPT v diaľničnej výstavbe figurujú najmä úseky na diaľnici D1. V roku 2008 plánuje ministerstvo sprevádzkovať na tejto diaľnici úseky Važec - Mengusovce a Svinia - Prešov západ, o rok neskôr úsek Mengusovce - Jánovce a v roku 2010 úseky Studenec - Behárovce a Sverepec- Vrtižer. Celková dĺžka týchto úsekov predstavuje podľa týchto údajov vyše 58 kilometrov. Ďalšími prioritami sú úseky na rýchlostných cestách a to na R2 Figa - obchvat, na R3 Trstená - obchvat a na R4 Svidník - preložka.

"Splnenie plánu je podmienené plynulým financovaním. Cieľom je maximálne využitie fondov Európskej únie," uvádza sa v materiáloch MDPT. Medzi ďalšie priority prípravy a výstavby zaradilo ministerstvo celý ťah diaľnice D3 od Žiliny po štátnu hranicu SR/Poľsko, rýchlostnú cestu R5 Svrčinovec - štátna hranica SR/ČR, chýbajúce úseky na diaľnici D1 po Košice, rýchlostnú cestu R1 Nitra - Hronský Beňadik či R4 Košice - Milhosť - štátna hranica SR/Maďarsko. "Prioritami ďalšej prípravy by mal byť ťah R1 Banská Bystrica - Ružomberok a úseky na R2, R3, R4, R6, obchvat Bratislavy s cieľom vytvorenia zásobníka projektov," komentuje MDPT.

Ako vo štvrtok na tlačovej konferencii uviedol minister dopravy Ľubomír Vážny, ministerstvo chce znížiť cenu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest minimálne o 10 %. "Budeme musieť pripraviť mechanizmy a mantinely tak, aby sa to podarilo. Treba zároveň zadefinovať aj maximálne ceny úsekov," konštatoval minister. Jedným z vážnych problémov pri výstavbe cestnej infraštruktúry je podľa ministra aj zanedbaná príprava výstavby ciest. "Budeme tým trpieť v roku 2007, lebo nebudeme mať čo ponúknuť dodávateľom. Urobím však všetko preto, aby sme v roku 2008 mali na stole zásobník projektov. Rok 2007 bude rokom pera a rok 2008 rokom krompáča a bagra," povedal Vážny.

http://www.hnonline.sk/c4-10023680-19575590-k06000_detail-prioritami-mdpt-vo-vystavbe-ciest-su-najma-dialnicne-useky
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Naspäť na 2006

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.